XXL Nutrition

Coronavirus

Wel bij een andere groep; jongere mensen met milde symptomen waar eerst vooral ernstig zieken werden getest.

Oftewel een verschuiving van de doelgroep waardoor je dus vrij weinig kan zeggen over deze percentages, laat staan dat je kan spreken van een verdubbeling. Zeker de NOS neemt je in het ootje met correcte cijfers. Lijkt me nog wel een interessante cursus om eens te volgen.

En nu er bedden te over zijn doet dat er niet toe?

Jawel, maar de capaciteit is veel makkelijker te managen als je snel kleine ingrepen doet, dan als je wacht tot je bijna aan je maximum capaciteit zit en dan pas ingrijpt.

Nogmaals: ik ben helemaal geen voorstander van een totale lockdown. Maar dat kunnen we juist voorkomen door nu een klein beetje vrijheid in te leveren.

Oftewel een verschuiving van de doelgroep waardoor je dus vrij weinig kan zeggen over deze percentages, laat staan dat je kan spreken van een verdubbeling. Zeker de NOS neemt je in het ootje met correcte cijfers. Lijkt me nog wel een interessante cursus om eens te volgen.

Nu zijn het enkel jonge mensen. Kwestie van tijd voor de ouders, collega's, docenten etc het krijgen.

Hoe bedoel je? Met de versoepelingen van de laatste maanden en dan doel ik met name op het openen van de horecagelegenheden, was het toch te verwachten dat het aantal besmettingen op zou lopen? Alcohol in combinatie met 3ish maanden thuis 'opgesloten' zitten geeft nou niet echt een verantwoordelijk plaatje.

Hoe bedoel je? Met de versoepelingen van de laatste maanden en dan doel ik met name op het openen van de horecagelegenheden, was het toch te verwachten dat het aantal besmettingen op zou lopen? Alcohol in combinatie met 3ish maanden thuis 'opgesloten' zitten geeft nou niet echt een verantwoordelijk plaatje.
Ik geloof niet dat ze zo vooruitziend waren. In Vlaanderen in ieder geval niet.

Deze week:

"We waren voorbereid op een virus, maar niet op dit virus". Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Wouter Beke heeft toegegeven dat hij fouten heeft gemaakt in de coronacrisis. "We hebben ons allemaal mispakt aan de snelheid en de aard van het virus, maar", zegt hij, "we hebben altijd het beste voor ogen gehad". Die uitleg was niet voldoende voor de oppositie. Vlaams Belang, sp.a, Groen en PVDA hebben geen vertrouwen in Beke voor de aanpak van de tweede coronagolf. Zij vinden dat de minister best de eer aan zichzelf houdt en opstapt. Zover komt het niet, want Beke behoudt het vertrouwen.

• Like
Waarderingen: mat
Ik geloof niet dat ze zo vooruitziend waren. In Vlaanderen in ieder geval niet.

"We waren voorbereid op een virus, maar niet op dit virus". Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Wouter Beke heeft toegegeven dat hij fouten heeft gemaakt in de coronacrisis. "We hebben ons allemaal mispakt aan de snelheid en de aard van het virus, maar", zegt hij, "we hebben altijd het beste voor ogen gehad". Die uitleg was niet voldoende voor de oppositie. Vlaams Belang, sp.a, Groen en PVDA hebben geen vertrouwen in Beke voor de aanpak van de tweede coronagolf. Zij vinden dat de minister best de eer aan zichzelf houdt en opstapt. Zover komt het niet, want Beke behoudt het vertrouwen.

Ieder weldenkend mens kan toch voorspellen dat de besmettelijkheid van dit virus, in combinatie met het opengooien van de horeca tot meer gevallen gaat leiden? Ik acht de politiek (in NL) wel slim genoeg om deze simpele oorzaak-gevolg redenering in te schatten..

Ik vraag me af hoe we er nu zouden voorstaan als ze iedereen die destijds in China was geweest even in quarantaine hadden geplaatst.

Wir haben das gut gemeint!

Ik zat zelf te denken dat een bredere groep dan de ernstig zieken een lager percentage zou moeten hebben en verhoging dus des te erger is. Maar een verdubbeling tov 0.6% zal nog niet zo ernstig zijn(?), ik weet niet wat de piek daarvan is geweest en hoe ver het daar dan nog van af zit. Zie daar ook geen mooie grafiek van voor 1 juni.

Zit ook 15% positiviteit van contactonderzoek bij, en veel lokale verschillen. Het is een gemiddelde van een percentage van een selectie van een ...

Maar als het na 1 juni alsnog afnam en nu pas een paar weken na 1 juli toeneemt, gaat het dus hoogstens alleen om die laatste maatregelen of dat iedereen als een stel aso's elkaar is gaan besmetten.

Ieder weldenkend mens kan toch voorspellen dat de besmettelijkheid van dit virus, in combinatie met het opengooien van de horeca tot meer gevallen gaat leiden? Ik acht de politiek (in NL) wel slim genoeg om deze simpele oorzaak-gevolg redenering in te schatten..
1 juni was horeca open gegaan? en daalde het nog tot nu net deze week.. 1 juli sportscholen!

Laatst bewerkt:

Ik zat zelf te denken dat een bredere groep dan de ernstig zieken een lager percentage zou moeten hebben en verhoging dus des te erger is. Maar een verdubbeling tov 0.6% zal nog niet zo ernstig zijn(?), ik weet niet wat de piek daarvan is geweest en hoe ver het daar dan nog van af zit. Zie daar ook geen mooie grafiek van voor 1 juni.

Zit ook 15% positiviteit van contactonderzoek bij, en veel lokale verschillen. Het is een gemiddelde van een percentage van een selectie van een ...

Maar als het na 1 juni alsnog afnam en nu pas een paar weken na 1 juli toeneemt, gaat het dus hoogstens alleen om die laatste maatregelen of dat iedereen als een stel aso's elkaar is gaan besmetten.

1 juni was horeca open gegaan? en daalde het nog tot nu net deze week.. 1 juli sportscholen!

Oppervlakkig gezien is het misschien wel zo te verklaren. Denk zelf eerder dat de kern zit omtrend het draagvlak van de adviezen. Deze week nog een collega gezien de snotverkouden aan het werk was, dat was 2 maanden geleden een absolute no-go. Maargoed, op anekdotische bewijslast conclusies trekken, dan kun je alle kanten op gaan. Misschien een idee voor een opiniepeiler om eens te gaan onderzoeken tot in hoeverre mensen zich nog aan de adviezen houden.

Ik vroeg aan mijn huisarts: "wanneer zijn we van het virus af?"
Hij zei: "hoe moet ik dat weten, ik zit niet in de politiek."
Icar | 27-07-20 | 00:16 | 4

:roflol:

Vanmorgen 11:15 uur mag ik me wederom melden bij de GGD voor een coronatest.
Sinds zaterdag keelpijn, verkouden, hoesten en verhoging.

Ruim 200 nieuwe besmettingen: hoogste dagtotaal sinds begin juni

LIVE | Laagst aantal ziekenhuispatiënten met corona in maanden

🙃
Hoe erg is een oplopend aantal besmettingen nou daadwerkelijk. Ga er vanuit dat het OMT en de regering dit wel hebben ingecalculeerd.
Dat hoop ik toch wel..
Vanmorgen 11:15 uur mag ik me wederom melden bij de GGD voor een coronatest.
Sinds zaterdag keelpijn, verkouden, hoesten en verhoging.
Succes

Dat het nu stijgt, komt toch waarschijnlijk meer door de mensen die nu zo nodig op vakantie moeten?

Maargoed. Het zal wel aan mij liggen dat ik het vreemd vind dat we eerst zoveel maatregelen moeten nemen, en dat nu vervolgens zoveel risico's financieel gedekt worden.

Dat het nu stijgt, komt toch waarschijnlijk meer door de mensen die nu zo nodig op vakantie moeten?

Maargoed. Het zal wel aan mij liggen dat ik het vreemd vind dat we eerst zoveel maatregelen moeten nemen, en dat nu vervolgens zoveel risico's financieel gedekt worden.
Ik zie de laatste tijd als excuus van alle vakantiegangers voorbij komen dat het in het buitenland veiliger zou zijn.
De reinste bullshit natuurlijk net als de quarantaine na een vakantie, een gewone werkmens kan zich dat toch niet permitteren?!

Niet specifiek richting deze, maar de vele posts over het stijgen. Dit was toch vanaf het begin duidelijk gemaakt. De intelligente lockdown had als doel de ic capaciteit in orde te krijgen. Daarna mochten we langzamerhand weer meer zaken. Al die zaken leveren besmettingen op, niet één van die zaken, maar de som van. Mensen op vakantie, mensen in de kroeg, contactberoepen, sporten, alles. Dat is ook logisch, niemand had anders verwacht hoop ik. Zolang de ic capaciteit op orde blijft mogen we weer allerlei zaken, waar we blij om zouden moeten zijn. De media blijft zoals altijd mooie sensatie verhaaltjes schrijven, degelijke journalistiek is al jaren ver te zoeken, mensen willen sensatie. Dus die hypen nu op besmetting nummers en niet op hoe vol de ic is.

De vraag of er een tweede golf komt is net zoiets vreemds. Als we versoepelen loopt het weer op. Als het te erg zou worden moeten we weer aan strengere regels, eventueel lokaal. Daarna mogen we weer losser. Dat is het beeld wat ons was uitgeschetst. Dit levert dus simpelweg een golvende beweging op. Geen probleem toch? Of wil iedereen nog een paar jaar thuis zitten met alles dicht en de economie kapot?

Ik zie de laatste tijd als excuus van alle vakantiegangers voorbij komen dat het in het buitenland veiliger zou zijn.
De reinste bullshit natuurlijk net als de quarantaine na een vakantie, een gewone werkmens kan zich dat toch niet permitteren?!
Voordat de vakanties begonnen, ging Portugal in twee weken van veilig naar afgeraden. Dus hoe het in het buitenland dan veiliger zou zijn, is mij een raadsel.

Je zal als werkgever maar zo'n eentje tussen je personeel hebben, die de quarantaine negeert en het bedrijf aansteekt.

Terug
Naar boven