Fitness Seller

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
SageFrancis zei:
Even voor de gelovigen, hoe verklaar je de dinosaurussen van zoveel miljoenjaar geleden? Hoe verklaar de eerste wezens die niet adam en eva waren?
ik zei dat bijbel update nodig heeft, maar wat ik eingelijk bedoelde te zeggen is dat de gelovige een update nodig heeft...

er liep een aantal 10.000e jaren geleden twee apen rond, eentje hete adam en die ander eva....op gegeven moment krege ze allebei op precies zelfde moment een dikke mutatie in de hersenpan...en daarna konden ze allebei rationeel nadenken...oftewel de mens was er
De bijbel ziet dit als het begin, maar als je "het begin" met korreltje zout neemt dan is het redelijk te verklaren...je moet die shit gewoon beetje tussen de regels door lezen

Rob G zei:
Niet alles is afhankelijk van de omgeving bro, maar om hier nu het nature/nurture debat te gaan voeren zal niemand vrolijk van worden.

Daar gaat het ook niet om. Ik geloof wel dat je karakter en aanleg voor bepaalde zaken (zoals criminaliteit) tot een bepaalde mate genetisch bepaald zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat de meeste christenen gewoon moslim waren geweest als ze in Palestina waren opgegroeid. Om nog maar te zwijgen over alle kleinere religies of dode religies. Iemand die kritische kijkt kan toch nooit overtuigd zijn dat zijn eigen religie de juiste is?

klaas zei:
ik zei dat bijbel update nodig heeft, maar wat ik eingelijk bedoelde te zeggen is dat de gelovige een update nodig heeft...

er liep een aantal 10.000e jaren geleden twee apen rond, eentje hete adam en die ander eva....op gegeven moment krege ze allebei op precies zelfde moment een dikke mutatie in de hersenpan...en daarna konden ze allebei rationeel nadenken...oftewel de mens was er
De bijbel ziet dit als het begin, maar als je "het begin" met korreltje zout neemt dan is het redelijk te verklaren...je moet die shit gewoon beetje tussen de regels door lezen
ahahhaahah dit vertel je wel grappig ;)

maar weetje, al ben je gelovig, wat weerhoudt je van het onderzoeken? De ruimte, de techniek.. etc.
Ik ben meer een man van wetenschap.. verklaringen wat "tijd" betreft zoals hoe albert einstein uitlegde.. zulke dingen, daar kan ikhelemaal in opgaan. Te mooi om te lezen. Daarom vind ikdat een geloof er wel mag zijn, maar niet teveel ruimte moet innemen in je leven(dat vind ik dan weer... meningen verschillen uiteraard!)

Ja das goed voor jullie,maar ik ben niet echt christen of moslim(weet niet welk geloof ik moet kiezen,kan alletwee),en ik kan je zeggen,ik ben echt niet gevaarlijk....
crazy people
en niet iedereen die zegt dattie gelooft,gelooft ook werkelijk

Sport2000 zei:
gelijk even een vraag he;

2 Samuël 8:4 blz. 262…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

hoe verklaar je dit dan?

je vraagt me iets over het oude testament,

en voordat ik op je in ga, wil ik je uitleggen dat daar een sluier om heen zit. (ik bedoel dat in beeldspraak) het nieuwe testament is van belang !!!!!

daarbij, heb ik simpelweg niet op alle vragen een antwoord !!

bovendien heb ik het oude testament nooit helemaal gelezen zo ook dit stuk niet.

Maar ondanks dat, bidden ik de heer om mij te helpen, en ik kwam snel uit op dit :

Heb je die delen van de bijbel ooit in het oorspronkelijke taal gelezen ?

Kijk naar dit : in het begin staat er zeventienhonderd wagenmenners (
En vervolgens in kronieken duizend strijdwagen op hem en nam zevenduizend wagenmenners

Zet eens de eerste zeventienhonderd in cijfers 7 10 100, nou vermenigvuldig dit getal eens met elkaar 7 x 10 x 100 = 7000

Bovendien, zoiets heb je ook in 2 Samuël 10:18 en 1 Kronieken 19:18

Wat wil je daar bovendien mee bewijzen ?

