MuscleMeat

Controle trainingsschema

Dippen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo bodybuilders,

Ik heb een schema gemaakt gebaseerd op het aantal dagen dat ik train en mijn persoonlijke voorkeuren. Ik train 5 tot 6 keer in de week en doe al enkele jaren aan bodybuilding. Daarom heb ik voor een drie daagse split gekozen. Ik ga deze drie daagse split tweemaal per week volgen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

2cfs3t5.png

Toelichting:
- Ik heb ervoor gekozen de nadruk te leggen op rug, benen en borst (hiermee begin ik elke training)
- Ik heb ervoor gekozen om mijn schouders icm rug te trainen. Na benen ben ik meestal wel op en de combi schouders en borst is mij nooit goed bevallen
- Ik doe nooit meer dan 25 sets per workout, waarvan de meeste sets compound sets zijn
- Aantal herhalingen ligt tussen de 5 en 10. Ik probeer zo intensief mogelijk te trainen.
- Gemiddeld zo'n 2,5 minuten rust tussen sets
- De excentrische beweging voer ik langzaam uit. 2/4/0 regel-->2 seconde concentrisch 4 seconde excentrisch en 0 seconde rust
- Zoals je ziet wissel ik vaak af qua oefeningen (bijvoorbeeld de dumbbell row, barbbell row en t-bar row)

Waarom begin je dag 1 met supersetten van straight arm lat pulldown en pull/chin ups? Zelf zou ik eerder mijn laatste rug oefening supersetten, dus ben wel benieuwd naar de reden om ermee te beginnen :p

• Topic Starter Topic Starter
Waarom begin je dag 1 met supersetten van straight arm lat pulldown en pull/chin ups? Zelf zou ik eerder mijn laatste rug oefening supersetten, dus ben wel benieuwd naar de reden om ermee te beginnen :p

Ja heb ik paar keer gedaan en voelde toen wel lekker in mijn lats. Heb soms het idee dat mijn rear delts het niet meer houden, maar mijn lats nog wel een paar keer kunnen. Vandaar dat ik mijn lats al wat voorbelast. De ene keer doe ik deze superset met bodyweight pull/chin ups en de andere keer doe ik alleen weighted pull/chin ups. De ene keer meer volumegericht en de andere keer meer krachtgericht.

Als je hem toch 2x per week pakt, dan kan het de 2x andersom doen

Terug
Naar boven