XXL Nutrition

Coronavirus

Maar over 2 weken kun je dan gelukkig wel weer janken dat de boel nog verder dichtgaat.
Schreeuwen om het schreeuwen toch......
Al gedragen we ons voorbeeldig, mensen worden ziek. Gemiddelde leeftijd is 81 jaar die aan corona sterven, hadden die hiervoor het eeuwige leven ofzo?

(overlijden aan een auto ongeluk is groter).
Vroeger zeker, toen kwamen er maatregelen zoals kreukelzones, kooiconstructies, gordels, airbags en steeds meer mensen komen er zonder zware verwondingen vanaf.
Misschien als je de maatregelen een beetje opvolgt zoals aangegeven is corona ook sneller onde controle

Jij ook?

Misschien had je dat een paar weken geleden al moeten doen samen met de andere aluhoedjes.
Dan hadden we nu misschien in een iets betere situatie gezeten.
In welke situatie bevinden we ons die zo slecht is dan?

Gelet op het aantal sterfgevallen is er helemaal niets aan de hand. Of baseer je dit op het aantal 'positief geteste mensen'?

Vroeger zeker, toen kwamen er maatregelen zoals kreukelzones, kooiconstructies, gordels, airbags en steeds meer mensen komen er zonder zware verwondingen vanaf.
Misschien als je de maatregelen een beetje opvolgt zoals aangegeven is corona ook sneller onde controle
Neuh, iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid. Zo ook voor dit virus. Als jij bang bent, blijf je lekker binnen. Niemand die jou mist.

In welke situatie bevinden we ons die zo slecht is dan?

Gelet op het aantal sterfgevallen is er helemaal niets aan de hand. Of baseer je dit op het aantal 'positief geteste mensen'?
Nee op de reguliere zorg die ze afbouwen.
Waarmee je straks hele groepen gaat raken die geen 80+ zijn maar misschien veertigers etc met hart en vaatziekten, kanker, etc.

Neuh, iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid. Zo ook voor dit virus. Als jij bang bent, blijf je lekker binnen. Niemand die jou mist.
Helaas missen mensen mij wel, die zien mij toch graag komen als ze klem in de auto zitten of de hut staat in de brand.
Zelfs als hun kat in de boom zit zijn ze blij als ik kom. Kan dus helaas niet binnen blijven.

Helaas missen mensen mij wel, die zien mij toch graag komen als ze klem in de auto zitten of de hut staat in de brand.
Zelfs als hun kat in de boom zit zijn ze blij als ik kom. Kan dus helaas niet binnen blijven.
Dieren helpen is altijd +1. Dus bij deze, ga vooral naar buiten :D

We worden platgebombarbeerd met paniekberichten. Het is psychologisch terrorisme.

Een voorbeeld: Dit stond dus op de voorpagina van de NOS:
Screenshot_20201014-085220_Chrome.jpg

Mooie paniektitel. Overleden aan corona na een herbesmetting. Wat een verschrikkelijke ziekte is corona toch.

O wacht..
Screenshot_20201014-085340_Chrome.jpg

Als een 89 jarige met een aangetast immuunsysteem pas na de 2e keer corona het loodje legt, dan is het toch wel redelijk duidelijk dat men zich geen zorgen hoeft te maken over corona.

Nee op de reguliere zorg die ze afbouwen.
Waarmee je straks hele groepen gaat raken die geen 80+ zijn maar misschien veertigers etc met hart en vaatziekten, kanker, etc.
Je bedoelt de zorg die de afgelopen jaren door ditzelfde kabinet is afgebroken. De zorg die de afgelopen 6 maanden totaal niet opgeschaalt is om ons voor te bereiden op de 'tweede golf'.
De zorg die mensen met kanker en hartproblemen nu geen zorg meer gaat verlenen omdat een handjevol bejaarden met onderliggend lijden het loodje legt.

Dat komt dus niet door corona maar door het achterlijke beleid van de regering.

We worden platgebombarbeerd met paniekberichten. Het is psychologisch terrorisme.

Een voorbeeld: Dit stond dus op de voorpagina van de NOS:
Screenshot_20201014-085220_Chrome.jpg

Mooie paniektitel. Overleden aan corona na een herbesmetting. Wat een verschrikkelijke ziekte is corona toch.

O wacht..
Screenshot_20201014-085340_Chrome.jpg

Als een 89 jarige met een aangetast immuunsysteem pas na de 2e keer corona het loodje legt, dan is het toch wel redelijk duidelijk dat men zich geen zorgen hoeft te maken over corona.
Één specifiek geval is natuurlijk niet representatief maar en het wel met je eens dat het niet het killer virus is wat op voorhand werd gedacht.
Het benoemen van aantal overlijdens lijkt ook zo beetje zijn te verdwenen, ik lees alleen maar forse toename in besmettingen. We zullen zien waar we over 2 weken staan maar ik mag toch hopen dat
als het over 2 weken niet veel erger is geworden ondanks alle besmettingen dat we dan weer gaan afschalen wat betreft de maatregelen.

Dit filmpje laat overigens zien dat er in voorgaande jaren ook wel paniek was in de ziekenhuizen en dat operaties werden uitgesteld. Dit is dus geen nieuwe fenomeen.

De zorg die de afgelopen 6 maanden totaal niet opgeschaalt is om ons voor te bereiden op de 'tweede golf'.
Nee je kunt ook echt in 6maanden 3000 ic verpleegkundige opleiden.
Er waren op diverse plaatsen noodhospitaals geplaatst maar zonder de handjes aan het bed kom je niet ver.

dat het niet het killer virus is wat op voorhand werd gedacht.
Helaas niet nee. Ik had in het begin nog de hoop dat het de wereldbevolking flink zou reduceren. Met name in turd world shitholes zoals Afrika en het Midden-Oosten (of India en Pakistan) waar men geen goede gezondheidszorg heeft.

Helaas blijkt het slechts een storm in een glas water te zijn. Jammer, gemiste kans.

Nee je kunt ook echt in 6maanden 3000 ic verpleegkundige opleiden.
Er waren op diverse plaatsen noodhospitaals geplaatst maar zonder de handjes aan het bed kom je niet ver.
En waarom kan dat niet? We zijn toch een welvarend 1e wereldland met genoeg geld en resources? Waar baseer jij op dat het niet mogelijk is om in 6 maanden 3000 verplegers op te leiden die getraind zijn in het behandelen/verplegen van coronapatiënten?

Dit zuig je nu dus gewoon uit je duim.

Helaas niet nee. Ik had in het begin nog de hoop dat het de wereldbevolking flink zou reduceren. Met name in turd world shitholes zoals Afrika en het Midden-Oosten (of India en Pakistan) waar men geen goede gezondheidszorg heeft.

Helaas blijkt het slechts een storm in een glas water te zijn. Jammer, gemiste kans.
Triest.

Vind het wel grappig dat sommige mensen nog steeds denken dat dit virus de wereld is ingeslingerd om de wereld bevolking significant in te krimpen.
Dat is dan mooi mislukt LOL.

En waarom kan dat niet? We zijn toch een welvarend 1e wereldland met genoeg geld en resources? Waar baseer jij op dat het niet mogelijk is om in 6 maanden 3000 verplegers op te leiden die getraind zijn in het behandelen/verplegen van coronapatiënten?

Dit zuig je nu dus gewoon uit je duim.
Jij hebt echt geen idee wat de zorg inhoudt. Ik zou me niet graag laten behandelen door iemand die 6 maanden opleiding heeft gehad, ja die mag me kont wassen maar echt niet medicatie etc gaan toedienen

Die ‘reductie’ mag van mij juist in de ‘Westerse’ beschaving beginnen. Waar men zoveel eet dat er ziektes zoals obesitas zich hebben ontwikkeld.

Terug
Naar boven