Fitness Seller

Coronavirus

Ah heb je hem weer, de cirkel redenatie.

Als het beter gaat, dan ligt het aan de maatregelen. Gaat het minder dan ligt het aan ons gedrag.

Bewijs? Bovendien, in de zomer hield bijna niemand zich aan de maatregelen en toch bleven de ziekenhuizen leeg. Nu komt hier griep seizoen er weer aan en zien we het een heel klein beetje stijgen.
Het is toch allemaal wel heel erg toevallig he.
Ik antwoord op jouw stelling dat de IC's elk griepseizoen overvol liggen. IC's die volliggen is niet zo'n probleem, wel als ze boven hun capaciteit moeten draaien en alle reguliere zorg stilgelegd moet worden.

En er zijn genoeg die zich aan de maatregelen houden, lekker anekdotisch bewijs. Iets met goed weer en meer mensen buiten? En wat is er toevallig aan dat er een stijging gepaard gaat met een groep seizoen? Doe je alluhoedje af man.

Wat iemand bruto verdient zijn niet de kosten die het bedrijf heeft, veruit niet. Tel daar nog maar 30% bovenop.

Ik antwoord op jouw stelling dat de IC's elk griepseizoen overvol liggen. IC's die volliggen is niet zo'n probleem, wel als ze boven hun capaciteit moeten draaien en alle reguliere zorg stilgelegd moet worden.

En er zijn genoeg die zich aan de maatregelen houden, lekker anekdotisch bewijs. Iets met goed weer en meer mensen buiten? En wat is er toevallig aan dat er een stijging gepaard gaat met een groep seizoen? Doe je alluhoedje af man.
Houd je zelf niet voor de gek, als ik nu een willekeurige supermarkt binnen loop houd niemand zich aan de 1,5 meter. Dus de redenatie dat het de hele zomer goed ging de reden was omdat wij ons
"goed hadden gedragen".

Ik ben wel met je eens dat ik overtuigd bent van het verhaal van maurice de hond met earosolen, dus inderdaad door dat mensen naar buiten gaan stopt het verspreiden. Dat dus bij goede ventilatie de kans nihil is dat je besmet raakt. Dus waarom zetten we daar niet op in, in plaats van
die belachelijke 1,5 meter, waar overigens geen enkel grondig bewijs van is.

Dus als je dan toch wat wilt doen, zet dan vol in op ventilatie. Dan kunnen voetbalwedstrijden, festivals en alles wat buiten is gewoon plaatsvinden. Maar in het algemeen vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gezondheid, dus als jij lekker veel vette troep wilt eten, moet je dan doen. Als jij lekker wilt roken, prima. Als jij denkt dat je vatbaar bent voor corona, zorg dan ook gewoon goed voor jezelf en ga de grote massa's niet in.

. Als jij denkt dat je vatbaar bent voor corona, zorg dan ook gewoon goed voor jezelf en ga de grote massa's niet in.
Die 1.5 mtr heeft al bewezen dat een hoop andere infectieziektes afgelopen jaar een stuk lager liggen.
Helaas heeft niemand van te voren zicht of hij of zij vatbaar is voor ernstige complicaties.
Zou toch mooi zijn dat we dat zouden weten met alles.

Dat buiten is ook leuk maar we horen nu al de hele dag dat bij de Giro diverse wielrenners allemaal positief testen, rijden de hele dag lekker in de frisse buitenlucht.

Die 1.5 mtr heeft al bewezen dat een hoop andere infectieziektes afgelopen jaar een stuk lager liggen.
Helaas heeft niemand van te voren zicht of hij of zij vatbaar is voor ernstige complicaties.
Zou toch mooi zijn dat we dat zouden weten met alles.
Gast, ik stap de auto in omdat ik de kans acht dat ik overlijd aan een auto ongeluk zeer klein is.
Zo geldt dat voor ieder persoon.. Alles wat ik doe brengt risico's met zich mee.

121331834_3351576248254102_5022460252016598083_n.jpg

Sorry maar dit zijn de harde cijfers..
Heb je ze ook t/m vandaag?

Gast, ik stap de auto in omdat ik de kans acht dat ik overlijd aan een auto ongeluk zeer klein is.
Zo geldt dat voor ieder persoon.. Alles wat ik doe brengt risico's met zich mee.
Gast, zo stap ik ook in de auto en op de motor.
Doe alleen wel mijn gordel om, heb een airbag in de auto om de risico's te verkleinen.
Draag op de motor altijd een pak, helm, laarzen en handschoenen om de risico's te verkleinen.
Neuk als ik date met condoom om de risico's te verkleinen.

Beetje zoals 1.5 meter, mondkapje etc.

Houd je zelf niet voor de gek, als ik nu een willekeurige supermarkt binnen loop houd niemand zich aan de 1,5 meter. Dus de redenatie dat het de hele zomer goed ging de reden was omdat wij ons
"goed hadden gedragen".

Ik ben wel met je eens dat ik overtuigd bent van het verhaal van maurice de hond met earosolen, dus inderdaad door dat mensen naar buiten gaan stopt het verspreiden. Dat dus bij goede ventilatie de kans nihil is dat je besmet raakt. Dus waarom zetten we daar niet op in, in plaats van

Dus als je dan toch wat wilt doen, zet dan vol in op ventilatie. Dan kunnen voetbalwedstrijden, festivals en alles wat buiten is gewoon plaatsvinden. Maar in het algemeen vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gezondheid, dus als jij lekker veel vette troep wilt eten, moet je dan doen. Als jij lekker wilt roken, prima. Als jij denkt dat je vatbaar bent voor corona, zorg dan ook gewoon goed voor jezelf en ga de grote massa's niet in.
Ik heb niet gezegd dat buiten niks verspreid wordt. Maar minimaal, zoals in de zomer.

En risico groep opsluiten gaat niet werken. Ik lekker naar een festival en besmet thuiskomen bij m’n moeder die kanker heeft?

Kan zo die mooie grafiek niet vinden maar vandaag waren er 45 opnames, wat gemiddeld 3 is per ziekenhuis. 3. 3. 3. Nogmaals 3.
Er sterven elke dag 400 mensen. Maar omdat er nu per dag 3 mensen worden opgenomen in ieder ziekenhuis leggen we ons hele land plat.

@Aline was jij degene die de kosten van een IC bed ergens vandaan had?

Een ziekenhuisbed kost per dag zo’n 600 tot 800 euro, maar een ic-bed kost 2400 euro. Ongeveer 1800 euro daarvan gaat naar personeelskosten.

Kan zo die mooie grafiek niet vinden maar vandaag waren er 45 opnames, wat gemiddeld 3 is per ziekenhuis. 3. 3. 3. Nogmaals 3.
Deze loopt een aantal dagen achter.

Het aantal coronapatiënten op de intensive care is dinsdag met 25 gestegen naar 277. In totaal liggen er 1.410 coronapatiënten in het ziekenhuis, 112 meer dan de dag ervoor, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS).

@Aline was jij degene die de kosten van een IC bed ergens vandaan had?
1602594760161.png

En de ziekenhuis opnames. Ik heb zojuist de officiele dashboard van de overheid gevonden. Hier staat alles wel heel overzichtelijk in moet ik zeggen. Zie dat linkje die ik bij mijn vorige post heb meegestuurd.

Terug
Naar boven