AndroidHealthClinic

Coronavirus

Van iedereen die voor de huidige maatregelingen zijn (laten we het semi lockdown noemen) vinden jullie dat dit zo lang door moet gaan tot er een vaccin is of 60% besmetting voor immuniteit?
Wat sneller is, denk het laatste?

Ik vind dat het zo lang en zo heftig door moet gaan dat we het met ziekenhuiscapaciteit kunnen bijlopen.

Die capaciteit kan wellicht nog wel wat omhoog, en dan kunnen we met maatregelen aanpassen naar de druk op zorg.

Vaccin zal rond de 18 maanden duren.
8-9 miljoen besmette Nederlanders, in dit tempo 18-24 maanden.

Van iedereen die voor de huidige maatregelingen zijn (laten we het semi lockdown noemen) vinden jullie dat dit zo lang door moet gaan tot er een vaccin is of 60% besmetting voor immuniteit?
Wedervraag: moeten we Taiwanese, Zuid-Koreaanse, Singaporese (en wat het bijvoeglijk naamwoord van HK is) maatregelen overwegen om preciezer om te kunnen gaan met quarantaine en isolatie?

Privacy opofferen voor monitoring van mobiele gegevens?

Volgende week lang weekend Duitsland gaat niet door. En lang weekend Ommen gaat ook niet door. Bedankt corona :(

• Sad
Waarderingen: mat
Vaccin zal rond de 18 maanden duren.
8-9 miljoen besmette Nederlanders, in dit tempo 18-24 maanden.
Mijn antwoord ging niet uit van het handhaven van de huidige maatregelen tot het zover is, want ik denk dat dat niet nodig is, maar de norm zou de zorgcapaciteit moeten zijn.

Als het in golven gaat kan je tijdelijk maatregelen afbouwen en dan weer opschroeven als het nodig is.

Ook meen ik dat men een beter beeld gaat krijgen van hoe het virus zich gedraagt en hoe we er beter omheen kunnen leven.

Wie moet er nu ook af en toe aan deze man denken?
FE71837E-0FC9-4906-A216-C384906B6498.jpeg

Wedervraag: moeten we Taiwanese, Zuid-Koreaanse, Singaporese (en wat het bijvoeglijk naamwoord van HK is) maatregelen overwegen om preciezer om te kunnen gaan met quarantaine en isolatie?

Privacy opofferen voor monitoring van mobiele gegevens?

In dat geval @De Gezonde Roker is het wellicht nog beter om iedereen te screenen wie gevaar loopt en enkel deze personen een lockdown te geven ipv iedereen 1,5 jaar binnen te houden.
Zal het minder lang nodig zijn. Of is dit een onmenselijke gedachte, selectie op basis van gezondheid? En uiteraard, wie bang is mag vrijblijvend in lockdown.

2 weken terug klonk dit nog een beetje wreed, maar zoals het er nu naar uit ziet schiet men er ook weinig mee op allemaal massaal 1,5 thuis te zitten.

Of is dit een onmenselijke gedachte, selectie op basis van gezondheid? En uiteraard, wie bang is mag vrijblijvend in lockdown.
Klinkt logisch. Althans, als blijkt dat die groep slechts milde klachten zullen krijgen. Hoogstens een week goed ziek.

Ik begreep dat die 60 procent besmetting enkele maanden zou gaan duren. Weet niet of ik dat verkeerd heb begrepen eigenlijk. Dit kwam van het RIVM voordat de laatste maatregelen van kracht werden.

Mijn antwoord ging niet uit van het handhaven van de huidige maatregelen tot het zover is, want ik denk dat dat niet nodig is, maar de norm zou de zorgcapaciteit moeten zijn.

Als het in golven gaat kan je tijdelijk maatregelen afbouwen en dan weer opschroeven als het nodig is.

Ook meen ik dat men een beter beeld gaat krijgen van hoe het virus zich gedraagt en hoe we er beter omheen kunnen leven.

Als je naar 8 miljoen moet gaan is dit nog niet eens een golf, maar een stroompje.

Ik zie het nu niet gebeuren dat dit binnen 6 maanden klaar is, maar hoor ook geen enkele "expert" hierover.

Klinkt logisch. Althans, als blijkt dat die groep slechts milde klachten zullen krijgen. Hoogstens een week goed ziek.

