MuscleMeat

Coronavirus

Precies dit, hoop speculaties.
Daarom vergelijk ik dit met het klimaat verhaal. Stel we stoppen met C02 uitstoten en het klimaat blijft stabiel. Dan kan men zeggen: ja zie het ligt aan de maatregelen die we hebben genomen (zie windmolen, zonnepanelen parken etc). Mocht het klimaat alsnog signifciant veranderen, dan hebben we niet genoeg gedaan. Zo ontstaat er een cirkel redenatie waarbij ieder resultaat kan worden aangewezen, terwijl harde feiten zijn er niet.
Het punt dat je aanstipt met het klimaat klopt tot op zekere hoogte omdat je niet kan vergelijken met de situatie zonder maatregelen maar bv invloed zonnevlekken.

Waar je argument de mist in gaat is dat je landen onderling wel tot op zekere hoogte kan vergelijken: Zweden met andere Scandinavische landen, Nederland met Duitsland e.d.

Landen met gezondheidszorg tov Derde Wereldlanden, zoals Brazilië en de VS.

Precies dit, hoop speculaties.
Daarom vergelijk ik dit met het klimaat verhaal. Stel we stoppen met C02 uitstoten en het klimaat blijft stabiel. Dan kan men zeggen: ja zie het ligt aan de maatregelen die we hebben genomen (zie windmolen, zonnepanelen parken etc). Mocht het klimaat alsnog signifciant veranderen, dan hebben we niet genoeg gedaan. Zo ontstaat er een cirkel redenatie waarbij ieder resultaat kan worden aangewezen, terwijl harde feiten zijn er niet.
Speculaties?
Je kwam al met poep maar nu wel heel erg. Reproductiegetal van Corona ligt zonder maatregelen veel hoger dan die van de griep.

Dan train je vast nog maar een jaartje
Squat en DL wel over de 200 dan mag ik hopen?
In je log is te lezen dat je onlangs een VPR van 6x75kg op de Bench hebt gezet. Dat log is nu ruim 3 jaar open.
Iets met een pot en een ketel.

Snap overigens niet waarom je met dit soort argumenten komt maar ach.

Speculaties?
Je kwam al met poep maar nu wel heel erg. Reproductiegetal van Corona ligt zonder maatregelen veel hoger dan die van de griep.
Ja dus? Wat boeit besmettingen als de kwaal niet ernstig is? Dit zijn de feiten die er toe doen:
121331834_3351576248254102_5022460252016598083_n.jpg

Dus hoe ze er ook bij komen dat de ziekenhuizen nu alweer in gevaarkomen, het is mij een raadsel.

Ja dus? Wat boeit besmettingen als de kwaal niet ernstig is? Dit zijn de feiten die er toe doen:
121331834_3351576248254102_5022460252016598083_n.jpg

Dus hoe ze er ook bij komen dat de ziekenhuizen nu alweer in gevaarkomen, het is mij een raadsel.
Weer poep, als het niet ernstig is snap ik niet dat landelijk de reguliere zorg aan het afbouwen is en dat mijn buurman die op de IC werkt ziet dat het aantal covid patienten weer toeneemt.

In je log is te lezen dat je onlangs een VPR van 6x75kg op de Bench hebt gezet. Dat log is nu ruim 3 jaar open.
Iets met een pot en een ketel.

Snap overigens niet waarom je met dit soort argumenten komt maar ach.
Vrij oppervlakkige benadering van, maar ik snap de gedachte.

Kwaal niet ernstig?
Ken een aantal veertigers die corona hebben gehad, meer dan de helft heeft nog steeds problemen met de longen en andere organen.
collega van 50 die 8 weken ic heeft gelegen waarvan 5 in coma. Ook een gezonde kerel. Nu nog steeds in het revalidatiecentrum.
We gaan pas de serieuze problemen zien over een jaar of 10.

Weer poep, als het niet ernstig is snap ik niet dat landelijk de reguliere zorg aan het afbouwen is en dat mijn buurman die op de IC werkt ziet dat het aantal covid patienten weer toeneemt.
Ja grappig want mijn buurman zegt weer dat er niets bijzonders aan de hand is op de IC. Dus dat zal wel locatie afhankelijk zijn.

Wat is de toename trouwens? Want gemiddeld komt er 1 a 2 patiënten per ziekenhuis bij per dag.

Dit, en de besmettingen onder zorgpersoneel is zorgwekkend. Ook meteen antwoord op de vraag van @DennieOK (ziekenhuizen in gevaar...als er 6medewerkers van 1 IC besmet zijn schiet t op)

Kwaal niet ernstig?
Ken een aantal veertigers die corona hebben gehad, meer dan de helft heeft nog steeds problemen met de longen en andere organen.
collega van 50 die 8 weken ic heeft gelegen waarvan 5 in coma. Ook een gezonde kerel. Nu nog steeds in het revalidatiecentrum.
:aluhoedje:

Ja grappig want mijn buurman zegt weer dat er niets bijzonders aan de hand is op de IC. Dus dat zal wel locatie afhankelijk zijn.

Wat is de toename trouwens? Want gemiddeld komt er 1 a 2 patiënten per ziekenhuis bij per dag.
Waarschijnlijk midden in friesland of zoiets?

Kwaal niet ernstig?
Nee hoor, over een jaar ongeveer wanneer de grote economische gevolgen zichtbaar worden.
Leef jij in een sprookje of, waar denk jij eigenlijk waar de zorg van betaald wordt? Denk je niet dat wij welvarend moeten blijven, wil je deze zelfde zorg behouden?

Nee hoor, over een jaar ongeveer wanneer de grote economische gevolgen zichtbaar worden.
Leef jij in een sprookje of, waar denk jij eigenlijk waar de zorg van betaald wordt? Denk je niet dat wij welvarend moeten blijven, wil je deze zelfde zorg behouden?
Ja en daarom vind ik het zo raar dat iedereen klaagt over de maatregelen van de regering. De economie is de motor van je land. Ik snap dan wel dat ze die bewust stil leggen.
Daarnaast zien we dat Nederland een veel minder zware economische klap heeft gekrgen dan Belgie die strengere maatregelen had.

Tevens zijn er ook nog steeds een groot aantal bedrijven die weinig tot niets merken van Corona. Horeca is niet onze economie, dat zijn alle bedrijven bij elkaar.

Dan bedoel ik longschade etc.
Volgens mij heb je een beetje een gebrekkige kennis van hoe dat soort dingen ontstaan. Het krijgen van een longontsteking heeft sowieso een enorm risico op longschade en ook het hart wordt vaak aangetast. Wordt een paar pagina's eerder in dit topic ook over gesproken.
Tevens zien we nu dat het aandeel personen dat ernstig ziek wordt (longontsteking) rap daalt.

Kwaal niet ernstig?
Meesten herstellen wel weer. Van elke infectie kun je lang last hebben toch? IC opname kan nu korter en dan heb je ook minder herstel/revalidatie nodig, in coma liggen is gewoon zwaar dat komt niet alleen van hoe erg het virus zelf is.

Terug
Naar boven