Het gaat over david, niet over het bestaan van God of wat Jezus voor ons heeft gedaan en wat nu nog van kracht is.

aan jou:

mattheüs 7 13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.

Volgens de volgelingen van Mohammed gaan de Christenen zeker naar de hel.

Wie heeft er gelijk?

Jij als Christen denkt dat jij gelijk hebt? Dus miljarden anderen hebben ongelijk? Hoeveel geweld hebben jullie door de eeuwen heen gebruikt om andersdenkenden te "overtuigen"? Hoeveel pausen hebben legers naar Jeruzalem gestuurd om de "Moren" af te slachten? Hoeveel mensen heeft de Inquisitie op de brandstapel gebracht?

Jij als Islamiet denkt dat jij gelijk hebt? Dus miljarden anderen hebben ongelijk? Probeer de andersdenkenden te overtuigen uit vrije wil te bekeren, als dat niet lukt gebruik geweld om hen tot geloof te brengen; als dat niet lukt kan alleen de dood ze nog tot de Islam brengen.

Een religie die geweld gebruikt (heeft) om andersdenkenden te bekeren diskwalificeert zichzelf.

Tot nu toe lijkt het Boeddhisme zich nog het meest van geweld af te keren, waardoor (van de grote religies) deze religie door mij nog het meest serieus genomen wordt.

aan sagefrancis

Valt me echt op hoeveel rasechte christenen we op dit board hebben? Nooit verwacht. Ik dacht dat nederlanders het geloof een beetje links hadden laten liggen(natuurlijk staat dit board niet represent voor alle nederlanders.. maar toch valt het wel op).

Even voor de gelovigen, hoe verklaar je de dinosaurussen van zoveel miljoenjaar geleden? Hoe verklaar de eerste wezens die niet adam en eva waren?

De dinosaurussen, heb je ooit gehoord van de zondevloed, de schepping was toen anders, of het verhaal van noah ?

Bovendien geloof ik dat adam en eva de eerste mensen waren onze grootouders

Als god mij lief heeft, dan gaat het niet om"geloven". Als er echt een god is, zal hij mij accepteren zoals ik ben. Welke god geeft er nou onzekerheid? Waarom moet ik geloven en mijn leven wijden aan iets waarvan ik niet zeker kan zijn?

Nou jouw god is de duivel. Want jouw band is niet met god hersteld, de band die door o.a de listigheid van de duivel ooit in genesis 3 te lezen werd verbroken door de zonde. Daardoor kwam de dood. Jij bent pas jezelf als je die band herstelt als je God vind, daarom heeft hij ook zijn zoon gegeven opdat hij zoveel van jou houd. Hij wil niet dat je in zonde bent. En verloren gaat

En al IS die god er, wat houdt dat geloven dan in? Hij is er... en dan? Dus pas als ik in hem geloof mag ik naar de hemel, en anders naar de hel?
Een god zal mij accepteren zoals ik ben.
Inprincipe klopt de islam en het christendom voor geen meter, want de helft van de wereld zou dan naar de hel gaan.
Wat doe je met de budhisten en hindi's? Naar de hel? hmm..

Islam klopt niet, boeddhisme en hindi, zijn onwaarheden

Die God die er is, waar je ooit zal achter komen, die houd van je. Jezus houd van je en door hen mag en kan je schijnen !

Ik weet niet wat ik er over moet denken, laat mij zien dat een god is, of een profeet en ik geloof zonder twijfel. Maar het leven is al zo verrot en zo hard.. ik denk dat geloven het niet zachter zal maken. Ik probeer niet denigrerend over te komen want dat is niet mijn bedoeling.. iedereen die gelooft mag het van mij zelf weten. Ik gun het ze.

Jezus gunt jouw ook iets. Een leven, een eeuwig leven. Een beloning.
Ik zou zeggen zoals ik aan jouw woorden lees, je ziet de verharde wereld, bid eens tot jezus vraag hem in je leven. En het zal geschiedden

Bovendien vraag niet om tekens
Want die zal je niet echt krijgen, Jezus heeft al genoeg voor ons gedaan:

De joden vroegen aan Jezus ook een teken :

Matthëus 12 :

38 Toen antwoordden sommigen der Schriftgeleerden en Farizeen, zeggende: Meester! wij willen van U wel een teken zien.
39 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jonas, den profeet.
40 Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde.

