Fitness Seller

Coronavirus

Hmm
Screenshot_20200513-181742~2.jpg

Van de griep uitzieken duurt 7 dagen, met medicijnen een week, dat soort vragen...
Toen mijn broer coschappen deed vond hij huisarts het meest vervelende. Al die zeurpieten de hele dag, hij vond dat die jankerds extra moesten betalen om het aantal bezoeken wat af te remmen. :roflol:

Het plaatje doet een beetje denken in een bericht dat ik zag over de effecten van een coronabesmetting en het gehalte vitamine d3 in het lichaam én dat vet, met name buikvet dit aan het lichaam onttrekt.

Heeft vet ook geen invloed op de hormoonhuishouding?

Het plaatje doet een beetje denken in een bericht dat ik zag over de effecten van een coronabesmetting en het gehalte vitamine d3 in het lichaam én dat vet, met name buikvet dit aan het lichaam onttrekt.

Daalt het testosterongehalte niet naarmate je ouder wordt?

Lichaamsvet aromatiseert testosteron naar oestradiol. Meer vet doet dat dan iets meer. Te laag vetpercentage is echter ook weer niet gunstig voor testosteron productie, maar ik dacht dat dat via meting van energiebalans/kcal balans en de hypofyse gaat.

Testosteron neemt ook af met leeftijd natuurlijk. Dus dan heb je bij corona doden dubbele correlatie naar hogere testosteron; via risicofactor overgewicht, en via leeftijd.

Kwam ook weer voorbij dat mannen meer ACE2 hebben > erger ziek van COVID19.

Zwaar leven voor ons mannen :(

Laatst bewerkt:
Zou misschien al grotendeels verklaard kunnen worden door een aantal zaken die hierboven al genoemd wordt. Leeftijd is een belangrijke risicofactor voor overlijden aan COVID19, en het testosteron neemt wat af met het ouder worden. Testosteron verlaagt ook door obesitas (eveneens een bekend risicofactor) en andere ziektebeelden. Het is in zekere zin ook een afspiegeling van je gezondheid. Je zou een multivariate analyse moeten maken om de rol van testosteron per se hierbij beter in kaart te kunnen brengen.

Zou misschien al grotendeels verklaard kunnen worden door een aantal zaken die hierboven al genoemd wordt. Leeftijd is een belangrijke risicofactor voor overlijden aan COVID19, en het testosteron neemt wat af met het ouder worden. Testosteron verlaagt ook door obesitas (eveneens een bekend risicofactor) en andere ziektebeelden. Het is in zekere zin ook een afspiegeling van je gezondheid. Je zou een multivariate analyse moeten maken om de rol van testosteron per se hierbij beter in kaart te kunnen brengen.
Of we zien het allemaal gewoon als een teken om de test te uppen en denken niet verder

Het is in zekere zin ook een afspiegeling van je gezondheid.
In hoeverre kun je stellen dat de hypothalamus hier een soort inschatting van maakt om LH naar te reguleren? Of is het gewoon dat ziektebeelden/markers elk zo hun eigen effect op testosteron productie/niveaus hebben?

Hmm en wat vind je van zinc? Ik zie nu overal petities staan om het te gebruiken.

Mannen met laag test meer kans te overlijden, hoe zit het dan met vrouwen die in beginsel sowieso bijna geen test hebben...

Nog leuk filmpje voor de Rutte lovers

Mannen met laag test meer kans te overlijden, hoe zit het dan met vrouwen die in beginsel sowieso bijna geen test hebben...

Nog leuk filmpje voor de Rutte lovers

Oude mannen hebben minder test dan jonge mannen. Oude mannen gaan vaker dood aan corona dan jonge dus oude mannen met lage testosteron gaan eerder dood dan jonge mannen

Terug
Naar boven