MuscleMeat

clean bulk schema (zonder brood)

kemmie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Ik heb een clean bulk schema voor mezelf opgesteld. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Is het bv erg als ik dit dagelijks eet?

119pevs.jpg

Laatst bewerkt:
je mist ook nog een fatsoenlijke maaltijd na het trainen en langzame eiwitten voor het slapen gaan. Carbs kan je halen uit rijst, groente, noten, etc. Gooi er nog een maaltijd naar je training in, en je komt wel aan je aantallen. Evt korten op andere dingen: banaan, mayo, frambozen, melk

• Topic Starter Topic Starter
je mist ook nog een fatsoenlijke maaltijd na het trainen en langzame eiwitten voor het slapen gaan. Carbs kan je halen uit rijst, groente, noten, etc. Gooi er nog een maaltijd naar je training in, en je komt wel aan je aantallen. Evt korten op andere dingen: banaan, mayo, frambozen, melk

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat het in mijn schema verkeerd staat, maar ik eet dus mijn maaltijd na het trainen, omdat ik anders te laat in de avond pas eet. Is het verstandig om voor en na het trainen een maaltijd te nuttigen?

En waarom stel je voor om te korten op banaan en magere melk?

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat het in mijn schema verkeerd staat, maar ik eet dus mijn maaltijd na het trainen, omdat ik anders te laat in de avond pas eet. Is het verstandig om voor en na het trainen een maaltijd te nuttigen?

En waarom stel je voor om te korten op banaan en magere melk?

Voor het trainen altijd eten en na trainen ook. 2 uur voor trainen ofzo een fatsoenlijke maaltijd, en half uurtje voor trainen wat snelle carbs zoals een banaan idd. Als je ergens op moet korten dan idd op die producten, ivm suikers en lactose

ja noten zitten voornamelijk vetten idd, gewoonte om die aan mijn lijstje toe te voegen;)

Op groente had ik ook wat specifieker kunnen zijn, ik haal ze vaak uit kidney/bruine bonen.

Heb hem wat aangepast, maar vind het moeilijk om mijn eiwitten te verlagen:(
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik moet eerlijk zijn de verdeling is niet echt goed, ik zie niet echt grote maaltijden

---------- Post toegevoegd Tue 21 Feb 2012 om 21:58 ----------

voor het slapen gaan geen complexe carbs eten tip

Ging wat mis, hier mijn aangepaste schema. Is het erg als ik dit elke dag eet of moet ik varieren? Zo ja wat kan ik waarmee varieren?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb een clean bulk schema voor mezelf opgesteld. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Is het bv erg als ik dit dagelijks eet?

119pevs.jpg

Ik heb even mijn post aangepast met een nieuwe schema, wat vinden jullie van de nieuwe schema?

Waarom eet je zo laat pas na je training? Kan je dat niet een uur vervroegen (20:00 uur ipv 21:00 uur)?

Bij de maaltijden om 15:30, 18:00 en 18:30 krijg je te weinig eiwitten binnen. Probeer een target aan te houden van minimaal 20 gram eiwitten per maaltijd. Iets eerlijker verdelen dus... Snij bijvoorbeeld je 200 gram kip doormidden en plaats de helft bij een maaltijd voor de training.

Als laatste maaltijd (voor het slapen gaan) zou ik altijd een bak kwark nemen (500 gram) + wat noten. Zorg voor voldoende (trage) eiwitten/voedingsstoffen om de nacht door te komen. (de noten NA de training kun je dus beter een maaltijd opschuiven)

Bij je ontbijt kun je gerust iets minder whey pakken (20/25 gram), om zo niet te hoog in eiwitten uit te komen bij je dagtotaal.

En tot slot: Waarom eet je slechts 150 kCal boven onderhoud in de bulk?

Waarom eet je zo laat pas na je training? Kan je dat niet een uur vervroegen (20:00 uur ipv 21:00 uur)?

Bij de maaltijden om 15:30, 18:00 en 18:30 krijg je te weinig eiwitten binnen. Probeer een target aan te houden van minimaal 20 gram eiwitten per maaltijd. Iets eerlijker verdelen dus... Snij bijvoorbeeld je 200 gram kip doormidden en plaats de helft bij een maaltijd voor de training.

Als laatste maaltijd (voor het slapen gaan) zou ik altijd een bak kwark nemen (500 gram) + wat noten. Zorg voor voldoende (trage) eiwitten/voedingsstoffen om de nacht door te komen. (de noten NA de training kun je dus beter een maaltijd opschuiven)

Bij je ontbijt kun je gerust iets minder whey pakken (20/25 gram), om zo niet te hoog in eiwitten uit te komen bij je dagtotaal.

En tot slot: Waarom eet je slechts 150 kCal boven onderhoud in de bulk?

Bedankt voor je goede tips. Ik probeer wel eerder in de avond te eten, alleen lukt dat niet altijd. Na trainen bv sauna, reizen, evt koken etc.
Ik neem altijd een bak van 250gr kwark, is dat niet voldoende, zit dan namelijk al behoorlijk vol:)

Voor onderhoud zou ik oop 2650 moeten zitten, dus ik dacht dat 200 wel voldoende was voor clean bulk. Hoeveel zou je er dan bovenop moeten zitten?

Terug
Naar boven