AndroidHealthClinic

coke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Corleoné zei:
Ik heb al 2 weken en 2 dagen geen Coke meer aangeraakt, terwijl hier net onder mij in m'n bureaulade 2 gram ligt. :cool:
Als het dan toch niet zo slecht is, waarom probeer je er dan 2 weken af te blijven?

noppes zei:
Als het dan toch niet zo slecht is, waarom probeer je er dan 2 weken af te blijven?

Omdat het veel te duur is... en vooral omdat ik binnen 3 weken een zwaar weekend voor de boeg heb en ik graag die 2 gram wil sparen tot dan. Ik kan namelijk moeilijk nog aan ander geraken tegen die tijd, pas erna weer...

Corleoné zei:
Omdat het veel te duur is... en vooral omdat ik binnen 3 weken een zwaar weekend voor de boeg heb en ik graag die 2 gram wil sparen tot dan. Ik kan namelijk moeilijk nog aan ander geraken tegen die tijd, pas erna weer...
:D
Kerel, ik weet waarover ik spreek, als je erin zit, probeer je het langs alle kanten goed te praten, maar eens je er "over" bent en je kijkt op deze periode terug, dan lach je en zeg je "Wat probeerde ik mezelf die ganse periode toch voor te liegen?"

Probeer stilaan in te zien dat je verkeerd bezig bent, dan kan je er ook vanzelf mee kappen en lieg jezelf niets meer voor...;)

Corleoné zei:
Ik heb al 2 weken en 2 dagen geen Coke meer aangeraakt, terwijl hier net onder mij in m'n bureaulade 2 gram ligt. :cool:
Precies bijhouden hoe lang je al droog staat? Hmmm... Dat is ook een veel voorkomend teken van verslaving.

dj_phreak zei:
Precies bijhouden hoe lang je al droog staat? Hmmm... Dat is ook een veel voorkomend teken van verslaving.

Yep, erover praten, er aan denken.........er een topic over maken, dat geeft te denken. :rolleyes:

noppes zei:
:D
Kerel, ik weet waarover ik spreek, als je erin zit, probeer je het langs alle kanten goed te praten, maar eens je er "over" bent en je kijkt op deze periode terug, dan lach je en zeg je "Wat probeerde ik mezelf die ganse periode toch voor te liegen?"

Probeer stilaan in te zien dat je verkeerd bezig bent, dan kan je er ook vanzelf mee kappen en lieg jezelf niets meer voor...;)

Dat is het juist, ik zit er niet meer in... Ik heb 6 maand bijna elke week aan de pillen gezeten, en ik laat me heus geen 2de keer vangen...

Toen ik vorige maand 5 gram Coke door m'n neus heb gejaagd kon ik tijdens de week van niets meer genieten en vond ik mijn leven ontzettend saai... Ik vroeg me af hoe ik het voor elkaar ging krijgen elke week 50 euro te bemachtigen omdat ik het nodig had om "normaal te kunnen functioneren en scherp te staan"... Nu ik al 2 weken geen Coke meer heb aangeraakt, komt mijn inleving in het dagelijkse leven stilletjes aan terug en besef ik ook dat het "wonderbaarlijke" gevoel van Coke enkel maar schijn is.

Zal ik het nog gebruiken? Tuurlijk wel, maar met dit in mijn achterhoofd wetende enkel gebruiken, maar niet misbruiken. Ik voel me trouwens veel sterker dan jullie die beweren dat ik verslaafd ben. Coke zie ik als een uitdaging die ik keer op keer nadat ik gebruikt heb moet overwinnen, en geloof me, er is niets zo sterk als mij. :D ;)

Corleoné zei:
Coke zie ik als een uitdaging die ik keer op keer nadat ik gebruikt heb moet overwinnen, en geloof me, er is niets zo sterk als mij. :D ;)

Ga vooral zo door en de uitdaging zal overgaan in gewenning. Stop voor dat het te laat is, laat je niet verleiden tot het steeds weer proberen. Eens kom je tot de conclusie dat je nu heel fout bezig bent, coke is een hele gemene……………geloof me. Het is geen spel en ik geloof best dat je heel sterk bent, maar dit win je nooit!!!!!! :headbang:

confiance zei:
Ga vooral zo door en de uitdaging zal overgaan in gewenning. Stop voor dat het te laat is, laat je niet verleiden tot het steeds weer proberen. Eens kom je tot de conclusie dat je nu heel fout bezig bent, coke is een hele gemene……………geloof me. Het is geen spel en ik geloof best dat je heel sterk bent, maar dit win je nooit!!!!!! :headbang:

Ik snap wat je bedoelt, geloof me of niet... Maar wat Coke, Macht betreft zijn we gewoon anders van mening. Ik zoek steeds naar het zwaarste, de hardste weg... Ik vermijd Coke niet zoals de meesten omdat ze bang zijn er aan te zullen ondergaan, ik zoek het juist op. Als ik binnen een jaar een hopeloze Cokejunk ben, dan mag je met mij spotten en dan geef ik je gelijk. In het andere geval zul je mij toch de Cokeoverwinning moeten gunnen. ;)

Corleoné zei:
Dat is het juist, ik zit er niet meer in... Ik heb 6 maand bijna elke week aan de pillen gezeten, en ik laat me heus geen 2de keer vangen...
Coke en pillen zijn wat dat betreft niet te vergelijken, IMO.

Toen ik vorige maand 5 gram Coke door m'n neus heb gejaagd kon ik tijdens de week van niets meer genieten en vond ik mijn leven ontzettend saai... Ik vroeg me af hoe ik het voor elkaar ging krijgen elke week 50 euro te bemachtigen omdat ik het nodig had om "normaal te kunnen functioneren en scherp te staan"... Nu ik al 2 weken geen Coke meer heb aangeraakt, komt mijn inleving in het dagelijkse leven stilletjes aan terug en besef ik ook dat het "wonderbaarlijke" gevoel van Coke enkel maar schijn is.
Dit klinkt heel goed.

Zal ik het nog gebruiken? Tuurlijk wel, maar met dit in mijn achterhoofd wetende enkel gebruiken, maar niet misbruiken.
- Ik neem alleen op een groot feest!
- alleen op een feest!
- alleen in het weekend!
- donderdag is bijna weekend!
- even iets om bij te komen van zondag!
- ...
Het is makkelijker erin te trappen dan je denkt. Goed mogelijk dat je jezelf nu nog wel in de hand kan houden. Maar wat als er iets onverwachts gebeurt? Familieproblemen, liefdesverdriet, whatever. Denk je echt dat het dan nog zo makkelijk is?

Ik voel me trouwens veel sterker dan jullie die beweren dat ik verslaafd ben. Coke zie ik als een uitdaging die ik keer op keer nadat ik gebruikt heb moet overwinnen, en geloof me, er is niets zo sterk als mij. :D ;)
Okay, hier een uitdaging: hou er eens helemaal mee op. NIET gebruiken is veel moeilijker dan WEL gebruiken, hoor. Ben je daar sterk genoeg voor? Probeer eens een volle maand clean te blijven. Ga dan eens bij jezelf na:
- hoe vaak denk je aan coke?
- Hoe vaak moet je jezelf tegenhouden om toch niet een klein beetje te nemen?
- Hoe vaak begin je met excuses verzinnen om op je voornemen terug te komen?

Je bent onverbiddelijk, dat moet ik je nageven. Maar ik ben bang dat je het toch te veel als spel ziet en daar moet je juist voor oppassen. Je bent beter af zonder!!!! Als je hier mee door gaat zal je over een tijd de brokstukken moeten opvegen. Nu bagatelliseer je het gebruik ervan maar eens zul je terug denken aan deze woorden en zien dat ik gelijk had. Je moet het niet op gaan zoeken om je tegenover jezelf te bewijzen, dan kom je van een koude kermis thuis. Ga parachute springen of ga aan skydaving doen. Don’t mess with coke!!!!! :finger:

drugs is gewoon k*tspul.. begin er gewoon niet aan.
ik kan ook nie van die zooi afblijven helaas..jaar geleden zei ik nog dat ik nooit geen drugs ging gebruiken..1 tip: AFBLIJVEN

