XXL Nutrition

Coronavirus

Maar even serieus. Mensen die nog bereid zijn objectiviteit te tonen. Ik weet het, als ik het post zijn er specifiek aantal mensen het per definitie niet mee eens. En dan is het ook nog eens Jensen.

Maar kijk nou gewoon eens deze uitzending, kijk verder dan de vorm. Ja het is een eenzijdig verhaal. Nee het is niet objectief.

Maar vertel mij waar deze man het zo fout heeft dat je alles wat hij zegt kan diskwalificeren want ' alu-hoedje' .

Ben je bereid de grote lijnen van zijn verhaal te ontkrachten of ga je een detail nemen en dat als argument voeren?

Terugkomend op het filmpje wat ik tenenkrommend helemaal heb uitgekeken.

Een flinterdun groot lijntje van zijn verhaal klopt imo. Namelijk dat we buitensporig veel geld kwijt (zullen) zijn aan de bestrijding van het coronavirus, iets wat ik in februari ook al gezegd heb. Verder kwalificeer ik zijn verhaal als onzin.

Ook ik heb gerefereerd aan het aantal griepdoden van 2 seizoenen terug en daar zitten we nu nog heel ver onder, maar dat komt natuurlijk ook door de genomen maatregelen.

Gelukkig zijn er naast Jensen nog genoeg kritische mensen die wel grotendeels zinnige inbreng aanleveren: Bert Slagter, Yoeri Albrecht en zelfs Jort Kelder.

Laatst bewerkt:
Jensen geeft vanaf dag 1 aan wat duidelijk is: de angst die de media creeert staat niet in verhouding tot wat lang bekend is van het virus en via alle kanalen ook wordt bevestigd. Dat angst zaaien zorgt voor maatschappelijke druk en dat rechtvaardigt draconische maatregelen. Meer is het niet. Massa psychose die heel goed uit komt.

Corona had ook onder de radar aan ons voorbij kunnen gaan, en weinigen hadden er wat van geweten, als dit de wens van de establishment was. Blader door dit topic en kijk wat je wel/niet aannemelijk vindt.
Vind het wel grappig dat stellingen die we aan het begin deden nu langzaamaan na alle paniek pas in officiële uitingen naar boven komen. Sterftecijfers, R0, nut van mondkapjes en 1.5m, contactverspreiding via oppervlaktes. Een beetje common sense komt toch een heel eind.

Laatst bewerkt:
Hoe dat zo, ik geef gewoon aan dat TB koeienstront loop te verkondigen met zijn verhaal dat er diep in de aarde constant nieuwe metalen worden gevormd. En het de influenza resistentie van M. de Hond is ook niet waar, maar dat zou kunnen liggen aan een verkeerde woordkeuze.

Ik heb trouwens geen idee wat intuitieve intelligentie is.

Zo simpel mogelijkuit mn hoofd:
- aardkorst is gemiddeld zo'n 40 km dik
- daarna allerlij mantels met uiteindelijk op 6000km diepte de aardkern die volgens mij uit nikkelijzer bestaat

Als je bovenstaand in ogenschouw neemt samen met de platentektoniek is het niet bepaald een raar verhaal dat Thierry stelt dat bepaalde grondstoffen met de tijd aangevuld worden. Dat hele gelul dat grondstoffen binnenkort opraken is sowieso achterhaalde flauwekul, of ben je 'peakoil' al vergeten? Geloof ook dat we nog maar max een km of 3 in de korst gegraven hebben, dus nog een lange weg te gaan ;)

Maurice de Hond is natuurlijk een kanjer, hij was een van de eerste die signaleerde hoe het virus zich verspreid en werd maximaal genegeerd door onze fijne totaal niet kritisch op de overheid zijnde mainstream media.
Maar lijkt erop dat ze er niet mee weg komen.

- daarna allerlij mantels met uiteindelijk op 6000km diepte de aardkern die volgens mij uit nikkelijzer bestaat

Als je bovenstaand in ogenschouw neemt samen met de platentektoniek is het niet bepaald een raar verhaal dat Thierry stelt dat bepaalde grondstoffen met de tijd aangevuld worden. Dat hele gelul dat grondstoffen binnenkort opraken is sowieso achterhaalde flauwekul, of ben je 'peakoil' al vergeten? Geloof ook dat we nog maar max een km of 3 in de korst gegraven hebben, dus nog een lange weg te gaan ;)

Maurice de Hond is natuurlijk een kanjer, hij was een van de eerste die signaleerde hoe het virus zich verspreid en werd maximaal genegeerd door onze fijne totaal niet kritisch op de overheid zijnde mainstream media.
Met als nadeel dat als kanjer MdH gelijk heeft/krijgt de sportscholen voorlopig niet open gaan.

Met als nadeel dat als kanjer MdH gelijk heeft/krijgt de sportscholen voorlopig niet open gaan.

klopt, die kleine bedompte zweethokken zeker niet maar over een grote sportschool met goede ventilatie en een correct klantbeleid zie ik het bezwaar niet.

klopt, die kleine bedompte zweethokken zeker niet maar over een grote sportschool met goede ventilatie en een correct klantbeleid zie ik het bezwaar niet.
Goede ventilatie ivm corona is wel een punt, dat is veel meer dan lucht in beweging zetten. Voorbeeld van mensen in een ruimte van een restaurant die door de luchtstromen allemaal besmet werden. Ik weet niet of je dat makkelijk goed kan doen of kan aanpassen.

Ook gaat het over het diepe inademen, zoals bij sporters en koren.

Maurice brengt niks nieuws op tafel, of het moet zijn dat hij geen wetenschap bedrijft maar enkel beweringen selecteert die zijn eigen stelling onderbouwen. Een open houding mist.

Goede ventilatie ivm corona is wel een punt, dat is veel meer dan lucht in beweging zetten. Voorbeeld van mensen in een ruimte van een restaurant die door de luchtstromen allemaal besmet werden. Ik weet niet of je dat makkelijk goed kan doen of kan aanpassen.

Ik ben erg voor het bij binnenkomst ondertekenen van een risico formulier, dan durf ik een zweethok ook wel aan ;)

Als je 2 deuren tegen elkaar open zet kom je al een heel eind :)

Terugkomend op het filmpje wat ik tenenkrommend helemaal heb uitgekeken.

Een flinterdun groot lijntje van zijn verhaal klopt imo. Namelijk dat we buitensporig veel geld kwijt (zullen) zijn aan de bestrijding van het coronavirus, iets wat ik in februari ook al gezegd heb. Verder kwalificeer ik zijn verhaal als onzin.

Ook ik heb gerefereerd aan het aantal griepdoden van 2 seizoenen terug en daar zitten we nu nog heel ver onder, maar dat komt natuurlijk ook door de genomen maatregelen.

Gelukkig zijn er naast Jensen nog genoeg kritische mensen die wel grotendeels zinnige inbreng aanleveren: Bert Slagter, Yoeri Albrecht en zelfs Jort Kelder.

Het corona verhaal is in mijn ogen helemaal niet zo ingewikkeld als mensen het proberen te maken. Jensen heeft in mijn ogen gewoon groot gelijk. Let wel, de mensen die jij noemt als zinnig hebben wel lang op zich laten wachten voordat ze het risico namen hun carrière te verwoesten met ‘tegendraadse opmerkingen’.

Waar Jensen zijn expertise ligt is media. En dat heeft hij altijd ook gezegd: hij herkent (wat ik zelf ook snel denk te zien) direct de overdreven toonzetting van mainstream media. Het was helder vanaf het begin: zij zetten VOL in op angst zaaien. Dit is wat mij ook echt heeft overtuigd, toen ik voor het eerst het NOS journaal zag nadat Corona wereldkundig gemaakt was (ik heb zelf geen aansluiting op televisie kanalen). Het leek alsof ik naar een Paul Verhoeven productie zat te kijken. SATIRE. Dát was wat mij echt overtuigde: deze paniek is zo fake als het zijn kan.

Verder: De causale relatie maatregelen —> sterftebeperking kan niemand goed hard maken. De correlatie kan evengoed komen doordat al het ‘laaghangend fruit’ geplukt is. Ik denk zelf dat het goed mogelijk is dat bijna 50% van de Nederlanders al is blootgesteld aan het virus.