Ik begreep dat die 60 procent besmetting enkele maanden zou gaan duren. Weet niet of ik dat verkeerd heb begrepen eigenlijk. Dit kwam van het RIVM voordat de laatste maatregelen van kracht werden.

Belangrijke cijfers, maar als je niet zo veel mogelijk test mis je al deze data.

Dit is dacht ik in het begin gezegd, maar ze wisten toen al dat dat niet ging lukken zonder duizenden doden.

AAAAAAAAAAAA

The FDA also updated its FAQs on Diagnostic Testing for SARS-CoV-2 regarding specimen collection for COVID-19 testing. Based on available data, FDA believes that, for symptomatic patients, nasal swabs could be used that access just the front of the nose rather than the depth of the nasal cavity. This would provide COVID-19 testing that is more comfortable for patients, allows self-collection of specimens at collection sites, and that can be performed with a simpler and more readily available swab.

berichten dat 80 procent van de coronapatiënten die op de IC liggen te kampen heeft met overgewicht.

Sportscholen maar weer openen dan he!

Ooh bro zit diep hé. Wat ik zeg is dat het onwaarschijnlijk is dat er op dit moment 190.000 mensen in Nederland rondlopen met corona. Iedereen zit maar wat te roepen, maar zonder testen zitten we allemaal maar wat te gokken zonder feitelijke onderbouwing.

Je weet duidelijk perfect hoe de ziekte werkt en hoeveel mensen er ziek zijn, nou geef het getal dan eens, expert. Laat jouw superieur brein eens los, want alle getallen die je tot nu toe noemde waren fout.... Heel raar.

Tevens beweer ik nergens dat de cijfers kloppen of volledig zijn? Je verbindt nu allemaal conclusies aan dingen die ik niet gezegd heb. Ik zette vraagtekens bij Bas zijn schatting dat 190k mensen in Nederland op DIT MOMENT corona hebben, omdat je het gewoonweg niet weet met de huidige cijfers die je hebt.

Het laatste is waar je het zo erg om draait, dat iedereen jouw geniale ingeving ziet dat het maar een griepje is, waar bijna niemand aan dood gaat.. Kom op zeg als je dat nog steeds gelooft dan hebben alle statistieken en wetenschappelijke lesjes geen nut bij jou.

Maar eej de hele wereld is gek en overdrijft snoei hard of heel misschien kan deze ziekte een grote killer worden door nog andere omstandigheden, zoals te weinig beademingsapparaten, medicijnen, bedden, verplegers, etc. maar klaarblijkelijk kun je met jouw ver boven gemiddelde intellect niet verder kijken dan HUR DUR GRIEP.

:roflol: Jij bent dan een van de weinige in de wereld die zo erg stellig achter zijn cijfertjes staat, wanneer solliciteer je bij het RIVM? Je bent het gouden ei waar ze al jaren op hopen!

Als je jong bent en ziek bent en alle Corona symtomen hebt, wordt je nog niet getest, zelfs niet als je de huisarts belt en zegt dat je zeker weet dat je Corona hebt. Alleen als je symptomen zeer ernstige gezondheidsproblemen blijken en je waarschijnlijk zonder medische ondersteuning niet zal overleven, wordt je getest, ter bevestiging Corona en behandeld.

We weten de sterftecijfers van mensen adhv de huidig gemeten besmettingen:

Als je het gemiddelde van deze percentages neemt in Nederland (aantallen per leeftijdscategorie als weegfactor van percentage) kom je op een mortality rate van 0.469%.

Je kan daarnaast kijken naar de cijfers van RIVM:

https://forum.bodybuilding.nl/attac...ie-20covid-19-2030-20maart-202020-pdf.662503/

Je ziet dat van de ca 12.000 meldingen ca 4.000 mensen werden opgenomen in het ziekenhuis, en 864 mensen zijn overleden. Dat is 7.4%.

Ons sterftecijfer is dus 7.4%, terwijl dit adhv de data gemiddeld 0.469% zou zijn. Dit is een factor 15,77 keer zo hoog. Het zou dus vrij logisch zijn, dat gegeven deze cijfers het aantal geteste mensen deze factor te laag is.

15,76 * 11.750 = 185.394

Het zou dus zeer logisch zijn als er in Nederland caz 185k besmettingen zijn op dit moment. Ik denk zelf meer want die 0.469 is denk ik vrij hoog omdat, zoals ik eerder zei, de sterftes gebaseerd zijn op verleden en de beginfouten en niet adequaat handelen.

