AndroidHealthClinic

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

• Topic Starter Topic Starter
Zelf zou ik dat ook niet doen en heb ik dat ook niet gedaan, maar ik ken er wel een paar die dat wel hebben gedaan en waarschijnlijk blijven doen omdat ze van mening zijn dat alle alternatieven voor hun persoonlijk slechter zullen uitpakken. Ze zijn niet van mening dat Rutte zo’n geweldige vent is, maar ze zijn nog angstiger voor de alternatieven.

Als ik kijk hoe het -met name- op dit moment gaa,t kan ik me moeilijk voorstellen welke alternatieven dan NOG slechter kunnen zijn en hoe je daar NOG angstiger voor kunt zijn.
Zal wel aan mijn beperkte voorstellingsvermogen liggen :emo:

Als ik kijk hoe het -met name- op dit moment gaa,t kan ik me moeilijk voorstellen welke alternatieven dan NOG slechter kunnen zijn en hoe je daar NOG angstiger voor kunt zijn.
Zal wel aan mijn beperkte voorstellingsvermogen liggen :emo:
Als je als alleenstaande man zo’n 2 keer modaal verdiend en al je hele leven VVD stemt, waar zou je nu dan op gaan stemmen?

Henk en Ingrid gaan helemaal geloven dat het alleen maar goed is dat er iemand met hun uitgaven mee kijkt. Het zijn immers de criminelen die goed in de gaten gehouden moeten worden, daar is het allemaal om te doen....

Tijdens Corona hebben we gezien hoe mensen het absoluut geen enkel probleem vinden een controle paspoortje moeten laten zien als zij daardoor hun steentje bijdragen en er geen last van hebben dat mensen met een andere keuze een groot probleem hebben.
Hier is ook wel eens geroepen dat ongezonde vetz*kken best wel wat meer premie mogen betalen, zodat de premie van gezonden mensen weer omlaag kan. In die lijn kan je alles wel door trekken, van elk onderwerp zijn er 9 die er niet veel last van hebben en is er wel 1 die grandioos de lul is. Zogenaamd allemaal eerlijker. Allemaal even weinig.

Ik zie alle Henken en Ingrids het straks allemaal toejuichen dat meneer met bmi vanaf 35 geen fastfood meer kan afrekenen, iemand niet meer dan 10.000 vliegkilometers per jaar mag maken en het rekeningrijden voor de zakelijke veel gebruiker de kop gaat kosten. We verbieden maar al te graag dingen. En dan hebben we het nog niet eens over andere zaken als gokken, aas en beleggen in Crypto. Dat doen Henk en Ingrid toch niet. Dus er zal nooit opstand komen, het is toch altijd maar een klein groepje dat de sjaak is.

Je pakt precies 1 van de pijnpunten. Je moet terug in de geschiedenis gaan om te kijken hoe goed verdeel en heers werkt. Dan snap je de agenda van het hele woke gebeuren ook. Des te meer hokjes er zijn, hoe minder cohesie en hoe groter de kans dat Henk en Ingrid, Sjoerd en Remco erbij naaien. Je zag dit met Corona inderdaad heel mooi worden tentoongesteld, er was geen handhaving (nodig). Men deed het helemaal zelf. Die veelbesproken NSBer die onlangs het hoekje omgegaan is, die kon eindelijk rustig gaan, vol trots op zijn medelanders. Hij was geen paria meer, maar inmiddels weer met velen. De vierde industriële revolutie is het derde rijk, in een nieuw marxistisch technocratisch jasje.

We zitten op zoveel vlakken in een perfect storm, maar je kunt het Henk en Ingrid alleen, moeilijk kwalijk nemen natuurlijk. Want de linkse propaganda viert al decennia lang hoogtij in de geschiedenisboeken op de scholen. En as we speak wordt die geschiedenis nog jaarlijks herschreven, op een manier, dat het beter aansluit bij het narratief en het beoogde doel.

