MuscleMeat

Combinatie Eiwit + Creatine na training?

Zotiso

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Ik heb al een tijdje rond lopen neuzen, maar nergens een goede topic kunnen vinden over de juiste inname van deze combinatie?

Op dit moment neem direct naar de training 30gr eiwit en bij thuiskomst(15min) later 5 gr creatine.

Is dit een goede combinatie?

ze zeggen dat je creatine op een lege maag moet nemen maar ik mix het vaak gewoon met me shake

Ik pleur mijn 5gr creatine gewoon bij mijn whey. Gelijk na het trainen.

creatine wordt meestal ingenomen met koolhydraten, niet met eiwit.

Niet dat het veel uit maakt.. wordt echt wel opgenomen en is niet een kwestie van minuten of zelfs van uren, als het maar opgenomen wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Het wordt voor mij al iets duidelijker. Maar de vraag is of ik deze combinatie aan moet passen of dat hij zo optimaal is ?

Het wordt voor mij al iets duidelijker. Maar de vraag is of ik deze combinatie aan moet passen of dat hij zo optimaal is ?

Je kan beter je creatine direct na je training met een vruchtensap (of ander koolhydraat rijk) drankje nemen. De snelle koolhydraten zorgen ervoor dat je crea sneller word opgenomen. Dan 15 minuten later nadat je lichaam de crea verwerkt heeft kun je nog whey nemen..

Whey piekt pas na 120 minuten dus dat kun je beter een uur vóór je training nemen ;)

Je kan beter je creatine direct na je training met een vruchtensap (of ander koolhydraat rijk) drankje nemen. De snelle koolhydraten zorgen ervoor dat je crea sneller word opgenomen. Dan 15 minuten later nadat je lichaam de crea verwerkt heeft kun je nog whey nemen..

Whey piekt pas na 120 minuten dus dat kun je beter een uur vóór je training nemen ;)

Na 15 min zit alles nog in de maag en het heeft dus geen enkele zin om ze zo te splitsen.

Imo gewoon bij elkaar doen alleen niet met melk mengen maar met water. Je zou eventueel nog wat dextrose toe kunnen voegen is op meerdere fronten verstandig.

Terug
Naar boven