Balboa18 zei:
drugs is gewoon k*tspul.. begin er gewoon niet aan.
ik kan ook nie van die zooi afblijven helaas..jaar geleden zei ik nog dat ik nooit geen drugs ging gebruiken..1 tip: AFBLIJVEN
Als er een grote verandering in je leven komt, bijv. naar een andere school, alleen wonen, nieuwe vriendin etc... probeer dan van deze gelegenheid gebruik te maken om ermee te kappen, it worked for me!;)

noppes zei:
Als er een grote verandering in je leven komt, bijv. naar een andere school, alleen wonen, nieuwe vriendin etc... probeer dan van deze gelegenheid gebruik te maken om ermee te kappen, it worked for me!;)

Yep, ga voor het shockeffect..............dat helpt inderdaad het beste, ook voor mij!!!!! :thumb:

dj_phreak zei:
Coke en pillen zijn wat dat betreft niet te vergelijken, IMO.

Dit klinkt heel goed.

- Ik neem alleen op een groot feest!
- alleen op een feest!
- alleen in het weekend!
- donderdag is bijna weekend!
- even iets om bij te komen van zondag!
- ...
Het is makkelijker erin te trappen dan je denkt. Goed mogelijk dat je jezelf nu nog wel in de hand kan houden. Maar wat als er iets onverwachts gebeurt? Familieproblemen, liefdesverdriet, whatever. Denk je echt dat het dan nog zo makkelijk is?

Okay, hier een uitdaging: hou er eens helemaal mee op. NIET gebruiken is veel moeilijker dan WEL gebruiken, hoor. Ben je daar sterk genoeg voor? Probeer eens een volle maand clean te blijven. Ga dan eens bij jezelf na:
- hoe vaak denk je aan coke?
- Hoe vaak moet je jezelf tegenhouden om toch niet een klein beetje te nemen?
- Hoe vaak begin je met excuses verzinnen om op je voornemen terug te komen?

Dit klopt allemaal, voor zeg maar 99 procent van de bevolking... Maar heb je er al eens bij stil gestaan dat er idd mensen zijn die 1 keer per maand een gram Coke gebruiken en 1 keer om de 3 maanden trippen op pillen?

Mensen die beginnen met drugs zullen dit idd niet kunnen en zullen snel verslaafd zijn. Maar na 147 pillen, 6 gram Speed en 5 gram Coke kan je me geen beginneling meer noemen... Ik weet waarover ik praat, hoe gevaarlijk het is, hoe de sluwheid van Coke in z'n werk gaat... Ik heb momenten serieus diep gezeten, dat geef ik toe... Toen ik begon met Coke was het al meer dan enkel weekendverslaving... Ik zag in Coke de grote verlosser die mij moest afhelpen van pillen en speed maar besefte niet dat Coke nog veel meer schade berokkent dan die 2 samen!

Volgens mij moet je eerst eens serieus diep hebben gezeten door de harddrugs vooraleer je harddrugs kan controleren op een manier dat het zo min mogelijk schade berokkent voor jezelf en je omgeving, en het plezier dat je er aan beleeft groter is dan de schade...

Helemaal stoppen is natuurlijk een oplossing en in de meeste gevallen ook de beste. Voor mezelf geloof ik hier niet in, omdat ik verslaving geen goeie reden vind om met iets definitiefs te stoppen. Misschien ben ik idd nog voor een stuk verslaafd (zijn we dat allemaal niet?), maar omdat ik van mezelf vind dat ik door de drugs al genoeg dieptepunten heb gekend, zal mijn ervaring mij ervoor verhoeden dat ik opnieuw die dieptes herbeleef...

Corleoné zei:
Dit klopt allemaal, voor zeg maar 99 procent van de bevolking... Maar heb je er al eens bij stil gestaan dat er idd mensen zijn die 1 keer per maand een gram Coke gebruiken en 1 keer om de 3 maanden trippen op pillen?
Zeker! Heb jij er wel eens bij stilgestaan dat de kans dat jij in deze categorie hoort dus slechts 1/100 is?