Wat hij bedoelde met alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde zijn kan ik je vertellen maar zou ik liever willen dat jezelf zocht.
Heeft te maken met herrijzen !

Een interessante quote:

"It has served us well, this myth of Christ."

Pope Leo X, 16th Century

DutchVince zei:

Wie heeft er gelijk?

Jij als Christen denkt dat jij gelijk hebt? Dus miljarden anderen hebben ongelijk? Hoeveel geweld hebben jullie door de eeuwen heen gebruikt om andersdenkenden te "overtuigen"? Hoeveel pausen hebben legers naar Jeruzalem gestuurd om de "Moren" af te slachten? Hoeveel mensen heeft de Inquisitie op de brandstapel gebracht?

Jij als Islamiet denkt dat jij gelijk hebt? Dus miljarden anderen hebben ongelijk? Probeer de andersdenkenden te overtuigen uit vrije wil te bekeren, als dat niet lukt gebruik geweld om hen tot geloof te brengen; als dat niet lukt kan alleen de dood ze nog tot de Islam brengen.

Een religie die geweld gebruikt (heeft) om andersdenkenden te bekeren diskwalificeert zichzelf.

Tot nu toe lijkt het Boeddhisme zich nog het meest van geweld af te keren, waardoor (van de grote religies) deze religie door mij nog het meest serieus genomen wordt.

Ken je die msn kusjes? bij deze: (K) :thumbup: :thumb: :thumbs:

Boeddhisme is in oorsprong een leer en geen religie. Er worden echter wel goden erkend en vereerd, maar er is geen verplichting toe zoals in religies. Deze goden zijn ook niet vergelijkbaar met de goden zoals in het Christendom en de Islam, geen scheppers dus maar eerdere hogere wezens in een andere bestaanswereld. Een wereld die ook niet eeuwig is zoals bijvoorbeeld de hemel wordt voorgesteld.

aan o.a DutchVince

Wie heeft er gelijk?

dit slaat niet op jou, maar op de kruistochten, en brandstapels :
Jezus waarschuwde: "En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden" (Matteüs 24:11-13).

die valse profeten, die zie je o.a hier en daar. wie denk jij dat de paus is ? hij eert beelden, dan zoek eens op het tweede gebod !!![/

Tot nu toe lijkt het Boeddhisme zich nog het meest van geweld af te keren, waardoor (van de grote religies) deze religie door mij nog het meest serieus genomen wordt.[/QUOTE]

het is duidelijk duidelijk duidelijk en jammer dat je het nieuwe testament niet gelezen hebt. dan zou je anders hebben gezegd.

jammer dat je zo onwetend bent,, maar hier laat ik dat weghalen, kijk eens wat jezus heeft gezegd in matthëus 5

Vergeld geen kwaad met kwaad
38 ‘U hebt gehoord dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand. 39 Maar ik zeg u: verzet u niet tegen wie u kwaad doet. Als iemand u op de rechterwang slaat, draai hem dan ook de linkerwang toe. 40 En als iemand u een proces aandoet en uw hemd wil hebben, geef hem dan ook uw jas. 41 En dwingt iemand u een kilometer met hem mee te gaan, ga dan twee kilometer met hem mee. 42 Als iemand u iets vraagt, geef het hem; en wil iemand iets van u lenen, weiger het hem niet.’

Haat en liefde
43 ‘U hebt gehoord dat er gezegd is: Heb uw naaste lief en haat uw vijand. 44 Maar ik zeg u: heb uw vijanden lief en bid voor wie u vervolgen. 45 Dan zult u kinderen zijn van uw Vader in de hemel. Want God laat zijn zon opgaan over slechte en goede mensen en hij laat het regenen voor rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Hoe kunt u verwachten dat God u zal belonen, als u alleen uw vrienden liefhebt? Dat doen zelfs de tollenaars! 47 En hoe kunt u denken iets buitengewoons te doen, als u alleen uw kennissen groet? Dat doen de heidenen ook! 48 U moet volmaakt zijn, zoals uw hemelse Vader volmaakt is.’

dit is maar een voorbeeld een klein stukje van wat Jezus verkondigde,, en vervolgens is hij zonder zonde gekruisigd, en was een plaatsvervanger voor het lijden.. door hem kom je tot God,

hij is de weg de waarheid en het leven..

is die nieuwe testament nou update van die ouwe...of wats verchil tusse die 2...mja kweet et had beter op moete letten tijdens godsdienst...maar khad toen niet zoveel zin

Matheus :

10:34-36

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!

