MuscleMeat

Coronavirus

Men kiest er toch hier en daar voor om vrijheid in te leveren terwijl er betere opties om problemen af te handelen zijn. Onwetendheid, vermoeidheid, angst wordt uitgebuit om toch weer ergens wat winstmarge te maken ten koste van een ander.

Deze crisis brengt ook kansen; we kunnen kiezen voor het ontwikkelen en leren accepteren van flexibel werken en studeren voor ontelbaar meer vrijheid, het onder de loep nemen van eendimensionaal ondernemen om risico's beter te spreiden, en globalisme wat aan banden te leggen zodat het huishoudens minder fragiel maakt tijdens economische terugslag.

Of camera drones die een nieuwe 1.5m normaal in de gaten houden zodat de poppenkast weer wat jaartjes voort kan. Choose wisely zou ik ze zeggen.

Gaan ze failliet aan de enorme investeren in ontsmettingsmiddel en wc papier/keukenrollen die dat gaat kosten. :P
Ze moeten niet zo zeuren, betaal nu door zodat ze kunnen blijven bestaan. Die paar keukenrollen gaat ze heus niet nekken.
Wil gvd weer trainen ja

Gaat Mark Rutte vandaag iedereen toespreken?

De Bundesliga gaat waarschijnlijk weer beginnen op 15 mei, zonder publiek.

Bijna de gehele wereldbevolking is voorzien in de basisbehoeften als gedefinieerd door Maslow

1588675404529.jpeg

Ieder jaar gaat het beter met de wereld.

Als ik je nu in een tijdreis machine zou geven die jou jaar iedere willekeurig punt in het verleden zou brengen: welk jaar zou je dan kiezen?

Zelfs in Nederland wordt de top van de piramide niet door iedereen gehaald. Denk hierbij gerust aan huiselijke geweld en de trauma's die mensen hier bij oplopen. Denk aan armoede, hoeveel % van de kinderen komt op school zonder te hebben ontbeten.

Ik zou zo terug willen naar net voor de landbouw revolutie. Lekker zelf jagen en geen belastingen en regeltjes.

Waarom denken mensen in problemen?

Waarom zien zij het grote plaatje niet? Bijna alle meetbare statistieken verbeteren. Met betrekking tot:
- kindersterfte
- armoede
- kwaliteit van leven
- ernstig leed onder bevolking
- uitbuiting
- moord
- verkrachting
- mensenrechten
- corruptie (kleine schaal)
- etc
- etc
Bijna de gehele wereldbevolking is voorzien in de basisbehoeften als gedefinieerd door Maslow

1588675404529.jpeg

Ieder jaar gaat het beter met de wereld. Wat is dat probleem met ‘overbevolking’? Er is plek zat. Meer mensen dan ooit hebben voedsel, onderdak, schoon water, etc.

Die obsessie met het negatieve is een wereldbeeld gecreëerd door mensen die jouw schuldgevoel financieel willen uitbuiten: hogere belastingen, integratie van duidelijk problematisch culturen (maar relativisme dus oordeel niet), extreme vormen van nivelleren door klimaatbeleid, etc etc.

Wij leven in een van de meest druk bevolkte landen ter wereld, en als ik vanuit Adam naar de uithoeken van Nederland rijd dan zie ik grote vlaktes met landbouw etc. De techniek maakt mogelijk dat wij iedere 10 jaar meer voedsel op minder oppervlak kunnen verbouwen. Wij staan aan de kinderschoenen van kweekvlees wat even enkele decennia het doden van dieren voor voedsel overbodig maakt.

Mensen zijn briljant, wij zijn een superieure machine als resultaat van miljarden jaren evolutie. Wat wij allemaal gepresteerd hebben is ongelofelijk. Maar mensen proberen te doen alsof wij parasieten zijn die alles kapot maken.

Wat dan? Wij kunnen de hele wereld in een nucleaire vlaag verwoesten en over 100-1000-een miljoen jaar, is het alsof er nooit iets gebeurd is. Ja er gebeuren slechte dingen, dumpen van afval in rivieren etc.

