AndroidHealthClinic

Coronavirus

Veel mensen zijn niet langer gewend dat het leven onvermijdbare risico's kent en dat de overheid niet in alles kan voorzien, of daar direct een oplossing voor heeft. De maakbare samenleving werkt niet en daagt een grote groep mensen onvoldoende uit, mensen zijn niet onaantastbaar. Geen overzicht meer hebben en onzekerheid voelen. Een crisis als corona is in dat opzicht confronterend voor bepaalde mensen, maar kan nuttig zijn. Tegenstellingen lijken meer naar de achtergrond te verschuiven bij een hoop mensen. De overheid weet niet alles, doet haar best. Zal keuzes moeten maken op basis van beperkte informatie. Accepteer het en neem eigen verantwoordelijkheid.

Veel mensen zijn niet langer gewend dat het leven onvermijdbare risico's kent en dat de overheid niet in alles kan voorzien, of daar direct een oplossing voor heeft. De maakbare samenleving werkt niet en daagt een grote groep mensen onvoldoende uit, mensen zijn niet onaantastbaar. Geen overzicht meer hebben en onzekerheid voelen. Een crisis als corona is in dat opzicht confronterend voor bepaalde mensen, maar kan nuttig zijn. Tegenstellingen lijken meer naar de achtergrond te verschuiven bij een hoop mensen. De overheid weet niet alles, doet haar best. Zal keuzes moeten maken op basis van beperkte informatie. Accepteer het en neem eigen verantwoordelijkheid.
Denk dat het bij dat laatste is waar het voor veel mensen fout gaat, veel mensen lijken niet te beseffen wat persoonlijke verantwoordelijkheid betekent

:roflol:

Remco toch... Marc is een "expert" die wispelturiger is dan de wind. Hij zei onlangs nog dat ze de scholen niet hadden mogen sluiten.

1585530357074.png

Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou het fijn vinden als de overheid daar eerlijk over was geweest. Ze laten de burger telkens denken dat ze de crisis redelijk onder controle hebben, maar als je dan hoort dat men hoopt op groepsimmuniteit (wat in het geval van corona op minimaal 60% is, dus 10 miljoen Nederlanders) dan strookt dat niet met de wens om op korte termijn 1600, of 2000 IC bedden te hebben. Als corona echt zo gevaarlijk en besmettelijk is en na een paar maanden zouden 10 miljoen Nederlanders besmet moeten zijn, dan heb je aan een kleine 200 IC bedden toch nooit genoeg? En buiten dat zitten er nog meer haken en ogen aan het overheidsbeleid en de informatie die gedeeld wordt.

Ik zeg niet dat Trump het beter doet, verre van, maar die geeft nu ineens aan dat de USA rekening moet houden met 100k-200k doden.

Ik zeg niet dat Trump het beter doet, verre van, maar die geeft nu ineens aan dat de USA rekening moet houden met 100k-200k doden.
Amerika is een mooi voorbeeld hoe het ontwikkeld als je aan het begin het even op zijn beloop laat.
Nederland wil proberen om de spreiding er in te houden om te zorgen dat er niet teveel ic bedden vol komen te liggen, ze hebben zich alleen vreselijk misrekend met het feit dat mensen langdurig op de ic liggen.

Net bericht gehad dat een collega van ons is opgenomen.
Hele week al griep en longontsteking.
Dit weekend ging het mis, nu dubbele longontsteking en positief getest op Corona.
Ligt nu aan de beademing op de IC en ligt kritisch.

50 jaar, boom van een kerel. Geen overgewicht.

maar als je dan hoort dat men hoopt op groepsimmuniteit
Is eigenlijk geen doel op zich, meer een aanvulling op alle andere maatregelen (maximale controle). Een vaccin is het uiteindelijke doel. Als je nu mensen zoveel als mogelijk laat besmetten zorgt dat voor een piek op de zorg die niet te verwerken is.

Nederland wil proberen om de spreiding er in te houden om te zorgen dat er niet teveel ic bedden vol komen te liggen, ze hebben zich alleen vreselijk misrekend met het feit dat mensen langdurig op de ic liggen.
Klopt, maar ook al zouden ze een paar dagen op de IC liggen ipv weken dan nog moet je het over vele maanden verspreiden. En dat durft men nog steeds niet te verkondigen.

Is eigenlijk geen doel op zich, meer een aanvulling op alle andere maatregelen (maximale controle). Een vaccin is het uiteindelijke doel. Als je nu mensen zoveel als mogelijk laat besmetten zorgt dat voor een piek op de zorg die niet te verwerken is.
Zorgt dat vaccin dan niet voor groepsimmuniteit? ;) :D

Ik begrijp wat je zegt, maar de “draconische maatregelen” passen in mijn ogen niet bij het geschetste probleem. Maar wellicht is dit wel de beste wijze voor de gemiddelde Nederlander, langzaam het slechte nieuws brengen.

Klopt, maar ook al zouden ze een paar dagen op de IC liggen ipv weken dan nog moet je het over vele maanden verspreiden. En dat durft men nog steeds niet te verkondigen.
Klopt, als je er 2 jaar voor zou nemen om die 70 of 80% te halen dan moeten er iedere maand minimaal 350.000 mensen besmet raken.
Bij 1% IC opnames dan ga je al nat.

Zorgt dat vaccin dan niet voor groepsimmuniteit? ;) :D

Ik begrijp wat je zegt, maar de “draconische maatregelen” passen in mijn ogen niet bij het geschetste probleem. Maar wellicht is dit wel de beste wijze voor de gemiddelde Nederlander, langzaam het slechte nieuws brengen.
Ze kunnen mild slecht nieuws al niet aan :D

Laatst bewerkt:
Over Amerika gesproken, Willem Post zat vanmorgen bij de meisjes van WNL.

Die hield zich, net als bij een vorige gelegenheid niet aan de OMB-mediacode. Zat daar verdorie gewoon een genuanceerd verhaal over Trump en hoe Amerika georganiseerd is te vertellen.

Verschrikkelijk concept van televisie trouwens: voor het nieuws aankondigen dat een bepaalde gast komt, en die gast heeft ongeveer een half uur later een paar minuten om iets inhoudelijks over zijn of haar vakgebied te zeggen vlak voor de volgende newsbreak. In de tussentijd weten we wel wat zo'n gast vindt van allerlei onderwerpen die niet de reden zijn dat deze daar aan tafel zit.

Overigens krijg ik via Twitter, voor wat dat waard is, sterk de indruk dat maskers wel werken, maar dat het advies meer te maken heeft met de beperkte verkrijgbaarheid. En dat de WHO China's b*ch is, letterlijk, veel spotprents die de WHO als hond afbeelden.

Over Amerika gesproken, Willem Post zat vanmorgen bij de meisjes van WNL.

Die hield zich, net als bij een vorige gelegenheid niet aan de OMB-mediacode. Zat daar verdorie gewoon een genuanceerd verhaal over Trump en hoe Amerika georganiseerd is te vertellen.

Verschrikkelijk concept van televisie trouwens: voor het nieuws aankondigen dat een bepaalde gast komt, en die gast heeft ongeveer een half uur later een paar minuten om iets inhoudelijks over zijn of haar vakgebied te zeggen vlak voor de volgende newsbreak. In de tussentijd weten we wel wat zo'n gast vindt van allerlei onderwerpen die niet de reden zijn dat deze daar aan tafel zit.

Overigens krijg ik via Twitter, voor wat dat waard is, sterk de indruk dat maskers wel werken, maar dat het advies meer te maken heeft met de beperkte verkrijgbaarheid. En dat de WHO China's b*ch is, letterlijk, veel spotprents die de WHO als hond afbeelden.
Je klinkt als een verward persoon en ik snap letterlijk niks van jouw reactie.

Volgens mij begint de realiteit langzaam in te dalen, de toon van FvD wordt iig gematigder met de drastische maatregelen.

Maatje van me, 27, heeft alle verschijnselen van Corona, koorts, droge hoest, etc. Doet PhD in Leiden en heeft daar zitten hoesten en proesten vorige week. Vraagt om een Corona test, maar wordt geweigerd. Moet thuis uitzieken. Mensen worden alleen getest als 90% zeker is dat ze ernstig ziek zijn en Corona kan bevestigen wat iedereen weet.

Mortality rate etc klopt geen drol van.

Volgens mij begint de realiteit langzaam in te dalen, de toon van FvD wordt iig gematigder met de drastische maatregelen.

Maatje van me, 27, heeft alle verschijnselen van Corona, koorts, droge hoest, etc. Doet PhD in Leiden en heeft daar zitten hoesten en proesten vorige week. Vraagt om een Corona test, maar wordt geweigerd. Moet thuis uitzieken. Mensen worden alleen getest als 90% zeker is dat ze ernstig ziek zijn en Corona kan bevestigen wat iedereen weet.

Mortality rate etc klopt geen drol van.

Joh, zou je denken:roflol:

Nederland test al 3 weken geen normale mensen meer.

Mijn vader is sinds anderhalve week ziek en alles wijst erop dat hij Corona heeft. Testen doen/kan/wil men niet, dus we kunnen alleen uitgaan van de symptomen. Ondertussen staat hij onder toezicht van de huisarts en de lokale GGD/Crisis Centrum Corona.

Mijn moeder heeft een zware lichamelijke handicap en is gisteren gevallen op haar knie. Na foto’s is de conclusie dat er een fractuur zit die middels revalidatie (6 weken) weer moet helen. Echter, zij kan ook Corona hebben, aangezien mijn vader het hoogstwaarschijnlijk heeft, maar ook in haar geval wil/kan men niet testen. Hoogstwaarschijnlijk gaat ze wel naar een revalidatiecetrum om daar te revalideren. Men gaat ervan uit dat ze geen Corona heeft, omdat ze geen symptomen vertoont. Lekker makkelijk geredeneerd zo. Mocht ze het onverhoopt wel hebben en in het revalidatiecentrum terechtkomen...

Ondertussen hebben mijn zwagers gisteren mijn moeder geholpen met opstaan (mijn vader kon haar niet helpen omdat hijzelf dus lichamelijk veel te zwak is) en is mijn oudste zus bij mijn vader wezen slapen om een oogje in het zeil te houden. We weten nu ook niet of zij wellicht allemaal het virus hebben.

Kortom 1 grote clusterfuck met veel onzekerheid en het huidige beleid van de overheid helpt ook niet bepaald mee...

Er wordt hier en daar gesteld dat je meer water dan voorheen zou moeten drinken het liefst om de 10 minuten. Je schijnt daarmee het virus niet naar de longen maar richting de maag te dwingen waardoor het afsterft door het maagzuur. Nu wens ik dat deze claim dus bevestigd kan worden door middel van een wetenschappelijke bron.

Nederland test niet zoals andere ontwikkelde landen, zelfs landen als Turkije en Pakistan testen meer dan Nederland.

Terug
Naar boven