AndroidHealthClinic

Coronavirus

nou een ding heeft deze corona shit mij wel duidelijk gemaakt ,wat een bende achterlijke debielen wonen in ons land,
kritisch zijn is o.k maar overal een complot in zien is :gek:

Ik hoorde dat er OMT leden worden bedreigd en éën lid zelfs bescherming krijgt. Wat vinden we daarvan?
Dan weten die ook eens wat het is als hun vrijheden worden ingeperkt!

(Bovenstaande is ironie, gebaseerd op een zielige smoes van Trevor Noah over Geert Wilders)

nou een ding heeft deze corona shit mij wel duidelijk gemaakt ,wat een bende achterlijke debielen wonen in ons land,
kritisch zijn is o.k maar overal een complot in zien is :gek:
Zijn er verdacht veel en prominent in de berichtgeving ook. Ik denk haast aan een complot om zo alle kritiek en weerstand opzij te kunnen zetten als behorende tot complotgekkies.

Zijn er verdacht veel en prominent in de berichtgeving ook. Ik denk haast aan een complot om zo alle kritiek en weerstand opzij te kunnen zetten als behorende tot complotgekkies.
Enerzijds zie je dat wel vaker, zie ook BLM, ZP, Klimaat: iedereen die niet helemaal meegaat is een gekkie, anderzijds zijn er een heleboel mensen die "alleen maar kritische vragen stellen" die ook echt gekkies zijn.

Ziet er naar uit dat ik toch niet de crisis kan doorkomen zonder een cuckkapje te moeten dragen. Mag zelfs 5-6 uur lang voor een sollicitatie op reis.

Is er al iemand zo stoer geweest om zonder met het ov te gaan? Zetten ze je de bus/trein uit als je geen kapje op hebt of krijg je alleen een boete en mag je dan door? (wat alsnog goedkoper is dan met een taxi gaan)

Weleens het werk van Noam Chomsky gelezen? Hij beschrijft dit als een van de tactieken die het media/overheidkartel gebruikt om de juiste mening mainstream te houden.

Ziet er naar uit dat ik toch niet de crisis kan doorkomen zonder een cuckkapje te moeten dragen. Mag zelfs 5-6 uur lang voor een sollicitatie op reis.

Is er al iemand zo stoer geweest om zonder met het ov te gaan? Zetten ze je de bus/trein uit als je geen kapje op hebt of krijg je alleen een boete en mag je dan door? (wat alsnog goedkoper is dan met een taxi gaan)
Waarom zou je dat doen?

Weleens het werk van Noam Chomsky gelezen? Hij beschrijft dit als een van de tactieken die het media/overheidkartel gebruikt om de juiste mening mainstream te houden.
Ook een eenvoudige debattruc om het niet over de inhoud te hoeven hebben. Tatcher heeft dat eens brilliant gedaan toen iemand klaagde dat de rijken er veel meer op vooruit waren gegaan dan de armen: "He rather would have the poor be poorer... ", een heleboel van die rijkdom was iirc vooral op papier: als jij je sociale huurwoning kan kopen gaat je bezit omhoog, maar je hebt wel meer schulden.

Jij bent tegen windmolens en biomassa, dan ben je een klimaatontkenner en daar hoeven we niet mee in discussie, met als signaal dat mensen die zoiets zeggen zich met die mening buiten het Overton window* plaatsen

* laatst een nieuw concept geleerd:

"Many critics have attempted to broaden the traditional definition of the ‘far right’ – incorporating cultural conservatism...This is the equivalent of attaching plastic horns to a bulldog so that you can call it a monster"
Geweldige quote!

Laatst bewerkt:
Principes zijn me wel 95 euro waard, als ik dan maar door mag. Als ik uit wordt gezet en daardoor te laat kom en kansloos werkloos blijf schiet ik er weinig mee op.

Het is imho heel erg slecht om dingen te doen die tegen je principes in gaan, of waarvan je weet dat het niet klopt. Bouwt een nare gewoonte verder op en corrumpeert je zelfrespect en interne oriëntatie tot waarheidsvinding.

When people are forced to remain silent when they are being told the most obvious lies, or even worse when they are forced to repeat the lies themselves, they lose once and for all their sense of probity. To assent to obvious lies is in some small way to become evil oneself. One's standing to resist anything is thus eroded, and even destroyed.

Principes zijn me wel 95 euro waard, als ik dan maar door mag. Als ik uit wordt gezet en daardoor te laat kom en kansloos werkloos blijf schiet ik er weinig mee op.

Het is imho heel erg slecht om dingen te doen die tegen je principes in gaan, of waarvan je weet dat het niet klopt. Bouwt een nare gewoonte verder op en corrumpeert je zelfrespect en interne oriëntatie tot waarheidsvinding.
Principes zijn belangrijk, maar het zijn ook luxegoederen. (Vrij naar die PvdA'er: In principes kan je niet wonen)

Is het volgen van de regels ook niet een principe? (Niet onbegrensd in de zin van bevel is bevel)

Vind je dat je een lekker leven leidt dankzij, of ondanks je principes?

Principes zijn belangrijk, maar het zijn ook luxegoederen. (Vrij naar die PvdA'er: In principes kan je niet wonen)

Is het volgen van de regels ook niet een principe? (Niet onbegrensd in de zin van bevel is bevel)
In gelul kan je niet wonen!
- Jan Schaefer

Laatst bewerkt:

Ik denk wel dat je regels gemaakt door mensen uit een persoonlijk principe kunt volgen ja. Maar er zijn belangrijkere regels. Hebben de waardes van vrijheid, zelfbeschikking, en persoonlijke integriteit, niet iets met een geloof te maken?

Vind je dat je een lekker leven leidt dankzij, of ondanks je principes?
Nee maar wat moet je anders.

In het grotere plaatje werk ik ernaartoe om zulke keuzes niet opgedragen te kunnen krijgen. Had al zo ver kunnen zijn als mensen niet zo'n solidariteit eisten in hun weerstand tegen zelfbeschikking.

Nee maar wat moet je anders.

In het grotere plaatje werk ik ernaartoe om zulke keuzes niet opgedragen te kunnen krijgen. Had al zo ver kunnen zijn als mensen niet zo'n solidariteit eisten in hun weerstand tegen zelfbeschikking.
Ik ken je al wat langer natuurlijk, al is het via het forum dus ietwat eendimensionaal, dus voelde ik mij zo vrij om een waardeoordeel erover te geven. Komt wellicht wat harder over dan de bedoeling was. Maar de reden dat ik vroeg of het je geholpen heeft, de principes, is dat ik denk dat je best een persoon bent met voldoende mogelijkheden en talent om een fijner leven voor jezelf te creëren.

Zoals je terecht schrijft, als ik door niet dragen van een mondluier uit het OV wordt gezet is het niet zinvol op weg naar een sollicitatie. Maar kan dat niet vaker zo zijn. Kortom wat levert het vasthouden aan principes op en kost het je niet meer dan je misschien zou willen. Of zo'n mondkapje werkt, ik denk van niet, maar het is verplicht. Kan je denken sodemieter op, bepaal ik zelf wel. Is je goed recht overigens, maar als de omstandigheden jou daartoe dwingen zou ik principes overboord zetten en kijken naar wat het oplevert.

De quote snijdt hout maar in deze vind ik het wat moralistisch. In de communicatie is telkens gebleken dat Rutte er zelf niet echt in wil geloven, heeft andere redenen. Wat dat betreft is daarin niet echt een misleiding, vind ik. Is zoeken naar een vorm waarbij de grootste groep zich kan blijven bewegen, zo goed als dat nog kan.

Ik ken je al wat langer natuurlijk, al is het via het forum dus ietwat eendimensionaal, dus voelde ik mij zo vrij om een waardeoordeel erover te geven. Komt wellicht wat harder over dan de bedoeling was. Maar de reden dat ik vroeg of het je geholpen heeft, de principes, is dat ik denk dat je best een persoon bent met voldoende mogelijkheden en talent om een fijner leven voor jezelf te creëren.

Zoals je terecht schrijft, als ik door niet dragen van een mondluier uit het OV wordt gezet is het niet zinvol op weg naar een sollicitatie. Maar kan dat niet vaker zo zijn. Kortom wat levert het vasthouden aan principes op en kost het je niet meer dan je misschien zou willen. Of zo'n mondkapje werkt, ik denk van niet, maar het is verplicht. Kan je denken sodemieter op, bepaal ik zelf wel. Is je goed recht overigens, maar als de omstandigheden jou daartoe dwingen zou ik principes overboord zetten en kijken naar wat het oplevert.

De quote snijdt hout maar in deze vind ik het wat moralistisch. In de communicatie is telkens gebleken dat Rutte er zelf niet echt in wil geloven, heeft andere redenen. Wat dat betreft is daarin niet echt een misleiding, vind ik. Is zoeken naar een vorm waarbij de grootste groep zich kan blijven bewegen, zo goed als dat nog kan.
No offense taken at all, zijn terechte vragen en ik weet ook wel dat ik het mezelf op allerlei manieren erg moeilijk maak om vooruit te komen. Bij andere zaken weet ik wel redelijk goed dat het loslaten van principes net zo min voor me zal werken, ook al levert het geld op. Veelal catch 22s.

Bij het mondkapje zal het alleen om het principe gaan. Dan zegt gewoon alles in me dat het niet zou moeten hoeven. Zoek ik naar mogelijkheden. Als ik er geen zie waarbij ik vooruit kan komen moet het maar, I guess. Weet nog niet wat ik daadwerkelijk zal doen.

In de vacature staat dat je helemaal jezelf kunt zijn bij ze. Ik weet niet of ze daarbij aan een geval zoals ik hebben gedacht. :o

In de vacature staat dat je helemaal jezelf kunt zijn bij ze. Ik weet niet of ze daarbij aan een geval zoals ik hebben gedacht. :o
Goede testcase :roflol:

Kijk ik denk dat een onderscheidend iemand die echt een karaktertje is heus wel in een team kan passen. Zijn vaak toch de typetjes die iets kunnen toevoegen vanuit een andere invalshoek. Maar of je in een systeem past waarbij strikte regels worden gehanteerd, dat is lastig voor in ieder geval een aantal individuen hier, zoals jij (me 2 btw).

Terug
Naar boven