Je pakt precies 1 van de pijnpunten. Je moet terug in de geschiedenis gaan om te kijken hoe goed verdeel en heers werkt. Dan snap je de agenda van het hele woke gebeuren ook. Des te meer hokjes er zijn, hoe minder cohesie en hoe groter de kans dat Henk en Ingrid, Sjoerd en Remco erbij naaien. Je zag dit met Corona inderdaad heel mooi worden tentoongesteld, er was geen handhaving (nodig). Men deed het helemaal zelf. Die veelbesproken NSBer die onlangs het hoekje omgegaan is, die kon eindelijk rustig gaan, vol trots op zijn medelanders. Hij was geen paria meer, maar inmiddels weer met velen. De vierde industriële revolutie is het derde rijk, in een nieuw marxistisch technocratisch jasje.

We zitten op zoveel vlakken in een perfect storm, maar je kunt het Henk en Ingrid alleen, moeilijk kwalijk nemen natuurlijk. Want de linkse propaganda viert al decennia lang hoogtij in de geschiedenisboeken op de scholen. En as we speak wordt die geschiedenis nog jaarlijks herschreven, op een manier, dat het beter aansluit bij het narratief en
het beoogde doel.

Ik zet hem nog maar een keer neer..

1669491320170-png.png

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik heb liever ook niet dat al mijn transactie langdurig worden opgeslagen en waarschijnlijk zonder veel moeite door de overheid bekeken kunnen worden, maar waarschijnlijk is dat nu ook al het geval.
Nee, zeer zeker niet. De financiële sector leunt op het vertrouwen dat klanten erin hebben. Mede daarom is privacy erg belangrijk. Alleen banken kunnen nu de transacties van hun eigen klanten inzien. Ze hebben een kyc-afdeling om die klanten te beoordelen en ongebruikelijke transacties moeten ze melden aan de overheid, namelijk de FIU. Daar hoef je overigens niet teveel van te verwachten, want dat zijn ca. 90 mensen, die meer dan 300k van die meldingen per jaar binnenkrijgen. Ook werken ze met oude IT en is de financiële recherche lang niet altijd op de hoogte van het bestaan van de FIU. Het werkt dus vooral andersom: de politie heeft al een crimineel in het vizier en gaat vervolgens kijken of de banken al iets hebben gemeld. Meestal vorderen ze dan het transactieoverzicht op bij de bank. Ze doen dus nadrukkelijk geen onderzoek naar aanleiding van de meldingen vanuit de banken.

Of hij niet gek wordt van zichzelf druk maken over dingen waar je geen invloed op hebt

Soms komt het over dat iemand zich ergens heel druk om maakt, maar zal dat in de praktijk wel mee vallen.

Het kan ook gewoon interessant zijn dingen te onderzoeken, wetende dat je het toch niet zal oplossen maar er wel wijzer van worden en er lachend mee dealen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Enne wat heeft het je tot dusver gebracht, om alles in twijfel te trekken?

Ten eerste trek ik in niet alles in twijfel, verre van dat.
Ten tweede, dat is ook niet wat er staat, duidend op laatste alinea.

Wat er mee bedoeld wordt, is dat ik niet twijfel aan patronen die ik zie.
Ergo: Dat het beschouwen van de grote lijnen binnen de causaliteit van gebeurtenissen van de afgelopen tijden, juist meer duidelijkheid geven en twijfel wegnemen.

Wat ik daarmee aan probeer te geven, is dat patronen een veel betrouwbaarder beeld geven m.b.t. de richting waar we in toekomst naar toe gaan met z'n allen.

Veel betrouwbaarder in ieder geval dan wat individuen zeggen te -gaan- doen (intenties) en wat ze vervolgens dan daadwerkelijk doen.

Of hij niet gek wordt van zichzelf druk maken over dingen waar je geen invloed op hebt
Valt erg mee, en inderdaad, het is zinloos je leven te laten vergallen door zaken waar je als individu geen vat op hebt.
Maar collectief bewustzijn kan dit wel, dus kan het in mijn optiek geen kwaad om zaken te duiden, zodat meningen eventueel gevormd of bijgesteld worden.

Waarschijnlijk vermoedt hij dat er meer achter zit. ;)
Ik heb de knipoog gezien, maar het is denk ik goed om toch nog even duidelijk te maken dat ik me daar eigenlijk helemaal niet op die manier bezig houdt.
D.i. met wat er "achter" zou kunnen zitten, of dat er sprake is van bewuste samenzweringen e.d.

Ik probeer me (zoveel mogelijk) te richten op feiten en concrete gebeurtenissen en daar iets van te vinden.

Uiteindelijk kunnen er natuurlijk allerlei beerputten open gaan, die dan wel degelijk laten zien of en wat er allemaal voor complotten achter zaten.
Heel goed mogelijk , maar vooralsnog houd ik me daar niet zo direct mee bezig.

Soms komt het over dat iemand zich ergens heel druk om maakt, maar zal dat in de praktijk wel mee vallen.

Het kan ook gewoon interessant zijn dingen te onderzoeken, wetende dat je het toch niet zal oplossen maar er wel wijzer van worden en er lachend mee dealen.

Inderdaad, ik maak me daar nog niet half zo druk over als dat ik wellicht over kom.

Ik observeer met name, verzamel informatie vanuit allerlei invalshoeken en bestudeer en analyseer dit om de grote lijnen van "Theaterstuk Planeet Aarde en Menschen" beter te begrijpen.

Laatst bewerkt:
Daarom de vraag

Ten eerste trek ik in niet alles in twijfel, verre van dat.
Ten tweede, dat is ook niet wat er staat, duidend op laatste alinea.

Wat er mee bedoeld wordt, is dat ik niet twijfel aan patronen die ik zie, ergo het beschouwen van de grote lijnen binnen de causaliteit van gebeurtenissen van de afgelopen tijden.

Wat ik daarmee aan probeer te geven is dat patronen een veel betrouwbaarder beeld geven m.b.t. de richting waar we in toekomst naar toe gaan met z'n allen.

Veel betrouwbaarder in ieder geval dan wat individuen zeggen te -gaan- doen (intenties) en wat ze vervolgens dan daadwerkelijk doen.

Valt erg mee, en inderdaad, het is zinloos je leven te laten vergallen door zaken waar je als individu geen vat op hebt.
Maar collectief bewustzijn kan dit wel, dus kan het in mijn optiek geen kwaad om zaken te duiden, zodat meningen eventueel gevormd of bijgesteld worden.

Ik heb de knipoog gezien, maar het is denk ik goed om toch nog even duidelijk te maken dat ik me daar eigenlijk helemaal niet op die manier bezig houdt.
D.i. met wat er "achter" zou kunnen zitten, of dat er sprake is van bewuste samenzweringen e.d.

Ik probeer me (zoveel mogelijk) te richten op feiten en concrete gebeurtenissen en daar iets van te vinden.

Uiteindelijk kunnen er natuurlijk allerlei beerputten open gaan, die wel degelijk laten zien wat er allemaal voor complotten achter zaten.
Heel goed mogelijk , maar vooralsnog houd ik me daar niet zo direct mee bezig.

Inderdaad, ik maak me daar nog niet half zo druk over als dat ik wellicht over kom.

Ik observeer met name, verzamel informatie vanuit allerlei invalshoeken en bestudeer en analyseer dit om de grote lijnen van "Theaterstuk Planeet Aarde en Menschen" beter te begrijpen.
Ok. Dan lees ik jouw teksten totaal anders dan hoe jij ze bedoelt. Beantwoord volgens mij niet de vraag, maar maakt niet uit. You do you

Terug
Naar boven