Ja ja, erg vredelievend kan je wel stellen. Totaal niet gewelddadig toch? Niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard. Is dan zeker een vredeszwaard?

@Schummanneke: ik blijf het echt jammer vinden dat je denkt dat jou opvatting de enige juiste is. ik blijf er ook bij dat het volgens de bijbel en christus de bedoeling is dat mensen respect voor elkaar hebben. dit heb jij imo niet aangezien je alle niet christenen zo neersabeld

En dan nog Matheus 5:17

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen

Oftewel als trouwe volger van het nieuwe testament behoor je ook het oude testament te volgen, Jezus wil namelijk zelf die wetten in vervulling laten brengen.

klaas zei:
is die ouwe testament nou update van die nieuwe...of wats verchil tusse die 2...mja kweet et had beter op moete letten tijdens godsdienst...maar khad toen niet zoveel zin

in het oude testament hoor je o.a de verkondiging van een redder die God zal sturen.
maar het oude testament, is oorspronkelijk aan de joden gegeven. in abraham zag God, "vele volken" dat snap je nu nog vast niet, maar dat komt als je gelovig bent.

het nieuwe testament is geschreven over die redder, Jezus. de mens is zo zondig al vanaf het begin van de aarde af ( lees genesis o.a de zondvloed)
waardoor de geestelijke band kapot ging.

maar Jezus betaalde de prijs, en zodoende kunnen wij tot God komen

dit is in het klein samengevat,, maar in het oude testament, lees je o.a de profeten, de wetten, de bevrijding van de joden etc. etc...van de profeten werden trouwens velen gedood, o.a omdat ze niet geloofd werden en omdat ze tegen de leefgewoontens ingingen van de zondige mens

God is genadig,, want denk je dat God de mensenhanden nodig heeft, om hem te dienen ?

: Hand 17,25
Ook laat Hij zich niet door mensenhanden bedienen, alsof Hij iets nodig had, want zelf geeft Hij aan allen leven en adem en alles.

ondanks dat, kunnen wij tot God komen via de weg Jezus.
een onverdiende gunst, dat is genade.

maar door de satan de tegenstander , de aanklager word veel verstoord

Matheus 10:37

Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.

Logisch toch, onvoorwaardelijk van Jezus houden en zet vooral je familie op een lager plan. Klinkt een beetje bezitterig.

fryslan zei:
@Schummanneke: ik blijf het echt jammer vinden dat je denkt dat jou opvatting de enige juiste is. ik blijf er ook bij dat het volgens de bijbel en christus de bedoeling is dat mensen respect voor elkaar hebben. dit heb jij imo niet aangezien je alle niet christenen zo neersabeld

als dit tot ergenis lijdt bij jou,, dan moet je het zeggen, want dan zal ik geen woord meer typen,

ik zou niet willen, dat dit bij jou gaat ergeren, waardoor je misschien zelf niet behouden blijft !

schumanneke zei:
als dit tot ergenis lijdt bij jou,, dan moet je het zeggen, want dan zal ik geen woord meer typen,

ik zou niet willen, dat dit bij jou gaat ergeren, waardoor je misschien zelf niet behouden blijft !

bedoel je dit nou sarcastisch???

EricR zei:
Matheus 10:37

Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.

Logisch toch, onvoorwaardelijk van Jezus houden en zet vooral je familie op een lager plan. Klinkt een beetje bezitterig.

Kwaadtong,

Jezus waarschuwde: "En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden" (Matteüs 24:11-13).

woorden draai je om, dingen zet je neer. allemaal opdat je niet wil dat anderen behouden worden.

na wat je hebt gelezen zou je, totaal tot inkeer moeten komen.

je hebt immers de waarheid gelezen, maar hem niet geloofd.

Jezus houdt van je, bekeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven