- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Je kan niet voor iedereen zo veel investeren in een paar jaar, want zo veel geld is er simpelweg niet.
Zag een berekening langs komen dat we nu tot wel 8 miljoen per levensjaar investeren.
Dan investeren we dus significant meer geld dan ik ga verdienen in 70 jaar, in 1 jaar van een boomer.
Denk niet dat er iets klopt van de berekening maar als je bij stil gaat staan hoe veel geld dit allemaal gaat kosten wordt het wel pijnlijk.
Komende jaren voelen we dit nog wel op economisch gebied.
Natuurlijk. Maar het geld gaat niet verloren ofzo. Het wordt verplaatst. Mensen denken dat het verdwijnt. Het is nivellering, macht verplaatst. Gedreven door wat ik zeg: belangen.
Ik begreep dat het nu 10 keer hoger is dan normaal, dus ipv 80k, 800k.
Hoewel ik het met je eens ben dat de maatregelen inderdaad als een kanon voor een mug zijn vind ik die gedachte toch wel wrang. Na een x- aantal jaar ben je dan gewoon niet meer nuttig genoeg? Moeten we het menselijk leven reduceren tot een kosten/baten balans? Ik vond altijd dat dat ons zo onderscheidt van mieren en bijen, het leven heeft een bepaalde waarde.
Ik denk dat de waarheid -en dus het 'ideale' beleid ergens in het midden ligt. Dan zou je een beetje richting het Zweedse model gaan.
Ja vooral de anti lockdown mensen hebben hier echt veel last van, ze moeten kosten wat kost bewijzen dat Zweden wel de goede keuze heeft gemaakt en dat het allemaal maar een griepje was. Ook al zie je in Amerika, Brazilie en UK wat er gebeurt als je het virus gewoon maar rond laat gaan. Ze zullen nooit toegeven dat er maatregelen nodig waren en dat onze lockdown vergeleken met België en Frankrijk maar een hele losse was.
Ooh wat gaan ze nu juichen nu blijkt dat er maar 6000 dood zijn gegaan aan Corona in de afgelopen jaren, want in een heel jaar gaan er meer mensen dood aan de griep! Zij hebben het gezien met hun bierviltjes methodes en bovengemiddelde IQ's en de rest maar de MSM nalopen en zeggen hoe erg het is.
Maar ze kunnen nu wel de overwinning opeisen en zeggen "KIJK IK HEB GELIJK EN BEN GEWOON SLIMMER DAN JULLIE, f**k BILL GATES".
Heb jij de cijfers bekeken van van Brazilië? De doden? Maatschappij type 2e wereld, waar mensen met lage weerstand wel in staat zijn te overleven maar de maatschappij onvoldoende zorg heeft hen te helpen. Zij hebben anderzijds ook geen sociaal vangnet dus de indirecte gevolgen van lockdown zullen ook harder zijn. Dan is in mijn ogen de weg van de natuur: de zwaktste van de kudde vallen af en laten een sterkere gemeenschap achter. Miljarden jaren geld deze regel.
Weet je wat een goed advies: maak wat van je leven. Op je 50e moet je kunnen zeggen dat als je de volgende dag niet haalt, je een voldaan leven geleid hebt. Onderneem shit. Leef. Dat als je 80 bent je het prima vindt.
Dat wordt nu dus ontnomen, ervaringen, de mogelijkheid op fysiek contact (ja dit is belangrijk, ook tussen vrienden) en dat is waarom ik de lockdown zo enorm storend vind, het ontneemt wat niemand jou ook terug kan geven, het belangrijkste middel ter wereld: tijd.
Ga eens uittellen hoeveel jaren jij hebt die jij in goede gezondheid, met voldoende vrije tijd en financiële middelen, hebt in een leven. Dat is grofweg 10-15 jaar van veel levens, ergens tussen begin werk en eerste kind. Plus nog eens 15 jaar wanneer de kids vertrekken. Laten gek doen en er 40 goede jaren van maken. In die dagen heb jij als je beetje degelijk werk hebt per week
168 uur
- 7 x 8 uur slaap = 112
- 5 x 9-10 uur werk en reis = 67
- 7 x 2 uur dagelijkse rompslomp = 53
- 1 x 3 uur oid wekend werk huis/admin/etc
= max 50 uur te besteden
10 jaar daarvan zijn de beste, dat is 26.000 uur ofwel 10.000 dagen tijd om te zorgen dat je sterft zonder al te veel spijt en ‘had ik maar’ gevoel.
Vergis je niet dat als dit grapje nog een keer of 3 wordt geflikt, zoals ik voorspel (“corona muteert snel”) kopt de krant nu al. De ‘2e golf’. Je zal zien dat zelfs de meest luxe mensen flink inleveren op levenswaarde.
Maar als je je 10.000 dagen op de bank zit te Netflixen en BBQ met vrienden, concerten en festivals dom vindt, dan zal het je minder raken mogelijk.
Zo’n twaalf jaar terug was Engel nog aan het promoveren in de biofarmacie, maar kort voor het afronden van dat traject besloot hij zich te storten op een carrière als dansleraar. Nu zijn zaak door de lockdownmaatregelen stil kwam te liggen, had hij opeens alle tijd om weer wetenschapper te gaan spelen, maar mist blijkbaar een kritische omgeving die hem behoedt voor het maken van tal van denkfouten.
Ad Hominem.