MuscleMeat

conditie verbeterd niet

ijzertekort ?

Daar ga je echt geen lange stukken van lopen.

Het gaat hier ook niet om het lopen van een marathon, maar om een verbeterde conditie en vetverlies aangezien hij aan het cutten is.
Het is altijd te proberen waard... baat het niet dan schaadt het niet (mits je de oefeningen wel goed uitvoert natuurlijk :p)

8-10 km/u. kapot is wat overdreven. flink buiten adem

ik wissel het af

Doe ik al. Meestal na de KT

ja

Ik zal me er eens in verdiepen.

Binnenkort toch eens een uitgebreid (hormonaal) bloedonderzoek doen. Ik heb wel meer vage kwaaltjes. Spieren verzuren ook snel.

heb je ergens je voedingsschemagepost? wil het graag zien aub

Hoe kan het dat mijn conditie zo matig is? Na 15 min. hardlopen ben ik kapot.

Nog een oplossing.. loop in stukjes van 10 minuten. Dus 10 minuten rustig joggen en dan een paar minuten wandelen. Zo doe ik het ook als ik stukken van een uur loop.

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Het gaat hier ook niet om het lopen van een marathon, maar om een verbeterde conditie en vetverlies aangezien hij aan het cutten is.
Het is altijd te proberen waard... baat het niet dan schaadt het niet (mits je de oefeningen wel goed uitvoert natuurlijk :p)

Nou, gezien de hoeveelheid training die hij al doet kon intensieve tabata wel eens schadelijk zijn voor zijn conditie. Die ene keer dat ik sprintjes op het voetbalveld heb gedaan kon ik de hele week verder nog voelen in mijn kuiten. (maar goed, ik had ze wellicht ook niet op blote voeten moeten doen)

• Topic Starter Topic Starter
heb je ergens je voedingsschemagepost? wil het graag zien aub

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voeding-cutten-schema-235488/

Nog een oplossing.. loop in stukjes van 10 minuten. Dus 10 minuten rustig joggen en dan een paar minuten wandelen. Zo doe ik het ook als ik stukken van een uur loop.

Ja dat doe ik ook wel nu. 4x10 min is wel mogelijk met telkens 4 min. pauze. Na 4 minuten rust kan ik wel weer lopen. Aan 1 stuk is zeer zwaar.

Ja dat doe ik ook wel nu. 4x10 min is wel mogelijk met telkens 4 min. pauze. Na 4 minuten rust kan ik wel weer lopen. Aan 1 stuk is zeer zwaar.

Jeff Galloway zweert er zelfs bij voor marathon-training

[Link niet meer beschikbaar]

tja, 10 * 4 of 8 * 5 km of 20 * 2 klinkt op de een of andere manier toch een stuk beter dan 40 km aan 1 stuk. Hij beweert zelfs dat veel mensen (geen top-atleten uiteraard) een snellere eindtijd halen als ze tussendoor wandelen... go figure.

Je doet teveel.
6x pw cardio naast de KT, is teveel, je gaat cardio doen en cutten continu in katabole toestand, ja duhhhhhh.
gek he dat de conditie niet omhoog vliegt.

Stop eens een weekje met cardio 6x te doen, ga ff terug naar max 2x en alleen na afloop van de KT.
Rust goed en eet voldoende, vooral vitamine C rijk voedsel en zorg voor voldoende KH als je cardio gaat doen.

Ga na een week of 2 weken nog eens proberen, als je goed hersteld betn en uitgerust, je zal zien dat het opeens veel beter gaat.

Je bent nu aan het afbreken denk ik, ipv opbouwen. Slechte combi.

Succes.

ps, rook je of kom je veel in aanraking met rook van anderen? Werk je binnen of buiten en bij binnen, werk je in stoffige of rokerige ruimtes enz enz.
Zijn allemaal zwaar meetellende factoren mbt de conditie.

Zoek de oorzaak, vindt het en pak aan.

Je kan ook lekker gaan voetballen 1x per week ? Lekker trainen, is interval lopen, sprinten en kracht ivm schieten van de bal, maar ook kracht voor het sprinten.
Maar zeer goed voor je algehele conditie.

Je doet teveel.
6x pw cardio naast de KT, is teveel, je gaat cardio doen en cutten continu in katabole toestand, ja duhhhhhh.
gek he dat de conditie niet omhoog vliegt.

na de KT slechts een halfuurtje op hartslag 140 gemiddeld. 3 uur Cardio per week is dat veel dan. (+3 uur KT). Volgens de stickys niet.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

net je voed.sche. gezin... man... niet te veel vetten?

Nee is niet teveel.

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:25 ----------

Jeff Galloway zweert er zelfs bij voor marathon-training

[Link niet meer beschikbaar]

tja, 10 * 4 of 8 * 5 km of 20 * 2 klinkt op de een of andere manier toch een stuk beter dan 40 km aan 1 stuk. Hij beweert zelfs dat veel mensen (geen top-atleten uiteraard) een snellere eindtijd halen als ze tussendoor wandelen... go figure.

Ik zal s kijken om een schema te gaan volgen. Zo te zien wordt het wel snel opgebouwd.

na de KT slechts een halfuurtje op hartslag 140 gemiddeld. 3 uur Cardio per week is dat veel dan. (+3 uur KT). Volgens de stickys niet.
Cardio - hoe, wat, en waarom?

Jouw lichaam is anders dan andere lichamen , dus experimenteer ipv sticky's over te nemen. Probeer zoveel mogelijk variatie te hebben in je cardio , dat je sneller moe was dan de andere kan ook liggen aan het feit dat je meer gewicht moet meeslepen dan de andere.

Inmiddels 2 maand verder weer. Conditie is nog steeds niet verbeterd. 13 kg afgevallen. Dus dat is ook geen excuus meer. Ik snap dr niks van, het is net alsof mn hart te weinig zuurstof krijgt bij een te hoge inspanning.

Ga langlaufen!

Verder gezond leven: wees rookvrij, voldoende water drinken, gezond eten "Mediterraan" dieet bijv., interval trainingen en door de brandende longen heen lopen...

Dat doe ik al. Het klopt gewoon niet. Mensen die ongezond leven bouwen zo een conditie op en bij mij lukt het maar niet.

Iemand nog die hier een beetje verstand van heeft??

zwaai zwaai

:hello::hello:

edit: moet trouwens binnenkort een ECG /conditietest doen.

Laatst bewerkt:
Heb je misschien een vorm van astma? Iemand in mijn roeivereniging heeft het, begint al te hijgen in de roeiboot als de rest nog door z'n neus ademt.

Met hardlopen kan je ook een verkeerd ademhalingsritme hebben, of een verkeerde looptechniek.

Versla je je vrienden wel op de roeiergometer (langere stukken) en op de fiets?

Dat doe ik al. Het klopt gewoon niet. Mensen die ongezond leven bouwen zo een conditie op en bij mij lukt het maar niet.

Iedereen heeft lichamelijke beperkingen, ook jij.

Maar er spelen meer factoren mee:

- leef je gezond
- eet je wel wat carbs voor je duurtraining
- doe je ook flink je best, dus door de vermoeidheid rennen

?

Terug
Naar boven