AndroidHealthClinic

Coronavirus

Als je er iets aan wilt doen pannenkoek
giphy.gif

Het bewijs dat mondkapjes een epidemie kunnen afremmen, is wankel. Tijdens de griep van 2009 verdeelden Amerikaanse onderzoekers studentenhuizen in groepen: sommige huizen kregen mondkapjes, andere mondkapjes en strikte handenwasregels, in andere nam men geen maatregelen. Aan het eind van het experiment bleek dat mondkapjes én handen wassen helpt tegen de griep. Maar alleen een mondkapje dragen, dat was statistisch niet te onderscheiden van niets doen.

Daar kun je dus alle kanten mee op. Het RIVM volgt het standpunt van de WHO: of die mondkapjes nu wel of niet iets uithalen, echt veel zal het niet zijn. Dus doe maar niet. Bewaar de mondkapjes liever voor mensen die ze echt nodig hebben, in ziekenhuizen. Daar gebruikt men ze in combinatie met andere beschermingsmaatregelen, en spat het ziekmakend slijm nu eenmaal meer in het rond dan op straat.

Waar doel je specifiek op dan wat ontbreekt
Ik vind wat De hond roept niet per se oninteressant, maar hij lijkt er politiek mee te willen bedrijven.
although the current correlations with latitude, temperature, and humidity seem strong, a direct causation has not been proven and predictions in the near term have to be considered with extreme caution
dit laat De Hond weg. Vervolgonderzoek is nodig. Virologen en epidemiologen hebben misschien vergelijkbare analyses maar verbinden daar minder snel conclusies aan, waarom deelt De Hond zijn bevindingen niet met hen. De data die nu bekend is toch onvolledig om daar modellen op los te laten? De gegevens die bekend zijn zijn lastig te interpreteren mede vanwege de verschillen in samenlevingen en weersomstandigheden. Er zijn heel veel parameters en ik denk dat je nog geen betrouwbaar model kan maken op basis van de gegevens die De Hond heeft. Of hij moet meer weten dan het RIVM e.d. Of de verbanden die hij legt te veel gebaseerd zijn op influenza in plaats van corona zal moeten blijken. Dat de lipid envelope kapot zou gaan door water klinkt mij vreemd in de oren, het ging toch om de amfifiele verbindingen in de zeep.

Laatst bewerkt:
Ja... Ja... Dan helpen ze toch? Pannenkoek!
Geen idee, ik luister gewoon naar Jensen, the one true chosen one. Waarschijnlijk zit Bill Gates vuistdiep in de mondmaskers en worden ze daarom aangeraden. Vieze NWO streken zijn het!!! #TheJoews

Ik vind wat De hond roept niet per se oninteressant, maar hij lijkt er politiek mee te willen bedrijven. dit laat De Hond weg. Vervolgonderzoek is nodig. Virologen en epidemiologen hebben misschien vergelijkbare analyses maar verbinden daar minder snel conclusies aan, waarom deelt De Hond zijn bevindingen niet met hen. De data die nu bekend is toch onvolledig om daar modellen op los te laten? De gegevens die bekend zijn zijn lastig te interpreteren mede vanwege de verschillen in samenlevingen en weersomstandigheden. Er zijn heel veel parameters en ik denk dat je nog geen betrouwbaar model kan maken op basis van de gegevens die De Hond heeft. Of hij moet meer weten dan het RIVM e.d. Of de verbanden die hij legt te veel gebaseerd zijn op influenza in plaats van corona zal moeten blijken. Dat de lipid envelope kapot zou gaan door water klinkt mij vreemd in de oren, het ging toch om de amfifiele verbindingen in de zeep.

Alle modellen zijn onzeker, data tekorten, etc. Er wordt nergens fatsoenlijk gemeten, dat is wel beetje de kern van zijn betoog. Er zijn sterke correlaties en aanwijzingen, voldoende om de teugels wat te laten varen adhv deze aannames en te kijken wat de resultaten zijn.

De effectiviteit van lockdown is evengoed nergens wetenschappelijk hard bewezen, alles is een beetje giswerk. Waarom niet eens het voordeel leggen bij de mensen die tot op heden hebben moeten inleveren? Niemand durft actie te nemen. Omissie zie ik ook als kwalijk.

Alle modellen zijn onzeker, data tekorten, etc.
alles is een beetje giswerk.
Hier ga ik wel een eind in mee. Het lijkt erop alsof er telkens iets wordt ondernomen waarop dan twee of drie weken lang bekeken wordt wat de effecten zijn van de maatregelen. Daarom zijn ze heel voorzichtig hoor ik ze, de politici, zeggen. Maar hier en daar hoor je ook andere geluiden uit dat OMT team geloof ik dat het heet.

mondkjapjes helpen niet als je de douche deelt met een heel studentenhuis en als je de vervuiling ervan op je handen en dan in je gezicht smeert
Joh

Maar beperkt het misschien verspreiding bij dat rondje supermarkt dat nog mag? Of maakt het misschien bezoek aan de vrouw in het zorghuis mogelijk?

Leren je bronnen te checken voordat je iets overneemt. Het is echt schijt irritant hoeveel mensen er hoaxes en onjuiste berichtgeving delen.

Denk je nou echt dat ik door de krochten van twitter ga zoeken of Fransje echt een feestje heeft gegeven? :rolleyes:

In welk gedeelte van zijn kijk op corona zie je de gaten?

