Ik zal hem nog eens voor je uitrekenen. Maar met wat andere getallen. Want je bent niet dom, maar vals. Lekker trucjes toepassen om de discussie ‘te winnen’.
Met wat andere getallen ja, want die getallen staan niet geheel vast. Die ifr kan je verschillende waarden van vinden. Naarmate men de ziekte beter begrijpt wordt dat getal betrouwbaarder. ifr loopt misschien wel op als er onvoldoende zorg beschikbaar is. Loopt misschien terug met de voortschrijdende kennis van behandelen.
maar de ordegrootte is ongeveer even groot. 100.000 en 600.000 is zelfde ordegrootte. Het zijn enorm veel dode mensen. Een enorme berg.
Volgens het RIVM is de ifr ongeveer 1%. Infection fatality rate. Als we tot groepsimmuniteit gaan wordt ongeveer 65% van de Nederlanders besmet. En dat kunnen er vast ook 60
Of 70 zijn. Dat is grofweg 11 miljoen. Dan kom je uit op 110.000 doden. Vorige keer gaf ik ook al
Aan dat het vast wat mindering en de getallen nog met de week veranderen.
Maar dat dit soort berekeningen jou niet bevallen maakt niet uit. Deze ordegrootte gaat het gewoon om En dat is best groot. En dan hebben
We het nog niet gehad over de overige gezondheidsschade van mensen met longpeoblemen na Corona, of embolie etc. En uitgestelde operaties en doden aan linker door gebrek aan behandeling.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Maak de sommen met verschillende percentages en scenario’s. Maar het gaat om enorme getallen aan dode mensen. Dat jij het leuk vindt op details in te gaan en verder niet wilt lezen is niet mijn probleem. Ik ben weer weg uit dit topic.Klaar met zoveel domheid en drogredenen.