Kerel jij leeft echt in een wereld van ontkenning en onkunde, man man. Overal je lol smileys droppen maar gezond verstand ontbreekt totaal in die grijze massa.
Je moet toch wel kunnen snappen dat wanneer je alleen de gevallen test die in het ziekenhuis worden opgenomen met alle C19 symptomen, en op punt van omvallen staan, dat dit geen goede sample is om je data analyse op los te laten. Die hele mortality rate in Italië en al die cijfers zijn toch totaal uit de lucht gegrepen.
Omdat gezond verstand en logisch beredeneren totaal ontbreekt zou ik je aanraden een bijlesje statistiek te nemen, of tenminste jezelf in te lezen in hoe wetenschappelijk onderzoek werkt en welke maatregelen je dient te nemen om representatieve data te verzamelen en verwerken.
Die hele mortality rate en het Italië scenario haha komop jongens. Je kan toch gewoon direct begrijpen dat er andere zaken spelen wanneer de cijfers tussen landen zover uiteen lopen? Wanneer registreer je iemand, wat bepaald doodsoorzaak, etc etc.
Hoe meer je test, hoe groter je sample, hoe meer zal blijken dat de mortality rate fucking laag is en dat 95% van de bevolking C19 als stevige griep ervaart, en meer niet.
Ooh bro zit diep hé. Wat ik zeg is dat het onwaarschijnlijk is dat er op
dit moment 190.000 mensen in Nederland rondlopen met corona. Iedereen zit maar wat te roepen, maar zonder testen zitten we allemaal maar wat te gokken zonder feitelijke onderbouwing.
Je weet duidelijk perfect hoe de ziekte werkt en hoeveel mensen er ziek zijn, nou geef het getal dan eens, expert. Laat jouw superieur brein eens los, want alle getallen die je tot nu toe noemde waren fout.... Heel raar.
Tevens beweer ik nergens dat de cijfers kloppen of volledig zijn? Je verbindt nu allemaal conclusies aan dingen die ik niet gezegd heb. Ik zette vraagtekens bij Bas zijn schatting dat 190k mensen in Nederland op DIT MOMENT corona hebben, omdat je het gewoonweg niet weet met de huidige cijfers die je hebt.
Het laatste is waar je het zo erg om draait, dat iedereen jouw geniale ingeving ziet dat het maar een griepje is, waar bijna niemand aan dood gaat.. Kom op zeg als je dat nog steeds gelooft dan hebben alle statistieken en wetenschappelijke lesjes geen nut bij jou.
Maar eej de hele wereld is gek en overdrijft snoei hard of heel misschien kan deze ziekte een grote killer worden door nog andere omstandigheden, zoals te weinig beademingsapparaten, medicijnen, bedden, verplegers, etc. maar klaarblijkelijk kun je met jouw ver boven gemiddelde intellect niet verder kijken dan HUR DUR GRIEP.
Ik sta nog steeds vrij comfortabel achter mijn initiële inschatting van kans van 1 op 5.000-10.000 dat gezonde < 40’ers in het ziekenhuis laat staan IC belanden bij blootstelling aan het virus. Mogelijk zal het een factor 2 a 3 schelen maar geen 20-50.

Jij bent dan een van de weinige in de wereld die zo erg stellig achter zijn cijfertjes staat, wanneer solliciteer je bij het RIVM? Je bent het gouden ei waar ze al jaren op hopen!