XXL Nutrition

Coronavirus

Je kan niet voor iedereen zo veel investeren in een paar jaar, want zo veel geld is er simpelweg niet.
Zag een berekening langs komen dat we nu tot wel 8 miljoen per levensjaar investeren.
Dan investeren we dus significant meer geld dan ik ga verdienen in 70 jaar, in 1 jaar van een boomer. :emo:

Denk niet dat er iets klopt van de berekening maar als je bij stil gaat staan hoe veel geld dit allemaal gaat kosten wordt het wel pijnlijk.
Komende jaren voelen we dit nog wel op economisch gebied.

Natuurlijk. Maar het geld gaat niet verloren ofzo. Het wordt verplaatst. Mensen denken dat het verdwijnt. Het is nivellering, macht verplaatst. Gedreven door wat ik zeg: belangen.

Ik begreep dat het nu 10 keer hoger is dan normaal, dus ipv 80k, 800k.

Hoewel ik het met je eens ben dat de maatregelen inderdaad als een kanon voor een mug zijn vind ik die gedachte toch wel wrang. Na een x- aantal jaar ben je dan gewoon niet meer nuttig genoeg? Moeten we het menselijk leven reduceren tot een kosten/baten balans? Ik vond altijd dat dat ons zo onderscheidt van mieren en bijen, het leven heeft een bepaalde waarde.

Ik denk dat de waarheid -en dus het 'ideale' beleid ergens in het midden ligt. Dan zou je een beetje richting het Zweedse model gaan.

Ja vooral de anti lockdown mensen hebben hier echt veel last van, ze moeten kosten wat kost bewijzen dat Zweden wel de goede keuze heeft gemaakt en dat het allemaal maar een griepje was. Ook al zie je in Amerika, Brazilie en UK wat er gebeurt als je het virus gewoon maar rond laat gaan. Ze zullen nooit toegeven dat er maatregelen nodig waren en dat onze lockdown vergeleken met België en Frankrijk maar een hele losse was.

Ooh wat gaan ze nu juichen nu blijkt dat er maar 6000 dood zijn gegaan aan Corona in de afgelopen jaren, want in een heel jaar gaan er meer mensen dood aan de griep! Zij hebben het gezien met hun bierviltjes methodes en bovengemiddelde IQ's en de rest maar de MSM nalopen en zeggen hoe erg het is.

Maar ze kunnen nu wel de overwinning opeisen en zeggen "KIJK IK HEB GELIJK EN BEN GEWOON SLIMMER DAN JULLIE, f**k BILL GATES".

Heb jij de cijfers bekeken van van Brazilië? De doden? Maatschappij type 2e wereld, waar mensen met lage weerstand wel in staat zijn te overleven maar de maatschappij onvoldoende zorg heeft hen te helpen. Zij hebben anderzijds ook geen sociaal vangnet dus de indirecte gevolgen van lockdown zullen ook harder zijn. Dan is in mijn ogen de weg van de natuur: de zwaktste van de kudde vallen af en laten een sterkere gemeenschap achter. Miljarden jaren geld deze regel.

Weet je wat een goed advies: maak wat van je leven. Op je 50e moet je kunnen zeggen dat als je de volgende dag niet haalt, je een voldaan leven geleid hebt. Onderneem shit. Leef. Dat als je 80 bent je het prima vindt.

Dat wordt nu dus ontnomen, ervaringen, de mogelijkheid op fysiek contact (ja dit is belangrijk, ook tussen vrienden) en dat is waarom ik de lockdown zo enorm storend vind, het ontneemt wat niemand jou ook terug kan geven, het belangrijkste middel ter wereld: tijd.

Ga eens uittellen hoeveel jaren jij hebt die jij in goede gezondheid, met voldoende vrije tijd en financiële middelen, hebt in een leven. Dat is grofweg 10-15 jaar van veel levens, ergens tussen begin werk en eerste kind. Plus nog eens 15 jaar wanneer de kids vertrekken. Laten gek doen en er 40 goede jaren van maken. In die dagen heb jij als je beetje degelijk werk hebt per week
168 uur
- 7 x 8 uur slaap = 112
- 5 x 9-10 uur werk en reis = 67
- 7 x 2 uur dagelijkse rompslomp = 53
- 1 x 3 uur oid wekend werk huis/admin/etc
= max 50 uur te besteden

10 jaar daarvan zijn de beste, dat is 26.000 uur ofwel 10.000 dagen tijd om te zorgen dat je sterft zonder al te veel spijt en ‘had ik maar’ gevoel.

Vergis je niet dat als dit grapje nog een keer of 3 wordt geflikt, zoals ik voorspel (“corona muteert snel”) kopt de krant nu al. De ‘2e golf’. Je zal zien dat zelfs de meest luxe mensen flink inleveren op levenswaarde.

Maar als je je 10.000 dagen op de bank zit te Netflixen en BBQ met vrienden, concerten en festivals dom vindt, dan zal het je minder raken mogelijk.

Zo’n twaalf jaar terug was Engel nog aan het promoveren in de biofarmacie, maar kort voor het afronden van dat traject besloot hij zich te storten op een carrière als dansleraar. Nu zijn zaak door de lockdownmaatregelen stil kwam te liggen, had hij opeens alle tijd om weer wetenschapper te gaan spelen, maar mist blijkbaar een kritische omgeving die hem behoedt voor het maken van tal van denkfouten.

Ad Hominem.

NOS: Nederlandse economie komt in historisch diepe recessie, herstel langzaam.

Samen met de hoge mate van digitalisering zorgt dat ervoor dat de eerste coronaklap minder hard uitvalt in Nederland dan in andere Europese landen. Landen met een strenger beleid, zoals Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk, krijgen dit jaar waarschijnlijk te maken met een krimp van ruim 10 procent. Spanje naar verwachting zelfs met 13 procent.

De andere landen zullen volgend jaar wel sneller opkrabbelen, voorspelt de Rabobank. Voor 2021 verwacht de bank dat de Nederlandse economie weer met 2,9 procent groeit. Voor Frankrijk, Italië en Spanje voorziet Rabobank groeicijfers van 7 à 8 procent.

Goh ja net die landen die er zo goed voor stonden qua financiën, zij zijn hard geraakt én hadden massa sterfte door Corona. Toeval? Neee joh dat is iets wat de virologen uit moeten zien. Super complex enzo. Niemand kan bevatten dat daar waar ze al in de rode cijfers draaide, de landen reeds enkele jaren failliet, financieel afhankelijk van EU aka West-Europa onvermijdelijk, dat nou net daar de pl**ris is uitgebroken. Dubbel geraakt. Daar moet flink wat geld heen. En dat is al lang zonder overleg besloten. 500 miljard Euro-bonds oid. Zal je wel niet boeien want problemen in brede context plaatsen = alu-hoedje.

Gewoon even belasting ophoesten en de klappen incasserenEn je weet.

Tijd = geld en geld = tijd.

Dus reken uit wat deze grap kost, en verdedig dan met goede argumenten het beleid.

Zweden gaat lekker, zitten nu op 452 doden per miljoen inwoners. Hebben zij niet een beetje het beleid wat @Red Pill beschreef? De verloren jaren van de -50's zijn daar in ieder geval veilig gesteld. En dan na te gaan dat zij niet zo dichtbevolkt zijn en later het virus kregen.

,,Als we dezelfde ziekte zouden tegenkomen met dezelfde kennis die we vandaag hebben, dan denk ik dat onze reactie ergens zou liggen tussen wat Zweden deed en wat de rest van de wereld heeft gedaan”, zei Anders Tegnell in een interview met de Zweedse radio .

Schets eens wat context voor ons dan. Wat zegt dit nummer. Als jij de 10 hoofdoorzaken van sterfte kan opzoeken mag je ons vertellen op welke plaats corona komt. Ik kijk uit na

Daar was het e.e.ao Foutgegaan ja, maar was het argument niet dat deze mensen zelf maar in isolatie moesten zitten? Eigen schuld dikke bult.

Ook dat niet eens... Hmm je zou bijna zeggen dat ons beleid van een intelligente lockdown (Dus geen volledige zoals andere landen) best goed is...

Nee het beleid wat ik opperde; selectieve lockdown, dát was het meest zinnig geweest. En Zweden is het land wat daar meest naar heeft gehandeld. Zij zullen achter bekeken als je een levensjaar financieel uitdrukt en daarbij nog rekening houdt met psychisch lijden van lockdown, als een van de weinig wellicht op een nog redelijk kosten/baten berekening uitkomen.

Denk dat je pas over een jaar of 2 beter kan beoordelen wat de negatieve effecten zijn geweest van de lockdown.

Denk dat je wel redelijk kan voorspellen waar dit heen gaat. Deze winter de 2e golf. Dan de mutatie. En alle lockdown gevolgen van dien.

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw bierviltje.

Een ieder die ontkent dat de corona kwestie, met alles dat daar aan en omheen hangt niet complex is kan ik gewoon niet serieus nemen. Neem alleen al het in snel tempo zorgen voor oplossingen, de samenwerking tussen landen, het inkopen straks van vaccins of wellicht in een latere fase medicijnen. Maar goed, wellicht een andere definitie van complex. Even goede vrienden verder.

Als je serieus denkt dat er snel, accuraat en effectief gehandeld is dan heb je toch een hele andere definitie van wat deze termen dan de meeste mensen. Misschien toch eens scrollen door die tijdlijn die ik heb gepost eerder. Dan zul je het herhaaldelijk falen van de overheid, zo consequent slecht voorbereid en handelen in tijden van crisis, dat de kans op belangen en schuld door omissie de enige conclusie kan zijn.

Je vergeet zinloze discussies op internet fora voeren. :D

Daar heb je 100% gelijk in, en dat is ook direct mijn guilty pleasure. Ik probeer het goed te praten voor mezelf als zijnde een praktijk ervaring en helder bewijs van de juistheid van de vele theoretische cognitieve denkfouten bij mensen waarvan ik dacht toch aardig op de hoogte te zijn.

@Red Pill eens met je kijk op het benutten van je vrije tijd en de beperktheid ervan. In het verlengde daarvan snap ik natuurlijk ook je punt dat 'de jeugd' onevenredig hard geraakt wordt.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Natuurlijk. Maar het geld gaat niet verloren ofzo. Het wordt verplaatst. Mensen denken dat het verdwijnt. Het is nivellering, macht verplaatst. Gedreven door wat ik zeg: belangen.

Heb jij de cijfers bekeken van van Brazilië? De doden? Maatschappij type 2e wereld, waar mensen met lage weerstand wel in staat zijn te overleven maar de maatschappij onvoldoende zorg heeft hen te helpen. Zij hebben anderzijds ook geen sociaal vangnet dus de indirecte gevolgen van lockdown zullen ook harder zijn. Dan is in mijn ogen de weg van de natuur: de zwaktste van de kudde vallen af en laten een sterkere gemeenschap achter. Miljarden jaren geld deze regel.

Weet je wat een goed advies: maak wat van je leven. Op je 50e moet je kunnen zeggen dat als je de volgende dag niet haalt, je een voldaan leven geleid hebt. Onderneem shit. Leef. Dat als je 80 bent je het prima vindt.

Dat wordt nu dus ontnomen, ervaringen, de mogelijkheid op fysiek contact (ja dit is belangrijk, ook tussen vrienden) en dat is waarom ik de lockdown zo enorm storend vind, het ontneemt wat niemand jou ook terug kan geven, het belangrijkste middel ter wereld: tijd.

Ga eens uittellen hoeveel jaren jij hebt die jij in goede gezondheid, met voldoende vrije tijd en financiële middelen, hebt in een leven. Dat is grofweg 10-15 jaar van veel levens, ergens tussen begin werk en eerste kind. Plus nog eens 15 jaar wanneer de kids vertrekken. Laten gek doen en er 40 goede jaren van maken. In die dagen heb jij als je beetje degelijk werk hebt per week
168 uur
- 7 x 8 uur slaap = 112
- 5 x 9-10 uur werk en reis = 67
- 7 x 2 uur dagelijkse rompslomp = 53
- 1 x 3 uur oid wekend werk huis/admin/etc
= max 50 uur te besteden

10 jaar daarvan zijn de beste, dat is 26.000 uur ofwel 10.000 dagen tijd om te zorgen dat je sterft zonder al te veel spijt en ‘had ik maar’ gevoel.

Vergis je niet dat als dit grapje nog een keer of 3 wordt geflikt, zoals ik voorspel (“corona muteert snel”) kopt de krant nu al. De ‘2e golf’. Je zal zien dat zelfs de meest luxe mensen flink inleveren op levenswaarde.

Maar als je je 10.000 dagen op de bank zit te Netflixen en BBQ met vrienden, concerten en festivals dom vindt, dan zal het je minder raken mogelijk.

Ad Hominem.
Mooie rekensom, maar je blijft hetzelfde aantal uren vrije tijd overhouden. Je kunt met je vrienden gewoon afspreken, je kunt op dit moment alleen niet naar een concert en naar de h**ren. Je kunt je sport beperkt of niet uitvoeren, maar je kunt nog steeds elk weekend met je maten lekker pilsje zuipen, snuifje pakken en een goede zaterdagavond hebben. Je kwaliteit wordt iets minder, maar jij doet alsof je niks kan, het is niet zwart-wit, maar grijs.
Goh ja net die landen die er zo goed voor stonden qua financiën, zij zijn hard geraakt én hadden massa sterfte door Corona. Toeval? Neee joh dat is iets wat de virologen uit moeten zien. Super complex enzo. Niemand kan bevatten dat daar waar ze al in de rode cijfers draaide, de landen reeds enkele jaren failliet, financieel afhankelijk van EU aka West-Europa onvermijdelijk, dat nou net daar de pl**ris is uitgebroken. Dubbel geraakt. Daar moet flink wat geld heen. En dat is al lang zonder overleg besloten. 500 miljard Euro-bonds oid. Zal je wel niet boeien want problemen in brede context plaatsen = alu-hoedje.

Gewoon even belasting ophoesten en de klappen incasserenEn je weet.

Tijd = geld en geld = tijd.

Dus reken uit wat deze grap kost, en verdedig dan met goede argumenten het beleid.
Oké boomer.
Schets eens wat context voor ons dan. Wat zegt dit nummer. Als jij de 10 hoofdoorzaken van sterfte kan opzoeken mag je ons vertellen op welke plaats corona komt. Ik kijk uit na

Nee het beleid wat ik opperde; selectieve lockdown, dát was het meest zinnig geweest. En Zweden is het land wat daar meest naar heeft gehandeld. Zij zullen achter bekeken als je een levensjaar financieel uitdrukt en daarbij nog rekening houdt met psychisch lijden van lockdown, als een van de weinig wellicht op een nog redelijk kosten/baten berekening uitkomen.

Denk dat je wel redelijk kan voorspellen waar dit heen gaat. Deze winter de 2e golf. Dan de mutatie. En alle lockdown gevolgen van dien.

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw bierviltje.

Als je serieus denkt dat er snel, accuraat en effectief gehandeld is dan heb je toch een hele andere definitie van wat deze termen dan de meeste mensen. Misschien toch eens scrollen door die tijdlijn die ik heb gepost eerder. Dan zul je het herhaaldelijk falen van de overheid, zo consequent slecht voorbereid en handelen in tijden van crisis, dat de kans op belangen en schuld door omissie de enige conclusie kan zijn.
Oké we gaan goochelen met cijfertjes. We hebben nu sinds halverwege maart (zie de mooie grafiek https://www.worldometers.info/coronavirus/) op bepaalde plekken in de wereld corona. Op 15 maart waren er 13k doden en nu zitten we op 406k. dat is dus 12 weken of 84 dagen. 406k/84*365= 1.765.000 doden op jaarbasis. Als we het nog later rekenen echt in de piek komen we natuurlijk veel hoger uit en dan hebben nog veel landen een lockdown gedaan om de piek te laten dalen.

Quick facts:
  • Every year an estimated 290,000 to 650,000 people die in the world due to complications from seasonal influenza (flu) viruses.
  • This figure corresponds to 795 to 1,781 deaths per day due to the seasonal flu.
Hier nog een mooi fotoo'tje
1591618801272.png

Waarom meld jij je dan niet aan voor die functie, klaarblijkelijk ben jij het genie wat zij zoeken?

Bijlagen

• 1591618802587.png
    1591618802587.png
    1,3 MB · Weergaven: 48
Mis ik in je plaatje nog de 25.000 dagelijkse hongerdoden? Dat zouden er dit jaar nog weleens veel meer kunnen zijn.

Ook benieuwd hoe groot het kanker bolletje gaat worden met al die behandelingen die zijn uitgesteld omdat alles in teken van Corona staat en er veel mensen nu niet snel (genoeg) worden doorverwezen. Zelfde geldt natuurlijk voor andere kwalen.

Jammer dat Influenca niet apart gespecificeerd is.

Mis ik in je plaatje nog de 25.000 dagelijkse hongerdoden? Dat zouden er dit jaar nog weleens veel meer kunnen zijn.

Ook benieuwd hoe groot het kanker bolletje gaat worden met al die behandelingen die zijn uitgesteld omdat alles in teken van Corona staat en er veel mensen nu niet snel (genoeg) worden doorverwezen. Zelfde geldt natuurlijk voor andere kwalen.

Jammer dat Influenca niet apart gespecificeerd is.
Protein-energy malnutrition staat op 635 doden per dag. Hier de link met meer informatie https://www.visualcapitalist.com/how-many-people-die-each-day/

En hier een link voor het aantal extra borstkankerdoden.

Ben toch ietwat sip dat alles voorbij is. :(

• Like
Waarderingen: mat
@Red Pill hou maar op hier te discussieren, de meeste mensen die trainen hebben gewoon een hersenmassa die niet goed werkt.

@Red Pill hou maar op hier te discussieren, de meeste mensen die trainen hebben gewoon een hersenmassa die niet goed werkt.
Jij bent afgestudeerd in wat precies? Of ben je een laatbloeier en heb je daardoor de universiteit maar gelaten voor wat het is?

Voor wat het waard is; ik ben het met genoeg dingen van @Red Pill zijn onderbouwing oneens, maar hij trekt aardig aan zijn onderbouwing: verzamelt data en probeert daar conclusies aan te verbinden. Daar kun je over discussiëren. Ik zie jou eerlijk gezegd heel weinig bijdragen in dit topic, anders dan - waar het in essentie op neerkomt - dat jij woke bent en de rest is sheeple. Linkje hier, one-liner daar, filmpje zus.

Terug
Naar boven