Fitness Seller

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
jacoba zei:
Dit topic is best wel heel goed begonnen met
veel serieuze inhoud van iedereen.

Moet je het nu zien.

Ja, wat wil je? 550 serieuze posts over religie in 1 topic op DBB?
Good luck, my son!

jeremia zei:
de uitdaging is juist dat je voor Jezus gaat en dus eeuwig leven zal hebben en dus na je dood naar het paradijs zult gaan...en voor eeuwig leven zult hebben samen met je "broeders en zusters"....ik kijk er wel naar uit..

precies en dat is onze zekerheid

Waarom zou je eeuwig willen leven?

Dani zei:
Waarom zou je eeuwig willen leven?

Omdat ik weet dat wanneer ik met
God blijf leven en kom te overlijden dat ik dan met Hem ben en en een eeuwig leven heb in volmaakte toestand bij God.
Zonder armoede ziekte ed wat ons allemaal in dit
leven kan overkomen en wat ons nog te wachten staat in deze wereld.

Ik kan me voorstellen dat eeuwig leven in de wereld zoals we nu kennen
niet fijn zou zijn.Helemaal niet fijn zelfs.

Maar wel belangrijk is en wat zo vaak vergeten word
is 'blijven leven met God.

Christen zijn is niet een goedkoop iets.
ff onder de Goddelijke douche en men is gered
en behouden voor eeuwig,dat is gewoon niet waar.
Deze gedachte maakt het geloof ongeloofwaardig en goedkoop.

Er hoort wel een levenswandel bij en daarbij krijgen
we hulp van God.
Dmv Zijn Woord,gebed en het gaan naar samenkomsten.
Daarin vinden wij kracht om te leven zoals Hij het bedoelt heeft.

En wanneer we weten dat we gezondigt hebben kunnen we onze
zonden bij hem brengen en Hij vergeeft ze wanneer we ons bekeren daarvan en niet wanneer we gewoon stug doorgaan daarmee.

Er zijn ook zonden waaraan we moeten werken
en niet 123 te veranderen zijn ',deze zitten vast in je karakter
bv een kort lontje hebben ed. ed.
Daarbij krijgen we de genade van God en de tijd om te veranderen.
Maar we zullen altijd tot in zekere mate last van ons karakter houden.en daarom is de genade van God nodig.

Er op los leven met een schijn van godsvrucht slaat nergens op
en brengt je niet dichter bij God.

Dit wil ik nog eens duidelijk gezegd hebben omdat veel
mensen zich aan deze ''çhristenen' storen wat logisch is.
Deze mensen maken een belachelijke kariktuur van het geloof.
En misleiden zichzelf en houden anderen tegen te kunnen gaan geloven in God en behouden te worden en worden zelf ook niet behouden.

Dat er een god bestaat is niet onmogelijk. De evolutietheorie is een stuk logischer en aannemelijker, dat zeker. Als christenen of andere gelovigen zeggen dat het vergezocht is dat er ooit een big bang is geweest gaan ze wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat een god die zomaar op het toneel verschijnt uit het niets, of er al eeuwig was, minstens net zo ver gezocht is.

Maar goed, beide scenario's vallen op dit moment niet met 100% zekerheid te bewijzen, dus wie ben ik als wetenschapper om een van beide hypotheses te verwerpen?

De invulling van de 'god-theorie' rammelt in mijn ogen echter wel aan alle kanten. Hoe weten de moslims, christenen, joden enzovoort zo zeker dat hún godsdienst de enige echte is? Al deze godsdiensten zijn gebaseerd op boeken en claims van personen uit een primitieve tijd in een grijs verleden. Strict genomen is het belachelijk naief om deze teksten en personen letterlijk op hun woord te geloven. Zonder verder bewijs kun je met net zoveel recht een medicijnman uit Kenia aanhangen als Mohammed of Jezus.

Als god bestaat en in staat was het universum te scheppen dan moet het toch een kleine moeite zijn om nu even één keertje op aarde te verschijnen om zijn bestaan aan de 'ongelovigen' te bevestigen? Van een rationeel denkend persoon kan je namelijk niet verwachten dat hij zomaar aanneemt wat door guru's tweeduizend jaar geleden is beweerd.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er geen god bestaat, maar erg waarschijnlijk is het niet. Kunnen de gelovigen hier mij uitleggen waarom ze zo zeker van hun zaak zijn? Met rationele argumenten aub.

Dat kunnen ze niet Zelda omdat geloven betekend: de veronderstelling dat iets waar of niet waar is. En aangezien je dat niet wetenschappelijk kan onderbouwen blijft het niks anders dan een veronderstelling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloof

@zelda, 2000 jaar geleden is Zijn Zoon Jezus naar de aarde gekomen.
Zie Nieuwe Testament.

Toen heeft Hij diverse wonderen verricht maar velen
hebben Hem verworpen en Hij werd uiteindelijk
gekruisigd.

Drie dagen later stond hij weer op en het bleek dat Hij onze
zonden gedragen heeft wat wil zeggen dat de straf die wij verdienen
op Hem terecht is gekomen.

God vond ons goed genoeg dat hij Zijn Zoon gaf.
Terwijl wij zondaren zijn en van nature er niks goeds uit ons komt
Kijk een kind moet je leren gehoorzamen
je hoeft hem niet te leren stout te zijn.

Er zijn in de geschiedenis genoeg bewijzen dat
Jezus geleefd heeft.
Ook buiten de Bijbel zijn die bewijzen er.

En wat denk je van de dode zee rollen die gevonden worden???

Peoples zei:
Dat kunnen ze niet Zelda omdat geloven betekend: de veronderstelling dat iets waar of niet waar is. En aangezien je dat niet wetenschappelijk kan onderbouwen blijft het niks anders dan een veronderstelling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloof

Dat zeg jij, maar de meeste gelovigen veronderstellien niets, die weten het héél zeker, maar dat terzijde. Mijn vraag is dus waar die veronderstelling op gebaseerd is.

Erg grappig dat ze wel de ongelovigen bestrijden of vervolgen (of op z'n minst minachten) omdat die veronderstellen dat er géén god is. Als je toegeeft dat het een veronderstelling is maar je voert er wel oorlogen voor en vergooit er je halve leven aan dan is er toch iets niet in orde met je.

jacoba zei:
Zie Nieuwe Testament.

gekruisigd.

zonden gedragen heeft wat wil zeggen dat de straf die verdienen

Jezus geleefd heeft.

bla bla bla alk die geloven zijn gewoon bedacht om de mens bezig te houden
ik houd mij alleen aan mijn eigen regels laat men leven niet leiden door iets wat je toch niet ziet hoort of voelt .allemaal langs zijn boekje leven en uiteindelijk onder een auto komen jah de heer is met u hahahah

Oh ik geloof best dat er iemand destijds geleefd heeft die Jezus heette, en dat hij goede bedoelingen had geloof ik ook. De uitspraak "Jezus was een hippy" is ook niet zomaar een uit de lucht gegrepen uitspraak. Veel dingen wijzen erop dat er destijds iemand heeft geleefd die enigszins voldoet aan de signalementen maar goed even kort door de bocht; als er over 10.000 jaar omschrijvingen worden gedaan van bijvoorbeeld Pim Fortuin dan zal deze ook welleens als een half god omschreven kunnen worden.

Overigens is het zo dat verschillende christelijke wetenschappers geloven dat de welbekende Big Bang een actie van god was.

jacoba zei:
Zie Nieuwe Testament.

gekruisigd.

zonden gedragen heeft wat wil zeggen dat de straf die wij verdienen

Jezus geleefd heeft.

Er zijn vele duizenden geschriften uit de oudheid. Sommigen vertellen dat er Griekse goden bestaan, sommigen dat er Romeinse goden bestaan, sommigen dat Allah bestaat. Waarom geloof je die allemaal dan niet?

toen was iedereen die meer kon als een ander direckt een god

Zelda zei:
Er zijn vele duizenden geschriften uit de oudheid. Sommigen vertellen dat er Griekse goden bestaan, sommige dat er Romeinse goden bestaan, sommigen dat Allah bestaat. Waarom geloof je die allemaal dan niet?
jep als je gelooft zou je eigenlijk in alles moeten geloven want je denkt toch dat er meer is als alleen wij en dan zeggen dat we U.F.O raar vinden geloof is net zo raar

Veel dingen die 2000 jaar geleden al opgeschreven zijn in het Boek
openbaring en andere boeken uit het nieuwe en oude testament (DANIEL)
is daar een boek van kunnen in onze tijd waargemaakt worden.

Iemand begon in het begin van dit topic
over de tsunamie dat die een van de weeen zijn
uit de eindtijd.

citaat uit lucas 21 vers 25:
en op aarde zullende volke sidderen van angst
voor het gebulder en het geweld van de zee.

jacoba zei:

Hey dan doe ik hierbij ook gelijk een voorspelling. Ooit zal er weer een oorlog uit breken en een land of twee verhongeren wegens een gebrek aan voedsel!

Je hoeft geen heilige te zijn om natuurlijke verschijnselen te voorspellen. Zelfs eeuwen voor christus waren er wetenschappers die zich verdiepten in de natuur en zo het een en ander konden voorspellen. Doe toch niet zo kortzichtig, ik wil niet ieder argument direct afwijzen van de christelijke kant maar ik heb in m'n leven wel wat logischere argumenten voor geloof in christus gelezen/gehoord..

schumanneke zei:
de wereld is ook niet rechtvaardig, en men wacht ook op de terugkomst van de here Jezus opdat hij deze aarde zal oordelen.
je noemt al die dingen al op, we leven in de eindtijd. het duurt niet lang meer. de weeën zijn er al zoals jezus voorspelde,
oorlog, hongersnood,, de 1e wereld oorlog, de 2e wereldoorlog, anti christenen enorme natuurrampen etc. ,kijk eens naar een voorbeeld als de tsunami. nog nooit eerder voorgekomen op zo een schaal en dat met vele dingen.

en omdat dit niet een rechtvaardige wereld is, kijk ik er ook naar uit, de komst van Jezus.

wat je nou gelooft of niet gelooft.

Zoals Paulus aan de mannen van Athena zei: "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken" (Handelingen 17:30,31). Jezus is het, "die door God is aangesteld tot rechter over levenden en doden" (Handelingen 10:42 -- Zie ook 2 Timoteüs 4:1).

oh en by the way,

die eindtijd word afschuwelijk. de dingen die zullen gebeuren voor de goddeloze, de toorn van god zal komen over deze aarde !

Niks meer aan toe te voegen

jacoba zei:
Veel dingen die 2000 jaar geleden al opgeschreven zijn in het Boek
openbaring en andere boeken uit het nieuwe en oude testament (DANIEL)
is daar een boek van kunnen in onze tijd waargemaakt worden.

Iemand begon in het begin van dit topic
over de tsunamie dat die een van de weeen zijn
uit de eindtijd.

Jacoba, verwacht je nou echt dat ik in god ga geloven omdat hij het een keer over een bulderende zee had?

Kan je anders uitleggen waarom jij in god gelooft? Daar heb je neem ik aan vast wel een goede reden voor, of is het meer een 'gevoel'?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven