XXL Nutrition

Coronavirus

In totaal zijn er 2.096 COVID-19-IC-opnames geweest, waarvan 74 jonger dan 40 jaar, 229 jonger dan 50 jaar, 676 jonger dan 60 jaar (en 999 jonger dan 65 jaar). Iets minder dan de helft van de IC-opnames betreft dus mensen jonger dan 65, i.e. de beroepsbevolking.

Vanwaar overigens die vraag?

Tastbaar bewijs graag. We willen ze aanraken

Oke, ik snap het. Wordt daar nooit gesproken over onderliggend lijden? Wat versta je in dit geval onder onderliggend lijden? Volgens mij is daar best veel aandacht voor, of ik vat het begrip 'onderliggend lijden' anders op. (Ik heb overigens niet de hele discussie hier gevolgd, dus wellicht mis ik wat.)
Ik snap je wel en laat ik vooropstellen dat ik ook kritisch ben en veel van de maatregelen buitenproportioneel vond, maar ik wordt een beetje moe van het constante gemekker over dat het allemaal mensen zijn met onderliggend lijden. De meerderheid van de bevolking heeft wel iets wat je onderliggend lijden kunt noemen dat is het eerste wat ik zo onzinnig van de ”discussie” over onderliggend lijden vind en het tweede is dat ik het voorheen nog nooit gehoord hebt in een discussie over de ernst van een ziekte.

Ik snap je wel en laat ik vooropstellen dat ik ook kritisch ben en veel van de maatregelen buitenproportioneel vond, maar ik wordt een beetje moe van het constante gemekker over dat het allemaal mensen zijn met onderliggend lijden. De meerderheid van de bevolking heeft wel iets wat je onderliggend lijden kunt noemen dat is het eerste wat ik zo onzinnig van de ”discussie” over onderliggend lijden vind en het tweede is dat ik het voorheen nog nooit gehoord hebt in een discussie over de ernst van een ziekte.
O zo bedoel je. Ik hoor niet zo veel geklaag om mij heen gelukkig.

Voorlopig geen tijd om dit te beluisteren, maar het kan interessant zijn.

Voor mij is het ook een schok, dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking zo ongezond is.

Even populair: en dan worden bb'ers extreem genoemd.

Ok niet in het digitale domein om je heen?
Als je de tv aanzet of krant leest inderdaad een hoop, maar IRL bijna niemand. Verder zit ik niet* echt op Social media en internet, kom ik ook niet echt aan toe, scheelt. Van mensen die nu zonder werk zitten kan ik mij de zorgen best voorstellen.

Laatst bewerkt:

Zo langzamerhand is het allemaal best meegevallen met de dodelijkheid van dit virus, zoals het werd voorgeschoteld? Zou je jonge gezonde mensen nog in lockdown zetten bij de kennis van nu?

Onderliggend lijden kan wel meegenomen worden in de "discussie" om te bepalen hoe gevaarlijk iets is. Verschil in sterfgevallen is enorm gerelateerd aan leeftijd in combi met gezondheid. Is bij kanker denk ik niet het geval of wel?

Daarbij vind ik het contante gemekker meer dan logisch als je financieel nog steeds uitgeknepen wordt door de maatregelen en ook nog altijd niet aan de beurt bent voor je chemo of andere operatie.

Wat zal je als vrouw straks zuur zijn, geen borstonderzoek te hebben gehad en je voelt straks een knobbel en bent helaas te laat. Gaat naar schatting al bij 500 gebeuren, welke organen hebben we nog meer?
Ik vind dat net zoals 'de boeren moeten niet zeiken hadden ze maar geen boer moeten worden" opmerking. Het gemekker is gewoon terecht. Al begrijp ik dat de lockdown in het begin nodig was.

Ja, of je zal maar net nadat de lockdown verspoepeld is door je collega die zo nodig op vakantie moest aangetstoken worden met corona en voordat je symptomen krijgt het over dragen aan je zwakke familieleden die vervolgens de pijp uit gaan.

Wie a zegt moet b zeggen, alleen denk ik dat we nooit (deze) a hadden moeten zeggen.

Ja, of je zal maar net nadat de lockdown verspoepeld is door je collega die zo nodig op vakantie moest aangetstoken worden met corona en voordat je symptomen krijgt het over dragen aan je zwakke familieleden die vervolgens de pijp uit gaan.

Wie a zegt moet b zeggen, alleen denk ik dat we nooit (deze) a hadden moeten zeggen.

Zo is de natuur toch.. je eigen verantwoordelijkheid en dat van je familie.

Dood gaan we allemaal, wil je dat risico beperken blijf dat thuis en ontvang niemand.

Ik ben wel klaar met heel dat gejank om dit virus, hef nou die 1.5 meter op en laat iedereen onder de 40 de economie weer aanzwengelen.

Deze is trouwens ook interessant:

Moet je wel beperkte modus boven bij die 3 puntjes uitzetten anders kun je hem niet zien.

De natuur misschien wel, maar onze samenleving niet.
De samenleving bestaat uit meer dan angst voor het virus, samenleving bestaat ook uit socialiteit, prikkels voor jongeren, genegenheid, economische welvaart. Dat allen komt nu ten koste van een procentueel dusdanig laag aantal patiënten waardoor de opsomming hierboven tenietgedaan wordt.

Ik vind dat we nu een stadium hebben bereikt (laag sterftecijfer etc.) waarin we maatschappelijke verantwoordelijkheid voorop moeten stellen.

Ergens wel interessant, maar wat is de meerwaarde van het gegeven dat hij docent is bij de Marechaussee als de meerderheid van zijn collega’s zijn visie niet delen?

Een perspectief van een overheidsambtenaar die tegen het regime is dat hij hoogst waarschijnlijk 1 juli dient te handhaven. Laat zien dat zelfs bij de uitvoerende macht protest is tegen het aankomende beleid.

Een perspectief van een overheidsambtenaar die tegen het regime is dat hij hoogst waarschijnlijk 1 juli dient te handhaven. Laat zien dat zelfs bij de uitvoerende macht protest is tegen het aankomende beleid.
Er zijn ook genoeg agenten te vinden die de verlaging van de maximumsnelheid niet noodzakelijk vonden.

De samenleving bestaat uit meer dan angst voor het virus, samenleving bestaat ook uit socialiteit, prikkels voor jongeren, genegenheid, economische welvaart. Dat allen komt nu ten koste van een procentueel dusdanig laag aantal patiënten waardoor de opsomming hierboven tenietgedaan wordt.
Dat ben ik helemaal met je eens.

Als je bang bent zwakke familieleden aan te steken moet je die niet bezoeken. Moet een ander daarvoor binnen blijven en de verantwoording voor nemen? Die moet de familie onderling maar overleggen.

We hadden jaren geleden ook kunnen zeggen als je je niet wilt meeroken blijf je zelf maar uit de buurt van rokers.
Is dat een vreemde vergelijking? Ja, want rokers zijn duidelijker te identificeren dan corona geïnfecteerden en meeroken heeft minder acute gevaren.

Terug
Naar boven