Aan een ieder die dit negatieve beeld over de wereld en specifiek mensen hebben vraag ik: noem een tijdperk in het bestaan van de aarde waarin jij liever zou leven dan huidige tijd?

Als ik je nu in een tijdreis machine zou geven die jou jaar iedere willekeurig punt in het verleden zou brengen: welk jaar zou je dan kiezen?

Off Topic mode /enabled
-----------------------------------

Zelf denk ik niet zo in problemen, maar meer in oorzaak-gevolg relaties.

Wat ik altijd fascinerend vind, is het perspectief van waaruit mensen beoordelen hoe goed of slecht het met de wereld gaat.
Jij gebruikt hier Maslov's pyramide als referentiekader en daarbinnen heb je volkomen gelijk met wat je stelt.
De beperkende factor daarin vind ik de stellingname, waarin slechts menselijke basis behoeften en welzijn als 'de facto' standaard gelden.
Ik vind dit toch wel weer een typisch menselijk egocentrisch/egoïstisch uitgangspunt.

Als bioloog kijk ik er liever in breder verband naar:
Als we de hele discussie een niveau optillen naar een mondiaal-ecologisch referentiekader -en daarbij andere beoordelingscriteria dan "slechts"menselijk welzijn hanteren-, dan zal de uitslag "hoe goed gaat het met de wereld" iets minder gunstig uitvallen.
(Terzijde, met hoe de politiek probeert op allerlei manieren ons een schuldgevoel te geven aangaande klimaat en daaruit voortvloeiende achterlijke maatregelen e.d. heb ik helemaal niets en zie ik hier los van)

Overbevolking, of in ecologische zin overpopulatie, is uiteindelijk altijd een elementaire probleemfactor bij populaties.
Zonder onze bio-technische prestaties -die voortvloeien uit onze cerebrale capaciteiten- hadden we ecologische draagkracht van onze omgeving al lang overschreden. (in termen van het aantal exemplaren van homo sapiens dat kan überhaupt kan bestaan, overleven en reproduceren)
Kortom, we zijn al behoorlijk lang bezig deze ecologische draagkracht kunstmatig te vergroten en de grenzen te verleggen.
Door onze moderne technologie dus, want anders was het simpelweg onmogelijk geweest om door te groeien naar de meer dan 7 miljard mensen die we nu hebben op aarde.

De vraagstukken blijven hierbij wel:
Ten koste van wie en/of wat doet de mensheid dit?
En hoe goed of slecht is dit dan eigenlijk?
En in welk kader plaats/meet je dit?
Binnen de mensheid als collectief aan individuen of de planeet als geheel van biosfeer, ecosystemen?

Kijkend naar de geschiedenis zie je dat we veel 'goede' dingen presteren, maar ook heel 'slechte' dingen doen (gedaan hebben).
In dat opzicht vind ik mensen eigenlijk tegelijkertijd zowel briljante wezens én een parasitaire plaag.
Persoonlijk beschouw ik homo sapiens daarom evolutionair gezien, als een schitterend ongeluk.
Een omschrijving die mijn ambivalente gevoel bij de mensheid goed weer geeft.

Puur pessimistisch of negatief ben ik zeker niet, maar om onze soort nou louter briljant te noemen...
Dat vind ik in het licht van bovenstaande te veel getuigen van een 'tikkeltje' misplaatst superioriteitsgevoel. :p

Tot nu toe zijn er nog te veel groeperingen die argumenten en potentiële bewijzen aan kunnen voeren voor doem scenario's.
Genoeg in ieder geval om de indruk te wekken dat er een reële kans bestaat, dat we met z'n allen bezig zijn deze planeet naar de klote te helpen.
In mijn optiek zijn wij als soort pas dan écht briljant, als dit volledig wordt ontkracht en dat daarbij de critici -met concreet weerleggende resultaten- tot zwijgen worden gebracht.

