XXL Nutrition

Coronavirus

Het is ook allemaal een beetje mosterd na de maaltijd als je losse zaken zou gaan sluiten nadat er iets is gebeurd. Ook als je bepaalde groepen zou sluiten, zoals bijvoorbeeld kappers. Mij lijkt dat ze al een categorie hebben, namelijk de volgorde waarop alles open ging. Als er weer zaken sluiten zou dat logischerwijs in omgekeerde volgorde zijn, tenzij je echt kan aantonen dat een bepaalde beroepsgroep in de verkeerde categorie lijkt te zitten. Maar ga daar maar eens aanstaan. Overal kunnen mensen oneerlijk de formuliertjes invullen en verkoudheidsklachten verzwijgen. Of zelfs nog geen symptomen hebben.

Dat hele formuliertjes invullen erger ik me trouwens wel aan. Ik weet dat het voor contactonderzoek is, maar de kapper hoeft mijn naam, adres en contactgegevens helemaal niet te hebben en het restaurant waar ik laatst was ook niet.

Het is ook allemaal een beetje mosterd na de maaltijd als je losse zaken zou gaan sluiten nadat er iets is gebeurd. Ook als je bepaalde groepen zou sluiten, zoals bijvoorbeeld kappers. Mij lijkt dat ze al een categorie hebben, namelijk de volgorde waarop alles open ging. Als er weer zaken sluiten zou dat logischerwijs in omgekeerde volgorde zijn, tenzij je echt kan aantonen dat een bepaalde beroepsgroep in de verkeerde categorie lijkt te zitten. Maar ga daar maar eens aanstaan. Overal kunnen mensen oneerlijk de formuliertjes invullen en verkoudheidsklachten verzwijgen. Of zelfs nog geen symptomen hebben.

Dat hele formuliertjes invullen erger ik me trouwens wel aan. Ik weet dat het voor contactonderzoek is, maar de kapper hoeft mijn naam, adres en contactgegevens helemaal niet te hebben en het restaurant waar ik laatst was ook niet.
Dus, hoe zou het volgens jullie dan moeten?

Echt nog nergens waar ik ben geweest heb ik een formulier moeten invullen. Wanneer er egens een bron van besmettingen wordt aangetroffen dan gaan die lui in quarantaine na het testen lijkt mij, hele toko sluiten is nogal zinloos.

Ik dacht laat ik meedoen met je ongefundeerde bangmakerij.

Twintigers, dertigers en veertigers komen elkaar en ook ouderen constant tegen in het dagelijks leven. Op het werk, in winkels, thuis en in de horeca. Dan is het logisch dat zij elkaar ook constant kunnen besmetten. Een relatieve en absolute toename van besmettingen in deze groep, zullen dus onvermijdelijk leiden tot meer besmettingen in de oudere groep. Op dit moment kun je met een kleine ingreep veel impact hebben en erger voorkomen. Mijn voorstel was dus die tests en tijdelijke quarantaine na terugkomst van vakantie en de horeca dicht na 22:00u. Dat lijkt mij alleszins beter dan afwachten tot de onvermijdelijke verspreiding inzet en daarna het hele land weer platleggen.

Kennelijk vind jij dit ongefundeerd. Dan mag je nu ook aangeven waar mijn redenering mank gaat.

Er valt denk ik weinig te weerleggen.
De een is doodsbang en vind elke besmetting er een te veel en de ander vindt dat het bij de risico's van het leven hoort en het gros denkt iets daar tussen in.
Wel, en dat is vaak het hypocriete van de mens, vooral afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Mwa, als redelijk jonge, gezonde gozer ben ik niet echt bang voor corona. Wel mis ik het uitgaan in kroegen. Toch pleit ik voor het sluiten van horeca na 22:00u, omdat ik denk dat de meeste mensen die verantwoordelijkheid niet aan kunnen. Dat zie je, denk ik, ook terug in de stijging van de cijfers.

Mijn voorstel was dus die tests en tijdelijke quarantaine na terugkomst van vakantie en de horeca dicht na 22:00u.
Waar komt het idee vandaan dat dit voornamelijk de nieuwe stijging zal verhelpen? Is het aan vakanties gelinked? Moest horeca tot 2 weken terug om die tijd dicht?

