XXL Nutrition

Citroensap

zunaj

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Hallo BBF!

Elke morgen sta ik op met een glas versgeperst citroensap met verse gember, welke ik direct na opstaan opdrink. Daarna ga ik om de dag (ma,wo,vr) trainen.
Ik vraag mij af; is dit handig voor zaken als spieropbouw? Verder neem ik niks tot mij als ik ga trainen, wel direct daarna een proteine/creatine shake.
Het citroensap gebruik ik voor verschillende doeleinden; voor schoonmaken organen, vetverlies etc etc.
Alvast veel dank!

Citroensap is achterhaald.

Niet eens achterhaald, het was een achterlijk idee vanaf het begin, de gember kan wellicht nog wat voordelen hebben dus als je t lekker vindt blijf het dan gerust doen, maar het zal je weinig extra's opleveren, misschien een verse ananas er bij doen?

Als je op een lege maag traint zou ik bcaa's nemen, of gewoon een banaantje eten ofzo. Hoe ziet je voedingsschema er uit? Hoe lang train je? Hoe ziet je training er uit?

wel in warm water doen en ik zou er nog wat organic raw apple cider vinegar 'with mother' bijvoegen, en misschien ook nog een roze parasolletje

dat maakt het nog meer fabulous

Citroensap kan wel helpen je lichaam te ontzuren. Maar of dat helpt bij vetverliezen/spiermassa kweken denk t niet

Je lichaam is ook bijzonder goed in zichzelf ontzuren, daar zijn dit soort dingen echt niet voor nodig.

Klopt het dat citroensap helpt tegen verkoudheid en zeere keel?

Tuurlijk is dat goed:
Citroen is redelijk rond
Wij willen ronde spieren
Dus citroen helpt voor ronde spieren

Schijnt dat grapefruit meer doet..

Voegt niks toe, extra werk en je gebit/glazuur gaat naar de kl#te!!!

Weet iemand hoe het met appelazijn zit? Heeft dat wel zijn voordelen?

Ik betwijfel of het significante verschillen gaat maken, als het uberhaupt iets doet. Een gebalanceerd dieet en training zal een stuk meer waard zijn dan al die hippe sap kuurtjes. Wat verwacht je dat appelazijn doet?

ananas zal ik aanbevelen

Hallo BBF!

Elke morgen sta ik op met een glas versgeperst citroensap met verse gember, welke ik direct na opstaan opdrink. Daarna ga ik om de dag (ma,wo,vr) trainen.
Ik vraag mij af; is dit handig voor zaken als spieropbouw? Verder neem ik niks tot mij als ik ga trainen, wel direct daarna een proteine/creatine shake.
Het citroensap gebruik ik voor verschillende doeleinden; voor schoonmaken organen, vetverlies etc etc.
Alvast veel dank!

Nee niet verstandig, de antioxidanten hebben een negatieve invloed op de vrije radicalen die voor spiergroei zorgen.

Ik betwijfel of het significante verschillen gaat maken, als het uberhaupt iets doet. Een gebalanceerd dieet en training zal een stuk meer waard zijn dan al die hippe sap kuurtjes. Wat verwacht je dat appelazijn doet?

Dit vind ik er online over. Dus dat zijn aardig wat voordelen wat ze claimen door het gebruik van appelazijn.
  • Versnelling van de stofwisseling
  • Stimulering van de vetverbranding
  • Verhoging van de energie
  • Vermindering van het hongergevoel
  • Verbetering van de spijsvertering
  • Voorkomen van griepverschijnselen
  • Voorkomen van maagaandoeningen
  • Oplossen van niersteentjes
  • Ontgiften van zware metalen en andere giffen
  • Ontspannen van de keel-, neus- en oor-luchtwegen
  • Ontspannen van de maag, waardoor maagzuur zal verminderen
  • Verminderen van astmatische bronchitis
  • Verminderen van allergieën
  • Verlagen van glucoseniveaus (ook bij diabetici)
  • Verminderen van migraine
  • Verminderen van ontstekingen en reumatische verschijnselen
  • Verbeteren van de huid

