schumanneke
Cool Novice
- Waardering
- 0
fryslan zei:
nee
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
fryslan zei:
EricR zei:Matheus 10:37
Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
Logisch toch, onvoorwaardelijk van Jezus houden en zet vooral je familie op een lager plan. Klinkt een beetje bezitterig.

schumanneke zei:
schumanneke zei:je vraagt me iets over het oude testament,
en voordat ik op je in ga, wil ik je uitleggen dat daar een sluier om heen zit. (ik bedoel dat in beeldspraak) het nieuwe testament is van belang !!!!!
daarbij, heb ik simpelweg niet op alle vragen een antwoord !!
bovendien heb ik het oude testament nooit helemaal gelezen zo ook dit stuk niet.
Maar ondanks dat, bidden ik de heer om mij te helpen, en ik kwam snel uit op dit :
Heb je die delen van de bijbel ooit in het oorspronkelijke taal gelezen ?
Kijk naar dit : in het begin staat er zeventienhonderd wagenmenners (
En vervolgens in kronieken duizend strijdwagen op hem en nam zevenduizend wagenmenners
Zet eens de eerste zeventienhonderd in cijfers 7 10 100, nou vermenigvuldig dit getal eens met elkaar 7 x 10 x 100 = 7000
Bovendien, zoiets heb je ook in 2 Samuël 10:18 en 1 Kronieken 19:18
Wat wil je daar bovendien mee bewijzen ?
Het gaat over david, niet over het bestaan van God of wat Jezus voor ons heeft gedaan en wat nu nog van kracht is.
[\QUOTE]
2 Timotheus 3:16 “Alle geschriften zijn door God geïnspireerd”
Jesajah 40:8 “Het gras wordt dor, de bloemen vervagen, maar het Woord van onze God zal voor altijd blijven bestaan.”
het probleem zit hem dus hierin, als dit door God is geinspireerd? hoe kan er dan een fout inzitten?
en hoe kan het dat deze fouten die al zolang bekend zijn nooit veranderd zijn? omdat de vertaling klopt, overigens niet de enige fout hoor, er zijn er slechts 50.000 in de bijbelgoogle er maar naar.
daarbij komt, als jij zegt dat het om het NT gaat blijf je er hangen bij jezus.
je lijkt daardoor wel geobsedeerd man, ben je even vergeten dat ook hij gewoon geschapen is, en ben je even vergeten dat als jezus er nooit zou zijn geweest je alsnog vergeven zou kunnen worden. heeft god volgens jou jezus nodig om jou te vergeven?
slaap lekker
EricR zei:Kwaadtong?Ik citeer de bijbel toch echt letterlijk, niks kwaadtong.
EricR zei:Heeft weinig met des-interesse te maken. Maar die verbale diarree uit het boekje (de bijbel) voegt pas echt niks toe.
Kleine stukjes? Ik kan als ik wil doorgaan tot morgenochtend die wreedheden en intolerantie uit de bijbel posten.
Sport2000 zei:schumanneke zei:je vraagt me iets over het oude testament,
heeft god volgens jou jezus nodig om jou te vergeven?
slaap lekker
de prijs moest betaald worden.
die prijs is betaald. door Jezus.
God stuurde Jezus.
ik weet wat ik ervaar. en ik ervaar Jezus in mijn leven.
jij haalt mij niet van jouw stuk, door te zeggen dat er 50.000 fouten in de bijbel staan.
daar heb ik niets van gehoord en hoef ik niet eens eigenlijk op te zoeken.
wat ik denk dat ik gelijk heb als ik zeg, dat ik net als klusmier, en net als een ander christenen Jezus voel in mijn leven.
ik dank de heer en God daarvoor.
"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God" (Johannes 3:16-18).
weet je wat het verschil tussen jou en mij is? ik praat niet over mensen alsof ze ongelovige honden zijn, en ze hoeven zich van mij niet te bekeren, als mensen vragen krijgen ze antwoord, dat doe ik nu eenmaal graag, maar als je "bekeer voordat je zal branden" gaat roepen houd het voor veel ongelovigen al snel opschumanneke zei:Kwaadtong,
Jezus waarschuwde: "En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden" (Matteüs 24:11-13).
woorden draai je om, dingen zet je neer. allemaal opdat je niet wil dat anderen behouden worden.
na wat je hebt gelezen zou je, totaal tot inkeer moeten komen.
je hebt immers de waarheid gelezen, maar hem niet geloofd.
Jezus houdt van je, bekeer

EricR zei:Komen we toe aan het goede in de bijbel :
Efeziers 5:22-24
Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.
dat houdt niet in dat de man hoger is als de vrouw.
door de zonde die de vrouw als eerst deed werd haar o.a zware zwangerschap gegeven. bovendien was de man er als eerst.
maar dat terzijde.
man en vrouw worden 1 door o.a gemeenschap.
man en vrouw vormen dan ook samen mens.
met alleen twee verschilllende taken
Kijk daar kunnen we wat mee, terugdraaien die emancipatie.
dusschumanneke zei:jij haalt mij niet van jouw stuk, door te zeggen dat er 50.000 fouten in de bijbel staan.
daar heb ik niets van gehoord en hoef ik niet eens eigenlijk op te zoeken.
dus je hoort er niks van en dan klopt het niet? sure, hier heb je het;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
wat ik denk dat ik gelijk heb als ik zeg, dat ik net als klusmier, en net als een ander christenen Jezus voel in mijn leven.
owja? voel je god ook?
ik dank de heer en God daarvoor.
wie is de heer en wie is god? zijn er nu ineens 2?
"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God" (Johannes 3:16-18).
juist ja, in Hem, wie is Hem, aangezien het grieks en latij geen hoofdletters kennen wil het niet zeggen dat het over jezus gaat, kan ook over god gaan toch....
fryslan zei:@ Schummanneke: geloof jij trouwens alles wat in de bijbel staat? of zijn er voor jou ook stukken waarvan je zegt: dat klopt niet helemaal
EricR zei:Komen we toe aan het goede in de bijbel :
Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.

schumanneke zei:zie hier:
ik geloof in Jezus, is dat voldoende ?
ik ken de bijbel niet eens helemaal uit mijn hoofd, is dat erg ?
en weer christus, wie is er belangrijker bij jullie? (klusmier en schummanneke) god of jezusEricR zei:Komen we toe aan het goede in de bijbel :
damn no mercy at all...EricR zei:Matheus 10:37
Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
EricR zei:Matheus 10:37
Logisch toch, onvoorwaardelijk van Jezus houden en zet vooral je familie op een lager plan.