In het artikel kan ik geen onwaarheden terugvinden.Ah eigenlijk ben jij dus gewoon te groot voor ON, je bent een echte fijnproever een kenner van goed geschreven poezie.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het artikel kan ik geen onwaarheden terugvinden.Ah eigenlijk ben jij dus gewoon te groot voor ON, je bent een echte fijnproever een kenner van goed geschreven poezie.
In het artikel kan ik geen onwaarheden terugvinden.
In het artikel kan ik geen onwaarheden terugvinden.

Rutte doet juist niet wat zijn kiezers willen.Wat mij irriteert is dat de mensen achter ON veel kritiek hadden op de gevestigde media en dan vooral op de wijze waarop de gevestigde media aan berichtgeving deden met betrekking tot hun (politieke) standpunten. Als je dan eenmaal toegang hebt tot het publieke bestel kan je een heel sterk punt maken om het op dat vlak beter te doen, maar ze doen het nog slechter dan ik met mijn vooringenomen mening ook maar had durven denken.
Als je zo kort door de bocht wilt beredeneren dat Rutte hoofdelijk aansprakelijk is voor alle ellende moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hij gewoon doet wat zijn kiezers willen, want laatst stemden er weer veruit de meeste mensen op hem, met Kaag als tweede.
Daarom noemde ik eerder in dit topic ook bewust het woordje "feiten".
Volgens de dikke van dalen is "demoniseren" - door voortdurende beschuldigingen een uiterst negatief beeld van iem. creëren
Het nuanceert nogal of je dit op basis van feiten doet, of op basis van verzinsels versterkt door het regerende narratief (over eender welk onderwerp).
Mooi voorbeeld is de corona periode waarin iedereen met een andere mening dan het geldende narratief (dat zienderogen afgebrokkeld is inmiddels), direct in een uiterst negatief hokje geplaatst werd, hetgeen ze eigenlijk al direct diskwalificeerde om gehoord te kunnen worden. Tel daar bovenop de onmogelijkheid om te kunnen discussiëren op de inhoud en je hebt de meest giftige mix voor een democratie.
Zo niet anders, eigenlijk al sinds Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Maar dan helaas nu vandaag de dag in het kwadraat.
Terug on topic, want laten we vooral instemmen met de steeds verdergaande monitoring door onzer incapabele overheid en bijvoorbeeld alle transacties boven € 100,00 in een grote database stoppen, die volgens de sleepwet 2.0 ook nog eens gedeeld kan (en zal) worden met derde partijen. Jouw, mijn en onze data, dat is waar het om gaat. Terrorismebestrijding, fraude of corruptie? Kent u nog dat verhaal van die raadsleden in de EU met tonnen in de achterbak? Of de miljarden aan verdwenen bonnetjes? Ja maar dat was in tijden van nood. Maar reken maar dat Henk en Ingrid het prima vinden, die vastlegging van elke transactie boven de € 100,00, zij hebben immers, toch helemaal niets te verbergen?
Inmiddels zijn we in een situatie beland, dat er nog maar weinig opties over zijn anders dan verzet of vluchten. Dat eerste is lastig gebleken in ons landje. Dat tweede rijst de vraag; maar waar heen dan?
Onze slope is niet eens meer slippery, er begint zich langzaam aan een waterval in hoek van 90 graden te vormen en er lijkt geen enkele weg meer terug.
Zo dat is er weer uit, straks lekker schaatsen
![]()

En daarom stemden er laatst weer 2 miljoen mensen op hem.
En daarom stemden er laatst weer 2 miljoen mensen op hem.
gerust dat hokje nog eens extra dik aan; er is m.i. een zeer belangrijke reden waarom we anno 2023 straks nog steeds met een potloodje moeten stemmen.Geef je op als vrijwilliger voor een stembureau.Goed argument, alleen dat heeft weinig waarde als we niet zeker kunnen vaststellen of die stemmen ook daadwerkelijk gedaan zijn.
Om in mijn rol te verblijven, vonkgerust dat hokje nog eens extra dik aan; er is m.i. een zeer belangrijke reden waarom we anno 2023 straks nog steeds met een potloodje moeten stemmen.

