MuscleMeat

Coronavirus

Hangt er niet heel veel af van hoe je in het algemeen naar het rijksvaccinatieprogramma en de grieppriek kijkt?
Ik heb het idee dat een boel twijfelaars nu niet de gebruikelijke twijfelaars zijn. Misschien moet je het zoeken in de hoek van de prik ivm baarmoederhalskanker.

Er is ook een trent naar meer "natuurlijk", want dat zou altijd beter zijn.

Veel is ook angst en de complottheorieën die er altijd zijn vinden daar een goede voedingsbodem. Er is ook een grote groep ontevreden die hier vatbaar voor is. Corona is ook eng en een nieuw vaccin is ook nogal spannend.

als ik naar verre landen op vakantie ga, dan zal ik me ook tegen corona laten vaccineren als het vaccin goedgekeurd is.
Ik ook wel als het dan moet. Dus zal wel gaan gebeuren.

Is net goedgekeurd trouwens.

Het eerste vaccin tegen COVID-19 is vandaag, onder voorwaarden, goedgekeurd. Het gaat om het mRNA-vaccin van Pfizer/BioNTech, genaamd Comirnaty. Het Europese geneesmiddelenbeoordelingscomité van het EMA heeft vandaag een positief advies gegeven.

Ik kan ook nog wel scenario's bedenken waarbij je beter af bent met je natuurlijke onbeinvloedde T-cell geheugen/antilichamen. Als er verschillende varianten komen waarvoor je wel andere antilichaampjes nodig hebt moet je niet net door een vaccin aan de verkeerde zijn blootgesteld.

Daar kan ik echt niet tegen, maar dat is misschien ook deels een beroepsdeformatie.
Ik denk dat elk normaal denkend persoon wel van mening is hoe cringe dat is. Mensen in de beta-kant wellicht wat meer.

Ik ben zelf wel grote fan van natuurlijke stoffen. Je kunt mij altijd blij maken met een berg aan Mimosa hostilis, Acacia confusa, Psychotria viridis, Banisteriopsis caapi, Peganum harmala, Psilocybe cubensis of azurescens en Argyreia nervosa bijvoorbeeld. Zo zijn er nog wel een berg natuurlijke organismen waar ik een grote blij van krijg.

Ik heb het idee dat een boel twijfelaars nu niet de gebruikelijke twijfelaars zijn. Misschien moet je het zoeken in de hoek van de prik ivm baarmoederhalskanker.

Veel is ook angst en de complottheorieën die er altijd zijn vinden daar een goede voedingsbodem. Er is ook een grote groep ontevreden die hier vatbaar voor is. Corona is ook eng en een nieuw vaccin is ook nogal spannend.
Ik denk dat dit inderdaad totaal andere kwesties zijn. Het overgrote gedeelte van de 'antivaxxers' ziet gewoon totaal geen persoonlijk nut voor het nemen van zo'n vaccin. Dan is het een vrij makkelijke keuze.

Ik denk dat elk normaal denkend persoon wel van mening is hoe cringe dat is. Mensen in de beta-kant wellicht wat meer.

Ik ben zelf wel grote fan van natuurlijke stoffen. Je kunt mij altijd blij maken met een berg aan Mimosa hostilis, Acacia confusa, Psychotria viridis, Banisteriopsis caapi, Peganum harmala, Psilocybe cubensis of azurescens en Argyreia nervosa bijvoorbeeld. Zo zijn er nog wel een berg natuurlijke organismen waar ik een grote blij van krijg.

Ik zeg altijd dat menselijk gestuurde chemische processen ook natuurlijk zijn.

we gaan het zien de komende weken.
Dat ligt er maar net aan. Waar ik bang voor ben is dat veel mensen de feestdagen (Kerst en Oud & Nieuw) toch gezamenlijk gaan vieren en de besmettingen hierna weer oplopen. Als dat gebeurt, is de kans re"eel dat het kabinet besluit op 19 januari de lockdown te verlengen. Dat wil ik koste wat het kost voorkomen. Ik ben ook absoluut geen fan van de lockdown en het huidige beleid, maar men heeft nou eenmaal besloten dit pad te bewandelen. Ik denk dat we allemaal zo snel mogelijk weer gewoon naar de sportschool, winkels en uitjes kunnen gaan en om dit te bereiken doen we er denk ik goed aan (verbeter me gerust als ik onzin praat) komende vier weken zoveel mogelijk contactmomenten te beperken, zodat 19 januari de lockdown weer versoepeld kan worden. De economie heeft er genoeg onder geleden en veel mensen zitten zonder werk en inkomsten (naast het eigenbelang dat ik graag weer naar de gym ga). Ik zie voor mijzelf in ieder geval geen andere oplossing om hier z.s.m. uit te geraken.

Los van het feit dat ik wil dat de lockdown z.s.m. voorbij is, zou ik het mijzelf nooit vergeven als ik nu een kwetsbaar iemand besmet gegeven het feit dat het vaccin in aantocht is. Dan zie ik liever even m'n ouders twee-drie maanden niet en kan ik daarna met een veilig gevoel weer langsgaan.

