AndroidHealthClinic

Coronavirus

come at me gif.gif
giphy.gif

Ik zie mensen die niet weten waar ze het over hebben, om vervolgens mensen voor de rechter te slepen, daarmee iedereens tijd en geldt te verspillen liever verdwijnen.

dus als een dokter door desinteresse ,arrogantie of grove nalatigheid ervoor zorgt dat je moeder /vader /opa / oma onnodig doodgaat
is er niets aan de hand volgens jou :loony:

Ik weet niet of deze al geplaatst was:

Huisarrest voor alle Spanjaarden na 1.500 nieuwe coronabesmettingen: boetes tot 3.000 euro

In Spanje zijn in één dag tijd meer dan 1.500 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Het land neemt nu drastische maatregelen om het nieuwe coronavirus in te dijken. Vanaf maandag moeten alle spanjaarden thuis blijven en in Madrid worden zelfs hotels omgevormd tot ziekenhuizen. In totaal zijn in Spanje nu meer dan 5.753 mensen besmet. Na Italië is Spanje het land in Europa dat het sterkst is getroffen.

Vanaf volgende week mogen de spanjaarden hun deur niet meer uit. Alleen wie naar werk gaat, om eten of om medicijnen mag nog buiten. Dat maakten de autoriteiten bekend. Het Spaanse leger zal mee met politie en rijkswacht patrouilleren en overtredingen kunnen leiden tot boetes tot 3.000 euro per overtreding. Het aantal doden als gevolg van het virus staat er op 136. Anderzijds genazen ook 517 mensen.

"Alleen wie naar werk gaat, om eten of om medicijnen mag nog buiten."
Zucht sensatietitel. Succes met handhaven.

dus als een dokter door desinteresse ,arrogantie of grove nalatigheid ervoor zorgt dat je moeder /vader /opa / oma onnodig doodgaat
is er niets aan de hand volgens jou :loony:

Het niet testen op Corona van een persoon die al opgenomen is en behandeld wordt alsof die Corona heeft kan niet als nalatigheid gezien worden.
Daarbuiten is er geen specifieke behandeling of medicijn voor Corona, dusja...

• Like
Waarderingen: Pren
Daarbuiten is er geen specifieke behandeling

best wel een domme opmerking ,

"Veel patiënten moeten kunstmatig beademd worden. Vaak is een endotracheale intubatie nodig. Niet weinigen worden veertien dagen lang verdoofd op hun buik gelegd met een buis in de luchtpijp. Ook jongeren worden getroffen. De meeste mensen genezen op zo’n manier wel maar ouderen of patiënten met andere complicaties kunnen soms niet worden gered. "........

"Veel patiënten moeten kunstmatig beademd worden. Vaak is een endotracheale intubatie nodig. Niet weinigen worden veertien dagen lang verdoofd op hun buik gelegd met een buis in de luchtpijp. Ook jongeren worden getroffen. De meeste mensen genezen op zo’n manier wel"........

Die is nodig vanwege de longproblemen, niet specifiek vanwege Corona.
Deze behandeling kan je ook krijgen als je door andere redenen ernstige longproblemen hebt.

Dit helpt ook niet tegen Corona maar helpt tegen de verschijnselen.

"Veel patiënten moeten kunstmatig beademd worden. Vaak is een endotracheale intubatie nodig. Niet weinigen worden veertien dagen lang verdoofd op hun buik gelegd met een buis in de luchtpijp. Ook jongeren worden getroffen. De meeste mensen genezen op zo’n manier we maar ouderen of patiënten met andere complicaties kunnen soms niet worden gered. l"........

Dat is geen behandeling voor corona, maar een behandeling voor de symptomen van corona. De persoon kreeg die behandeling dus wss al en daar had een officiële test niks aan veranderd.

Het is niet dat ze iemand met ademhalingsklachten maar laten stikken, omdat het geen corona is.