En ook als we aan mogen nemen dat velen op hem stemmen op basis van irrationele overwegingen zoals: "Het is zo'n leuk lachebekje"Goed argument, alleen dat heeft weinig waarde als we niet zeker kunnen vaststellen of die stemmen ook daadwerkelijk gedaan zijn.
Daarom noemde ik eerder in dit topic ook bewust het woordje "feiten".
Volgens de dikke van dalen is "demoniseren" - door voortdurende beschuldigingen een uiterst negatief beeld van iem. creëren
Het nuanceert nogal of je dit op basis van feiten doet, of op basis van verzinsels versterkt door het regerende narratief (over eender welk onderwerp).
Mooi voorbeeld is de corona periode waarin iedereen met een andere mening dan het geldende narratief (dat zienderogen afgebrokkeld is inmiddels), direct in een uiterst negatief hokje geplaatst werd, hetgeen ze eigenlijk al direct diskwalificeerde om gehoord te kunnen worden. Tel daar bovenop de onmogelijkheid om te kunnen discussiëren op de inhoud en je hebt de meest giftige mix voor een democratie.
Zo niet anders, eigenlijk al sinds Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Maar dan helaas nu vandaag de dag in het kwadraat.
Terug on topic, want laten we vooral instemmen met de steeds verdergaande monitoring door onzer incapabele overheid en bijvoorbeeld alle transacties boven € 100,00 in een grote database stoppen, die volgens de sleepwet 2.0 ook nog eens gedeeld kan (en zal) worden met derde partijen. Jouw, mijn en onze data, dat is waar het om gaat. Terrorismebestrijding, fraude of corruptie? Kent u nog dat verhaal van die raadsleden in de EU met tonnen in de achterbak? Of de miljarden aan verdwenen bonnetjes? Ja maar dat was in tijden van nood. Maar reken maar dat Henk en Ingrid het prima vinden, die vastlegging van elke transactie boven de € 100,00, zij hebben immers, toch helemaal niets te verbergen?
Inmiddels zijn we in een situatie beland, dat er nog maar weinig opties over zijn anders dan verzet of vluchten. Dat eerste is lastig gebleken in ons landje. Dat tweede rijst de vraag; maar waar heen dan?
Onze slope is niet eens meer slippery, er begint zich langzaam aan een waterval in hoek van 90 graden te vormen en er lijkt geen enkele weg meer terug.
Zo dat is er weer uit, straks lekker schaatsen
![]()
Is een groot deel van de oppositie stemmen dan beter onderbouwd?En ook als we aan mogen nemen dat velen op hem stemmen op basis van irrationele overwegingen zoals: "Het is zo'n leuk lachebekje"
Ik heb liever ook niet dat al mijn transactie langdurig worden opgeslagen en waarschijnlijk zonder veel moeite door de overheid bekeken kunnen worden, maar waarschijnlijk is dat nu ook al het geval.Henk en Ingrid gaan helemaal geloven dat het alleen maar goed is dat er iemand met hun uitgaven mee kijkt. Het zijn immers de criminelen die goed in de gaten gehouden moeten worden, daar is het allemaal om te doen....
Tijdens Corona hebben we gezien hoe mensen het absoluut geen enkel probleem vinden een controle paspoortje moeten laten zien als zij daardoor hun steentje bijdragen en er geen last van hebben dat mensen met een andere keuze een groot probleem hebben.
Hier is ook wel eens geroepen dat ongezonde vetz*kken best wel wat meer premie mogen betalen, zodat de premie van gezonden mensen weer omlaag kan. In die lijn kan je alles wel door trekken, van elk onderwerp zijn er 9 die er niet veel last van hebben en is er wel 1 die grandioos de lul is. Zogenaamd allemaal eerlijker. Allemaal even weinig.
Ik zie alle Henken en Ingrids het straks allemaal toejuichen dat meneer met bmi vanaf 35 geen fastfood meer kan afrekenen, iemand niet meer dan 10.000 vliegkilometers per jaar mag maken en het rekeningrijden voor de zakelijke veel gebruiker de kop gaat kosten. We verbieden maar al te graag dingen. En dan hebben we het nog niet eens over andere zaken als gokken, aas en beleggen in Crypto. Dat doen Henk en Ingrid toch niet. Dus er zal nooit opstand komen, het is toch altijd maar een klein groepje dat de sjaak is.
Ik heb liever ook niet dat al mijn transactie langdurig worden opgeslagen en waarschijnlijk zonder veel moeite door de overheid bekeken kunnen worden, maar waarschijnlijk is dat nu ook al het geval.
O zo bedoel je. Ik ben van het eerst zien en dan geloven, in dit soort gevallen kan dat wel eens een verkeerde karakter eigenschap zijn.Ze zullen vast alles kunnen doorspitten als je ergens verdacht van bent. Maar dat zal dan zoveel makkelijker gaan, dat zelfs het meest onschuldige niet meer kan.
Of je al schuldig bent bij het kopen van te veel vlees. Wie weet waar het naar toe gaat. Ik hoor de gemiddelde Hollander al denken "ja maar minder vlees eten is goed voor het klimaat". Zucht.
Is een groot deel van de oppositie stemmen dan beter onderbouwd?
Zelf zou ik dat ook niet doen en heb ik dat ook niet gedaan, maar ik ken er wel een paar die dat wel hebben gedaan en waarschijnlijk blijven doen omdat ze van mening zijn dat alle alternatieven voor hun persoonlijk slechter zullen uitpakken. Ze zijn niet van mening dat Rutte zo’n geweldige vent is, maar ze zijn nog angstiger voor de alternatieven.Je zou alleen denken dat wanneer iemand als premier 12 jaar lang alles bij elkaar liegt, bedriegt en amper verkiezingsbeloften nakomt, je als kiezer eens een keer wakker wordt en op een andere partij gaat stemmen.
Dat dit blijkbaar niet gebeurt blijft voor mij grotendeels een raadsel.