chrisclovis
Cool Novice
- Waardering
- 1
Hallo mede BB'ers,
Zouden jullie eens naar mijn voedingsschema willen kijken? Het gaat hierbij om het cut schema.
Er is wat verwarring ontstaan over de hoeveelheid E/K/V sinds ik op de hoogte was van het anabolic diet, wat zo een beetje al het reguliere tegenspreekt. Dus ik vraag me af of ik nu beter het anabolic diet kan gaan proberen. Nu wil ik 10 tot 12 weken gaan cutten met natuurlijk minimaal verlies van spiermassa en behoud van kracht (wie wil dat nu niet?).
Mijn stats:
Lengte: 171 cm
Gewicht: 83 kg
Vet%: 17% bij laatste meting eind juli (nu +/- 20%).
Onderhoud inclusief sporttoeslag (ma-wo-vr-zo KT): 2945 kcal.
Ik zit nu met dit schema op 2100 kcal want daar moet mijn avond eten nog bij (dit is elke dag anders en kook ik zelf, zodat ik er variatie inhoudt, vandaar kan het niet telkens in mijn schema). Dit is altijd eiwitrijk met zeer weinig tot geen vet en zit rond te 250 kcal (meestal groene groenten of vis).
Per dag kom ik dan uit op 2350 kcal.
Mijn vragen:
Ik hoor het graag van jullie! Aanvullingen, tips, kritiek is altijd welkom.
Heel erg bedankt!
Zouden jullie eens naar mijn voedingsschema willen kijken? Het gaat hierbij om het cut schema.
Er is wat verwarring ontstaan over de hoeveelheid E/K/V sinds ik op de hoogte was van het anabolic diet, wat zo een beetje al het reguliere tegenspreekt. Dus ik vraag me af of ik nu beter het anabolic diet kan gaan proberen. Nu wil ik 10 tot 12 weken gaan cutten met natuurlijk minimaal verlies van spiermassa en behoud van kracht (wie wil dat nu niet?).
Mijn stats:
Lengte: 171 cm
Gewicht: 83 kg
Vet%: 17% bij laatste meting eind juli (nu +/- 20%).
Onderhoud inclusief sporttoeslag (ma-wo-vr-zo KT): 2945 kcal.
Ik zit nu met dit schema op 2100 kcal want daar moet mijn avond eten nog bij (dit is elke dag anders en kook ik zelf, zodat ik er variatie inhoudt, vandaar kan het niet telkens in mijn schema). Dit is altijd eiwitrijk met zeer weinig tot geen vet en zit rond te 250 kcal (meestal groene groenten of vis).
Per dag kom ik dan uit op 2350 kcal.
Mijn vragen:
- Moet je de cardio ook bij je onderhoud rekenen? Of enkel je KT dagen en dan 20% van je onderhoud eraf. In mijn geval heb ik nu 4 dagen sport erbij voor onderhoud (voor de rest heb ik weinig lichamelijke beweging), heb daar 20% vanaf gehaald en doe op de rustdagen cardio. Moet ik de cardio op rustdagen ook bij mijn onderhoud bijtellen? Wat ik ervan begrepen heb is dat je juist het verschil met cardio moet maken dus het leek mij onlogisch om dat in je onderhoud mee te nemen. Ik hoor graag of dit juist is.
- Heb er een 4 bruine boterhammen in zitten ik weet het, maar kan me zo domweg niks bedenken wat ik anders kan eten en makkelijk mee naar school te nemen is. Of moet ik dat gewoon vervangen door nog meer kipfilet? Ik heb wel aparte bakjes waarin ik eten meeneem etc.
Ik hoor het graag van jullie! Aanvullingen, tips, kritiek is altijd welkom.
Heel erg bedankt!