MuscleMeat

Review CitruPure - Citrulline Malate - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: NO (Nitric Oxide)
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Korte samenvatting van de voordelen van Citrulline Malate:
    -Stimuleert Stikstofproductie (NO)
    -Spierenergie +34%!
    -Langdurige spierkracht
    -Meer volume in de spieren
    -Remt melkzuur
    -Compleet natuurlijke product
    -Minder spierafbraak/sneller herstel
    -Meer kracht en spieruithoudingsvermogen!

De beschikbaarheid van meer Citrulline Malate stimuleert processen waardoor het lichaam sneller ammonium afvoert tijdens de training. Dit zorgt voor sterkere prestaties, meer langdurige spierkracht en meer stimulans voor spiergroei. (bij zware training komt er meer ammonium in het bloed, ammonium in je bloed maakt je moe en remt de omzetting van glucose in energie) Daarnaast is het voor belangrijk om te weten dat Citrulline Malaat bij inspanning de concentratie melkzuur in het bloed verlaagt. Door het unieke vermogen van Citrulline Malate om melkzuur opbouw in de spieren te verminderen en reeds opgebouwd melkzuur sneller in energie om te zetten kan de ATP -spierenergie-productie- in de spieren tot 34% toenemen.

Je voelt meer energie en veel minder snel vermoeidheid in de spieren!
    Citrulline Malate is hiermee jouw bron van kracht en spieruithoudingsvermogen tijdens de training.

Maar er is nog veel meer...!

Citrulline Malate stimuleert de stikstofproductie (NO) in de spieren.
    Stikstof Oxide/NO staat bekend om de 'pomp'die je krijgt in de spieren tijdens de training.
    Dit komt door de vergrote bloed toevoer naar de spieren dit zorgt voor meer zuurstof en een effectieve opname van voedingstoffen.
    Omdat meer NO soepeler vaatwanden betekent, verhoogt NO het gemak waarmee het lichaam zuurstof en voedingsstoffen naar spiercellen verpompt. Dit heeft een enorm positieve invloed op prestaties en spiergroei. Veel wetenschappers zijn het er zelfs over eens dat Nitric Oxide misschien wel de allerbelangrijkste ontdekking ooit is voor prestatie en spiergroei. Daarnaast speelt NO (Nitric Oxide) niet alleen een sleutelrol in spieropbouwende- en prestatiebevorderende processen maar ook in processen die vet verbranden!

In het lichaam zetten enzymen Citrulline geleidelijk om in Arginine. Eigenlijk kun je Citrulline beschouwen als Arginine buffer waardoor je lichaam constant in staat is de niveaus aan het spierbouwende, herstellende en prestaties verbeterde NO hoog te houden. (Citrulline Malate is een aminozuur dat voornamelijk voorkomt in meloen)
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Goed
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2x daags voor/na training
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? samples, snelle levering, gratis verzending, goede service
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 13,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. Het doet wat het belooft.

Mijn review:
Voorwoord:
Body en Fitshop is net het nieuwe jaar goed gestart met een aantal nieuwe producten.
CitruPure is ook een nieuwe aanwinst in het Body en Fitshop assortiment.

Ik heb altijd al een Citrulline product willen proberen aangezien er op het internet veel positieve reviews over te vinden zijn.
Gezien het feit dat de CitruPure aantrekkelijk geprijsd is, en ik momenteel wegens omstandigheden geen echte pre workout booster kan/mag gebruiken, wilde ik deze dus gaan gebruiken.

Smaak:
Wat smaak betreft kan ik kort zijn.
Er zit een neutrale smaak aan, dus geen vieze bekken trekken o.i.d.
De neutrale smaak zorgt ervoor dat het makkelijk weg drinkt en/of te mixen is met andere supplementen.

Mixbaarheid:
CitruPure laat zich uitstekend mixen met water of een vruchtensap.
Het product lost als het ware zichzelf al op in de gebruikte vloeistof.

Voordelen:
- Goed mix/oplosbaar
- Prijs / kwaliteitverhouding
- Neutrale smaak
- Energieboost
- Langer uithoudingsvermogen door langdurige spierkracht

Nadelen
:
- De 250 gr. zal snel op zijn, grotere verpakking zou wenselijk zijn

Prijs:
Ik heb 13,90 euro betaald voor het product, wat ik een zeer nette prijs vind.
Veel vergelijkbare producten zitten hoger qua prijs, dus de CitruPure is daar zeker een goed alternatief voor.

Eindoordeel:
Zoals al eerder aangegeven, wilde ik altijd al een Citrulline product proberen.
Wegens omstandigheden kan/mag ik dus momenteel geen echte pre workout booster gebruiken, dus de CitruPure is een welkom "alternatief".

45 minuten voor de training de eerste dosering innemen, en na een half uur krijg je wat tintelingen, die overigens niet hinderlijk zijn.

