Dat ga je ook niet krijgen, want dat is voor nu nog koffiedik kijken.
Traditie-getrouw kijk jij -vermoedelijk- weer alleen naar eventuele directe nadelen (of voordelen) in de meer persoonlijke, financieel praktische zin.
En ik bezie het niet vanuit dit perspectief, want sec genomen heb ik geen bezwaren tegen technologische vooruitgang, maar wél hoe men vanuit menselijk gedrag hier misbruik van kan maken.
Ik kijk weer voornamelijk naar potentiële nadelen qua totale controle-mogelijkheden over ons algemene (financiele) doen en laten (en wat er verder nog op volgen kan). Digitaal geglobaliseerd machtsmisbruik doel ik dan op.
(Volgens mij had jij zelf al eerder het antwoord waarom ik alleen al bij de gedachte benauwd krijg, maar dat is gewoon iets wat in mijn psyche zit.)
Het lijkt ook allemaal precies te passen in het totaalplaatje van een groter geheel van gebeurtenissen en veranderingen die op moment van spreken gaande is. Bovendien draagt de geforceerde 'haast' die ze er mee hebben alleen maar weer bij aan mijn reeds bestaande wantrouwen.
Alleen dat al is voor mij voldoende redenen om er tegen te ageren en dan maar hopen dat het mee valt als het er toch weer doorgedrukt wordt.