Mijn bierviltje berekening uit maart was vrij eenvoudig: Uitgangspunten (bron Diamond Princess paper) en RIVM 22 mei
- 17% van mensen blootgesteld aan Corona raakt besmet, 83% niet. Derhalve ligt het aantal mensen dat blootgesteld is aan Corona een factor 5.88 (‘besmettingsfactor’) hoger dan de besmettingen.
- Het sterftecijfer BIJ BESMETTING ligt werkelijk op 0.469%, wanneer je de conclusies uit Diamond Princess onderzoek extrapoleert over de gehele NL bevolking
- RIVM sterftecijfer bepaald dus de ‘afwijkingsfactor‘. De mate van bias in de steekproef. Volgens meest recente epidemiologische rapport van 22 mei is sterftecijfer 12.9% dat is dus een factor 27.5 te hoog.
- De conclusie zou zijn dat aantal besmette mensen 27,5 keer hoger ligt dan de door RIVM geregistreerde hoeveelheid;
- Het aantal melding van besmetting 22 mei is 48.888 mensen, werkelijk zou dit dan in lijn van bovenstaande logica factor 27.5 hoger liggen. Daarmee kom je op 1.344.681 mensen.
- Besmettingsfactor van 5.88 er overheen (slechts 17% raa kom je op een aantal van 7.906.722 personen die ondertussen zijn blootgesteld aan Corona.
- Kijkend naar de NL bevolking van 17.28 miljoen, kom je dus op een percentage van 45.8%.
- Kijkend naar het aantal sterfgevallen uit hetzelfde RIVM rapportage van 5.788, als je dan nog uit gaat van wat oversterfte en aan neemt dat er 10.000 corona doden zijn. Dan zijn er nog jonge mensen die op IC gelegen hebben en ernstige complicaties overhouden, als je het rekt dan heb je 20.000 slachtoffers op 8 miljoen blootstellingen, dat is dan 0,25%.

Deze zelfde bierviltje berekening gaf een 1 op 7.500 kans van sterfte voor gezonde mensen onder 50 jaar aan, vrij dichtbij de daarna door wetenschapper bepaalde sterftekans voor gezonde mensen onder de 30 jaar van 0.014%. 95% accuraat.

———————————
Tot slot, gaan wij uit van 100% blootstelling dan zal het totaal aantal NL slachtoffers dus 1/0.458= 2.18 maal hoger liggen.

Dat zou betekenen dat dit jaar 12.638 mensen met gemiddelde leeftijd kleine 82 jaar oud en veelal ernstig ziek, ipv 2022 helaas komen te overlijden in 2020. Neem daarbij oversterfte en zeg dat het 20.000 is. Dit is een offer waarvan wij als maatschappij best hardop mogen spreken of ons dit waard is. Dit zou ook aan de oude zieke mensen zelf kunnen worden gevraagd. “Hoe ver wilt u dat wij gaan om u nog enkele jaren in leven te houden?”. Ik denk dat dat daar een goede consessies te maken zijn waar een ieder vredig mee leeft of sterft. Een “als ik mijn kleinkinderen nog kan zien en afscheid kan nemen van mijn dierbaren dan is het mij welletjes geweest” kan meer waarde geven dan nog een winter doorzitten in isolatie en/of sterven in eenzaamheid.
———————————
Vind het wel grappig dat stellingen die we aan het begin deden nu langzaamaan na alle paniek pas in officiële uitingen naar boven komen. Sterftecijfers, R0, nut van mondkapjes en 1.5m, contactverspreiding via oppervlaktes. Een beetje common sense komt toch een heel eind.

Corona is in mijn ogen een eenvoudig te voorspellen griepvirus op anabolen. Corona varianten zijn er al vele jaren, maar er werd nooit op getest. De overlap tussen influenza en corona is waarschijnlijk ook erg hoog. Als in 2017/18 op Corona getest werd zou het zomaar mogelijk geweest kunnen zijn dat de helft of meer van de griepdoden ook Corona had.

Mensen zijn nog eenvoudige te voorspellen: zodra lockdown van even uitrusten, het huis opknappen en administratie bijwerken over gaat naar isolatie, vereenzaming, spanning in gezinssituatie, etc, dan worden mensen ineens erg ontvankelijk voor een andere werkelijkheid.

Laatst bewerkt:

Ik zeg ook niet dat fossielebrandstof schaars is of dreigt op te raken, in het klimaattopic heb ik ook aangegeven dat we nog onzettend veel reserves hebben, het is alleen steeds lastiger te bereiken of steeds meer vervuild. Als het goed is heeft alleen Argentinië al meer olie onder de grond dan tot nu toe in zeg 150 jaar is opgepompt om nog maar te zwijgen over de teer velden in Canada
Er worden alleen geen nieuwe metalen gevormd onder het aardoppervlak.

Wat heeft Maurice dan gesignaleerd waar de msm nu niet meer mee wegkomt?

Ik zeg ook niet dat fossielebrandstof schaars is of dreigt op te raken, in het klimaattopic heb ik ook aangegeven dat we nog onzettend veel reserves hebben, het is alleen steeds lastiger te bereiken of steeds meer vervuild. Als het goed is heeft alleen Argentinië al meer olie onder de grond dan tot nu toe in zeg 150 jaar is opgepompt om nog maar te zwijgen over de teer velden in Canada
Er worden alleen geen nieuwe metalen gevormd onder het aardoppervlak.

Wat heeft Maurice dan gesignaleerd waar de msm nu niet meer mee wegkomt?

JESUS CHRISTUS

Terug
Naar boven