Maat van me heeft alle symptomen van Corona, zijn moeder is heel hoog risico persoon (meerder bypasses gehad en meer dood dan levend). Nog steeds wordt hij niet getest bij bellen arts. Nu is zijn broer na veel drammen en pushen eindelijk toch getest en blijkt positief te zijn. Recentelijk zijn moeder nog gezien en volgende week gaan ze dus ook de moeder testen.

Je weet dat de drempel om te test hoog is, je weet dat slechts 0.467% van de mensen die besmet zijn sterven. Dat is 1 op de zeg 200. Welk percentage van deze 199 andere denk jij dat simpelweg geen tot bijna geen symptomen hebben, of niet iets wat heel veel erger is dan een griepje?

Het is echt niet ondenkbaar dat van de 16 besmette mensen er slechts 1 dermate ziek wordt, melding maakt en dat hij/zij dan dus ook echt wordt getest. In Nederland: 37% van de mensen die Corona heb en moeten naar het ziekenhuis. Dat soort cijfers dat rijmt toch niet met wat we weten qua effecten van besmetting op de gezondheid?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je jong bent en ziek bent wordt je niet getest, zelfs niet als je de huisarts belt en zegt dat je zeker weet dat je Corona hebt. Alleen als ernstige gezondheidsproblemen hebt en waarschijnlijk medische ondersteuning nodig hebt, wordt je getest.

We weten de sterftecijfers van mensen adhv de huidig gemeten besmettingen:

Als je het gemiddelde van deze percentages neemt in Nederland (aantallen per leeftijdscategorie als weegfactor van percentage) kom je op een mortality rate van 0.469%.

Je kan daarnaast kijken naar de cijfers van RIVM:

https://forum.bodybuilding.nl/attac...ie-20covid-19-2030-20maart-202020-pdf.662504/

Je ziet dat van de ca 12.000 meldingen ca 4.000 mensen werden opgenomen in het ziekenhuis, en 864 mensen zijn overleden. Dat is 7.4%.

Ons sterftecijfer is dus 7.4%, terwijl dit adhv de data gemiddeld 0.469% zou zijn. Dit is een factor 15,77 keer zo hoog. Het zou dus vrij logisch zijn, dat gegeven deze cijfers het aantal geteste mensen deze factor te laag is.

15,76 * 11.750 = 185.394

Het zou dus zeer logisch zijn als er in Nederland caz 185k besmettingen zijn op dit moment. Ik denk zelf meer want die 0.469 is denk ik vrij hoog omdat, zoals ik eerder zei, de sterftes gebaseerd zijn op verleden en de beginfouten en niet adequaat handelen.

Maat van me heeft alle symptomen van Corona, zijn moeder is heel hoog risico persoon (meerder bypasses gehad en meer dood dan levend). Nog steeds wordt hij niet getest bij bellen arts. Nu is zijn broer na veel drammen en pushen eindelijk toch getest en blijkt positief te zijn. Recentelijk zijn moeder nog gezien en volgende week gaan ze dus ook de moeder testen.

Je weet dat de drempel om te test hoog is, je weet dat slechts 0.467% van de mensen die besmet zijn sterven. Dat is 1 op de zeg 200. Welk percentage van deze 199 andere denk jij dat simpelweg geen tot bijna geen symptomen hebben, of niet iets wat heel veel erger is dan een griepje?

Het is echt niet ondenkbaar dat 1 van de 16 mensen er slechts 1 dermate ziek wordt dat hij/zij onder huidig test regime ook als zodanig geregistreerd word. Deze getallen zijn allemaal vrij realistisch.

Een fout die je in deze rekensom maakt is dat er gemiddeld zo'n 3 weken zit tussen besmetting en overlijden.
Een significant deel van die 180.000 zit nog best ver van die 3 weken en zal dus nog sterven.

Zuid Korea, (even er van uit gaan dat we de cijfers dan kunnen vertrouwen) is verder in het stadia maar heeft het wel onder controle en massaal getest, die hebben een sterftecijfer van 1.6%. 0.7% nog kritiek.
Het cruise shop Diamand princess is in een vergelijkbaar stadia en heeft iedereen getest, daar is het 1.55%. 2% is nog kritiek.

Bijlagen

Terug
Naar boven