Fitness Seller

Coronavirus

Nee ik zie het in mijn werk, ik zie een collega die een gezonde grote vent was die een schim is van zichzelf.
Ik hoor het van vrienden in het ziekenhuis.

En ja ik ga naar de horeca om te lunchen of te dineren, pak een terrasje juist om die sector te steunen.
Ik ben klaar met gasten die alles blijven ontkennen maar zelf in de groep zitten waar de meeste besmettingen zitten.
1602592150384.png

Die zeggen duidelijk dat het sinds corona zo extreem is dat ze dit nog nooit eerder mee hebben gemaakt? Vind het wel knap want volgens de cijfers komen er elke dag 1 a 2 corona patienten bij per ziekenhuis.
Alsze dat heel druk noemen..
Ik hang iedere dag 1 of 2 kilo aan je stang bij het bankdrukken, kijken of je dat na een week nog leuk gaat vinden

Makkelijk praten als het niet zo is, praat je zo als je vader vanavond te horen krijgt dat hij een open hartoperatie nodig heeft maar er geen plek is op de ic?
Die gaan wel door hoor, net als tijdens de eerste golf. IC's zijn ook verdeeld met een corona ruimte apart van de rest/reguliere zorg.

Nee maar dit is tijdens het griep seizoen ook zo dus waarom moet het nu het land op slot?
Omdat bij de griep het verloop op de ic sneller is.
Nu gaat er iedere dag 2 x 1 kilo bij en na een week of 3 gaan we opbouwen en afbouwen, dan geen kilo per kant maar 250 gram.

Dat zijn 1000 IC bedden en laatst had iemand hier toch aangegeven dat 1 bed ruim €800k kost per jaar.
Denk dat 80k eerder komt. Dat kunnen we als samenleving trouwens prima betalen. Waar gaat anders alle zorgpremie heen als ik vragen mag?

Zonder maatregelen, en niet elk griepseizoen, en ook wordt de reguliere zorg niet uitgesteld..
Ah heb je hem weer, de cirkel redenatie.

Als het beter gaat, dan ligt het aan de maatregelen. Gaat het minder dan ligt het aan ons gedrag.

Bewijs? Bovendien, in de zomer hield bijna niemand zich aan de maatregelen en toch bleven de ziekenhuizen leeg. Nu komt hier griep seizoen er weer aan en zien we het een heel klein beetje stijgen.
Het is toch allemaal wel heel erg toevallig he.

Dat zijn 1000 IC bedden en laatst had iemand hier toch aangegeven dat 1 bed ruim €800k kost per jaar.
Klopt, ca.2400,- per dag maakt bijna 9000k per jaar.
Dan gaan we er 9 maanden van het jaar 4000 niet gebruiken maar wel ca. 20.000 verpleegkundige voor opleiden.

Ah heb je hem weer, de cirkel redenatie.

Als het beter gaat, dan ligt het aan de maatregelen. Gaat het minder dan ligt het aan ons gedrag.

Bewijs? Bovendien, in de zomer hield bijna niemand zich aan de maatregelen en toch bleven de ziekenhuizen leeg. Nu komt hier griep seizoen er weer aan en zien we het een heel klein beetje stijgen.
Het is toch allemaal wel heel erg toevallig he.
Helemaal gelijk, komt door het warme weer.
Hmmm Madrid nu tussen de 25 en 30 graden en daar vliegen de besmettingen de pan uit.

Hmmm Madrid nu tussen de 25 en 30 graden en daar vliegen de besmettingen de pan uit.
Overigens sluit het een het ander niet uit.

Warm weer kan waar zijn, maar ook dat mensen met een mediterrane herkomst vatbaarder zijn, zoals bv ook voor obesitas.

Hoeveel verdienen die dan per maand? 80k per jaar lol
  • Het salaris ligt tussen € 3.196,- en € 3.922,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9a CAO UMC). Dat betekent dat je netto maximaal € 2.686,- per maand* kan verdienen op basis van 36 uur.
  • Het salaris is exclusief eventuele toeslagen voor onregelmatige diensten,
Dan ga je denk ik richting de 50.000 tot 55.000 bruto per jaar

Besmettingen boeien helemaal niets. Ziekenhuis opnames, IC opnames en overlijdenen. Daar doen we het toch voor?
Mijn halve familie is besmet geweest, niemand heeft er ook maar iets van gemerkt.

Je doet net of een besmetting van corona gelijk staat aan kanker hebben. Als je kanker hebt ben je serieus ziek, als je corona hebt is het niets bijzonders.

Je doet net of een besmetting van corona gelijk staat aan kanker hebben. Als je kanker hebt ben je serieus ziek, als je corona hebt is het niets bijzonders.
Gelukkig bij de meeste niet nee.
Spijtig om te zien dat door de mensen zoals jij die er eigenlijk schijt aan hebben we voorlopig niet van de maatregelen afkomen maar wel zeiken dat we de economie slopen

Hoeveel verdienen die dan per maand? 80k per jaar lol
Ik zou het op prijs stellen als je nauwkeurig leest waar je op reageert, ik schreef loonkosten, niet salaris. Loonkosten is immers wat het ons als belastingbetalers kost.

Dat probeer ik ook.

Dankje.

PS: mocht mijn reactie alsnog een foute inschatting bevatten, laten we dan zeggen dat het nog niet eens de loonkosten zijn van 1 bemande IC verpleegkundige plek, dat gaat immers 24/7 door.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven