Enne wat heeft het je tot dusver gebracht, om alles in twijfel te trekken?
Ten eerste trek ik in niet alles in twijfel, verre van dat.
Ten tweede, dat is ook niet wat er staat, duidend op laatste alinea.
Wat er mee bedoeld wordt, is dat ik
niet twijfel aan patronen die ik zie.
Ergo: Dat het beschouwen van de grote lijnen binnen de causaliteit van gebeurtenissen van de afgelopen tijden, juist meer duidelijkheid geven en twijfel wegnemen.
Wat ik daarmee aan probeer te geven, is dat patronen een veel betrouwbaarder beeld geven m.b.t. de richting waar we in toekomst naar toe gaan met z'n allen.
Veel betrouwbaarder in ieder geval dan wat individuen zeggen te -gaan- doen (intenties) en wat ze vervolgens dan daadwerkelijk doen.
Of hij niet gek wordt van zichzelf druk maken over dingen waar je geen invloed op hebt
Valt erg mee, en inderdaad, het is zinloos je leven te laten vergallen door zaken waar je als individu geen vat op hebt.
Maar collectief bewustzijn kan dit wel, dus kan het in mijn optiek geen kwaad om zaken te duiden, zodat meningen eventueel gevormd of bijgesteld worden.
Waarschijnlijk vermoedt hij dat er meer achter zit.
Ik heb de knipoog gezien, maar het is denk ik goed om toch nog even duidelijk te maken dat ik me daar eigenlijk helemaal niet op die manier bezig houdt.
D.i. met wat er "achter" zou kunnen zitten, of dat er sprake is van bewuste samenzweringen e.d.
Ik probeer me (zoveel mogelijk) te richten op feiten en concrete gebeurtenissen en daar iets van te vinden.
Uiteindelijk kunnen er natuurlijk allerlei beerputten open gaan, die dan wel degelijk laten zien of en wat er allemaal voor complotten achter zaten.
Heel goed mogelijk , maar vooralsnog houd ik me daar niet zo direct mee bezig.
Soms komt het over dat iemand zich ergens heel druk om maakt, maar zal dat in de praktijk wel mee vallen.
Het kan ook gewoon interessant zijn dingen te onderzoeken, wetende dat je het toch niet zal oplossen maar er wel wijzer van worden en er lachend mee dealen.
Inderdaad, ik maak me daar nog niet half zo druk over als dat ik wellicht over kom.
Ik observeer met name, verzamel informatie vanuit allerlei invalshoeken en bestudeer en analyseer dit om de grote lijnen van "Theaterstuk Planeet Aarde en Menschen" beter te begrijpen.