MuscleMeat

clen toevoegen

Volgens mij ben ik niet helemaal gek hoor google maar eens: wat gebeurt er als ik te weinig eet

Voorbeeld resultaat:

1. Te weinig eten zorgt voor een langzamer metabolisme
Als je minder eet, verbrandt je lichaam minder. Als je meer eet, verbrandt je lichaam meer. Als je te weinig binnenkrijgt, vertraagt je metabolisme met tenminste 20-30%. Studies laten zien dat bij drastische calorie-reductie je basale metabolisme (wat je in rust verbrand zonder iets te hoeven doen) soms wel 45% minder kan functioneren! Dat verklaart waarom je na een lange tijd veel te weinig eten, je bij nog minder eten nog steeds niks afvalt.

2. Te weinig eten zorgt dat je spieren verliest
Het meest ernstige gevolg van te weinig eten is het verlies van spieren. Zodra het lichaam hongersnood uitroept, gaat het zoeken naar alternatieve manieren van energie verkrijgen om in leven te blijven. Spieren verbranden is zo'n alternatief. Maar spieren zijn juist actieve weefsels, die zelf vetverbranden! Spieren verbranden is makkelijk voor het lichaam. Hierbij zijn zowel skeletspieren als organen, je hart is ook een spier!! Een heleboel studies hebben aantegoond dat bij dieten door weinig te eten zonder beweging, 40 a 50% van het gewichtsverlies komt door het verlies van spier. Ook is waterverlies veelvoorkomend. Hte snelle gewichtsverlies in de eerste week(en) van zo'n hongerdieet misleiden en geven de illusie van succes. Zelfs met sporten erbij, als de voedselinname te weinig is zal er nog steeds spieren afgebroken worden ipv vet.

3. Weinig eten bevordert de activiteit van vetopslag enzymen en belemmeren de werking van vet-afbraak
Het vetopslagenzym heet Lipoprotein Lipase (LPL). Als je te weinig calorieen binnen krijgt, prodcueert je lichaam meer LPL en minder vetafbrekende enzymen. Anders gezegd, als je te weinig eet verandert je lichaam de chemische balans om het makkelijker te maken om vet op te slaan in de toekomst.

4. Te weinig eten vermindert werking van de schildklier
De schildklier is verantwoordelijk voor het regele van je basale metabolic rate (wat je verbrand in totale rust) Als je lichaam merkt dat je erg weinig binnen krijgt, scheidt de schildklier minder hormonen af wat resulteert in een langzamer metabolisme en minder calorieen verbrand in rust.

5. Te weinig eten verhoogt de kans op gewichtstoename (jojo!)
Bijna iedereen verliest gewicht als ze veel te weinig eten, maar het duurt meestal niet lang voordat het lichaam zich dus aanpast. Als je op een plateau geraakt bent, wordt het steeds lastiger gewicht te verliezen. Hierdoor, en door trek, honger en vreetbuien, zorgt er meestal voor dat mensen uit frustratie het opgeven. Het gewicht komt langzaamaan weer terug; en ze hebben weer evenveel vet als waarmee ze gestart waren - maar nu minder spier en een langzamer metabolisme!! Hierdoor komen mensen meestal zelf nog meer aan dan hun startgewicht. Met elke lijnpoging daalt je metabolisme en daardoor kom je in een vizieuze cirkel terecht; je wordt dik van nog minder eten!

6. Te weinig eten zorgt voor meer trek en vreetbuien
ALs je lichaam de hongersnood uitroept, zijn vreetbuien en trek een respons om je aan te zetten tot meer te eten. Deze vreetbuien en cravings maken het heel moeilijk je dieet vol te houden en alles waar je aan kan denken is eten... eten... eten. Weinig mensen hebben genoeg discipline om het dan niet te doen.

7. Weinig eten vermindert je energie en kracht
Je bent minder goed in staat om activiteiten te verrichten en dingen voelen zwaar aan. Je hebt geen erngie om te sporten.

En dan hebben we het nog niet over wat er gebeurt als je tekorten aan vitaminen en mineralen krijgt.

Ik zit nu de laatste 4 weken zo laag.
3 maanden gelden 4200 toen gezakt naar 3800kcal 3 weken daarna gezakt naar 3300kcal toen gezakt naar 2800kcal 3 weken. Resultaat 103 kilo 12.8% naar 100 kilo 11.8 gegaan en nu 4 weken op 2000 kcal met winny naar 10.8%. Het meetpunt op mijn taille is in de laatste 4 weken met 1.5 punt afgenomen.

Hoelang eet je al onder onderhoud?

Te weinig eten zorgt voor meer trek in vreetbuien. Karakter hebben dan en je niet gaan volproppen.

En als je metabolisme 30 a 40% vertraagt ga je dan ook 40% minder ver verliezen?

Te weinig eten zorgt voor meer trek in vreetbuien. Karakter hebben dan en je niet gaan volproppen.

En als je metabolisme 30 a 40% vertraagt ga je dan ook 40% minder ver verliezen?

Reageer dan ook even op punt 1 en 3 :p

Maar ik ken mensen die hun calorie behoefte rouleren per week.

1 week op onderhoud, 2 weken 500 er onder. enzovoort...

Reageer dan ook even op punt 1 en 3 :p

Maar ik ken mensen die hun calorie behoefte rouleren per week.

1 week op onderhoud, 2 weken 500 er onder. enzovoort...

1 studie maar dan ook weer tal van artikels die zeggen dat starvation mode een mythe is.

En natuurlijk evenveel artikels die zeggen dat het wel bestaat :)

Als ik laag in kcals ga dan val ik af. Niks starvation mode.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar wat ik zeg is zeker geen " ik rijd rond in een trein in 1942 " onzin. De TS kan het in ieder geval proberen.

En volgens mij wordt starvation mode nogal snel aangegrepen terwijl de persoon gewoon te veel eet maar denkt dat het wel goed zit met zn dieet.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar wat ik zeg is zeker geen " ik rijd rond in een trein in 1942 " onzin. De TS kan het in ieder geval proberen.
Toen hadden ze ook nog geen Google dus wisten ze niet dat hun metabolisme met 45% vertraagd was.

• Topic Starter Topic Starter
Vanochtend 40 mcg genomen, heel de dag al lichte hoofdpijn/ licht irritant. Hardslag nu 90 pm

Ik had het zelfde probleem. Vorig jaar ook. Na een langere periode cut viel ik niet mee af ondanks flink onder onderhoud en cardio. Ik had ook weinig honger.

Nu net 2 weken geleden lage dosis tren toegevoegd en ik ben meteen een stuk droger. Eerst keihard ervoor werken en nu gaat het als vanzelf. Honger is ook weer flink toegenomen. Ik eet zelfs wat meer dan voorheen maar vet% daalt zeker.

Conclusie: tren solves your problem.

Dus (low dose) tren toevoegen.

kwark er uit lactose bloath en eve die carbs op 0 paar dagen kijk dan nog maar is n keer in de spiegel.

Lactose bloat heb ik nog nooit wat van gemerkt.
Vind 2000kcal voor zijn stats ook veel te weinig. Zou juist eens een goede refeed doen.

Terug
Naar boven