Vanmiddag heb ik me er toe kunnen zetten een aflevering van Ongehoord Nieuws te kijken, ik weinig feiten voorbij horen komen. Wel veel demoniserende opmerkingen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanmiddag heb ik me er toe kunnen zetten een aflevering van Ongehoord Nieuws te kijken, ik weinig feiten voorbij horen komen. Wel veel demoniserende opmerkingen.
Dan heb je het niet over dezelfde zaken als ik.Ik kijk niet naar de NPO, wist niet dat we ons tegenwoordig tot een dergelijk publiek bestel verlaagden om in de realiteit beweringen op af te vuren.
Met feiten bedoel ik natuurlijk de keiharde trackrecords van dezen en/of genen in de politiek. Niet dat dit een veel betere afspiegeling is, maar goed. De media is nog wel een tandje triester.
Interview met D66?Vanmiddag heb ik me er toe kunnen zetten een aflevering van Ongehoord Nieuws te kijken, ik weinig feiten voorbij horen komen. Wel veel demoniserende opmerkingen.
Niet dat ik weet, maar ik heb de eerste 10 min gemist.
Dat sluit ik zeker niet uit, maar mogelijk hebben jij en ik een wat andere perceptie van demoniseren.Dat gebeurt met Kaag en Rutte ook bij de meeste “kritische” media.
De Halve Maan vond ik alleen door te komen toen Fidan dat nog presenteerde, of was dat een ander programma?Niet dat ik weet, maar ik heb de eerste 10 min gemist.
Ik kijk trouwens met minder tegenzin een aflevering van de Halve Maan.
Er werd natuurlijk voor gesproken over wat er de laatste jaren allemaal fout is gegaan in en met Nederland en telkens was dat volledig de schuld van Rutte.Dat sluit ik zeker niet uit, maar mogelijk hebben jij en ik een wat andere perceptie van demoniseren.
Het is ook niet zozeer iets wat een enkel individu doet, maar eerder een groter collectief geheel van politici en media samen.
Hoe dan ook vind ik het verwerpelijk als dit gebeurt.
Niet om hier een wellus-nietus discussie van te maken, maar wat waren dat dan voor opmerkingen waardoor jij ze als demoniserend ziet?
Er werd natuurlijk voor gesproken over wat er de laatste jaren allemaal fout is gegaan in en met Nederland en telkens was dat volledig de schuld van Rutte.
Niet alles, maar wel veelDat is geen demoniseren, maar het benoemen van een zondebok.
Deels is dit ook het geval qua schuld -in termen van oorzaak-gevolg- maar uiteraard is het niet terecht om hem alles persoonlijk in de schoenen te schuiven.

Té veel!
Ja, maar als je in 40 minuten letterlijk 30+ keer te horen krijgt dat Rutte en Rutte alleen voor alle stront en onrust zorgt in Nederland is dat meer dan alleen een zondebok benoemen.Dat is geen demoniseren, maar het benoemen van een zondebok.
Deels is dit ook het geval qua schuld -in termen van oorzaak-gevolg- maar uiteraard is het niet terecht om hem alles persoonlijk in de schoenen te schuiven.
Uiteindelijk is hij wel overal verantwoordelijk voor.Té veel!
Helemaal ook afgezet tegen een achtergrond van leugens die inmiddels al bijna 13 jaar voortduurt.
Ja, maar als je in 40 minuten letterlijk 30+ keer te horen krijgt dat Rutte en Rutte alleen voor alle stront en onrust zorgt in Nederland is dat meer dan alleen een zondebok benoemen.
hij wil toch onderwijzer worden?, of misschien istie dat alweer vergetenDan zit hij inderdaad flink in de verdomhoek ja.
Mijn gevoel voor "rechtvaardigheid" dwingt me enerzijds te erkennen dat dit niet geheel terecht is.
Anderzijds kan ik gewoon niet anders zeggen dan dat hij dit -met zijn jarenlange wangedrag en leugens- volledig over zichzelf heeft afgeroepen.
Als je dat dan demoniseren wilt noemen, het zij zo.
Hoe dan ook, de feiten rondom Rutte spreken boekdelen.
En zoals @Bullshark al opmerkte: "Uiteindelijk is hij wel overal verantwoordelijk voor".
Ik kan in ieder geval geen sprankje empathie, mededogen of vertrouwen meer voor hem opbrengen.
(en dan moet je het echt wel héél bont bij me hebben gemaakt)

:Wat mij irriteert is dat de mensen achter ON veel kritiek hadden op de gevestigde media en dan vooral op de wijze waarop de gevestigde media aan berichtgeving deden met betrekking tot hun (politieke) standpunten. Als je dan eenmaal toegang hebt tot het publieke bestel kan je een heel sterk punt maken om het op dat vlak beter te doen, maar ze doen het nog slechter dan ik met mijn vooringenomen mening ook maar had durven denken.Dan zit hij inderdaad flink in de verdomhoek ja.
Mijn gevoel voor "rechtvaardigheid" dwingt me enerzijds te erkennen dat dit niet geheel terecht is.
Anderzijds kan ik gewoon niet anders zeggen dan dat hij dit -met zijn jarenlange wangedrag en leugens- volledig over zichzelf heeft afgeroepen.
Als je dat dan demoniseren wilt noemen, dan is dat maar zo.
Hoe dan ook, de feiten rondom Rutte spreken boekdelen.
En zoals @Bullshark al opmerkte: "Uiteindelijk is hij wel overal verantwoordelijk voor".
Ik kan in ieder geval geen sprankje empathie, mededogen of vertrouwen meer voor hem opbrengen.
(en dan moet je het echt wel héél bont bij me hebben gemaakt)
Ik vind dit vrij scherp geschreven, maar heb met die tekst veel minder moeite dan met wat ik hoorde bij ON.Ik denk overigens dat hij hier heel erg goed "benoemt" wordt:
De leugen regeert – Jan B. Hommel
janbhommel.nl
Daar heb je een punt, wat dat betreft is en blijft het dezelfde pot nat en dat is jammer.Wat mij irriteert is dat de mensen achter ON veel kritiek hadden op de gevestigde media en dan vooral op de wijze waarop de gevestigde media aan berichtgeving deden met betrekking tot hun (politieke) standpunten. Als je dan eenmaal toegang hebt tot het publieke bestel kan je een heel sterk punt maken om het op dat vlak beter te doen, maar ze doen het nog slechter dan ik met mijn vooringenomen mening ook maar had durven denken.
Als je zo kort door de bocht wilt beredeneren dat Rutte hoofdelijk aansprakelijk is voor alle ellende moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hij gewoon doet wat zijn kiezers willen, want laatst stemden er weer veruit de meeste mensen op hem, met Kaag als tweede.
Ah eigenlijk ben jij dus gewoon te groot voor ON, je bent een echte fijnproever een kenner van goed geschreven poezie.Ik vind dit vrij scherp geschreven, maar heb met die tekst veel minder moeite dan met wat ik hoorde bij ON.