MuscleMeat

Coronavirus

Ja deze zitten er inderdaad naast. De richtlijnen die wij gebruiken zijn als enige landje anders.

Qua vakgebied heb ik tijdens mijn studie chemie een trimester cellbiologie en medische micriobiologie gehad. Werden dus ook veel verschillende pathogenen behandelt in de stof, hoe deze werken, hoe het lichaam hier op reageert, etc.
Super interessant trouwens. Ik ben natuurlijk geen expert, verre van, maar ik heb wel een basale kennis opgedaan.

En daarnaast vind ik het sinds mijn jeugd al interessant om mij te verdiepen over dit onderwerp. En speculeren over mogelijke apocalyptische situaties is natuurlijk altijd leuk.

Ik heb 5 nieuwe woorden bijgeleerd.

1583620859044.png

Beurs leek even vertrouwen terug te winnen, maar de besmettingsgroei in Europe heeft nu zoveel onrust veroorzaakt dat we op een yearly low staan

:(
Throwback naar de persoon die paar paginas terug het een zo goede zet vond om aandelen te kopen vorige week vrijdag.

Throwback naar de persoon die paar paginas terug het een zo goede zet vond om aandelen te kopen vorige week vrijdag.

Zoals ik al op het TRF zei, het is nog lang niet de tijd om te kopen

Dit is pas het begin. Het gaat nog veel erger worden. Nederland treft vrijwel geen maatregelen. Iets met voortschrijdend inzicht. Je zou haast denken dat ze hopen/denken/weten dat dit wel eens een mooie oplossing voor de vergrijzing is. Maar mensen noemen dat doemdenken en hysterie.

Vliegtuigmaatschappijen gaan het ook zwaar krijgen, zullen er wel veel failliet gaan.

"The International Air Transport Association (IATA) trade group forecasts that global passenger revenue could decline by US$113 billion or 13.5 per cent this year due to COVID-19, which has caused at least 3,200 deaths and spread to more than 100,000 people across some 90 countries as governments ramp up containment measures."

De tourisme branch gaat het ook zwaar krijgen. Ach ja, je kan straks wel lekker goedkoop op vakantie. De koers van de Thaise Baht wordt er zo te zien in ieder geval niet ongunstiger door.

Laatst bewerkt:
Welke zinnige en praktische maatregelen kunnen er dan genomen worden?
RIVM richtlijnen aanpassen en verscherpen bijvoorbeeld. Negatief reisadvies geven voor bepaalde gebieden. Dat is alvast een goede om mee te beginnen.

En ze hadden allang een noodplan moeten maken: wat te doen bij een grote pandemie die ons zorgstelsel (dat het al moeilijk heeft) nog veel meer onder druk gaat zetten.

Laatst bewerkt:
Volgens de nieuwe richtlijnen van het RIVM voor Brabant moeten de leerlingen en docenten van de school van mijn dochter die verkouden of ziek zijn thuis blijven. Laat nu net haar mentor verkouden zijn: dochter tot nader order thuis...

Aflassen grote evenementen zou mijn inziens ook verstandig zijn, tevens het advies om even geen handen te geven.

Laatst bewerkt:
Waarom zijn mensen 's zomers minder verkouden en heerst er geen griep? Kunnen de virussen niet goed tegen de temperatuur of ligt het gewoon aan de menselijke weerstand.

The journal of immunology 184 (2), 965-974, 2010
Epidemiological studies suggest that low vitamin D levels may increase the risk or severity of respiratory viral infections.

Er is een duidelijke correlatie tussen een Vit D tekort en een verminderde weerstand tegen (bepaalde) virussen. Hetzelfde geldt voor vit C. Er zijn genoeg onderzoeken over te vinden op google scholar, pubmed, etc. Met onderzoeken bedoel ik dus geen alternatieve homeopathische geneeswebsites.

Tijdena de koude donkere wintermaanden is extra vit D3 en vit C supplementeren zeker geen overbodige luxe. Vooral nu niet tijdens deze corona pandemie.

*edit*
Dit artikel is ook zeer interessant.

Vitamin D deficiency: a worldwide problem with health consequences
Michael F Holick, Tai C Chen

The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 87, Issue 4, April 2008, Pages 1080S–1086S,

Published: 01 April 2008

Laatst bewerkt:
In Noord Italië sluiten o.a. sportscholen. :(

16 miljoen mensen in quarantaine!

Waarom zijn mensen 's zomers minder verkouden en heerst er geen griep? Kunnen de virussen niet goed tegen de temperatuur of ligt het gewoon aan de menselijke weerstand.

The journal of immunology 184 (2), 965-974, 2010
Epidemiological studies suggest that low vitamin D levels may increase the risk or severity of respiratory viral infections.

Er is een duidelijke correlatie tussen een Vit D tekort en een verminderde weerstand tegen (bepaalde) virussen. Hetzelfde geldt voor vit C. Er zijn genoeg onderzoeken over te vinden op google scholar, pubmed, etc. Met onderzoeken bedoel ik dus geen alternatieve homeopathische geneeswebsites.

Tijdena de koude donkere wintermaanden is extra vit D3 en vit C supplementeren zeker geen overbodige luxe. Vooral nu niet tijdens deze corona pandemie.

*edit*
Dit artikel is ook zeer interessant.

Vitamin D deficiency: a worldwide problem with health consequences
Michael F Holick, Tai C Chen

The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 87, Issue 4, April 2008, Pages 1080S–1086S,

Published: 01 April 2008
Voor wie trouwens tegen betaalmuren of afgeschermde papers aanloopt tijdens zijn research; deze website maakt je artikel openbaar:

Gewoon de DOI invoeren. Heel handig aangezien op bijv. Pubmed vaak alleen de abstracts zichtbaar zijn. Of je moet inloggen via een universiteits computer. Nu heeft iedereen toegang tot deze kennis. :cool:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Welke zinnige en praktische maatregelen kunnen er dan genomen worden?

Ja, dat maakt nu niet meer uit. We zagen het aankomen. Vertrouwde op de overheid. Hoopte dat heel Europa een beetje zou opletten. Maar Italië had ' pech ' en de rest van Europa durfde geen actie te ondernemen. En nu is het hier, om voorlopig huis te houden.
Daag economische groei.
Welterusten minister president.
Welterusten Steks :lick: Of heb jij gisteren wel de Strade Bianchi kunnen kijken?

Wel grappig, al die 'DBB-experts' die precies weten hoe we het hadden moeten aanpakken. 'De beste stuurlui staan aan wal', kent u die uitdrukking? :eyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven