Fitness Seller

Coronavirus

Dat weet ik. Ik doelde meer op het feit dat het ze niet boeit. Heb je de interviews gezien? Vele gasten zeiden: "ach ja ik ben jong, alleen oudjes gaan er dood aan. Ik maak me er geen zorgen om."

Die mentaliteit is dus fucked up tijdens een pandemie. Ik wilde er niet mee zeggen dat ze hun reis hadden moeten cancellen.
Ok, daar heb je gelijk in, ik dacht dat jij net als vele anderen het niet goed vond dat ze naar noord Italië waren afgereisd maar zuid Frankrijk (20 km verder) wel goed had gevonden.

Trouwens, denken we tijdens een griep epidemie niet allemaal als die studenten?

wat vinden jullie van het contrast van het aantal doden in Italie, Iran en Zuid Korea?
Zuid Korea 1.46%
Iran 2.49%
Italie 3.96%

Dat weet ik. Ik doelde meer op het feit dat het ze niet boeit. Heb je de interviews gezien? Vele gasten zeiden: "ach ja ik ben jong, alleen oudjes gaan er dood aan. Ik maak me er geen zorgen om."

Die mentaliteit is dus fucked up tijdens een pandemie. Ik wilde er niet mee zeggen dat ze hun reis hadden moeten cancellen.

Omdat het allemaal over de top mong*len zijn die zogenaamd skulls and bones willen spelen met die doorgedraaide kutkoppen van ze. Ze hadden allemaal ter plekke in quarantaine moeten gaan zitten middenin de haard. Eens zien of die grafbakken dan nog zulke praatjes hebben dat alleen oudjes er aan dood gaan. Alleen voor die uitspraak zou ik ze niet tegen moeten komen, want dan wordt het een bergje skulls and bones.

Hoerejongen

Omdat het allemaal over de top mong*len zijn die zogenaamd skulls and bones willen spelen met die doorgedraaide kutkoppen van ze. Ze hadden allemaal ter plekke in quarantaine moeten gaan zitten middenin de haard. Eens zien of die grafbakken dan nog zulke praatjes hebben dat alleen oudjes er aan dood gaan. Alleen voor die uitspraak zou ik ze niet tegen moeten komen, want dan wordt het een bergje skulls and bones.

Hoerejongen
Verder alles goed jongen? :aai:

Er is genoeg aan te merken op Italië en China, maar voorlopig volgt de trent in Nederland de lijn van Iran en is in Italië de trent veel gunstiger geweest.

Je moet in het begin van een epidemie heftig ingrijpen om de de verspreiding te rekken, daarmee heb je uiteindelijk hetzelfde aantal besmettingen, maar blijft het gelijktijdig aantal besmettingen lager, waardoor de kans groter is dat je gezondheidszorg het aankan.

Ook interessant: growth thinkers vs base-rate thinkers:
Political scientist Philip Tetlock, in his work on superforecasters, has shown that base-rate thinking is often more reliable than the supposed wisdom of experts. Most of the world, most of the time, does not change very quickly. So there is an advantage to considering broadly common historical probabilities and simply refusing to impose too much structure on a problem.

That said, there are some cases where base-rate thinking clearly goes askew. Base-rate thinking obscured the ability to foresee the highly unusual 2008 financial crisis, for example. If applied in, say, 2014, base-rate thinking would not have predicted the election of Donald Trump.

As for the health-care establishment, epidemiologists understand exponential growth rates very well. But many medical professionals think in terms of what are called “normal” statistical distributions. If someone visits your office with what appears to be a typical flu case, it is usually exactly that. The result is that there is not much surge capacity in America’s hospitals and public-health institutions.

Ik ben vooral benieuwd wat ik er van ga merken tijdens mijn reis. Nederland is nu nog laks, maar met twee weken tijd en alle toeristen vanuit Noord-Italië gaat het nog wel eens heel explosief kunnen groeien. Gisteren weer een fijne werkdag gehad met mijn corona-collega die vorige week uit het noorden van Italië terug kwam. Die is gisteren ziek naar huis gegaan tijdens werk.

Er is genoeg aan te merken op Italië en China, maar voorlopig volgt de trent in Nederland de lijn van Iran en is in Italië de trent veel gunstiger geweest.

Je moet in het begin van een epidemie heftig ingrijpen om de de verspreiding te rekken, daarmee heb je uiteindelijk hetzelfde aantal besmettingen, maar blijft het gelijktijdig aantal besmettingen lager, waardoor de kans groter is dat je gezondheidszorg het aankan.

Ook interessant: growth thinkers vs base-rate thinkers:

Lijkt me niet handig om die grafiek te baseren op infecties per inwoners, NL is met z'n bevolkingsdichtheid toch niet te vergelijken

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven