MuscleMeat

Coronavirus

Als je debielen een platform geeft, dan worden ze nog debieler.

Maar even serieus. Mensen die nog bereid zijn objectiviteit te tonen. Ik weet het, als ik het post zijn er specifiek aantal mensen het per definitie niet mee eens. En dan is het ook nog eens Jensen.

Maar kijk nou gewoon eens deze uitzending, kijk verder dan de vorm. Ja het is een eenzijdig verhaal. Nee het is niet objectief.

Maar vertel mij waar deze man het zo fout heeft dat je alles wat hij zegt kan diskwalificeren want ' alu-hoedje' .

Ben je bereid de grote lijnen van zijn verhaal te ontkrachten of ga je een detail nemen en dat als argument voeren?

Maar even serieus. Mensen die nog bereid zijn objectiviteit te tonen. Ik weet het, als ik het post zijn er specifiek aantal mensen het per definitie niet mee eens. En dan is het ook nog eens Jensen.

Maar kijk nou gewoon eens deze uitzending, kijk verder dan de vorm. Ja het is een eenzijdig verhaal. Nee het is niet objectief.

Maar vertel mij waar deze man het zo fout heeft dat je alles wat hij zegt kan diskwalificeren want ' alu-hoedje' .

Ben je bereid de grote lijnen van zijn verhaal te ontkrachten of ga je een detail nemen en dat als argument voeren?

Ik ga het morgen helemaal luisteren, maar als hij binnen 2 minuten al zegt: "coronavirus tussen aanhalingstekens", dan kan je hem toch niet serieus nemen?

Ik ga het morgen helemaal luisteren, maar als hij binnen 2 minuten al zegt: "coronavirus tussen aanhalingstekens", dan kan je hem toch niet serieus nemen?
De crisis gaat niet om "coronavirus" maar om "sars-cov2" misschien bedoelt hij dat :trollface:

Je bedoelt de schrijver van die post, of de persoon op de foto?

@Steks beste kerel, ik weet dat jij een nuchtere intelligente kerel bent, ik denk dat als wij een biertje zouden drinken en over corona en beleid zouden spreken onze visie voor 70-80% overlapt. Maar om er maar even wat jargon in te gooien:

Het doet mij pijn te zien dat jouw normaliter objectieve eerlijke posts meer en meer een soort groupthink/bandwagon effect krijgen, met bijbehorend ingroup biasses, waar hetzelfde clubje mensen, laten we zeggen 'team system justification', elkaars autority biasses overtreft met confirmation biases en de escalation of commitment enkel te verklaren is als sunken costs en het punt reeds lange tijd bereikt heeft waar alle posts van ons vrije denkers, die door negatief Halo effect met reactive devaluation onterecht worden gediskwalificeerd.

Helaas heb ik te maken met the curse of knowledge, wat ongetwijfeld door anderen als Dunning–Kruger effect zal worden gepresenteerd, waardoor er deze miscommunicatie ontstaan is en mij zelfs door vrije denkers als @Mentat illusory superiority lijkt te worden verweten. Dat stemt mij treurig.

edit

Toch zie ik licht aan het eind van de tunnel.

Ik heb zelf een rechts-conservatieve mening. Toch kan ik niet ontkennen dat FVD en PVV (is overigens enkel rechts als het migratie aankomt, verder behoorlijk links) veel gekkies aantrekt.

Was niet per se tegen FVD gericht. Maar wel tegen de gekkies die die partij inmiddels aantrekt met die losgeslagen idioot aan het roer.

Overigens wordt anti-vax onder GL'ers en D66'ers volledig zwart gemaakt (en terecht). Biomassa krijgt ook kritiek vanuit die hoek. Het is vooral het kabinet die biomassa er graag doorheen drukt, zodat het op papier lekker groen is en dan kunnen ze met een papiertje zwaaien dat ze het zo goed gedaan hebben.

Zie bijv. https://groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-wil-stop-op-nieuwe-biomassacentrales

Nogmaals: D66 en GL heb ik verder helemaal niets mee. Het moet al heel gek lopen, wil ik daar ooit op stemmen. Maar je verwijten zijn onterecht.
Nog even terugkomend op GL en het biomassasprookje:

Relevant omdat onder de dekmantel van corona ideën worden doorgedrukt die eerder onder de dekmantel klimaat werden gepresenteerd.

Laatst bewerkt:
1. Lekker makkelijk argumenteren. "Lockdown is helemaal niet nodig geweest, kijk maar hoe de grafiek naar beneden loopt". Expert Jensen weet natuurlijk precies wat de juiste oplossing was geweest en kan voor zichzelf beargumenteren dat die afvlakking niet komt door de (gedeeltelijke) lockdown.
2. Wanneer er sprake is van onderliggend lijden, is het niet erg dat mensen sterven?
3. Strooien met hele lage percentages komt hem altijd erg goed. Helemaal aan het begin van de crisis had hij het nog over aantallen, omdat dat toen zo uit kwam. Toen dat niet meer uit kwam omdat de getallen te hoog waren begon hij over percentages ten opzichte van de totale bevolking. 0,00zoveel procent. Ja, oke. Bij de ramp met de MH17 kwam ook maar 0,001 procent van de Nederlandse bevolking om, dus het was niet erg.

1. Lekker makkelijk argumenteren. "Lockdown is helemaal niet nodig geweest, kijk maar hoe de grafiek naar beneden loopt". Expert Jensen weet natuurlijk precies wat de juiste oplossing was geweest en kan voor zichzelf beargumenteren dat die afvlakking niet komt door de (gedeeltelijke) lockdown.
2. Wanneer er sprake is van onderliggend lijden, is het niet erg dat mensen sterven?
3. Strooien met hele lage percentages komt hem altijd erg goed. Helemaal aan het begin van de crisis had hij het nog over aantallen, omdat dat toen zo uit kwam. Toen dat niet meer uit kwam omdat de getallen te hoog waren begon hij over percentages ten opzichte van de totale bevolking. 0,00zoveel procent. Ja, oke. Bij de ramp met de MH17 kwam ook maar 0,001 procent van de Nederlandse bevolking om, dus het was niet erg.
Wat was de gemiddelde leeftijd van de mh17 slachtoffers? Dan kan @Red Pill de gemiddelde verloren jaren berekenen.

Waren het allemaal 80+ eens dan hadden ze niet moeten vliegen en in lockdown moeten gaan.

Ik mocht Jensen altijd wel, maar vind dat met het nieuwe "ik heb stukken van de overheid gezien" geluid de vorm toch hier en daar wat af doet aan de boodschap. Net wat zaken vaag laten en alles over een onderdrukkingscomplot kam scheren terwijl er wel justificatie is om een vorm van maatregelen te nemen. En ik vind een focus op de sterftecijfers ook misrepresentatief van het probleem.

Kritiek op overheid en media en experts waarvan elke inschatting totale paniek bleek en sommige van de overheidsbemoeienis in principe onconstitutioneel werd is helemaal prima, maar laat dan nog wel wat ruimte over voor de kern van waar ze wel terecht naar handelden. En dat in het land waar ik woon, Nederland, er grotendeels is gecompenseerd voor de overheidsbemoeienis en men elk moment dat de situatie duidelijker werd en er ruimte voor bleek te zijn de overheid netjes weer stappen heeft teruggenomen.

In grote lijnen wel eens dat de lockdown anders had gekund, nog slimmer, met minder economische problemen voor kleine lokale ondernemers, en bovenal naar mensen hun eigen vrijheid en verantwoordelijkheid. Het was met de fog of war net te onduidelijk of dat genoeg zou zijn of het ernstiger was. En als het toch luchtebolaaids was gebleken dan zaten we nu op onze knietjes Rutte te bedanken.

Eigenlijk best fuckt up dat we mensen met dit soort afwijkingen bij hun geboorte niet gewoon een spuitje geven.
Eigenlijk best fucked up dat we niet het genoom sequencen van een foetus in de eerste weken om dit soort afwijkingen alvast in kaart te brengen.

Dit maakt mijn dag toch aangenamer, ik overweeg een handtekening, maar dan dreigt wellicht guilty by association en verwijt ik dat dan indirect mezelf?

Schaar je met trots bij het verzet. Weet dat jij deel maakt van een selecte groep individuen die zien waar anderen blind voor zijn. Die zichzelf belangeloos inzetten in het gevecht tegen de comfortabele gevangenis, waar vrije wil niet meer dan de keuze tussen Netflix en Amazon Prime omvat. Vechten ten gunste van de belangen van de groep door wie zij worden verguisd.

Wanneer wij ons voldoende georganiseerd zien, zullen wij onze verzetsactiviteiten omwenden naar de massamanipulatie door ons zo bevochten, omdat wij ook wel weten dat de schapen niet gedijen op de vrije grasvlaktes.

De cijfers zijn de cijfers. Met trots kan ik zeggen dat ik ze binnen 95% juistheid heb voorspeld. Niets eens mijn meest uitzonderlijke prestatie, maar zeker het vermelden waard.

Wat was de gemiddelde leeftijd van de mh17 slachtoffers? Dan kan @Red Pill de gemiddelde verloren jaren berekenen.

Waren het allemaal 80+ eens dan hadden ze niet moeten vliegen en in lockdown moeten gaan.

Jij bent zo iemand die na MH17 vliegverkeer wilt verbieden. "denk jij dat het geen gevaar is?! Hier, spreek met de moeder van een van de MH17 slachtoffers"

Jup daar ben ik al jaren voorstander van maar religekkies houden dit tegen.
Zelf denk ik dat als "religekkies" hier een rol in spelen deze hakken in het zand mentaliteit mede komt door de "abortus tot na de geboorte is een mensenrecht"-houding en de angst voor het hellende vlak, in politieke termen ook wel de salami-tactiek genoemd.

Volgens mij spelen er ook ethische vragen ivm designerbabies, als je een downie niet laat "weghalen" (komt volgens mij vooral voor bij religieuzen en vrouwen die moeilijk zwanger worden) dat het jouw eigen keus is en dat jij dat dan maar moet betalen, beschikbaarheid van onderzoek, elite van Übermenschen, enz. enz.

Volgens mij scannen ze sommige afwijkingen (bij risicogroepen) Als scannen zonder veel gevaar kan, dan is er wat mij betreft weinig tegen om iig de optie te bieden. Is er soms geen (minimaal) gevaar?

Schaar je met trots bij het verzet. Weet dat jij deel maakt van een selecte groep individuen die zien waar anderen blind voor zijn. Die zichzelf belangeloos inzetten in het gevecht tegen de comfortabele gevangenis, waar vrije wil niet meer dan de keuze tussen Netflix en Amazon Prime omvat. Vechten ten gunste van de belangen van de groep door wie zij worden verguisd.

Wanneer wij ons voldoende georganiseerd zien, zullen wij onze verzetsactiviteiten omwenden naar de massamanipulatie door ons zo bevochten, omdat wij ook wel weten dat de schapen niet gedijen op de vrije grasvlaktes.
Het probleem van niet-links is wellicht het gebrek aan organisatie, maar als ik me ergens zou bij scharen, valt dan niet het "vrij" gedeelte weg, waarna als ideoloog het "denker" gedeelte snel volgt?

Het idee dat je tot een select gezelschap behoort dat het wel ziet is altijd een riskante gedachte, die is namelijk eigen zowel aan mensen met geniale inzichten als mensen die in een complottheorie geloven.

De laatste zin volg ik helaas niet helemaal.

Ik heb die Jensen video bekeken, hij stipt dingen aan, maar het is me allemaal teveel klok en te weinig klepel, teveel show en stemmetjes e te weinig inhoud, mijn standpunt blijft onveranderd: als Jensen het antwoord is, dan heb ik spijt van mijn vraag om een diversere media en dat vind ik oprecht jammer!

Off topic:
Is er iemand die suggesties heeft hoe je allerlei Twitteraars kan volgen zonder permanent in verschillende browsers héél veel tabbladen open te houden, liefst zonder twitter account?

Laatst bewerkt:
Het probleem van niet-links is wellicht het gebrek aan organisatie, maar als ik me ergens zou bij scharen, valt dan niet het "vrij" gedeelte weg, waarna als ideoloog het "denker" gedeelte snel volgt?

Het idee dat je tot een select gezelschap behoort dat het wel ziet is altijd een riskante gedachte, die is namelijk eigen zowel aan mensen met geniale inzichten als mensen die in een complottheorie geloven.

De laatste zin volg ik helaas niet helemaal.

Ik heb die Jensen video bekeken, hij stipt dingen aan, maar het is me allemaal teveel klok en te weinig klepel, teveel show en stemmetjes e te weinig inhoud, mijn standpunt blijft onveranderd: als Jensen het antwoord is, dan heb ik spijt van mijn vraag om een diversere media en dat vind ik oprecht jammer!

Ik weet dat alle respectabele bronnen (weltschmerz, etc) dit lang zien en horen. Dus geen uitzondering.

Jensen heeft iig de klok gehoord en daarmee heeft hij mijn inziens al veel respect. Let wel, vanaf dag 1 als voorloper op velen. Je kan zeggen wat je wilt maar ik vind hem een verademing. Het is gericht op jong en dom maar wel de juiste insteek.

Wat zou het hem al opgebracht hebben? YT, shirts +

1590070892891.png

Nog even en hij verkoopt Brain Force.

Ik weet dat alle respectabele bronnen (weltschmerz, etc) dit lang zien en horen. Dus geen uitzondering.

Jensen heeft iig de klok gehoord en daarmee heeft hij mijn inziens al veel respect. Let wel, vanaf dag 1 als voorloper op velen. Je kan zeggen wat je wilt maar ik vind hem een verademing. Het is gericht op jong en dom maar wel de juiste insteek.
Wat ik bedoel is dat hij iets te snel de stap maakt van de op zichzelf scherpe analyse: "Links gebruikt corona om hun idealen door te drukken", naar: "complottheorie".

jIj bent zo iemand die na MH17 vliegverkeer wilt verbieden. "denk jij dat het geen gevaar is?! Hier, spreek met de moeder van een van de MH17 slachtoffers"
Dat zou mijn meest natte linkse droom zijn, dan halen we meteen de CO2 doelstellingen.

Terug
Naar boven