Ernst van de ziekteverschijnselen
Risico op een fatale afloopBehandeling met medicatie
MildNeeGeen behandeling
MildJaIn principe geen behandeling, uitzonderingen daar gelaten.
Matig ernstigJa of neeBehandeling met chloroquine of lopinavir/ritonavir. De dosering is afhankelijk van de leeftijd van de patiënt.
Zeer ernstigJa of neeCombinatiebehandeling van chloroquine en remdesivir. De dosering is afhankelijk van de leeftijd van de patiënt.

Waar het eigenlijk op neer komt.

De patiënten zullen niet leven of sterven omdat ze wel of niet getest worden.
Als ik mag speculeren denk ik ook dat dit de reden is waarom de dokter er voor koos om geen test te doen.

• Like
Waarderingen: Pren

Ik heb afgelopen donderdagavond de persconferentie en het "debat" in de kamer van A tot Z gevolgd.
Heb me dood lopen ergeren aan de tergende drogreden dat Rutte er maar op hamert dat beslissingen worden genomen op basis van de bekende feiten. Echter, het merendeel van die zogenaamde "feiten" zijn op z'n best nog steeds niet meer dan "educated guess-hing".
Ergo, er worden zeer belangrijke beslissingen genomen op basis van een soort intellectueel giswerk.

Beste voorbeeld is het alles sluiten en af te gelasten, behalve de scholen basis van bepaalde arbeids-economische argumenten.
Wat een klinkklare nonsens, scholen sluit je juist als een van eerste instanties in dit soort situaties.
Kuzu maakte in mijn optiek ook terecht de opmerking dat alle andere landen die dit wel meteen hebben gedaan dan blijkbaar gek zijn of iets dergelijks.

Daarbij vond ik het zéér zorgwekkend om te zien hoe het merendeel van de kamer het duidelijk niet met deze beslissing eens was en daar volkomen terecht opmerkingen over maakte, maar Rutte toch zijn poot stijf bleef houden met het argument: "als kinderen thuis moeten blijven, dan dwing je ouders die belangrijke (medische) functies hebben ook thuis te blijven".

Lijkt mij niet tegen het belang van wél sluiten op te wegen:
- Niet alle ouders van schoolgaande kinderen een dergelijk vitale functie hebben. Bij lange na niet
- Kinderen van 10 jaar en ouder kunnen meestal prima alleen thuis zijn en sowieso voor mbo studenten zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
- Als kinderen op-openblijvende-scholen Corona oplopen is de kans zeer groot dat ze hun ouders besmetten en daarmee sowieso ook uitschakelen.
Dan is het dweilen met de kraan open dus.

Daarnaast heeft Rutte duidelijk geen idee hoe de "hygienische" realiteit op de meeste scholen is, iets wat dit stukje wat je geplaatst hebt heel goed duidelijk maakt.

- Scholen zijn per definitie gemeenplaatsen van meer dan 100 personen.
- Deze groep -met name tot de leeftijd van 10- jaar is per definitie een brandhaard van ziektekiemen.
Als Rutte blijkbaar zelf al niet zijn eerder gestelde decreet "geen handen schudden" vrijwel direct met de voeten treed, wat verwacht je dan van de jeugd en dan met name de echt kleine kinderen?
- De vaak vieze omgeving op scholen (op micro niveau) draagt daar nog eens sterk aan bij.
- Hoewel jongeren zelf een gering gezondheidsrisico lopen, kunnen ze wel een besmettingsrisico voor andere -kwetsbare groepen- vormen.
- Een aanzienlijk deel van docenten en medewerkers vallen in de leeftijdscategorie van 50 jaar en ouder, waar de gezondheidsrisico’s hoger worden ingeschat.

En dan ook nog: Nauwe gangen, hoestende en niezende kinderen in kleine ruimten en daarin laten we dan de oppas opa's en oma's de kindertjes naar school brengen. (Speerpunt van Wilders)
Dit soort toestanden zijn gewoon niet te controleren en al helemaal niet door onderwijspersoneel.
Je legt deze dan ook een druk en verantwoordelijkheid op die onterecht is.