Ik vind de Jensen show gewoon vermaak, satire, een andere kijk.
Oprechte gast met humor en vooral het ontmaskeren van hypocriete fatsoenrakkers vind ik prachtig.

Verder geloof ik voor 90% niet in complotten (sluit nooit iets uit) en als hij dat wel denkt prima.
Hij gaat verder wel voorbij aan de huidige cijfers van Corona slachtoffers dat dit zeer waarschijnlijk mede te danken is aan de genomen maatregelen.

In het begin roepen dat er bijna geen doden zijn in vergelijking met de griep bijvoorbeeld. Het was pas net een weekje in Nederland, kijk even wat verder denk ik dan. Maar begrijp ook wel dat hij dit zelf ook weet maar er gewoon voor kiest het op deze overdreven manier te presenteren. Het is toch zijn onderneming en hij weet dat zijn volgers dit wel willen horen en benadrukken.

Zo (overdreven) positief als Jensen is over Corona dat het allemaal wel meevalt, zo negatief is bijvoorbeeld een NU.nl die echt elke dag de meest slechte angstzaai berichten willen presenteren hoe gevaarlijk het voor jaren zal blijven en er nooit iets positiefs gemeld mag worden.

Moeders moest vorige week bloedprikken. Mensen die aan het werk waren hadden geen mondkapje voor. :)

Ik vind de Jensen show gewoon vermaak, satire, een andere kijk.
Oprechte gast met humor en vooral het ontmaskeren van hypocriete fatsoenrakkers vind ik prachtig.

Verder geloof ik voor 90% niet in complotten (sluit nooit iets uit) en als hij dat wel denkt prima.
Hij gaat verder wel voorbij aan de huidige cijfers van Corona slachtoffers dat dit zeer waarschijnlijk mede te danken is aan de genomen maatregelen.

In het begin roepen dat er bijna geen doden zijn in vergelijking met de griep bijvoorbeeld. Het was pas net een weekje in Nederland, kijk even wat verder denk ik dan. Maar begrijp ook wel dat hij dit zelf ook weet maar er gewoon voor kiest het op deze overdreven manier te presenteren. Het is toch zijn onderneming en hij weet dat zijn volgers dit wel willen horen en benadrukken.

Zo (overdreven) positief als Jensen is over Corona dat het allemaal wel meevalt, zo negatief is bijvoorbeeld een NU.nl die echt elke dag de meest slechte angstzaai berichten willen presenteren hoe gevaarlijk het voor jaren zal blijven en er nooit iets positiefs gemeld mag worden.

Jensen is een held. Je kan deze man makkelijk pakken door wat te mierenneuken over zijn feiten die regelmatig niet kloppen. Dat hij butt hurt is dat zijn show is gecanceld. Er zitten gaten in verhalen. Maar hij is een van de weinige die vanaf dag 1 ziet hoe kinderlijk eenvoudig de staatspropaganda icm wat pseudowetenschappelijk geneuzel de kudde in het gelid laat lopen.

Kijk, hier wordt continu geneuzeld achter de marge, maar het is vanaf dag 1 helder dat het middel erger zal worden dan de kwaal ooit had kunnen zijn. “Ja maar mijn oma”. Ja ja.

Dat je je eens achter de oren krabbelt en twijfelt bij de eerste cijfers, ok. Maar als je het Diamond Princess scenario bekijkt en de sterftecijfers en RIVM rapportages bekijkt en dan nog steeds denkt dat Corona de bedreiging is die de onvermijdelijke gevolgen van de lockdown rechtvaardigt, ben je in mijn ogen niet alleen blind, maar ook een gevaar voor de samenleving.

20200430_213526.jpg

Vakantieman, gezellig hé.

Welnee. R. loopt een beetje te stoken en weet ook wel wanneer iets fout is.

Ja joh iedereen is weer even blij als ze een fout in iemands betoog kunnen vinden. Maar het verhaal wat ze dan wel geloven. Lol. Jezelf laten gijzelen door Rutte en luisteren naar zijn chantage. "als er er weinig afstand gehouden wordt dan zullen jullie gestraft worden".

Gewoon stekeblind. Kijk naar RIVM en de data die beschikbaar is. Mist zo'n beetje alle belangrijke elementen benodigd om een gegronde conclusie te trekken.

Jensen is een held. Je kan deze man makkelijk pakken door wat te mierenneuken over zijn feiten die regelmatig niet kloppen. Dat hij butt hurt is dat zijn show is gecanceld. Er zitten gaten in verhalen. Maar hij is een van de weinige die vanaf dag 1 ziet hoe kinderlijk eenvoudig de staatspropaganda icm wat pseudowetenschappelijk geneuzel de kudde in het gelid laat lopen.
Als feiten regelmatig niet kloppen is het geen mierenneuken meer

Daarnaast laat Jensen zien hoe makkelijk je met wat populistisch gebrabbel heel veel boze witte mannen achter je krijgt als je emotioneel beladen onderwerpen zoals de lockdown (maar ook energietransitie, klimaatverandering en immigratie) bekritiseerd. Dat is jammer want als je om andere redenen kritiek hebt op onderwerpen wordt je automatisch bij die mensen gepositioneerd en is een normale discussie gelijk een stuk lastiger.

Terug
Naar boven