MuscleMeat

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

Even los daarvan, is de bijstand bedoelt voor mensen die niet kunnen werken, die hoef je ook niet te motiveren. Het gaat mij meer om het motiveren van mensen die dst wel kunnen en best zouden willen, maar dat het niets of heel weinig oplevert.

Somaliërs zijn een goed voorbeeld voor mensen die als groep een enorme afstand tot de arbeidsmarkt hebben en waarvan je je kan afvragen of ze ermee geholpen zijn om hier blijvend asiel te krijgen. Overigens heb ik geen idee hoe een tweede of derde generatie het doet. Een mooi voorbeeld dat het ook anders kan is Ayaan Hirsi Ali: die werd zelfs Tweede Kamerlid voor de VVD, en dat in een periode dst het nog iets voor leek te stellen.
Daar gaat een basisinkomen niets aan veranderen.

.
Kapitalisme is wat dat betreft inderdaad de beste (minst slechte) faalhaas van hele collectief aan ideologieën.

Kapitalisme werkt natuurlijk alleen goed als er echt een vrije markt is, dan krijgt vrijheid daarmee ook echt een waardevolle betekenis. Van dit alles is in het huidige systeem helemaal geen sprake helaas. Overheid zorgt hier links en rechts voor dat het gewoon onmogelijk is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.063
Kapitalisme werkt natuurlijk alleen goed als er echt een vrije markt is, dan krijgt vrijheid daarmee ook echt een waardevolle betekenis. Van dit alles is in het huidige systeem helemaal geen sprake helaas. Overheid zorgt hier links en rechts voor dat het gewoon onmogelijk is.

Zeker, als ondernemer in Nederland is de (r)overheid dan ook je grootste vijand, niet je concurrent!

Zeker, als ondernemer in Nederland is de (r)overheid dan ook je grootste vijand, niet je concurrent!

Ja of je grootste vriend als je slim gebruik maakt van al die subsidiemogelijkheden en snel in kan springen op bepaalde trends en bewegingen. Of als je wat corrupte vriendjes in de politiek hebt natuurlijk, dan hoef je alleen een factuurtje te sturen. Hugo zorgt er wel voor dat het op de berg van 5+ miljard terechtkomt. Als ze er dan naar vragen, om dit te herleiden en onderbouwen, dan gauw afdoen als een complottheorie en de kamer gaat verder tot de orde van de dag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.065
Ja of je grootste vriend als je slim gebruik maakt van al die subsidiemogelijkheden en snel in kan springen op bepaalde trends en bewegingen. Of als je wat corrupte vriendjes in de politiek hebt natuurlijk, dan hoef je alleen een factuurtje te sturen.

Met ondernemer bedoelde ik iemand die op eigen kracht en kapitaal vanaf nul, een florerend bedrijf opbouwt, geen staats-parasiet :p

Hugo zorgt er wel voor dat het op de berg van 5+ miljard terechtkomt. Als ze er dan naar vragen, om dit te herleiden en onderbouwen, dan gauw afdoen als een complottheorie en de kamer gaat verder tot de orde van de dag.

Doorzichtig, maar helaas wel wat er effectief gebeurt dus.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Met ondernemer bedoelde ik iemand die op eigen kracht en kapitaal vanaf nul, een florerend bedrijf opbouwt, geen staats-parasiet :p

Doorzichtig, maar helaas wel wat er effectief gebeurt dus.

De collectieve blindheid of het collectieve "het zal wel" gedachtegoed blijft me verwonderen.

Nee ook als werknemer.

Alleen als immigrant ben je beter af dan je was in je eigen land en in sommige gevallen beter af in ons land, dan als ([hard]werkende)autochtoon.

Die kassaloze winkels schijnen al sinds vorig jaar in Greenwich te zijn. Iets met personeelstekort enzo

Ik zal wel slapen, want ik zie het gevaar niet zo, met al die kletskassa's hier. Het is maar net wat de vraag is, en wat rendabel is

Die kassaloze winkels schijnen al sinds vorig jaar in Greenwich te zijn. Iets met personeelstekort enzo

Ik zal wel slapen, want ik zie het gevaar niet zo, met al die kletskassa's hier. Het is maar net wat de vraag is, en wat rendabel is
Ja je slaaptwandelt naar binnen want even nadenken waar dit eindigt..

Nee serieus?

Een aan chip of iris scan gekoppelt digitaal paspoort waarop jouw electronisch (cbdc) staat. Programeerbaar geld, begrijp je dat wel? Nee we gaan echt je privacy respecteren, aldus de overheid :rolleyes:
Help mij even, waar haal jij uit dat dit gekoppeld is aan een cbdc em dat er hier geen alternatieven zouden zijn?

Dus zou de overheid een wet moeten maken die ondernemers verbiedt iets dergelijks te doen?

waarom? dit willen ze juist. komt allemaal toevallig ten goede aan de sdg's
Omdat zoals jij het stelt altijd uitdraait op verdoemenis. Deze ontwikkeling is slecht, maar een wet die ondernemers dwarsboomt ideeën te bedenken om rendabeler te ondernemen moeten we ook niet willen. Of ben je voor meer overheidsbemoeienis?

Nee dat was mijn vraag niet :roflol: maar ik moet dus bang zijn voor iets, maar je kan niet concreet vertellen waar ik precies bang voor moet zijn :roflol:
dat je een 'wereldregering' krijgt die bepaalt hoe jij je leven moet leiden. Of lag je tijdens de betatest in '20 '21 ook al te pitten.

Terug
Naar boven