XXL Nutrition

Coronavirus

Ondanks dat ik wel enorm veel waarde hecht aan mijn privacy, zou ik er al dan niet tijdelijk best een klein stukje voor in willen leveren als dat betekent dat we weer meer mogelijkheden hebben om een normaler leven te lijden en allerhande activiteiten kunnen gaan verrichten zoals naar de gym gaan. Denk dat dit voor veel mensen wel een no brainer is. Verder kun je je afvragen in hoeverre je privacy met je smartphone überhaupt een bestaand gegeven is... Want als ik een keer het woord broodrooster laat vallen in een gesprek, dan heb ik de volgende keer dat ik ook maar welke App met reclame open, allemaal reclames met Broodroosters voor mijn snufferd. Of wellicht ben ik gewoon paranoia aan het worden :emo:

Verder kun je je afvragen in hoeverre je privacy met je smartphone überhaupt een bestaand gegeven is..
Ik denk dat veel "tegenstanders" zich eens moeten afvragen welke apps ze allemaal hebben op de telefoon en of dat in lijn is met de gebruikte argumenten tegen een dergelijke corona app.

Ik denk dat veel "tegenstanders" zich eens moeten afvragen welke apps ze allemaal hebben op de telefoon en of dat in lijn is met de gebruikte argumenten tegen een dergelijke corona app.

Sowieso niet als je ook maar 1 app gebruikt van Facebook en Co of Google en Co. Maar wij bemoeien niet :fluit:

Ondanks dat ik wel enorm veel waarde hecht aan mijn privacy, zou ik er al dan niet tijdelijk best een klein stukje voor in willen leveren als dat betekent dat we weer meer mogelijkheden hebben om een normaler leven te lijden en allerhande activiteiten kunnen gaan verrichten zoals naar de gym gaan. Denk dat dit voor veel mensen wel een no brainer is. Verder kun je je afvragen in hoeverre je privacy met je smartphone überhaupt een bestaand gegeven is... Want als ik een keer het woord broodrooster laat vallen in een gesprek, dan heb ik de volgende keer dat ik ook maar welke App met reclame open, allemaal reclames met Broodroosters voor mijn snufferd. Of wellicht ben ik gewoon paranoia aan het worden :emo:
Je bent niet paranoia je telefoon luistert altijd mee. Mijn vader had een keer een gesprek met me over garmin smartwatches. Nog nooit een reclame van gehad open ik instagram, wat is de eerste reclame?? Iets van garmin met smartwatches daarna nooit meer die reclame gezien. Zelfde heb ik met als mn broertje gitaar speelt of er ergens een liedje aan staat dan krijg ik op instagram altijd een reclame met iemand die dat liedje covered. Echt eng wel maar daar ga je mee akkoord als je een telefoon hebt, maar voel me er niet echt goed bij. Vaak genoeg aan gedacht om dit ding weg te doen

Mijn vader had een keer een gesprek met me over garmin smartwatches. Nog nooit een reclame van gehad open ik instagram, wat is de eerste reclame??
Kan best dat je vader met hetzelfde ip heeft gezocht naar garmin watches. Of dat je het ineens gaat zien nadat je je er bewust van bent.
Los van bovenstaande zijn dergelijke klachten wel bekend en volgens speelt facebook daar vaak een rol in.

Het domme is dat het virus een incubatiteit kent waarbij er nog geen symptomen zijn. Iemand die koorts heeft voelt dat wel en dan is het al te laat en kunnen er tig mensen besmet zijn. Vrij zinloos dus.
Ben benieuwd welke kant het op gaat met die corona-app. Zal wel een globale EU app adaptie gaan worden natuurlijk. En het zal me niks verbazen als die app min of meer verplicht gaat worden, in de zin van: je komt de trein, gemeentehuis, sportschool, school, supermarkt, etc niet in zonder de app.
Dan ben ik weg uit europa hoor, op naar australie ofzo

Eens, maar:
1. In het geval van de overheid is het anders, die zijn berucht met ICT;
2. Een argument om allerlei bedrijven en bedrijfjes aan te pakken;
3. Daar kiezen mensen zelf voor;
4. Ook met die vrijwillige gegevens gaat het nogal eens fout: Strava, Amerikaanse bases.

Dit soort dingen begint altijd tijdelijk.

Je bent niet paranoia je telefoon luistert altijd mee. Mijn vader had een keer een gesprek met me over garmin smartwatches. Nog nooit een reclame van gehad open ik instagram, wat is de eerste reclame?? Iets van garmin met smartwatches daarna nooit meer die reclame gezien. Zelfde heb ik met als mn broertje gitaar speelt of er ergens een liedje aan staat dan krijg ik op instagram altijd een reclame met iemand die dat liedje covered. Echt eng wel maar daar ga je mee akkoord als je een telefoon hebt, maar voel me er niet echt goed bij. Vaak genoeg aan gedacht om dit ding weg te doen

Ik vind dit nog een redelijke weinig bedreigende manier om inbreuk te maken op onze privacy, vaak heb je er zelfs wat aan :haha: Maar je zou inderdaad altijd stil moeten blijven staan bij het feit dat het niet alleen maar voor zulke simpele zaken gebruikt wordt.

Ik vind dit nog een redelijke weinig bedreigende manier om inbreuk te maken op onze privacy, vaak heb je er zelfs wat aan :haha: Maar je zou inderdaad altijd stil moeten blijven staan bij het feit dat het niet alleen maar voor zulke simpele zaken gebruikt wordt.
Als ze horen dat je het over een bepaald merk hebt horen ze ook andere dingen ja, kan de verkeerde kant op gaan. Stel verzekeringen ofzo kunnen bij deze gegevens of iets in die richting zou geen goed scenario zijn

Met corona app ook. Je kunt je afvragen of mensen daadwerkelijk benul hebben waarvoor ze dan hebben gekozen met al die apps. Gok van niet.

Ik ken niemand persoonlijk die de kleine lettertjes van Apps leest, slechts een enkeling die de privacy settings van Apps doorakkert. De meesten staan er echt niet bij stil en dat is meteen de kracht van al die apps die al die BIG data genereren.

Haha was maar een grap, ik zat er echt over na te denken waar je het beste heen kan. Maybe thailand ofzo?

Nou in tijden van crisis zijn er best wat landen te bedenken, maar Thailand is al niet eens een land waar ik in "normale" tijden naartoe zou reizen..

Ik ben zo’n tegenstander maar gebruik idd wel andere apps... tijd om die 3310 te gaan gebruiken

Toen het bedrijf nog veel advertentiebeheer deed met facebook heb ik mij vaak afgevraagd hoe ver facebook kon gaan met het bijhouden van gegevens. Als je budget maar groot genoeg is leveren ze echt veel. Google idem maar daar kan je niet omheen.

Ik ben zo’n tegenstander maar gebruik idd wel andere apps... tijd om die 3310 te gaan gebruiken
of tijd om te gaan jailbreaken. Ik ga mn iphone vandaag jailbreaken. Als er een verplichte corona app mocht komen kan je er dan maybe van af komen:eek::eek:??? #paranoide

Terug
Naar boven