MuscleMeat

Coronavirus

Gewoon schijt hebben aan de adviezen.

Ex-coronapatiënt Ronald Koeman gaat niet in quarantaine en negeert daarmee advies ministerie

Minister De Jonge stelde dat er alle reden is om een nieuwe lockdown te voorkomen, maar de cijfers baren ook hem veel zorgen. Er zijn nu 50.000 mensen besmet, zei hij. "Iedereen die besmet raakt, kan behoorlijk ziek worden. En dat zijn niet alleen kwetsbare groepen en ouderen. We zien ook twintigers, dertigers en veertigers."

Het gaat niet goed Hans! Waar is @Red Pill met z'n bierfiltje?

50000 besmet, 5 ziekenhuisopnames per dag en daar zal vast ergens een veertiger tussen zitten. Maar 0.001-0.0001% is net niet iedereen behoorlijk ziek.

Laatst bewerkt:
Ik vroeg me dus net af hoe het kan dat er nu zo weinig mensen opgenomen zijn (t.o.v. eerder dit jaar) terwijl er nu wel veel besmettingen zijn. Enkel omdat we het aantal besmettingen in het begin nooit goed in kaart hebben gebracht en dit kennelijk vele malen groter was dan ingeschat?

Ik vroeg me dus net af hoe het kan dat er nu zo weinig mensen opgenomen zijn (t.o.v. eerder dit jaar) terwijl er nu wel veel besmettingen zijn. Enkel omdat we het aantal besmettingen in het begin nooit goed in kaart hebben gebracht en dit kennelijk vele malen groter was dan ingeschat?
Lijkt mij wel + in het begin werden alleen de ernstigste gevallen en mensen in de risicogroep getest, dat geeft een flink scheef beeld van de realiteit.

Daarom nu ook heel veel meer jongere mensen besmet, en 1-3% van testen positief wat eerst 30% was.

Daarom nu ook heel veel meer jongere mensen besmet, en 1-3% van testen positief wat eerst 30% was.
Daarnaast zit er vertraging in de opnames in het ziekenhuis en IC. Dat stijgt nu langzaam en zullen we over een paar weken nog we meer zien stijgen. Ik geloof dat twee weken gemiddeld is voordat iemand in het ziekenhuis komt en dan nog een week voor IC vaak

Van jongeren gaat het nu ook wat meer naar ouderen en die zijn er zieker van. Dus we zullen nog wel wat meer ernstige gevallen zien.

Gelukkig is het aantal besmettingen niet enorm gestegen. Hopelijk blijft het zo of kan het nog wat naar beneden. Ben benieuwd hoeveel mensen ziek terug gaan komen van vakantie en dan Thuis brandhaarden veroorzaken.

Is uiteindelijk tochecht de beste manier om iets niet te verspreiden: thuis blijven als je symptomen hebt. En je laten testen. Snap echt niet waarom mensen dat niet doen.

Het is dus echt een advies en geen verbod.
Ze gaan uit van een gemiddelde woonkamer en met 1.5 meter afstand kom je dan ongeveer op 6 mensen. Heb je een grotere woonkamer mag je gewoon meer mensen uitnodigen....
Anders zaaltje huren en kan je nog meer mensen uitnodigen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.432

Hoop dat die gekken die niet genoeg afstand houden dit ook eens laten inprenten in hun hersenen.

Het heeft wel 1 voordeel. Minder congestie rond Schiphol

Gewoon schijt hebben aan de adviezen.

Ex-coronapatiënt Ronald Koeman gaat niet in quarantaine en negeert daarmee advies ministerie

Is toch een vrijwillige quarantaine? Wie zou dat nou dan als je een miljoenencontract moet afronden? ???

Je zou bijna denken dat het virus niet zo schadelijk is als men eerder dacht.

Ben benieuwd hoe bang je mensen zou krijgen als je influenza dezelfde media aandacht zou geven.

• Like
Waarderingen: p.b.
Een instantie als de KNVB kan ook het goede voorbeeld geven. ;)

Alsjeblieft niet, laat de bange mensen (en over angst zal ik niet oordelen) zelf thuis blijven en wie wel de risico's van het leven wilt nemen zijn ding doen.

Gelukkig kan het nog, anders was er geen enkele sportwedstrijd meer te zien.

• Like
Waarderingen: p.b.
Twee zaken die ik leerde tijdens de corona crisis:
  • Moeilijke tijden creëren geen taaiere mensen (meer)
  • Het is nog veel slechter gesteld met menselijke stupiditeit dan ik al dacht
1597852374775.png

Het is soms wel grappig.

Zo kost het voor sommige winkels wsl te veel om iemand in dienst te nemen die karretjes ontsmet, dus zet men een fles ontsmettingsmiddel ter beschikking. Allemaal die fles mooi vastnemen... Logisch, want de kar is tenminste ontsmet :)

Het is soms wel grappig.

Zo kost het voor sommige winkels wsl te veel om iemand in dienst te nemen die karretjes ontsmet, dus zet men een fles ontsmettingsmiddel ter beschikking. Allemaal die fles mooi vastnemen... Logisch, want de kar is tenminste ontsmet :)
Ik ontsmet ook niks en ben blij dat niemand me er op aanspreekt want zo'n logica krijg je er natuurlijk niet in en dan wordt je uiteindelijk door een boze relmenigte gedwongen of gaan ze de stasi bellen ofzo.

zou wel met een velletje van het keuken/wcpapier dat er staat de fles kunnen vastpakken
verspreiding via contactoppervlakken gebeurd niet significant dus het is allemaal sowieso maar bezigheidstherapie zodat mensen niet doordraaien van de smetvrees
het is een griep laat me gewoon boodschappen doen

Het is soms wel grappig.

En daarna onstmet je je handen mss?

Terug
Naar boven