MuscleMeat

Coronavirus

Je kunt jezelf altijd nog soeverein laten verklaren.
Al is dit niet gemakkelijk en is het met de jaren, volgens mij, ook minder 'vrij' dan voorheen.

Soevereiniteit is BS. Vrijwel iedereen die dat wil is hypocriet. Bijv. wel een auto hebben of gebruik kunnen maken van het zorgstelsel.

Dat punt van geld verdienen zonder belastingaangifte is ook niet terecht. Probeer maar geld te verdienen zonder gebruik te maken van alle voorzieningen die met belastinggeld zijn opgebouwd. Sterker nog, ze hebben hun hele leven aan de overheid/maatschappij te danken.

Er zijn voor dat soort mensen misschien nog wel onbewoonde eilandjes...

In Zweden is het vertrouwen van de burger in de regering > 80%. Daarmee is er direct genoeg draagvlak om erop te kunnen vertrouwen dat de burgers zich houden aan de adviezen van de regering, de enige reden waarom dit niet op een totale catastrofe is uitgedraaid als je het mij vraagt. Wij hebben hier Rutte en voorgaande kabinetten te danken voor het feit dat bij ons < 20% vertrouwt op hetgeen de regering hen voorspiegelt, gevoed door de vele leugens die men bij ons in de regering rijk zijn. Er zijn maar weinig landen in de wereld waarbij zulke soepele regelgeving genoeg zou zijn geweest zoals in Zweden van toepassing (vooralsnog).
Uuhm, nou https://www.ad.nl/politiek/vertrouwen-in-rutte-stijgt-gigantisch-driekwart-nederlanders-steunt-corona-aanpak~aea9e4a3

Het opiniepanel van EenVandaag is wat mij betreft geen goede weerspiegeling van een doorsnee van de gehele bevolking van het land. En in tijden van Crisis is het makkelijk scoren natuurlijk :)

En 73% die zich in een vroeg stadium kunnen vinden in een bepaalde maatregel, waarvan niemand de uitwerking weet heeft ook weinig te maken met hetgeen ik aanhaalde.

Ik denk dat ze manieren aan het vinden zijn om de cijfers op te krikken, dus meetmethoden veranderen etc. maar als dat niet zo blijkt te zijn zal ik mijzelf daarop corrigeren. Ik wil gewoon over een paar maanden zien, zeg over 3 tot 6 maanden hoe zeer dit 'killervirus' in verhouding staat met bijvoorbeeld die griep een paar jaar terug.
Volgens mij als je de cijfers van het CBS goed bekijkt naar de oversterfte sinds de corona uitbraak in Nederland zitten we al op meer dan 11000 doden. Daarmee zijn we de laatste serieuze griep epidemieën al voorbij. We hebben nooit een oversterfte gehad van meer dan 2000 mensen in 1 week sinds we de aantallen bijhouden

• Like
Waarderingen: Vonk
Het opiniepanel van EenVandaag is wat mij betreft geen goede weerspiegeling van een doorsnee van de gehele bevolking van het land. En in tijden van Crisis is het makkelijk scoren natuurlijk :)

En 73% die zich in een vroeg stadium kunnen vinden in een bepaalde maatregel, waarvan niemand de uitwerking weet heeft ook weinig te maken met hetgeen ik aanhaalde.
Dit beter dan?

• Like
In Zweden is het vertrouwen van de burger in de regering > 80%. Daarmee is er direct genoeg draagvlak om erop te kunnen vertrouwen dat de burgers zich houden aan de adviezen van de regering, de enige reden waarom dit niet op een totale catastrofe is uitgedraaid als je het mij vraagt. Wij hebben hier Rutte en voorgaande kabinetten te danken voor het feit dat bij ons < 20% vertrouwt op hetgeen de regering hen voorspiegelt, gevoed door de vele leugens die men bij ons in de regering rijk zijn. Er zijn maar weinig landen in de wereld waarbij zulke soepele regelgeving genoeg zou zijn geweest, zoals in Zweden van toepassing (vooralsnog).
Waar haal jij die <20% vandaan? Ik kan alleen cijfers vinden van het CBS waarin 41% aangeeft vertrouwen te hebben in de politiek.
1587372991263.png

• Like
In Zweden is het vertrouwen van de burger in de regering > 80%. Daarmee is er direct genoeg draagvlak om erop te kunnen vertrouwen dat de burgers zich houden aan de adviezen van de regering, de enige reden waarom dit niet op een totale catastrofe is uitgedraaid als je het mij vraagt. Wij hebben hier Rutte en voorgaande kabinetten te danken voor het feit dat bij ons < 20% vertrouwt op hetgeen de regering hen voorspiegelt, gevoed door de vele leugens die men bij ons in de regering rijk zijn. Er zijn maar weinig landen in de wereld waarbij zulke soepele regelgeving genoeg zou zijn geweest, zoals in Zweden van toepassing (vooralsnog).
Dat en verder heb je daar in de grote steden betrekkelijk veel eenpersoonshuishoudens en buiten de grote steden zijn ze redelijk zelfvoorzienend.