In mijn optiek is het nog steeds beter om (zo veel mogelijk) te voorkomen dan te genezen.
Daarom ben ik ook blij dat er flink wat scholen zijn die er zelf voor kiezen om hun deuren voorlopig te sluiten en/of voor alternatieve vormen van onderwijs te kiezen zoals online.

Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen donderdagavond de persconferentie en het "debat" in de kamer van A tot Z gevolgd.
Heb me dood lopen ergeren aan de tergende drogreden dat Rutte er maar op hamert dat beslissingen worden genomen op basis van de bekende feiten. Echter, het merendeel van die zogenaamde "feiten" zijn op z'n best nog steeds niet meer dan "educated guess-hing".
Ergo, er worden zeer belangrijke beslissingen genomen op basis van een soort intellectueel giswerk.

Beste voorbeeld is het alles sluiten en af te gelasten, behalve de scholen basis van bepaalde arbeids-economische argumenten.
Wat een klinkklare nonsens, scholen sluit je juist als een van eerste instanties in dit soort situaties.
Kuzu maakte in mijn optiek ook terecht de opmerking dat alle andere landen die dit wel meteen hebben gedaan dan gek zijn of iets dergelijks.

Daarbij vond ik het zéér zorgwekkend om te zien hoe het merendeel van de kamer het duidelijk niet met deze beslissing eens was en daar volkomen terecht opmerkingen over maakte, maar Rutte toch zijn poot stijf bleef houden met het argument: "als kinderen thuis moeten blijven, dan dwing je ouders die belangrijke (medische) functies hebben ook thuis blijven".

Lijkt mij niet tegen het belang van wél sluiten op te wegen:
- Net alsof alle ouders van schoolgaande kinderen een dergelijk vitale functie hebben.
- Kinderen van 10 jaar en ouder meestal prima alleen thuis zijn en sowieso mbo scholen zouden geen probleem moet zijn in dat opzicht.
- Als kinderen op-openblijvende-scholen Corona oplopen is de kans zeer groot dat ze hun ouders besmetten en daarmee sowieso ook uitschakelen.
Dan is het dweilen met de kraan open dus.

Daarnaast heeft Rutte duidelijk geen idee hoe de "hygienische" realiteit op de meeste scholen is, iets wat dit stukje wat je geplaatst hebt heel goed duidelijk maakt.

- Scholen zijn per definitie gemeenplaatsen van meer dan 100 personen.
- Deze groep -met name tot de leeftijd van 10- jaar is per definitie een brandhaard van ziektekiemen.
Als Rutte blijkbaar zelf al niet zijn eerder gestelde decreet "geen handen schudden" vrijwel direct met de voeten treed, wat verwacht je dan van de jeugd en dan met name de echt kleine kinderen?
- De vaak vieze omgeving op scholen (op micro niveau) draagt daar nog eens sterk aan bij.
- Hoewel jongeren zelf een gering gezondheidsrisico lopen, kunnen ze wel een besmettingsrisico voor andere -kwetsbare groepen- vormen.
- Een aanzienlijk deel van docenten en medewerkers vallen in de leeftijdscategorie van 50 jaar en ouder, waar de gezondheidsrisico’s hoger worden ingeschat.

En dan ook nog: Nauwe gangen, hoestende en niezende kinderen in kleine ruimten en daarin laten we dan de oppas opa's en oma's de kindertjes naar school brengen. (Speerpunt van Wilders)
Dit soort toestanden zijn gewoon niet te controleren en al helemaal niet door onderwijspersoneel.
Je legt deze dan ook een druk en verantwoordelijkheid op die onterecht is.

In mijn optiek is het nog steeds beter om (zo veel mogelijk) te voorkomen dan te genezen.
Daarom ben ik ook blij dat er flink wat scholen zijn die er zelf voor kiezen om hun deuren voorlopig te sluiten en/of voor alternatieve vormen van onderwijs te kiezen zoals online.
Volgens Rutte is gezondheid belangrijk maar het mag geen geld kosten.

Terug
Naar boven