Het valt nu bijna niet te zeggen waardoor het komt. De versoepelingen stapelden zich op met 1, 2 of 4 weken tussenpozen en voordat je goed hebt gemeten of er meer besmettingen zijn met de klachtenvrije periode er bij in acht genomen weet je nu dus niks. Je kan niet per verruiming hardmaken nu of het aan die betreffende verruiming ligt. Maar om na 2 maanden tussen elke verruiming te leggen is ook weer moeilijk, dan waren we volgend jaar nog steeds niet in de sportschool. Daarnaast kan met kouder weer er überhaupt wel weer een stijging komen, aangezien het virus dan beter overleefd. Dan zit je al weer tot de lente. Maar deze lockdown begon ook in de lente, dus dan zit je op altijd? Er zal wel weer iets moeten gebeuren, maar hoe en wanneer is moeilijk.

Twintigers, dertigers en veertigers komen elkaar en ook ouderen constant tegen in het dagelijks leven. Op het werk, in winkels, thuis en in de horeca. Dan is het logisch dat zij elkaar ook constant kunnen besmetten. Een relatieve en absolute toename van besmettingen in deze groep, zullen dus onvermijdelijk leiden tot meer besmettingen in de oudere groep. Op dit moment kun je met een kleine ingreep veel impact hebben en erger voorkomen. Mijn voorstel was dus die tests en tijdelijke quarantaine na terugkomst van vakantie en de horeca dicht na 22:00u. Dat lijkt mij alleszins beter dan afwachten tot de onvermijdelijke verspreiding inzet en daarna het hele land weer platleggen.

Kennelijk vind jij dit ongefundeerd. Dan mag je nu ook aangeven waar mijn redenering mank gaat.

Kwetsbaren moeten zichzelf extra beschermen. Dus thuis werken (als ze nog werken), veel binnen blijven en zich al helemaal niet op feestjes vertonen.
Kan de rest gewoon doorgaan, wat indirect iedereen uiteindelijk helpt. Ik zie helaas ook overal ouderen in restaurants, kappers en meubelwinkels rondlopen.

Als ik 1 koe zou hebben die niet tegen de kou kan, en de andere 99 wel, zou ik alleen die ene koe binnen houden en de rest lekker laten grazen. Allemaal na 22.00 binnen houden zou volstrekt idioot zijn.

Waar komt het idee vandaan dat dit voornamelijk de nieuwe stijging zal verhelpen? Is het aan vakanties gelinked? Moest horeca tot 2 weken terug om die tijd dicht?

Heel subjectief, maar dat is het idee dat ik krijg. Het enige dat de afgelopen paar weken is veranderd, is dat mensen op vakantie gaan en jongeren meer dan van tevoren lijken te zuipen.

Kwetsbaren moeten zichzelf extra beschermen. Dus thuis werken (als ze nog werken), veel binnen blijven en zich al helemaal niet op feestjes vertonen.
Kan de rest gewoon doorgaan, wat indirect iedereen uiteindelijk helpt. Ik zie helaas ook overal ouderen in restaurants, kappers en meubelwinkels rondlopen.

Als ik 1 koe zou hebben die niet tegen de kou kan, en de andere 99 wel, zou ik alleen die ene koe binnen houden en de rest lekker laten grazen. Allemaal na 22.00 binnen houden zou volstrekt idioot zijn.

Ik denk dat je dan onderschat wat het virus kan doen met gezonde mensen buiten de risicogroep. Er zijn er genoeg die naar de IC moeten. Hun overlevingskansen zijn weliswaar hoog, maar het is beslist geen lachertje en levert vaak klachten op de langetermijn op. De vergelijking met de koeien is dan ook wat te simplistisch. Het zou genuanceerder zijn om te zeggen dat 1 koe sterft van de kou, terwijl een niet gering deel van de andere 99 koeien het enkel overleeft met een IC-overname en er daarna longschade aan overhoudt.

Ik ben dan liever wat te voorzichtig. Zeker als het zonder grote economische impact lijkt te kunnen.

Heel subjectief, maar dat is het idee dat ik krijg. Het enige dat de afgelopen paar weken is veranderd, is dat mensen op vakantie gaan en jongeren meer dan van tevoren lijken te zuipen.
Je denkt niet aan de versoepeling van 1 juli?