Laatst bewerkt:

Inderdaad. Als iemand terechte en onderbouwde twijfels heeft, prima. Wat ik nu zie is dat (op tv bijvoorbeeld) een willekeurige Henk en Ingrid ineens twijfels hebben, die ze niet goed kunnen onderbouwen, simpelweg door het feit dat mensen elkaar angst aanpraten. Dan heb ik het niet over de mensen (zoals hier) die terechte twijfels uiten, maar niet bepaald hoger opgeleide tokkies. Pas bij OP1 of Beau (of WNL, weet niet meer welk actualiteitenprogramma het was) ook. Het viel mij op dat de intelligentere tafelgasten allemaal 'ja' antwoorden op 'ga jij het vaccin nemen' en een aantal BN'ers of vloggers die niet als de meest intelligente personen overkwamen het ineens 'nog niet zeker wisten' en 'wel twijfels hadden'.

Inderdaad. Als iemand terechte en onderbouwde twijfels heeft, prima. Wat ik nu zie is dat (op tv bijvoorbeeld) een willekeurige Henk en Ingrid ineens twijfels hebben, die ze niet goed kunnen onderbouwen, simpelweg door het feit dat mensen elkaar angst aanpraten. Dan heb ik het niet over de mensen (zoals hier) die terechte twijfels uiten, maar niet bepaald hoger opgeleide tokkies. Pas bij OP1 of Beau (of WNL, weet niet meer welk actualiteitenprogramma het was) ook. Het viel mij op dat de intelligentere tafelgasten allemaal 'ja' antwoorden op 'ga jij het vaccin nemen' en een aantal BN'ers of vloggers die niet als de meest intelligente personen overkwamen het ineens 'nog niet zeker wisten' en 'wel twijfels hadden'.
Verpleegkundigen schijnen nogal eens twijfel te hebben, zijn ook minstens HBO, "intelligentere tafelgasten" zeggen ook maar wat er van ze verwacht wordt.

Denk aan deug-BNers die allemaal een vluchteling in huis zouden nemen, deden ze niet en hoor ze ook niet over de verveelvoudiging van minderjarige daklozen. Ja, ze kunnen een oude trui van Rob Jetten krijgen, is dat het beste wat je kan doen na 3 jaar in de coalitie.

Mooi stukje bij Op1. Henk Spaan die Ab al vanaf 6e jaar kent en soms de minachtende blik op tv zag en zich dan vermaakte meende dat, toen Ab in de VK zei soms moeite te hebben zich in te houden als hij tegenover een tuinkabouter zonder of beperkte kennis te zitten, Ab het over Maurice de Hond had. Ab gaf er geen commentaar op.

• Like
Waarderingen: BB_
Verpleegkundigen schijnen nogal eens twijfel te hebben, zijn ook minstens HBO, "intelligentere tafelgasten" zeggen ook maar wat er van ze verwacht wordt.

Denk aan deug-BNers die allemaal een vluchteling in huis zouden nemen, deden ze niet en hoor ze ook niet over de verveelvoudiging van minderjarige daklozen. Ja, ze kunnen een oude trui van Rob Jetten krijgen, is dat het beste wat je kan doen na 3 jaar in de coalitie.
Ik heb inderdaad ook begrepen dat veel verpleegkundigen nu hun twijfels hebben, met name over langetermijnbijwerkingen die in zo'n korte tijd nog niet bekend (kunnen) zijn. Wellicht straalt dat over naar een hoop burgers (ik weet niet of dit de juiste uitdrukking is, kom er niet op).

Als we met een deel van de bevolking ervoor kiezen dat we schijt hebben aan de maatregelen én ons niet willen vaccineren, dan is de voorkeur klaarblijkelijk onder dat deel van de bevolking dat we langer in deze kutsituatie willen zitten. En dat zal de groep mensen zijn die vervolgens nog harder zal zeiken en zaniken op alles en iedereen wanneer het inderdaad langer duurt dan gehoopt.

Als we met een deel van de bevolking ervoor kiezen dat we schijt hebben aan de maatregelen én ons niet willen vaccineren, dan is de voorkeur klaarblijkelijk onder dat deel van de bevolking dat we langer in deze kutsituatie willen zitten. En dat zal de groep mensen zijn die vervolgens nog harder zal zeiken en zaniken op alles en iedereen wanneer het inderdaad langer duurt dan gehoopt.
Dat is inderdaad ook waar ik bang voor ben, wat ik met onderstaande post aangaf. En stel dat op 19 januari dan besloten wordt de lockdown te verlengen, zijn degenen die dan allemaal over de zeik zijn waarschijnlijk ook degenen die zelf vrolijk Kerst en Oud & Nieuw hebben gevierd en daarmee debet zijn aan de stijgende cijfers. Ook al zijn we afhankelijk van wat de politiek beslist, we hebben het wel degelijk deels zelf in de hand door nu gewoon even contacten te vermijden voor een paar weken. Ook werkgevers zouden hun werknemers meer moeten stimuleren thuis te werken, wat in maart veel meer gebeurde dan nu.
Waar ik bang voor ben is dat veel mensen de feestdagen (Kerst en Oud & Nieuw) toch gezamenlijk gaan vieren en de besmettingen hierna weer oplopen. Als dat gebeurt, is de kans re"eel dat het kabinet besluit op 19 januari de lockdown te verlengen. Dat wil ik koste wat het kost voorkomen. Ik ben ook absoluut geen fan van de lockdown en het huidige beleid, maar men heeft nou eenmaal besloten dit pad te bewandelen. Ik denk dat we allemaal zo snel mogelijk weer gewoon naar de sportschool, winkels en uitjes kunnen gaan en om dit te bereiken doen we er denk ik goed aan (verbeter me gerust als ik onzin praat) komende vier weken zoveel mogelijk contactmomenten te beperken, zodat 19 januari de lockdown weer versoepeld kan worden. De economie heeft er genoeg onder geleden en veel mensen zitten zonder werk en inkomsten (naast het eigenbelang dat ik graag weer naar de gym ga). Ik zie voor mijzelf in ieder geval geen andere oplossing om hier z.s.m. uit te geraken.

Los van het feit dat ik wil dat de lockdown z.s.m. voorbij is, zou ik het mijzelf nooit vergeven als ik nu een kwetsbaar iemand besmet gegeven het feit dat het vaccin in aantocht is. Dan zie ik liever even m'n ouders twee-drie maanden niet en kan ik daarna met een veilig gevoel weer langsgaan.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat veel verpleegkundigen nu hun twijfels hebben, met name over langetermijnbijwerkingen die in zo'n korte tijd nog niet bekend (kunnen) zijn. Wellicht straalt dat over naar een hoop burgers (ik weet niet of dit de juiste uitdrukking is, kom er niet op).
Ondanks dat je dat niet kunt weten, is de kans nog steeds erg klein op lange-termijn effecten. Wat is een andere optie, een 10 jarige klinische studie voordat er ingegrepen wordt?

Kijk even terug op de verschillen in maatregelen over de gehele wereld in de afgelopen +/-10 maanden. Het maakt echt geen reet uit of je nu alles dichtgooit of openhoudt.
Waar baseer je dit precies op? Iemand mensen zich er aan houden, lijkt het mij logisch dat het verschil maakt.

Om uit de trends in een individueel land iets op te maken is lastig, want zoveel factoren spelen een rol. Toch zie je in diverse landen nadat een zeer zware lockdown in werking trad een duidelijke daling in de besmettingen, denk aan landen als Israel en Belgie, Tsjechie ook volgens mij. De landen die continu al erg strikt waren (bijv. Australie en diverse Aziatische landen) hebben het ook goed onder controle gehad. Daarmee zeg ik niet dat ik voorstander ben van een lockdown, maar nu de overheid zo heeft besloten en versoepeling laat afhangen van de trend, hebben we weinig keus.

Laten we eerlijk zijn dat als mensen echt vrij kunnen kiezen tussen een spuitje krijgen, opgesloten blijven, of 80+ers hun natuurlijke verloop laten gaan zover de maximaal op te schalen zorgcapaciteit dat aankan, de uitkomst een stuk minder solidair wordt dan men pretendeert.

Wat denken jullie dat ze in China hebben gedaan? Volgens mij zijn daar noodbedden bijgebouwd en ging men weer door met het leven.

Ondanks dat je dat niet kunt weten, is de kans nog steeds erg klein op lange-termijn effecten. Wat is een andere optie, een 10 jarige klinische studie voordat er ingegrepen wordt?
Eens, daarom mogen ze mij zo die spuit geven. Liever die kleine kans dan nog langer deze situatie en de kans dat ik m'n ouders besmet.

Laten we eerlijk zijn dat als mensen echt gewoon kunnen kiezen tussen een spuitje krijgen, opgesloten blijven, of 80+ers hun natuurlijke verloop laten gaan zover de maximaal op te schalen zorgcapaciteit dat aan kan, de uitkomst een stuk minder solidair wordt dan men pretendeerd.

Wat denken jullie dat ze in China hebben gedaan? Volgens mij zijn daar noodbedden bij gezet en weer door met het leven.
Wat is de definitie van het dikgedrukte? Uiteindelijk raakt de zorg overbelast, want men wilt toch niet mensen laten creperen of weigeren, worden andere operaties uitgesteld en raakt zorgpersoneel overwerkt. Ik denk dat we die grens niet op moeten willen zoeken.

Indien er consequenties zouden zitten aan het wel of niet laten vaccieren (volgens mij is zo'n vaccinatiepaspoort alweer van de baan trouwens), denk aan wel of niet mogen reizen of naar een festival mogen gaan, denk ik ook dat heel veel twijfelaars het ineens wel weten.

Terug
Naar boven