MuscleMeat

Coronavirus

Ja dat klopt, maar daar hoor ik dan net weer niet bij. Mijn broer, en zwager en een maat van mij zijn beroeps.
Zelf van de lichting '86, Seedorf, toen de muur er nog stond. Bij -20 graden buiten slapen, om de twee uur terug de ypr in om op te warmen.
Toen liepen alleen de burgers in burger. Na de dienstplicht is het niveau bij defensie behoorlijk gedaald, en niet alleen op de fysieke testen.

Het is meer van, als je een crisis kunt plannen, mag je dat niet laten. Waarom niet de regie houden, als dat kan. We zijn toch geen China hier.
Het werk wat ik doe had ik ook bij KLM of Boeing kunnen doen. Je beeld is gebaseerd op militairen , waarschijnlijk landmacht, gevestigd in Seedorf.
Dat is precies wat ik met kortzichtig bedoel.

Het niveau gedaald? Bullshit. Als ik naar mijn werk kijk is het niveau extreem gestegen. Sinds de invoering van de militaire luchtvaart eisen is de vliegveiligheid aanzienlijk gestegen. Alle opleidingen zijn gecertificeerd zoals dat ook voor de civiele luchtvaart geldt, net als de o.a. de onderhoudsfaciliteiten, CAMO-oprichting, MTCHO etc. De Just culture en Human Factorsfilosofie. Etc. Etc.

Je lult maar een eind weg gebaseerd op Koude Oorlog-denken waarin iedere militair m'n z'n geweer rondliep en geen papieren had die civiel iets waard waren.

Vanwaar dat neerbuigent gedrag naar bert toe? Hij heeft een goede job, goede fysiek, goede haarlijn, goed karakter. Wat wil je nog meer?

En @Bert is één en al liefde... Laten we lief doen tegen ons Bert... :kiss:

Mensen hebben ook een onmogelijke eis voor militairen.

Ze verwachten dat iedereen in GVT een fysieke god is met kracht en uithoudingsvermogen beter dan 99.9%, IQ van 130+ heeft, metaal harder is dan steen, elk moment klaar moet staan om te sterven voor zijn/haar land en ook nog eens onder druk Perfecte morele keuzes moet kunnen maken.

ze verwachten dat iedereen in GVT een fysieke god is met kracht en uithoudingsvermogen beter dan 99.9%, IQ van 130+ heeft, metaal harder is dan steen, elk moment klaar moet staan om te sterven voor zijn/haar land en ook nog eens onder druk perfecte morele keuzes moet kunnen maken.

Tsja, als je ergens voor betaald mag je eisen stellen toch? :fluit:

Achterhaalde fantasieloze oorlogvoering:thumbd: Kwalijke verkwisting van belasting geld. Een computer, een nederlandse radar van signaal, en een russische raket, wat wil je doen dan?

Simpel...

Get to tha choppah!

giphy.gif

Ja maar zn broer en zwager en maat zitten int leger.

Ze verwachten dat iedereen in GVT een fysieke god is met kracht en uithoudingsvermogen beter dan 99.9%, IQ van 130+ heeft, metaal harder is dan steen, elk moment klaar moet staan om te sterven voor zijn/haar land en ook nog eens onder druk Perfecte morele keuzes moet kunnen maken.
Mijn collega's in burger doen hetzelfde werk als ik en binnen de civiele luchtvaart heb je vrijwel identieke functies. Veel mensen scheren alles en iedereen in uniform over één kam.

*betaalt

Als je ver onder modaal betaald moet je niet verwachten dat je medewerkers stuk voor stuk halfgoden zijn.

Mijn opmerking was niet serieus bedoeld, doelde op belasting betalen en eisen stellen aan ons leger als burger... Wat je zegt klopt trouwens wel, als je eerst zegt dat ze tijdens een koude oefening hun eigen even een warme jas moeten kopen en tijdens andere oefeningen pau pau moeten roepen omdat er te weinig kogels voorradig zijn draag je er als werkgever zelf aan bij dat sommige het hoofd laten hangen.....

• Like
Waarderingen: BB_
Mijn collega's in burger doen hetzelfde werk als ik en binnen de civiele luchtvaart heb je vrijwel identieke functies. Veel mensen scheren alles en iedereen in uniform over één kam.

Zoals ik zei, in de ogen van burgers moet alles met een militair uniform ook een KCTer zijn.

• Like
Waarderingen: BB_
In het Amerikaanse leger is een laag IQ net een vereiste. Wie krijg je anders zover om te gaan "sterven voor jouw land"... ...aan de andere kant v.d. wereld.

:dunno:

In het Amerikaanse leger is een laag IQ net een vereiste. Wie krijg je anders zover om te gaan "sterven voor jou land"... ...aan de andere kant v.d. wereld.

:dunno:
Voor veel functies is een hoog IQ ook helemaal niet vereist. Uitvoeren mars en bevelen uitvoeren, dan moet je niet wensen dat mensen voor zichzelf gaan denken en in discussie gaan .

Terug
Naar boven