Ik zie de een kroegen de schuld geven van de huidige stijging in besmettingen, de ander vakantie, etc. Maar het is zo menselijk om 1 zondebok te zoeken, het is natuurlijk gewoon de versoepeling van de maatregelingen in zijn geheel. Deze zijn stapsgewijs gegaan, elke keer met een persconferentie en elke keer werd er aangegeven dat zolang het kon er volgende keer weer meer mocht. Ik weet ook niet hoe het beter moet, daar ga ik gelukkig niet over, maar ben wel blij dat we geen volledige lockdown hadden zoals andere landen, maar een "intelligente variant". Ik persoonlijk vind het wel fijn dat er weer wat mag en kan.
Ik ben wel klaar met thuiswerken. Zit elke dag aan de keukentafel op een houten stoel met opgetrokken schouders, waar ik ontbijt, werk, eet en daarna naar bed ga. Ondertussen manoeuvreer ik me in bochten als ik tegelijk met mijn partner een meeting heb of de kleine van 21 maanden een tampertantrum heeft terwijl ik in een meeting zit of geacht wordt te werken. Ik heb al op zolder in 30+ graden gezeten waar mijn laptop uitviel tot in de tuin in de regen met een paraplu boven mijn laptop.
Daarnaast weet ik ook dat ik gewoon een baan heb en het heel niet zo zwaar heb vergeleken andere mensen, maar dat maakt het niet minder vervelend voor mij. Ik heb straks gelukkig 2 weken vrij, vakantie wil ik het niet noemen, maar de dagelijkse sleur gaat wel door. Ik hoop dat ik daarna weer een beetje opgeladen ben. Tot september geldt de "werk zoveel mogelijk thuis regel", maar ik heb nu ook niet de illusie dat 1 september het virus over is.