MuscleMeat

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

• Topic Starter Topic Starter
Daarom de vraag

Beantwoord volgens mij niet de vraag, maar maakt niet uit. You do you

Je stelt een vraag op basis van een aanname over mij die niet klopt. Ik trek namelijk niet "alles" in twijfel.
Daarom kan ik ook je vraag "waar dit me tot dusver gebracht" niet beantwoorden.

Misschien begrijp ik ook niet goed wat je bedoelt?

Of hij niet gek wordt van zichzelf druk maken over dingen waar je geen invloed op hebt

Nee, ik word daar niet gek van. :)

Daarnaast maak ik me ook niet echt druk over zaken waar ik geen invloed op heb.
Ik laat het ook gewoon weer net zo makkelijk los en ga verder met mijn leventje en de zaken die op kleinschalig niveau belangrijk zijn.
(en waar ik wél invloed op heb)

De discussie zelf vind ik gewoon interessant en mogelijk belangrijk, je weet maar nooit.
Bovendien zou het best kunnen zijn dat "we" meer invloed hebben op bepaalde zaken dan we denken..

Ik snap wat je bedoelt, maar is het niet dat dat wij mensen veel slechter zijn in het (onbevooroordeeld) herkennen van patronen dan we altijd denken?

Doorgaans wel, maar ondanks dat zie ik -in ieder geval als ik voor mezelf spreek- meer duidelijkheid dan wanneer ik verzand in de enorme hoeveelheid detailinformatie waar ik ook niets mee kan.

Helikopterview werkt dan toch beter

Ik snap wat je bedoelt, maar is het niet dat dat wij mensen veel slechter zijn in het (onbevooroordeeld) herkennen van patronen dan we altijd denken?
Je kunt het controleren/bevestigen door te kijken hoeveel voorspellingen obv die herkende patronen uitkomen.

Ik zit nog op 2 per dag.

Doorgaans wel, maar ondanks dat zie ik -in ieder geval als ik voor mezelf spreek- meer duidelijkheid dan wanneer ik verzand in de enorme hoeveelheid detailinformatie waar ik ook niets mee kan.

Helikopterview werkt dan toch beter
Als je het zo uitlegt moet ik je gelijk geven.

Ik begin een steeds duidelijker patroon te herkennen in onze conversaties.

Je stelt een vraag op basis van een aanname over mij die niet klopt. Ik trek namelijk niet "alles" in twijfel.
Ik vind dat je wel heel diep in een rabbithole duikt.

Daarom kan ik ook je vraag "waar dit me tot dusver gebracht" niet beantwoorden.

Misschien begrijp ik ook niet goed wat je bedoelt?
Maar of dat beeld nu wel of niet klopt, ben ik wel benieuwd wat dit je brengt. Daarom de vraag

Nee, ik word daar niet gek van. :)

Daarnaast maak ik me ook niet echt druk over zaken waar ik geen invloed op heb.
Ik laat het ook gewoon weer net zo makkelijk los en ga verder met mijn leventje en de zaken die op kleinschalig niveau belangrijk zijn.
(en waar ik wél invloed op heb)

De discussie zelf vind ik gewoon interessant en mogelijk belangrijk, je weet maar nooit.
Bovendien zou het best kunnen zijn dat "we" meer invloed hebben op bepaalde zaken dan we denken..
Ah, invloed op wat zoal?

Ik vind dat je wel heel diep in een rabbithole duikt.
Ik probeerde gewoon zo duidelijk mogelijk te zijn over het waarom ik je vraag niet kan beantwoorden.

Maar of dat beeld nu wel of niet klopt, ben ik wel benieuwd wat dit je brengt. Daarom de vraag

Aangenomen dat ik iemand zou zijn die alles in twijfel trekt, dan zou dat mij -naar alle waarschijnlijkheid- slechts paranoia, wantrouwen en depressies brengen.
Echter, dat is dus een "wat-als" speculatief antwoord en verder niet van toepassing op mij als persoon.

Ik stel kritische vragen en spreek me uit over zaken waar ik me zorgen over maak.
Dat is wat mij betreft in geen énkel opzicht gelijk aan alles in twijfel trekken.

Wat dat mij in ieder geval brengt is input van anderen en discussie die mogelijk waardevol is voor mij en de betrokkenen.

Invloed hebben op beeldvorming bij mensen en mogelijke veranderingen in de maatschappij.
Hoewel dit alleen plaats kan vinden als dit gedragen wordt door een meerderheid aan mensen, begint zo'n proces doorgaans klein in de zin van discussie, argumenteren en uitwisselen van informatie.
Dit heeft alles te maken met bewust maken en meningsvorming, zoiets kan beginnen op een forum zoals dit.
Waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat, maar zoals gezegd je weet het maar nooit.
Mwah. De mogelijkheid om topics te blokkeren zou een welkome functie zijn.

Maar mijn beste Gremlin, je bent toch volledig vrij om topics die je onprettig vindt te mijden?

Lekker concreet antwoord.

Maar mijn beste Gremlin, je bent toch volledig vrij om topics die je onprettig vindt te mijden?
Yes. Vind het gewoon kansloos dat de actieve lijst nog altijd over complottheorieën, politiek, energie en al dat duffe gezaag bestaat. Maar ben al weg

Yes. Vind het gewoon kansloos dat de actieve lijst nog altijd over complottheorieën, politiek, energie en al dat duffe gezaag bestaat. Maar ben al weg
Zijn teveel van dit soort topics, of een tekort aan wat je zou willen?

Je komt nogal geagiteerd over, zo heb ik je nog niet eerder mee gemaakt :(

Terug
Naar boven