Baas die grafiek die kan gewoon niet kloppen. Corona doden in Nederland zijn er ondertussen, wat, 5 duizend ofzo? Er sterven ieder jaar 150 duizend mensen. Dat is gemiddeld. 95% confidence marge er overheen. Dit soort grafieken zijn toch niet serieus te nemen. Wie telt dit? Wie maakt die grafieken? Sorry maar ik zie wat wel duidelijk is: honderden duizenden miljarden euro’s die de wereld rond gepompt worden. Dat zijn FEITEN. Honderden duizenden mensen die staatsafhankelijk worden. Kleine 4 miljard mensen die huisarrest hebben.

Dit is niet even binnen zitten omdat het slecht weer is ofzo. Dit is noord korea.

Ik heb hier ondertussen kleine 2 maanden wat cijfers neer gesmeten en ik durf te wedden dat ze er niet ver vanaf zitten. Cure vs disease. Totaal. Uit. Verband.
Dus een oversterfte van meer dan 2000 mensen in week 13 en week 14 komt omdat er opeens heel veel mensen met onderliggen lijden nu sterven? Deze aantallen hebben we sinds we de sterftecijfers bijhouden nog nooit meegemaakt.

Waar haal jij die <20% vandaan? Ik kan alleen cijfers vinden van het CBS waarin 41% aangeeft vertrouwen te hebben in de politiek.
1587372991263.png

Het ligt volgens mij al decennia tussen de 20-40%. Het was ook meer om een punt te maken waarom Zweden zo uitzonderlijk afsteekt tegen de rest van de landen in bijvoorbeeld alleen de EU al.

Zweden lijkt trouwens lager te scoren dan Nederland wat betreft vertrouwen in de overheid.
1587373186193.png

Er beginnen nu wel langzaam scheurtjes te komen in dat vertrouwen nu ze in Zweden zien dat het sterftecijfer al hoger ligt dan in alle andere Scandinavische landen bij elkaar.

Dus een oversterfte van meer dan 2000 mensen in week 13 en week 14 komt omdat er opeens heel veel mensen met onderliggen lijden nu sterven? Deze aantallen hebben we sinds we de sterftecijfers bijhouden nog nooit meegemaakt.
Als je over een tijd de oversterfte per jaar (of per decade bekijkt) dan is er niets opvallends te zien.

Zweden lijkt trouwens lager te scoren dan Nederland wat betreft vertrouwen in de overheid.
1587373186193.png

Je zult er wat meer onderzoek naar moeten doen naar de geschiedenis van een land en de manier waarop de burger in elkaar zit in een land, hoe de regering regeert, het volk betrekt bij zaken en hoe betrouwbaar deze zijn. Zulke grafieken zijn over het algemeen heel erg breed genomen. Maar ik snap dat statistieken doorgaans leidend zijn, dat is bij mij namelijk ook altijd zo. Maar verdiep je er eens in, met google translate kun je gemakkelijk Zweedse nieuwssites doorbladeren om meer achtergrond informatie te verkrijgen.

Er beginnen nu wel langzaam scheurtjes te komen in dat vertrouwen nu ze in Zweden zien dat het sterftecijfer al hoger ligt dan in alle andere Scandinavische landen bij elkaar.

En dat is dan weer niet anders dan in alle andere landen waar wel enige vormen van Lockdowns zijn te vinden. Overal is commentaar en kritiek en verliest men naarmate een maatregel voortduurt het vertrouwen in de uitwerking en kosten ervan.

Ik zit er ergens tussenin. Ik vind allereerst dat zoals al vaak gezegd is de bestuurders die hebben verzaakt dit te voorkomen moeten boeten, en dan bedoel ik gewoon door de rechter, dood van duizenden mensen ligt bij Rutte en consorten. Er is niemand bij wie het idee is opgekomen dat China de wereld opzadelt met het zoveelste dodelijke virus en vervolgens stinkend rijk wordt met verkoop van maskertjes en desinfect. Dat moet toch vragen oproepen, mensen verspreiden the disease en zijn daarna de enige die vele miljarden maskert en andere producten op voorraad hebben liggen, wat zich voor de hoofdprijs rond de wereld laat zenden.

Als mij nu wordt gevraagd te kiezen tussen totale lockdown tot het virus onder bedwang is, of gewoon alle hekken los kies ik 100% zeker voor het laatste. Ik vind het ethisch de enige juiste oplossing, om een offer te maken waarbij wij een process doorgaan zoals in de wereld miljarden keren eerder is ondergaan: de zwakste der zwakste zullen het misschien niet halen. Er gaan mensen dood. Dit is wat de natuurlijk gezond houdt.

Vervolgens op zoek naar de daders:
Hoofddader: China, wat verzaakt Heeft tijdig aan de bel te trekken (vliegverkeer tijdens epidemie? Dit is écht niet goed). Mensen je land laten verlaten terwijl jij lijken stapelt en zegt “alles onder controle hier, let vooral niet op ons”. Bedenk hoe de wereld er uit had gezien als China haar land op slot had gegooid en al het inkomend en vertrekkend vliegverkeer had verboden vanaf het moment dat ze wisten dat het mens-op-mens besmettelijk was? Dan hebben wij hier geen ellende gehad. China die haar machtspositie in de wereld niet ziet afbrokkelen ofzo. Het gaat daar prima.
Rutte en consorten: geen voorbereiding, geen capaciteit, niets
Zij moeten boeten.

Voor de mensenheid in zijn algemeen, als je het bekijkt als de groep en onze toekomst en de evolutie van mensheid, dan is het niet slecht dat er af en toe een grote leeuw rondloopt en de oude zwakke dieren uit de kudde, die eigenlijk niet meer meekunnen, het opgeven. Dan vinden we het inspirerend want dieren zijn lief.
Is trouwens ook wel karma voor het überhaupt toestaan van immigranten uit en zaken doen met zo'n land als China. En andere globalistische kwesties.

Ethische kwesties die al decennialang ernstige gevolgen hebben maar waar een selecte groep vooral profijt van heeft.

Goedkope TVs, arbeid, huisjesknijpen en alles kapot vervuilen kan allemaal heel goed, maar heeft gevolgen. Nu vooral boomers door die gevolgen getroffen kunnen worden moet de hele wereld dicht.

Al die mensen moeten eigen verantwoordelijkheid nemen, dat kun je niet alleen Rutte afrekenen.

Dat punt van geld verdienen zonder belastingaangifte is ook niet terecht. Probeer maar geld te verdienen zonder gebruik te maken van alle voorzieningen die met belastinggeld zijn opgebouwd. Sterker nog, ze hebben hun hele leven aan de overheid/maatschappij te danken.
Voorzieningen en investeringen gedaan van belastinggeld geheft op arbeid die je voorouders hebben gedaan. Samenleving die je voorouders hebben opgebouwd. Dat verdien je te erfen. Ik zie geen logische stap naar verplichting tot belasting betalen, dat zou een vrije keuze moeten zijn in zoverre je huidige overheid wilt inzetten om op die erfenis voort te bouwen. Erfbelasting slaat al helemaal nergens op.

geboorterecht - Zelfstandignaamwoord 1. (juridisch) recht dat iem. op grond van zijn geboorte toekomt

Laatst bewerkt:
Als je over een tijd de oversterfte per jaar (of per decade bekijkt) dan is er niets opvallends te zien.
Dat vraag ik me af, Ongeveer 3% is nu besmet geweest. dat heb je ook nodig wil je de zorg kunnen garanderen en groepsimmuniteit opbouwen.
Dan praat je over ongeveer 350.000 mensen per maand.
We hebben dan minimaal nog 18 maanden nodig, met het huidige sterftecijfer per week dan ga je straks naar 70.000 doden, er van uitgaande dat er een daling komt in het aantal overledenen.
Dat zijn toch hele serieuze aantallen.

Goedkope TVs, arbeid, huisjesknijpen en alles kapot vervuilen kan allemaal heel goed, maar heeft gevolgen. Nu vooral boomers door die gevolgen getroffen kunnen worden moet de hele wereld dicht.
Dus 50 jaar ontzettend veel toename in welvaart moeten we bekopen met wat extra doden op leeftijd en tijdelijk wat vrijheidsbeperkingen.
Voorzieningen en investeringen gedaan van belastinggeld geheft op arbeid die je voorouders hebben gedaan. Samenleving die je voorouders hebben opgebouwd. Dat verdien je te erfen.
Dan erf je ook de plicht om voor hun te zorgen zonder eventuele overheidsteun.

Dus 50 jaar ontzettend veel toename in welvaart moeten we bekopen met wat extra doden op leeftijd en tijdelijk wat vrijheidsbeperkingen.

Die 50 jaar welvaart hebben we te danken aan die extra doden op leeftijd? Wat heb jij voor hun betekend tot nu toe? Een beetje klagen op internet, verder kom je niet.

Huehuehue KiJK NAaR ZwEDeN, GaAT GeWOon GOeD!!!

Mooi om te zien dat het in Zweden nog hard omhoog gaat met veel meer doden. De grafieken van Noorwegen, Finland en Denemarken zie je de stijging flink afgevlakt. Nou zijn die doden niet mooi eigenlijk, maar dit laat wel zien dat alles open laten dus zeker geen goed idee is. En dan is Zweden een land met 20 inwoners per km2 en Nederland 416 inwoners per km2.

Terug
Naar boven