Tijdens de training merk je zeer snel dat de werking van het product actief is.
Deze werking uit zich merkbaar in meer kracht / uithoudingsvermogen, wat er voor zorgt dat je langer en zwaarder kunt trainen.

Ook na de training heb je niet het "vermoeide" gevoel in je spieren, zoals ik wel eens ervaar als ik bijvoorbeeld een pre workout booster gebruik.
Dit zal denk ik wel voor iedereen verschillend zijn.

De CitruPure is ook goed in een stack te gebruiken met bijvoorbeeld creatine / taurine / arginine.

Al met al heeft Body en Fitshop wederom een topper in haar assortiment erbij gekregen, die zeker gezien de goede prijs kan concurreren met andere reeds verkrijgbare Citrulline producten.

Dit product is zeker aan te bevelen.
Het product is dus als "stand alone" product te gebruiken, maar zal ook zeker tot zijn recht komen in een goed samengestelde stack.

Hopelijk gaan er ook nog grotere verpakkingen komen. ;)
Al met al krijgt het product van mijn een verdiende 9.

image.php.jpg

Hoi,

Ik ga nu beginnen met citrupure van B&F. Ik gebruik verschillende eiwitten en cellmass. Wat zou de beste timing zijn om citrupure te pakken? Kan het ook 's avonds? Kan ik het mixen met eiwitten?

Hoi,

Ik ga nu beginnen met citrupure van B&F. Ik gebruik verschillende eiwitten en cellmass. Wat zou de beste timing zijn om citrupure te pakken? Kan het ook 's avonds? Kan ik het mixen met eiwitten?

45-60 minuten voor de training en eventueel op rustdagen bij het ontbijt, mix het liever met water of vruchtensap of iets dergelijks

Hoi,
Dank voor je reactie,

Ik train elke ochtend, dus start met een whey shake en na de training cellmass en na 45 min mix van whey en mammut

Ik ben dus bijna gedwongen om citrupure met de whey te mixen.

Hoi,

Hoi,
Dank voor je reactie,

Ik train elke ochtend, dus start met een whey shake en na de training cellmass en na 45 min mix van whey en mammut

Ik ben dus bijna gedwongen om citrupure met de whey te mixen.

Ik raad aan om dan eerst de Citrupure te nemen en daarna de Whey. Ik zou het verder niet mixen. :)

-Leon

Zit er L-Malaat of D-Malaat in het product?

Hieronder info ,voor de andere forum bezoekers, waarom ik deze vraag stel

"L-Malaat is een andere naam voor appelzuur. Er bestaat echter ook D-malaat. Dit is een synthetische onnatuurlijke variant van malaat. Vijftig procent van het malaat in vrijwel alle supplementen is D-malaat. Het is onze mening dat D-malaat niet in het lichaam thuishoort"

Zit er L-Malaat of D-Malaat in het product?

Hieronder info ,voor de andere forum bezoekers, waarom ik deze vraag stel

"L-Malaat is een andere naam voor appelzuur. Er bestaat echter ook D-malaat. Dit is een synthetische onnatuurlijke variant van malaat. Vijftig procent van het malaat in vrijwel alle supplementen is D-malaat. Het is onze mening dat D-malaat niet in het lichaam thuishoort"
L-Melaat :)

Ralf

Wat raden jullie aan: Agmatine of citrulline in combinatie met EPIC?

Er zit al Agmatine in de Epic, dus in dit geval zou citrulline een betere keuze zijn. Normaal gesproken vind ik Agmatine de beste NO.

Ralf

Kwam er inderdaad later achter dat er al Agmatine in EPIC zit. Zou het nemen van Citrulline hierbij nog toegevoegde waarde hebben? Ben me even aan het verdiepen in deze producten :)

Groeten

Ikzelf was ook zeer tevreden over dit product, maar ik vind het nu niet meer direct terug op de Body and Fit site, althans niet in poedervorm van het merk Body and Fit. Iemand een idee of het nog verkrijgbaar is of niet?

Ikzelf was ook zeer tevreden over dit product, maar ik vind het nu niet meer direct terug op de Body and Fit site, althans niet in poedervorm van het merk Body and Fit. Iemand een idee of het nog verkrijgbaar is of niet?
De poedervorm is helaas op dit moment uitverkocht. We durven op dit moment helaas niet te zeggen hoelang het duurt voordat deze weer voorradig is.

Ralf

@Body&Fit

Was altijd fijn spul.... komt deze nog terug ?

Voor beste resultaten L-malaat en agmatine werken! Synergetisch effect! Top spul!
Niet voor niets alom vertegenwoordigt in bijna elke preworkout supp ;)

Hoop dat dit snel terugkomt, dit is echt bijna een must voor een heerlijke training!
Lichte tintelingen en een gevoel van IK WIL knallen... :D

Terug
Naar boven