Dit vind ik er online over. Dus dat zijn aardig wat voordelen wat ze claimen door het gebruik van appelazijn.
  • Versnelling van de stofwisseling
  • Stimulering van de vetverbranding
  • Verhoging van de energie
  • Vermindering van het hongergevoel
  • Verbetering van de spijsvertering
  • Voorkomen van griepverschijnselen
  • Voorkomen van maagaandoeningen
  • Oplossen van niersteentjes
  • Ontgiften van zware metalen en andere giffen
  • Ontspannen van de keel-, neus- en oor-luchtwegen
  • Ontspannen van de maag, waardoor maagzuur zal verminderen
  • Verminderen van astmatische bronchitis
  • Verminderen van allergieën
  • Verlagen van glucoseniveaus (ook bij diabetici)
  • Verminderen van migraine
  • Verminderen van ontstekingen en reumatische verschijnselen
  • Verbeteren van de huid
Bron?

Er staat op diezelfde site het volgende:

Appelazijn bevat namelijk vitamine C, E, A, B1, B2, B6 en vele mineralen waaronder ijzer, calcium en potassium. Ook kan het behoorlijke hoeveelheden azijnzuur bevatten, waardoor het een zure smaak kan hebben.

Als dat de werkzame ingrediënten zijn, zijn die claims naar mijn mening zwaar overtrokken. Tenzij je veel te weinig groente en fruit eet krijg je die vitamines al voldoende binnen. Mineralen krijgen de meeste mensen met een gevarieerd dieet ook meer dan voldoende binnen, dus ik zie de toegevoegde waarde echt niet. Die claims zullen alleen opgaan als je een tekort aan bovenstaande stoffen hebt, wat je niet zal hebben als je gewoon goed eet.

Verder zeuren ze nog een eind door over de PH balans in je lichaam verbeteren, raad eens? Je lichaam is hier zonder al die wondermiddeltjes al verdomt goed in, omdat je anders nogal snel dood zou zijn. Veel lichaamsprocessen zijn afgestemd op een zeer specifieke temperatuur en PH waarde, vandaar dat je lichaam enorm veel buffersystemen heeft om deze waarden binnen de acceptabele range te houden. Vitamines helpen je hier ook deels bij, Maar ze krijgen niet ineens superkrachten omdat ze uit een of ander speciaal sapje komen.

Wellicht dat het je spijsvertering kan helpen, zoals geclaimd wordt, maar ik ben erg sceptisch over het stimuleren van vetverbranding op een substantieel niveau.

Er staat op diezelfde site het volgende:

Appelazijn bevat namelijk vitamine C, E, A, B1, B2, B6 en vele mineralen waaronder ijzer, calcium en potassium. Ook kan het behoorlijke hoeveelheden azijnzuur bevatten, waardoor het een zure smaak kan hebben.

Als dat de werkzame ingrediënten zijn, zijn die claims naar mijn mening zwaar overtrokken. Tenzij je veel te weinig groente en fruit eet krijg je die vitamines al voldoende binnen. Mineralen krijgen de meeste mensen met een gevarieerd dieet ook meer dan voldoende binnen, dus ik zie de toegevoegde waarde echt niet. Die claims zullen alleen opgaan als je een tekort aan bovenstaande stoffen hebt, wat je niet zal hebben als je gewoon goed eet.

Verder zeuren ze nog een eind door over de PH balans in je lichaam verbeteren, raad eens? Je lichaam is hier zonder al die wondermiddeltjes al verdomt goed in, omdat je anders nogal snel dood zou zijn. Veel lichaamsprocessen zijn afgestemd op een zeer specifieke temperatuur en PH waarde, vandaar dat je lichaam enorm veel buffersystemen heeft om deze waarden binnen de acceptabele range te houden. Vitamines helpen je hier ook deels bij, Maar ze krijgen niet ineens superkrachten omdat ze uit een of ander speciaal sapje komen.

Wellicht dat het je spijsvertering kan helpen, zoals geclaimd wordt, maar ik ben erg sceptisch over het stimuleren van vetverbranding op een substantieel niveau.

Tja, weet niet wat ik er van moet denken, je lichaam kan zelf het ph reguleren, door middel van calcium of het extra ventileren en uitademen van co2 etc.
Ijzer heb je maar weinig van nodig is een spoorelement, en calcium zijn wel andere goede bronnen van.

Terug
Naar boven