MuscleMeat

Controle voedingsschema voor cut (ChirsClovis)

chrisclovis

Cool Novice
Waardering
1
Dag beste forumleden,

Van mezelf zit er een aardig dikke vetlaag op me huid en me vet% is momenteel 23%.
Nu las ik dat het belangrijk is dat je toch genoeg vetten blijft eten, maar de een zegt 1g/per kg lichaamsgewicht en de ander weer 40/60/70/80 gram. Zit met dit schema op 50 gram vet.

Ik heb er kogelbiefstuk in gedaan omdat ik anders geen idee had hoe ik aan vetten moest komen, want had maar 6 gram vet in me dieet, is dit een slecht idee? De voedingswaarde is zo slecht nog niet.

Lichaamsgewicht momenteel: 82 kg
Vetpercentage: 23%

Doel: 12-14% BF en dan een clean bulk.

Training:
  • 4 dagen KT, fullbody doe er 90 min over.
  • 3 dagen cardio 70-80% intensiteit á 60min.
Ga nu de tweede maand cutten vandaar controle nieuw voedingsschema.

• Ik ben al begonnen met cutten (1 maand) en mijn vet% is 1,5%-2% gedaald en mijn lichaamsgewicht van 83kg naar 80,8kg. Had ik er meer uit kunnen halen?
Heel erg bedankt voor alle hulp!!

Chris.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vanaf je lunch eet je enkel vlees en vis... Lijkt me niet erg gevarieerd. Mis groente en fruit...
Daarbij is 160-200 gr eiwitten zat voor jou. (2-2,5 gr per kg bw)
Vetten veel te weinig. Hou 1 gr per kg bw aan. Rest opvullen met carbs.

Waar haal jij je vitamines en mineralen uit? Een potje? Voeg wat groente en/of fruit toe. Tevens, je doet 1 plakje kipfilet op 2 boterhammen? Is wel echt weinig man, ik gooi er zelf 5-6 op. Je zou dan op die andere dubbele boterhammen pindakaas kunnen smeren om aan meer vetten te komen, of 1-2 keer per dag een handje ongezouten noten zoals cashews, pinda's etc eten. Vetten heb je zeker nodig om je gewrichten soepel te houden en voor de hormoonproductie.

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf je lunch eet je enkel vlees en vis... Lijkt me niet erg gevarieerd. Mis groente en fruit...
Daarbij is 160-200 gr eiwitten zat voor jou. (2-2,5 gr per kg bw)
Vetten veel te weinig. Hou 1 gr per kg bw aan. Rest opvullen met carbs.

Dank voor je feedback ik heb het aangepast. Wellicht dat je er naar zou kunnen kijken als je tijd hebt? Ik heb 2,5gram aan eiwit per kg en 1gram vet per kg/VVM. De rest met koolhydraten aangevuld. Ik vind het lastig om tot de goede verhoudingen te komen. Nu heb ik wel een verhouding E/K/V: 35/35/30, wellicht is 40/40/20 beter? of moet ik me daar niet te erg op focussen?

Bedankt voor je hulp! :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Waar haal jij je vitamines en mineralen uit? Een potje? Voeg wat groente en/of fruit toe. Tevens, je doet 1 plakje kipfilet op 2 boterhammen? Is wel echt weinig man, ik gooi er zelf 5-6 op. Je zou dan op die andere dubbele boterhammen pindakaas kunnen smeren om aan meer vetten te komen, of 1-2 keer per dag een handje ongezouten noten zoals cashews, pinda's etc eten. Vetten heb je zeker nodig om je gewrichten soepel te houden en voor de hormoonproductie.

Ik het het aangepast, ik hoor graag je mening erover.

Bedankt voor de tips :)

Maaltijd van 18:00 --> magere melk eruit en 75 gram rijst erbij (ongekookt afgewogen).
je mag nog wat meer vetten hebben.

Terug
Naar boven