Als je jong bent en ziek bent wordt je niet getest, zelfs niet als je de huisarts belt en zegt dat je zeker weet dat je Corona hebt. Alleen als ernstige gezondheidsproblemen hebt en waarschijnlijk medische ondersteuning nodig hebt, wordt je getest.
We weten de sterftecijfers van mensen adhv de huidig gemeten besmettingen:
Age, sex, demographic characteristics such as pre-existing conditions, of coronavirus cases of patients infected with COVID-19 and deaths, as observed in studies on the virus outbreak originating from Wuhan, China
www.worldometers.info
Als je het gemiddelde van deze percentages neemt in Nederland (aantallen per leeftijdscategorie als weegfactor van percentage) kom je op een mortality rate van 0.469%.
Je kan daarnaast kijken naar de cijfers van RIVM:
https://forum.bodybuilding.nl/attac...ie-20covid-19-2030-20maart-202020-pdf.662504/
Je ziet dat van de ca 12.000 meldingen ca 4.000 mensen werden opgenomen in het ziekenhuis, en 864 mensen zijn overleden. Dat is 7.4%.
Ons sterftecijfer is dus 7.4%, terwijl dit adhv de data gemiddeld 0.469% zou zijn. Dit is een factor 15,77 keer zo hoog. Het zou dus vrij logisch zijn, dat gegeven deze cijfers het aantal geteste mensen deze factor te laag is.
15,76 * 11.750 = 185.394
Het zou dus zeer logisch zijn als er in Nederland caz 185k besmettingen zijn op dit moment. Ik denk zelf meer want die 0.469 is denk ik vrij hoog omdat, zoals ik eerder zei, de sterftes gebaseerd zijn op verleden en de beginfouten en niet adequaat handelen.
Maat van me heeft alle symptomen van Corona, zijn moeder is heel hoog risico persoon (meerder bypasses gehad en meer dood dan levend). Nog steeds wordt hij niet getest bij bellen arts. Nu is zijn broer na veel drammen en pushen eindelijk toch getest en blijkt positief te zijn. Recentelijk zijn moeder nog gezien en volgende week gaan ze dus ook de moeder testen.
Je weet dat de drempel om te test hoog is, je weet dat slechts 0.467% van de mensen die besmet zijn sterven. Dat is 1 op de zeg 200. Welk percentage van deze 199 andere denk jij dat simpelweg geen tot bijna geen symptomen hebben, of niet iets wat heel veel erger is dan een griepje?
Het is echt niet ondenkbaar dat 1 van de 16 mensen er slechts 1 dermate ziek wordt dat hij/zij onder huidig test regime ook als zodanig geregistreerd word. Deze getallen zijn allemaal vrij realistisch.