Mensen die beginnen met drugs zullen dit idd niet kunnen en zullen snel verslaafd zijn. Maar na 147 pillen, 6 gram Speed en 5 gram Coke kan je me geen beginneling meer noemen...
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jawel hoor! :D Er zijn genoeg avonden voorbij gegaan dat ik meer dan 5 gram in mn neus had. No offense, maar 5 gram in heel je leven is kinderspel.

Ik weet waarover ik praat, hoe gevaarlijk het is, hoe de sluwheid van Coke in z'n werk gaat...
Naar aanleiding van bovenstaande lijkt me dat heeeeel sterk. Na al je andere posts over coke (zijn er verdacht veel trouwens, in allerlei topics) dacht ik dat je een gebruiker was met jarenlange ervaring. Blijkbaar dus niet. En hou dat a.u.b. zo.

Volgens mij moet je eerst eens serieus diep hebben gezeten door de harddrugs vooraleer je harddrugs kan controleren op een manier dat het zo min mogelijk schade berokkent voor jezelf en je omgeving, en het plezier dat je er aan beleeft groter is dan de schade...
Daar gaan we weer: rationaliseren. Geef toe: je wilt gewoon van ons horen dat het stoer is, helemaal geen kwaad kan, en dat je helemaal 'de man' bent als je het doet. Well tough. Je bent een wannabe-gebruiker met veel te grote verhaaltjes.

Helemaal stoppen is natuurlijk een oplossing en in de meeste gevallen ook de beste. Voor mezelf geloof ik hier niet in, omdat ik verslaving geen goeie reden vind om met iets definitiefs te stoppen. Misschien ben ik idd nog voor een stuk verslaafd (zijn we dat allemaal niet?), maar omdat ik van mezelf vind dat ik door de drugs al genoeg dieptepunten heb gekend, zal mijn ervaring mij ervoor verhoeden dat ik opnieuw die dieptes herbeleef...
Alweer: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! "Genoeg dieptepunten gekend door de drugs"... Je hebt amper wat gebruikt! Stop met interessant doen, laat de drugs voor wat ze zijn en ga eens fijn trainen.

"Ik ben Corleoné, ben 12 jaar, en ga bewijzen dat ik niet verslaafd ben. Hoe? Door drugs te gebruiken!" :rolleyes:

dj_phreak zei:
Zeker! Heb jij er wel eens bij stilgestaan dat de kans dat jij in deze categorie hoort dus slechts 1/100 is?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jawel hoor! :D Er zijn genoeg avonden voorbij gegaan dat ik meer dan 5 gram in mn neus had. No offense, maar 5 gram in heel je leven is kinderspel.

5 gram op een avond? Dat zijn 40-50 lijntjes?? en hier in belgië 250 euro???
Je moet geen 100 gram gebruikt hebben om te weten wat het is... Als je een maand elk weekend gebruikt en tijdens de week merk je heus wel hoe verslavend het is en hoe je persoonlijkheid erdoor veranderd... de schade die dan volgt als je zo doordoet kan je dan heus wel voorspellen...

Dieptepunten van Coke niet onmiddellijk nee, maar zeker wel van pillen en speed.

"Ik ben Corleoné, ben 12 jaar, en ga bewijzen dat ik niet verslaafd ben. Hoe? Door drugs te gebruiken!" :rolleyes

Ja precies, dat ga ik zeker bewijzen! Het is niet omdat jij door je misbruik nu volledig tegen drugs bent, dat er geen mensen zijn die het wel op een verstandige manier kunnen gebruiken. Jij hebt alle recht om er tegen te zijn, maar ik heb ook alle recht om het te gebruiken. Verdere discussie op dit moment is dan ook zinloos, want tijd zal moeten uitmaken of ik al dan niet naar jou had moeten luisteren...

Dat mensen nog kunnen denken dat sport en drugs/alcohol met elkaar samen kan gaan......

Is juist gedacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven