- Waardering
- 21.437
Wauw.Mijn collega.
![]()
Popko ligt acht weken op IC met corona: 'Ik droomde dat er stenen op mij lagen'
Popko Hoekstra lag maar liefst acht weken op de intensive care van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem en het Erasmus MC in Rotterdam. Een uitzonderlijk lange periode. Hij is door het oog van de naald gekropen, maar krabbelt nu weer op. "Ik herinner mij alleen mijn nachtmerries en dat ik...www.rijnmond.nl
Kan best zijn dat familie van mij hem heeft geholpen als ik die ziekenhuizen lees.Zijn ze er snel bovenop gekomen?Ja, vriendin van een collega (23 jaar), en een vriendin van een vriend van me (29 jaar).
Gelukkig geen grote gevolgen voor de collega's. Helaas voor de bewoners, die groep heeft meestal idd al andere klachten.Mijn partner werkt in een verzorgingstehuis, waar eerst een aantal bewoners besmet raakte en later ook twee collega's, beiden in de veertig. Er zijn uiteindelijk ook drie bewoners overleden aan Corona, i.c.m. ouderdom / onderliggend lijden natuurlijk. Beide collega's hebben geen grote gevolgen ondervonden en zijn er vrij snel weer bovenop gekomen.
Zo las ik ook dat de griep minder was omdat veel mensen die anders door de griep in problemen zouden komen al met corona in aanraking waren gekomen.
Wauw, dat moet heftig zijn voor de bewoners.Ja... mijn neefje en zijn vriend. Mijn neefje zelf is 4 weken doodziek geweest. Net geen opname gelukkig. Maar de hele familie van zijn vriend s kant was positief getest. Zijn vader was jarig en iedereen die er was heeft het nu inmiddels gehad. Gelukkig geen overlijdens.
De zus van mijn oma (zwaar astmatisch en kon al niet meer staan) was positief getest en nu beter na 6 weken. Maar in het hele bejaardenhuis 26 positief geteste gevallen onder de ouderen waarvan er nu 19 zijn overleden. Maar ook 12 medewerkers waren positief getest en toen is het hele bejaardenhuis in Lockdown gegaan. Het hele bejaardenhuis was bemnd met militairen. In het begin in militaire kleding. De zus van mijn oma stuurde naar iedereen foto's ervan. Ze zag er iig de "lol" nog van in. 3 dagen later waren ze overigens in normale kleding. Inmiddels zijn de medewerkers grotendeels hersteld maar het bejaardenhuis is nog altijd compleet op slot...
Laatst bewerkt: