AndroidHealthClinic

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

Ja was op twitter, diegene had al die brieven/emails online gegooid. Kzal eens zoeken als ik tijd heb.
Deze?

FjxiJ4LXwAA7p8T.jpg

Ok dan..

Gremlin, even aangenomen dat dit echt is, wat vind jij hier persoonlijk nou van?
Dat banken dit willen is toch niets nieuws? Geld storten wordt ook steeds lastiger. Ik leg dit soort dingen wat makkelijker naast mij neer.

Zit trouwens ook bij de Rabobank en betaal vrij veel contant. Boodschappen, tanken, kleding, ect. Veel overzichtelijker. Ik heb, ondanks dat ik vroeger aardig wat erbij kluste, de brief niet ontvangen.
Brief is wel echt maar wordt alleen gestuurd naar mensen die fors meer contant pinnen. En dan nog staat er niet dat mensen dit moeten minderen

Dat banken dit willen is toch niets nieuws? Geld storten wordt ook steeds lastiger. Ik leg dit soort dingen wat makkelijker naast mij neer.

Zit trouwens ook bij de Rabobank en betaal vrij veel contant. Boodschappen, tanken, kleding, ect. Veel overzichtelijker. Ik heb, ondanks dat ik vroeger aardig wat erbij kluste, de brief niet ontvangen.
Brief is wel echt maar wordt alleen gestuurd naar mensen die fors meer contant pinnen. En dan nog staat er niet dat mensen dit moeten minderen

Het wordt wel gevraagd, specifiek en duidelijk in deze brief. Straks heb je geen keus meer, stuk makkelijker; dan hoeven we ook deze discussies niet meer te voeren. Leve CBDC :heart:
Anders krijg je weer van die Hugo praktijken, we kunnen het je niet verplichten, maar we weten waar je huis woont en je bed slaapt en we gaan deur voor deur totdat niemand nog contantgeld heeft. Ofzoiets.

Het wordt wel gevraagd, specifiek en duidelijk in deze brief. Straks heb je geen keus meer, stuk makkelijker; dan hoeven we ook deze discussies niet meer te voeren. Leve CBDC :heart:
Anders krijg je weer van die Hugo praktijken, we kunnen het je niet verplichten, maar we weten waar je huis woont en je bed slaapt en we gaan deur voor deur totdat niemand nog contantgeld heeft. Ofzoiets.
Ik ben wel benieuwd hoe veel en frequent er door de rekeninghouder werd gepint.

Ik krijg trouwens bij elke investering die ik doe via mijn bank dat ik niet voldoende kennis en ervaring bezit om die aankoop te doen. Zelfs bij heel defensieve investeringen van lage waarde.

Er staat nergens dat het minder moet of dat er consequenties aan zitten. Laat je toch niet zo snel bang maken

Nou ja, als ze onder curatele staan of schuldhulpverlening oid kan het wel een dingetje zijn. Maar van zoiets is geen sprake toch?
Dan nog niet, de bank heeft er niks mee te maken als ik geld overschijf naar de AH en de energiemaatschappij.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik ben wel benieuwd hoe veel en frequent er door de rekeninghouder werd gepint.

Ik krijg trouwens bij elke investering die ik doe via mijn bank dat ik niet voldoende kennis en ervaring bezit om die aankoop te doen. Zelfs bij heel defensieve investeringen van lage waarde.
Misschien zit die bankmedewerker wel op DBB.

Dan nog niet, de bank heeft er niks mee te maken als ik geld overschijf naar de AH en de energiemaatschappij.
Jawel, dan wel

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.036

Er wordt in desbetreffende brief inderdaad niet expliciet gezegd dat er geminderd moet worden, maar het wordt wel specifiek gevraagd om dat te doen.

Ervaar jij dit niet als ongevraagde en ongewenste bemoeienis cq. betutteling?

• Like
Waarderingen: Vonk
Dat je geen keus meer hebt 🤷🏼‍♀️

We hebben op zoveel vlakken veel te veel keus, een overdaad aan keus. Maar er zijn inderdaad zaken waar ik graag zelf de keuze behoud. Dit is er 1 van, helaas heb ik er weinig controle over, maar dat maakt me nog niet bang. Wel blijf ik mijn bek opentrekken tegen al die onzin die ons door de strot geduwd wordt.

We hebben op zoveel vlakken veel te veel keus, een overdaad aan keus. Maar er zijn inderdaad zaken waar ik graag zelf de keuze behoud. Dit is er 1 van, helaas heb ik er weinig controle over, maar dat maakt me nog niet bang. Wel blijf ik mijn bek opentrekken tegen al die onzin die ons door de strot geduwd wordt.
Hoe meer je je bek opentrekt hoe makkelijker het duwen is!

Hoe meer "onredelijk" protest, hoe makkelijker het is de kritiek als ongefundeerd en overdreven weg te zetten.

Laatst bewerkt:
Hoe meer je je bek opentrekt hoe makkelijker het duwen is!

Hoe meer "onredelijk" protest, hoe makkelijker het is de kritiek ala ongefundeerd en overdreven weg te zetten.
Klopt, maar het stadium van "talk reason & listen to reason" dat zijn we echt al lang voorbij met de weldaad aan trollen die partijen als D66 hebben voortgebracht, waarbij je inmiddels al door heel zachtjes te fluisteren dat er misschien iets mis is met een bepaalde situatie, meteen in de complothoek geterroriseerd wordt.

Wil niet zeggen dat ik het niet blijf proberen, maar de afgelopen 3 jaar heeft wel laten zien dat het een uitzichtloze exercitie is, waarbij ik gewoon tegelijkertijd geduldig wacht op het botsen van de idealistische totalitaire religies met de werkelijkheid en de realiteit.

Ken je dat verhaal van de patatbakjes in de snackbar. Dat is een mooi recent voorbeeld, graag meer van zulks, want de groep mensen die geraakt worden door de kolder wordt enkel maar groter.

Terug
Naar boven