-----------------------------------
Off Topic mode /disabled

Laatst bewerkt:
Keelpijn, vermoeidheid, hoesten, kortademig (alsof ik onvoldoende zuurtstof binnenkrijg, spierpijn (sinds een week of twee)....Corona??? With my luck, i wouldn't be surprised.

Er zijn nu minder dan de beoogde 700 coronapatienten op de IC

Geen idee of dit waar is, maar in deze vid wordt beweerd dat er een patent is op het coronavirus. En op het vaccin; in november 2019 goedgekeurd.

Geen idee of dit waar is, maar in deze vid wordt beweerd dat er een patent is op het coronavirus. En op het vaccin; in november 2019 goedgekeurd.

Video niet gekeken.
Maar hou er rekening mee dat het "Corona" de naam is van een familie van dit type virussoort. Er zijn meerdere coronavirussen.

Is er morgen weer een persco?

Video niet gekeken.
Maar hou er rekening mee dat het "Corona" de naam is van een familie van dit type virussoort. Er zijn meerdere coronavirussen.
Het gaat om 'severe acute respiratory syndrome coronavirus'. Maar goed komt erop neer dat Bill Gates er weer achter zit.

Geen idee of het waar is, maar op een blog zeggen ze dat je zusje en moeder zo'n goedkope h**ren zijn dat ze maar 15 euro per uur samen vragen, in november 2019 goedgekeurd.

Niet dat ik weet of het waar is of een goede bron heb, ik post het gewoon even, omdat er een blogpost van is.

Laatst bewerkt:
Waarom denken mensen in problemen?

Waarom zien zij het grote plaatje niet? Bijna alle meetbare statistieken verbeteren. Met betrekking tot:
- kindersterfte
- armoede
- kwaliteit van leven
- ernstig leed onder bevolking
- uitbuiting
- moord
- verkrachting
- mensenrechten
- corruptie (kleine schaal)
- etc
- etc

1588675404529.jpeg

Ieder jaar gaat het beter met de wereld. Wat is dat probleem met ‘overbevolking’? Er is plek zat. Meer mensen dan ooit hebben voedsel, onderdak, schoon water, etc.

Die obsessie met het negatieve is een wereldbeeld gecreëerd door mensen die jouw schuldgevoel financieel willen uitbuiten: hogere belastingen, integratie van duidelijk problematisch culturen (maar relativisme dus oordeel niet), extreme vormen van nivelleren door klimaatbeleid, etc etc.

Wij leven in een van de meest druk bevolkte landen ter wereld, en als ik vanuit Adam naar de uithoeken van Nederland rijd dan zie ik grote vlaktes met landbouw etc. De techniek maakt mogelijk dat wij iedere 10 jaar meer voedsel op minder oppervlak kunnen verbouwen. Wij staan aan de kinderschoenen van kweekvlees wat even enkele decennia het doden van dieren voor voedsel overbodig maakt.

Mensen zijn briljant, wij zijn een superieure machine als resultaat van miljarden jaren evolutie. Wat wij allemaal gepresteerd hebben is ongelofelijk. Maar mensen proberen te doen alsof wij parasieten zijn die alles kapot maken.

Wat dan? Wij kunnen de hele wereld in een nucleaire vlaag verwoesten en over 100-1000-een miljoen jaar, is het alsof er nooit iets gebeurd is. Ja er gebeuren slechte dingen, dumpen van afval in rivieren etc.

Aan een ieder die dit negatieve beeld over de wereld en specifiek mensen hebben vraag ik: noem een tijdperk in het bestaan van de aarde waarin jij liever zou leven dan huidige tijd?

Zo briljant zijn wij helaas dus niet. We willen iedereen (lees: lang niet iedereen) voorzien van hun behoeftes terwijl dat, blijkbaar, een hoog prijskaartje heeft in vorm van schade aan onze planeet.

Je vraag belicht de individuele kant. Onze kant. De voorkeur van de mens..
Ja, natuurlijk hebben we het nu goed en was het vroeger slechter. Althans, op veel vlakken.
Maar vroeger had onze planeet het veel beter en gaat het nu een stuk slechter.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven