XXL Nutrition

Coronavirus

Niet specifiek richting deze, maar de vele posts over het stijgen. Dit was toch vanaf het begin duidelijk gemaakt. De intelligente lockdown had als doel de ic capaciteit in orde te krijgen. Daarna mochten we langzamerhand weer meer zaken. Al die zaken leveren besmettingen op, niet één van die zaken, maar de som van. Mensen op vakantie, mensen in de kroeg, contactberoepen, sporten, alles. Dat is ook logisch, niemand had anders verwacht hoop ik. Zolang de ic capaciteit op orde blijft mogen we weer allerlei zaken, waar we blij om zouden moeten zijn. De media blijft zoals altijd mooie sensatie verhaaltjes schrijven, degelijke journalistiek is al jaren ver te zoeken, mensen willen sensatie. Dus die hypen nu op besmetting nummers en niet op hoe vol de ic is.

De vraag of er een tweede golf komt is net zoiets vreemds. Als we versoepelen loopt het weer op. Als het te erg zou worden moeten we weer aan strengere regels, eventueel lokaal. Daarna mogen we weer losser. Dat is het beeld wat ons was uitgeschetst. Dit levert dus simpelweg een golvende beweging op. Geen probleem toch? Of wil iedereen nog een paar jaar thuis zitten met alles dicht en de economie kapot?
Jij insinueert nu dat de IC een tweede golf aankan, en dat dat de grootste zorg was?

Nee, ik zeg dat de overheid de IC capaciteit als leidraad nam. De eerste persconferentie hadden ze het nog over groepsimmuniteit, maar dat sloeg snel om in IC capaciteit bewaken.

Nee, ik zeg dat de overheid de IC capaciteit als leidraad nam. De eerste persconferentie hadden ze het nog over groepsimmuniteit, maar dat sloeg snel om in IC capaciteit bewaken.
En die IC capaciteit is inmiddels een verwacht tekort aan capabel personeel. Bij een nieuw en onvoorstelbaar virus is het niet meer dan normaal dat een handelswijze wordt bijgesteld zodra er meer kennis komt. Al zijn de fouten van het Rivm (vooral naar zorgpersoneel toe) wel van een andere kaliber.

Ik begrijp alleen nog niet wat dat temaken heeft met de vakanties?

Ik zie de een kroegen de schuld geven van de huidige stijging in besmettingen, de ander vakantie, etc. Maar het is zo menselijk om 1 zondebok te zoeken, het is natuurlijk gewoon de versoepeling van de maatregelingen in zijn geheel. Deze zijn stapsgewijs gegaan, elke keer met een persconferentie en elke keer werd er aangegeven dat zolang het kon er volgende keer weer meer mocht. Ik weet ook niet hoe het beter moet, daar ga ik gelukkig niet over, maar ben wel blij dat we geen volledige lockdown hadden zoals andere landen, maar een "intelligente variant". Ik persoonlijk vind het wel fijn dat er weer wat mag en kan.

Ik ben wel klaar met thuiswerken. Zit elke dag aan de keukentafel op een houten stoel met opgetrokken schouders, waar ik ontbijt, werk, eet en daarna naar bed ga. Ondertussen manoeuvreer ik me in bochten als ik tegelijk met mijn partner een meeting heb of de kleine van 21 maanden een tampertantrum heeft terwijl ik in een meeting zit of geacht wordt te werken. Ik heb al op zolder in 30+ graden gezeten waar mijn laptop uitviel tot in de tuin in de regen met een paraplu boven mijn laptop.
Daarnaast weet ik ook dat ik gewoon een baan heb en het heel niet zo zwaar heb vergeleken andere mensen, maar dat maakt het niet minder vervelend voor mij. Ik heb straks gelukkig 2 weken vrij, vakantie wil ik het niet noemen, maar de dagelijkse sleur gaat wel door. Ik hoop dat ik daarna weer een beetje opgeladen ben. Tot september geldt de "werk zoveel mogelijk thuis regel", maar ik heb nu ook niet de illusie dat 1 september het virus over is.

Ik zie de een kroegen de schuld geven van de huidige stijging in besmettingen, de ander vakantie, etc. Maar het is zo menselijk om 1 zondebok te zoeken, het is natuurlijk gewoon de versoepeling van de maatregelingen in zijn geheel. Deze zijn stapsgewijs gegaan, elke keer met een persconferentie en elke keer werd er aangegeven dat zolang het kon er volgende keer weer meer mocht. Ik weet ook niet hoe het beter moet, daar ga ik gelukkig niet over, maar ben wel blij dat we geen volledige lockdown hadden zoals andere landen, maar een "intelligente variant". Ik persoonlijk vind het wel fijn dat er weer wat mag en kan.

Ik ben wel klaar met thuiswerken. Zit elke dag aan de keukentafel op een houten stoel met opgetrokken schouders, waar ik ontbijt, werk, eet en daarna naar bed ga. Ondertussen manoeuvreer ik me in bochten als ik tegelijk met mijn partner een meeting heb of de kleine van 21 maanden een tampertantrum heeft terwijl ik in een meeting zit of geacht wordt te werken. Ik heb al op zolder in 30+ graden gezeten waar mijn laptop uitviel tot in de tuin in de regen met een paraplu boven mijn laptop.
Daarnaast weet ik ook dat ik gewoon een baan heb en het heel niet zo zwaar heb vergeleken andere mensen, maar dat maakt het niet minder vervelend voor mij. Ik heb straks gelukkig 2 weken vrij, vakantie wil ik het niet noemen, maar de dagelijkse sleur gaat wel door. Ik hoop dat ik daarna weer een beetje opgeladen ben. Tot september geldt de "werk zoveel mogelijk thuis regel", maar ik heb nu ook niet de illusie dat 1 september het virus over is.
Ah, jij neemt het persoonlijk, dat is het.
Hoe vervelend je situatie ook klinkt, volgens mij ben je nu appels en peren aan het vergelijken (immers, als corona oplaait zit jij nog langer in die situatie). Slecht van je werkgever dat hij niet verder met je meedenkt, er moet heus wel meer mogelijk zijn (informeer eens bij je vakbond, juridische loket, ect). Je kan natuurlijk ook gewoon in overleg gaan met je werkgever over bijvoorbeeld een goed bureau en stoel zolang in bruikleen, ik noem maar wat. Als je werkgever zo beperkt aan zijn personeel denkt, als dat je het nu laat klinken, dan kan corona nooit de oorzaak daarvan zijn. Wel een excuus daarvoor.

Hoe dan ook, serkte komende tijd

Het eerste stukje was richting de discussie, het tweede stukje was even algemeen klagen, had ik even behoefte aan, alhoewel dit topic me daar al niet de geschikte locatie voor leek :)

Geen bureau in huis ??? Met een laptop werken kan ook heel relaxed achterover hangend op de bank trouwens.

Wij hebben ook geen bureau in huis, gelukkig is mij aanwezigheid op het werk noodzakelijk, dus ik hoef niet thuis te weken. Mijn vrouw zit ook al sinds maart thuis aan de eetkamertafel te werken op een 13” laptop terwijl ze normaal 2 20” monitoren heeft.

Bij ons werkt iedereen verplicht thuis sinds halverwege maart. Er komt binnenkort een vrijwillige pilot kantoorwerken, maar minder dan 15% heeft zich aangemeld. De overige 85%, incl. ik, werkt veel liever thuis.

Wij hebben ook geen bureau in huis, gelukkig is mij aanwezigheid op het werk noodzakelijk, dus ik hoef niet thuis te weken. Mijn vrouw zit ook al sinds maart thuis aan de eetkamertafel te werken op een 13” laptop terwijl ze normaal 2 20” monitoren heeft.
13" dan heeft ze vast een appel?

Werkte prima, nu helaas weer op kantoor tho.
1595847512634.png

Ik geef toe dat ik verbaasd ben dat er mensen zijn zonder goede game/werk plek thuis, maar je kan toch in een dag wat schermpies hosselen? Thuis kun je een betere plek inrichten dan op kantoor zal mogen.

Ik heb net een nieuwe laptop binnen die niet uitvalt. En op de KDV dagen zit ik nu op zolder met een 15 inch laptop en een 28 inch scherm. Bureau op de goede hoogte, maar helaas wel een eetkamerstoel. Nooit een bureaustoel gehad, zat thuis toch amper achter de pc. En het is een plat dak in een goed geïsoleerd huis. Het is nu 27 graden en als het buiten warmer is wel boven de 30. Ik mag wel een bureaustoel van de zaak meenemen, maar die strippen die 2 katten van me in een dag :P

Ik geef toe dat ik verbaasd ben dat er mensen zijn zonder goede game/werk plek thuis, maar je kan toch in een dag wat schermpies hosselen? Thuis kun je een betere plek inrichten dan op kantoor zal mogen.
Zo dacht ik er vroeger ook over, maar als je eenmaal kinderen hebt houd het snel op met mogelijkheden/ruimte die je thuis hebt.

Beetje te laat. Ik begrijp dit soort dingen dus nooit...dat mensen dan nu opeens wél goed voor zichzelf willen zorgen
Zo werkt de mens helaas over het algemeen. Als we iets niet als directe dreiging zien is er niets aan de hand. Anders zouden we allemaal gezond eten, niet roken, keurig anderhalve meter afstand gouden, etc.

Zo dacht ik er vroeger ook over, maar als je eenmaal kinderen hebt houd het snel op met mogelijkheden/ruimte die je thuis hebt.
??? Ik ken niet anders dan dat iedereen wel een werkplek met computer heeft, en daar ook mee is opgegroeid. De kids moeten elk toch ook een plek voor studeren/huiswerk hebben?

Terug
Naar boven