XXL Nutrition

Coronavirus

Mijn collega.

Wauw. :( Kan best zijn dat familie van mij hem heeft geholpen als ik die ziekenhuizen lees.

Ja, vriendin van een collega (23 jaar), en een vriendin van een vriend van me (29 jaar).
Zijn ze er snel bovenop gekomen?

Mijn partner werkt in een verzorgingstehuis, waar eerst een aantal bewoners besmet raakte en later ook twee collega's, beiden in de veertig. Er zijn uiteindelijk ook drie bewoners overleden aan Corona, i.c.m. ouderdom / onderliggend lijden natuurlijk. Beide collega's hebben geen grote gevolgen ondervonden en zijn er vrij snel weer bovenop gekomen.
Gelukkig geen grote gevolgen voor de collega's. Helaas voor de bewoners, die groep heeft meestal idd al andere klachten.

Zo las ik ook dat de griep minder was omdat veel mensen die anders door de griep in problemen zouden komen al met corona in aanraking waren gekomen.

Ja... mijn neefje en zijn vriend. Mijn neefje zelf is 4 weken doodziek geweest. Net geen opname gelukkig. Maar de hele familie van zijn vriend s kant was positief getest. Zijn vader was jarig en iedereen die er was heeft het nu inmiddels gehad. Gelukkig geen overlijdens.

De zus van mijn oma (zwaar astmatisch en kon al niet meer staan) was positief getest en nu beter na 6 weken. Maar in het hele bejaardenhuis 26 positief geteste gevallen onder de ouderen waarvan er nu 19 zijn overleden. Maar ook 12 medewerkers waren positief getest en toen is het hele bejaardenhuis in Lockdown gegaan. Het hele bejaardenhuis was bemnd met militairen. In het begin in militaire kleding. De zus van mijn oma stuurde naar iedereen foto's ervan. Ze zag er iig de "lol" nog van in. 3 dagen later waren ze overigens in normale kleding. Inmiddels zijn de medewerkers grotendeels hersteld maar het bejaardenhuis is nog altijd compleet op slot...
Wauw, dat moet heftig zijn voor de bewoners.

Laatst bewerkt:
De ene heeft er nauwelijks wat van gemerkt, de andere is wekenlang heel ziek geweest (niet opgenomen overigens). Longfoto toonde schade en kans aanwezig dat een deel van de schade niet herstelt.
Daar zijn velen idd bang voor. Dat veel mensen nooit helemaal zullen herstellen. Ben je in de 20 en heb je ineens een mate van longschade, en niet zeker welke gevolgen dat kan hebben op lange termijn. :(

Ja... mijn neefje en zijn vriend. Mijn neefje zelf is 4 weken doodziek geweest. Net geen opname gelukkig. Maar de hele familie van zijn vriend s kant was positief getest. Zijn vader was jarig en iedereen die er was heeft het nu inmiddels gehad. Gelukkig geen overlijdens.

De zus van mijn oma (zwaar astmatisch en kon al niet meer staan) was positief getest en nu beter na 6 weken. Maar in het hele bejaardenhuis 26 positief geteste gevallen onder de ouderen waarvan er nu 19 zijn overleden. Maar ook 12 medewerkers waren positief getest en toen is het hele bejaardenhuis in Lockdown gegaan. Het hele bejaardenhuis was bemnd met militairen. In het begin in militaire kleding. De zus van mijn oma stuurde naar iedereen foto's ervan. Ze zag er iig de "lol" nog van in. 3 dagen later waren ze overigens in normale kleding. Inmiddels zijn de medewerkers grotendeels hersteld maar het bejaardenhuis is nog altijd compleet op slot...

In Heerde? Of zijn er nog meer militairen ingezet

1591699003240.png

Temp en luchtvochtigheid meegenomen hierin? Tijd na uitbraak factor vooral belangrijk, lockdown in Januari vergelijken met lockdown in April bv. Klimaat en cultuur, een lockdown in Korea vs. Italie. Bevolkingsprofiel, stand van de zorg, percentage oude zieke mensen, aantal bekaardenhuizen? Indoor groepsevenementen. Etc. Bijna onmogelijk te bepalen welke maatregelen causaal effect hebben.

Mij lijkt dat dit snel gehutsel met data wordt voor een ieder die beleid wilt rechtvaardigen. Het kan snel alle kanten op. Echter is er wel een zeer eenduidig beeld te schetsen over de overleden personen. Los van natuurlijk de definitie dood door of dood met Corona, die definitie alleen is al te multi-interpretabel om eigenlijk goede analyse te doen. Compenseren dan nog voor natuurlijke sterfte, cross reference met influenza (dit is vast niet geregistreerd, een onbekende zeer belangrijke variabele).

Wellicht als je wat klimatologische factoren en de aerosolen theorie (de Hond) en leeftijd en gezondheidsprofiel in achterhoofd houdt kun je met 1% van de maatregelen 99% van het resultaat halen. Zelfbescherming door hoog risico groep isoleren en vermijden van locatie/situatie waarin aerosolen verspreiding door temp & luchtvochtigheid icm gebrek aan afvoer/luchtverversing mogelijk is.

Maar goed, ondertussen maakt men zich achter de schermen klaar voor hoofdstuk ‘2e golf’ en het serieuzere ‘kwaadaardige mutatie’, uit te rollen Winter 2020 respectievelijk zomer 2021. De hele wereld wordt ondertussen ingericht tot 1,5 meter maatschappij. Je zou denken dat deze waanzin niet heel veel langer stand houdt.

Zeer benieuwd naar October/November dit jaar en reactief beleid mocht Corona weer dood en verderf zaaien (hoeveel mensen die aan hoog risico profiel voldoen bestaan nog?). Dit wordt bepalend moment voor investering/financiële situatie voor enkele jaren, denk ik.

Even alu-hoedje modus: de ‘big Pharma’ moet wel hun uiterste best doen mensen die nog 5-10 jaar dagelijks tal van dure medicatie slikken in leven te houden. Als dit dan ook nog eens kan door hen extra medicatie/vaccin te verkopen. Dat is wel win/win natuurlijk. Als de groep ziek zwak en misselijk te klein wordt is het moment daar voor ‘de mutatie’, waardoor ook minder kwetsbare mensen hoog risico gaan lopen. De media speculeert al openlijk over nieuwe golven en snelle mutaties, de bevolking heeft al geaccepteerd dat lockdowns een ding van de toekomst zijn. Wat fijn als machthebbende bestuurder, dat wanneer je aan momentum verliest of bevolking onwenselijk gedrag vertoont, je direct een middel hebt dit de kop in te drukken.

Hoeveel miljard aan omzet verliest deze sector als doelgroep ‘immuunsysteem ver onder grens van leven zonder medicatie‘ gehalveerd wordt? Klinkt als een ‘bierviltje-challange’. Daar spelen ongetwijfeld grote belangen en zal door lobby veel druk gezet worden op overheid om de ‘cashcows’ te redden.

Laatst bewerkt:
Heb een test laten doen en de testuitslag was negatief. Een aantal familieleden werken in een ziekenhuis en zijn meerdere keren getest, ook allen negatief.
Is er al iemand hier die positief heeft getest, of iemand kent <55 jaar?

2 collega's op het werk en de zwager van mijn manager, is allemaal weer goed gekomen.

Zelf heb ik (vooral achteraf bezien) een licht vermoeden dat ik het ook heb gehad.
Nog weer een andere collega op het werk -iemand waar ik direct mee samenwerk- was in dat beruchte ski-gebied geweest.
De alarmbellen gingen daardoor rinkelen en hij is toen getest.
Weliswaar negatief getest, maar toch ook daarna zeker 3-4 weken de griep daarna met erg op corona gelijkende symptomen.

En ik dus tegelijkertijd hetzelfde ziektebeeld.
Nou heb ik heel wat griepjes mee gemaakt, maar dit keer was het toch anders qua, duur kortademigheid en vermoeidheid.
Vooral dat laatste heeft echt nog wekenlang aangehouden en zo slap als een dweil tijdens het trainen.

Laatst bewerkt:
Heb een test laten doen en de testuitslag was negatief. Een aantal familieleden werken in een ziekenhuis en zijn meerdere keren getest, ook allen negatief.
Mijn vriendin (niet getest - was tijdens de piek) heeft het vrij zeker gehad. Alle symptomen vrij hevig gehad en zeker twee weken heel erg ziek geweest, toen ze weer iets beter werd even met haar gebeld, maar na 3 minuten bellen was het al te zwaar (ademhalen). Denk dat zij achteraf naar het ziekenhuis moest gaan. Eén maand nadat ze beter was was ze nog steeds buitenadem van een trap oplopen en herstel heeft lang geduurd. Ben benieuwd of ze blijvende longschade heeft opgelopen... Binnen haar (in)directe familie zijn er meerdere mensen overleden aan COVID, de vrouw was eerst ziek en zij werd getest (positief) overleed en haar man testte ze niet en overleed niet veel later. Werd dus ook niet meegenomen in de statistieken waar iedere dag over werd gepraat. Familie kon ook niet/amper afscheid nemen.

Ander meisje wat ik ken heeft toen een test gehad en positief getest, omdat ze hartpatiënt is, maar was er binnen een paar dagen al vanaf. Het lijkt soms met volledige willekeur toe te slaan in verschil van hevigheid bij gezonde mensen. Best bijzonder en ben benieuwd of daar een verklaring voor is.

2 collega's op het werk en de zwager van mijn manager, is allemaal weer goed gekomen.

Zelf heb ik (vooral achteraf bezien) een licht vermoeden dat ik het ook heb gehad.
Nog weer een andere collega op het werk -iemand waar ik direct mee samenwerk- was in dat beruchte ski-gebied geweest.
De alarmbellen gingen daardoor rinkelen en hij is toen getest.
Weliswaar negatief getest, maar toch ook daarna zeker 3-4 weken de griep daarna met erg op corona gelijkende symptomen.

En ik dus tegelijkertijd hetzelfde ziektebeeld.
Nou heb ik heel wat griepjes mee gemaakt, maar dit keer was het toch anders qua, duur kortademigheid en vermoeidheid.
Vooral dat laatste heeft echt nog wekenlang aangehouden en zo slap als een dweil tijdens het trainen.
Jammer dat er niet eerder veelvuldig getest werd c.q. kon worden. Waren cijfers ook beter in kaart. Had je ook veel last van hoestbuien waarbij je de longen zowat naar buiten voelde komen, en met praten even pauzeren tussen de zinnen door? Wilde na 100m lopen ook het liefst liggen. De dokter zei doe maar een test want je voldoet aan symptomen maar uitslag was negatief.
en zo slap als een dweil tijdens het trainen.
Eindelijk een gerechtvaardigd excuus. Dat verhaal van tuned ecto ging al even niet meer op. j/k :D

Mijn vriendin (niet getest - was tijdens de piek) heeft het vrij zeker gehad. Alle symptomen vrij hevig gehad en zeker twee weken heel erg ziek geweest, toen ze weer iets beter werd even met haar gebeld, maar na 3 minuten bellen was het al te zwaar (ademhalen). Denk dat zij achteraf naar het ziekenhuis moest gaan. Eén maand nadat ze beter was was ze nog steeds buitenadem van een trap oplopen en herstel heeft lang geduurd. Ben benieuwd of ze blijvende longschade heeft opgelopen... Binnen haar (in)directe familie zijn er meerdere mensen overleden aan COVID, de vrouw was eerst ziek en zij werd getest (positief) overleed en haar man testte ze niet en overleed niet veel later. Werd dus ook niet meegenomen in de statistieken waar iedere dag over werd gepraat. Familie kon ook niet/amper afscheid nemen.

Ander meisje wat ik ken heeft toen een test gehad en positief getest, omdat ze hartpatiënt is, maar was er binnen een paar dagen al vanaf. Het lijkt soms met volledige willekeur toe te slaan in verschil van hevigheid bij gezonde mensen. Best bijzonder en ben benieuwd of daar een verklaring voor is.
Als ik het mij goed herinner was jij een van de eersten in dit topic die daarover heeft geschreven of was het in een ander topic? Komt het wel echt dichtbij als je in de naaste omgeving sterfgevallen en zieken hebt.
Spannend om te zien hoe e.e.a. zich zal ontwikkelen qua onderzoek en resultaten.

Als ik het mij goed herinner was jij een van de eersten in dit topic die daarover heeft geschreven of was het in een ander topic? Komt het wel echt dichtbij als je in de naaste omgeving sterfgevallen en zieken hebt.
Spannend om te zien hoe e.e.a. zich zal ontwikkelen qua onderzoek en resultaten.
Klopt inderdaad. Zij woont in een dorpje in Brabant en daar was toen veel vroeger een piek en veel heviger. Ik zelf kom uit Limburg, maar de verschillen tussen daar en hier waren best apart om te zien. Hier liepen mensen allemaal vrolijk rond en gingen ze op de hort met de fiets, dat het zelfs zo erg werd dat de gemeente de weg bij ons voor moest afzetten en een handhaver moesten neerzetten (ik woon bij het water) en haar dorp was zo onderhand veranderd in een spookstad. Je zag zo goed als niemand over straat lopen en veel boodschappen werden bij mensen voor de deur gezet.

Jammer dat er niet eerder veelvuldig getest werd c.q. kon worden. Waren cijfers ook beter in kaart. Had je ook veel last van hoestbuien waarbij je de longen zowat naar buiten voelde komen, en met praten even pauzeren tussen de zinnen door? Wilde na 100m lopen ook het liefst liggen. De dokter zei doe maar een test want je voldoet aan symptomen maar uitslag was negatief.

Ja ik had dergelijke hoestbuien en dik 2 weken achter elkaar flinke koorts, dat had ik nog nooit eerder mee gemaakt.
Iedere keer dacht ik: Nu zal het morgen wel beter gaan, maar zodra de thermometer er uit kwam bleek de temperatuur vaak hoger dan de dag er voor.
Even de hond uitlaten en volkomen uitgeput op de bank daarna.

Ik wilde me wel laten testen, maar dat lukte niet want het was ergens in maart aan het begin van de hysterie.
Op dat moment viel ik dus buiten alle toen geldende criteria om getest te worden.

Omdat de test van mijn directe collega negatief was, kon ik daar ook geen verhaal op halen.
Zelf heb ik tot op de dag van vandaag getwijfeld over de testuitslag van de collega.
Te meer ook omdat hij daarna gewoon corona leek te hebben en ik dus ook.

Eindelijk een gerechtvaardigd excuus. Dat verhaal van tuned ecto ging al even niet meer op. j/k :D

Meer een Tuned Fatso dan toch.
En NOG ging hij door met ploeteren, net 50 maar nog steeds niet te stuiten, ouwe gek!

Ja ik had dergelijke hoestbuien en dik 2 weken achter elkaar flinke koorts, dat had ik nog nooit eerder mee gemaakt.
Iedere keer dacht ik: Nu zal het morgen wel beter gaan, maar zodra de thermometer er uit kwam bleek de temperatuur vaak hoger dan de dag er voor.
Even de hond uitlaten en volkomen uitgeput op de bank daarna.

Ik wilde me wel laten testen, maar dat lukte niet want het was ergens in maart aan het begin van de hysterie.
Op dat moment viel ik dus buiten alle toen geldende criteria om getest te worden.

Omdat de test van mijn directe collega negatief was, kon ik daar ook geen verhaal op halen.
Dat is echt geen leven.
Zelf heb ik tot op de dag van vandaag getwijfeld over de testuitslag van de collega.
Te meer ook omdat hij daarna gewoon corona leek te hebben en ik dus ook.
Kan zijn dat bij nogmaals testen een andere uitslag was gekomen. Weet niet of het klopt maar geloof ergens gelezen te hebben dat je minimaal een aantal dagen klachten moet hebben (wat dat betreft zat het wel goed begrijp ik) en dat dan de kans op betrouwbaar resultaat het grootst is, als je aanhoudende klachten hebt zeggen ze momenteel gewoon nogmaals testen.
Meer een Tuned Fatso dan toch.
En NOG ging hij door met ploeteren, net 50 maar nog steeds niet te stuiten, ouwe gek!
Is fokking niet normaal! Tel tot tien en wacht op uitleg! Testosteron beertje.

Dit is de wet in concept, verschrikkelijk hoge boetes, begin fase van de NEW WORLD ORDER
https://www.raadsleden.nl/files/doc...PCXmLQZJwZ6UJfANFG35hmhd0qmvFUz1_2bO3j4XhXUf8

''De dieren op een boerderij komen in opstand tegen hun meester-de mens- en nemen zelf de macht in handen. De varkens, die lang tevoren in het geheim hebben leren lezen en schrijven, werpen zich op als de natuurlijke leiders van de revolutie. Zij staan immers op hoger intellectueel peil....''

Welk boek boys.....

Laatst bewerkt:
Wist je trouwens ook dat wij jaren lang voor de gek gehouden zijn tijdens de geschiedenis lesjes omtrent de gebeurtenissen in het verleden.
Wie waren er goed en wie waren er slecht....

Aangetrouwde neef heeft het gehad en 2 weken plat gelegen.
Dacht ook dat mijn vriendin het 100% moest hebben (werkt in huisartspraktijk) maar ze bleek negatief.

Misschien naïef maar ben er zelf helemaal niet bang voor, terwijl ik normaal een grote hypochonder ben.

''De dieren op een boerderij komen in opstand tegen hun meester-de mens- en nemen zelf de macht in handen. De varkens, die lang tevoren in het geheim hebben leren lezen en schrijven, werpen zich op als de natuurlijke leiders van de revolutie. Zij staan immers op hoger intellectueel peil....''
Bij echte revoluties gaan de intellectuelen, als nuttige idioten, ook gewoon tegen de muur.

Terug
Naar boven