XXL Nutrition

Coronavirus

Ga eens uittellen hoeveel jaren jij hebt die jij in goede gezondheid, met voldoende vrije tijd en financiële middelen, hebt in een leven. Dat is grofweg 10-15 jaar van veel levens, ergens tussen begin werk en eerste kind. Plus nog eens 15 jaar wanneer de kids vertrekken. Laten gek doen en er 40 goede jaren van maken. In die dagen heb jij als je beetje degelijk werk hebt per week
168 uur
- 7 x 8 uur slaap = 112
- 5 x 9-10 uur werk en reis = 67
- 7 x 2 uur dagelijkse rompslomp = 53
- 1 x 3 uur oid wekend werk huis/admin/etc
= max 50 uur te besteden

10 jaar daarvan zijn de beste, dat is 26.000 uur ofwel 10.000 dagen tijd om te zorgen dat je sterft zonder al te veel spijt en ‘had ik maar’ gevoel.
Ik ken iemand die gestorven is aan zo'n berekeningen.

Wat een topic zeg :nut:

:roflol:

Ik denk het wel ja, vanochtend heb ik mijn dochtertje voor het eerst weer naar school gebracht en hoewel ze verschillende groepen op verschillende tijden laten beginnen was het toch best druk en chaotisch.

Heb je de bewegende beelden gezien?
Anders kan hij nog altijd zeggen dat hij in de Social media valkuil is getrapt.

Wat ik nog steeds erg merkwaardig vond, maar is ook iets wat vaak gebeurt, het verhaal personaliseren en aandikken.

Zit ook zo mooi in een Amerikaanse film over politiek, ben de naam kwijt.

1591699003240.png

Lockdown has an identifiable large impact on transmission (81% [75% - 87%] reduction, see Figure 2). The close spacing of interventions in time (Extended Data Figure 4) mean the individual effects of the other interventions are not identifiable (Figure 2).

1591699003240.png
Doen ze iets om te kunnen zeggen of er meer achter zit dan correlatie met paniekreactie op de eerste doden? En dat het merendeel (zeker in sommige landen) van de slachtoffers uit zorgtehuizen komen? (wat natuurlijk weinig met die andere maatregelen te maken heeft)

Ik had bijvoorbeeld wel wat van self isolation verwacht, maar de demografie van de slachtoffers heeft daar natuurlijk een enorme invloed op. Niet veel van 80+ die anders nog naar werk en horeca zouden gaan, maar wel voordat ze in isolatie gaan waarschijnlijk al anderen in hun tehuis hebben besmet...

Heb een test laten doen en de testuitslag was negatief. Een aantal familieleden werken in een ziekenhuis en zijn meerdere keren getest, ook allen negatief.
Is er al iemand hier die positief heeft getest, of iemand kent <55 jaar?

Heb een test laten doen en de testuitslag was negatief. Een aantal familieleden werken in een ziekenhuis en zijn meerdere keren getest, ook allen negatief.
Heb je de frontberichten niet gelezen joh, ontkenner!

Mijn collega.

Ze testen toch alleen of je het hebt op dat moment. Dan weet je niet of je het misschien al gehad hebt.

Ja, vriendin van een collega (23 jaar), en een vriendin van een vriend van me (29 jaar).

Maak mij zorgen om Willem Engel, slaapt die man nog wel?

Mijn partner werkt in een verzorgingstehuis, waar eerst een aantal bewoners besmet raakte en later ook twee collega's, beiden in de veertig. Er zijn uiteindelijk ook drie bewoners overleden aan Corona, i.c.m. ouderdom / onderliggend lijden natuurlijk. Beide collega's hebben geen grote gevolgen ondervonden en zijn er vrij snel weer bovenop gekomen.

Ja... mijn neefje en zijn vriend. Mijn neefje zelf is 4 weken doodziek geweest. Net geen opname gelukkig. Maar de hele familie van zijn vriend s kant was positief getest. Zijn vader was jarig en iedereen die er was heeft het nu inmiddels gehad. Gelukkig geen overlijdens.

De zus van mijn oma (zwaar astmatisch en kon al niet meer staan) was positief getest en nu beter na 6 weken. Maar in het hele bejaardenhuis 26 positief geteste gevallen onder de ouderen waarvan er nu 19 zijn overleden. Maar ook 12 medewerkers waren positief getest en toen is het hele bejaardenhuis in Lockdown gegaan. Het hele bejaardenhuis was bemnd met militairen. In het begin in militaire kleding. De zus van mijn oma stuurde naar iedereen foto's ervan. Ze zag er iig de "lol" nog van in. 3 dagen later waren ze overigens in normale kleding. Inmiddels zijn de medewerkers grotendeels hersteld maar het bejaardenhuis is nog altijd compleet op slot...

Terug
Naar boven