Ik denk dat je dan onderschat wat het virus kan doen met gezonde mensen buiten de risicogroep. Er zijn er genoeg die naar de IC moeten. Hun overlevingskansen zijn weliswaar hoog, maar het is beslist geen lachertje en levert vaak klachten op de langetermijn op.
Hoeveel erger is het nu dan longontstekingen (veelal van griep) die we altijd al accepteerden? Dezelfde verdeling van slachtoffers naar leeftijd en ook duizenden ziekenhuisopnames per jaar. Ik ken ook jonge gezonde mensen die op de beademing moesten voor virussen waar nooit lockdowns voor zijn geweest. Hoeveel meer gebeurt dat met Covid-19? x2? Van een 0.1% naar 0.2% risico?

Zo elke winter al volle ic's door een gevaarlijk virus voor jonge kinderen.

En er is jaren niks gedaan aan het aantal bedden. ???

Kinderen kan je stapelen.

Dat lijkt dus niet te kunnen. En hoelang ben je dan van zo voorzichtig te zijn?

Nee, niet als je dusdanig lang wacht dat je het niet meer kunt containen. Dan moet de hele samenleving eraan geloven.

Ik pleit dus voor kleine ingrepen nu, zodat je hopelijk straks niet alles plat hoeft te leggen.

Je denkt niet aan de versoepeling van 1 juli?

Hoeveel erger is het nu dan longontstekingen (veelal van griep) die we altijd al accepteerden? Dezelfde verdeling van slachtoffers naar leeftijd en ook duizenden ziekenhuisopnames per jaar. Ik ken ook jonge gezonde mensen die op de beademing moesten voor virussen waar nooit lockdowns voor zijn geweest. Hoeveel meer gebeurt dat met Covid-19? x2? Van een 0.1% naar 0.2% risico?

Versoepeling van 1 juli is me eerlijk gezegd ontgaan :') Het zou daar ook mee te maken kunnen hebben.

Jonge kinderen voortaan maar preventief in quarantaine dan? Die ene koe, die niet tegen de kou kan, blijft maar binnen.

Zonder gekheid, een virus dat iedereen raakt, is totaal anders dan een virus dat enkel voor kleine kinderen meer dan een verkoudheid veroorzaakt.

Nee, niet als je dusdanig lang wacht dat je het niet meer kunt containen. Dan moet de hele samenleving eraan geloven.

Ik pleit dus voor kleine ingrepen nu, zodat je hopelijk straks niet alles plat hoeft te leggen.
Elk gered levensjaar kost nu al meer dan de €80k die tot vorig als maximum werd aangehouden.

Elk gered levensjaar kost nu al meer dan de €80k die tot vorig als maximum werd aangehouden.

Dit soort bedragen noemen heeft voor de meeste geen zin, hebben geen idee hoe het werkt en waar het vandaan komt. Ik zou van medicijn X ook niet weten wat de kosten zijn en denken dat zal wel, betalen anderen wel.

Was daarom wel benieuwd wie er zo 100 euro zou overmaken om 10 besmettingen te voorkomen, ach we maken er 100 van. Een concreet bedrag en direct van je rekening afhalen zou een hoop meningen ineens doen veranderen wat betreft een levensjaar mag kosten. Als anderen maar betalen hoor je nooit iemand klagen.

• Like
Waarderingen: Pren
Heb op fb gestaan
Screenshot_20200727-201940_Chrome.jpg

Mwa, als redelijk jonge, gezonde gozer ben ik niet echt bang voor corona. Wel mis ik het uitgaan in kroegen. Toch pleit ik voor het sluiten van horeca na 22:00u, omdat ik denk dat de meeste mensen die verantwoordelijkheid niet aan kunnen. Dat zie je, denk ik, ook terug in de stijging van de cijfers.
Ze zijn met je idee aan de haal gegaan in België: https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...antwerpen-en-horeca-dicht-om-23-uur~bbe2b145/
België neemt extra maatregelen om de heropleving van het coronavirus in te dammen. Het strengste worden de restricties in Antwerpen. Er gaat een avondklok gelden tussen 23.30 en 6 uur. De horeca moet er om 23 uur sluiten. Fitnesszalen moeten helemaal dichtblijven. Evenementen in feestzalen zijn er niet meer toegestaan.

Terug
Naar boven