MuscleMeat

Coronavirus

Dat vind ik nogal kort door de bocht.
Dat is het ook, en ik wil vaak ook heel graag de nuance aanbrengen met allerlei mitsen en maren. Maar soms is een wat meer zwart-wit stellingname ook wel eens prettig, ik geloof dat meerderen hier daar 'last' van hebben :)

Wat is de definitie van het dikgedrukte? Uiteindelijk raakt de zorg overbelast, want men wilt toch niet mensen laten creperen of weigeren, worden andere operaties uitgesteld en raakt zorgpersoneel overwerkt. Ik denk dat we die grens niet op moeten willen zoeken.
Het is een grote farce BB. Als men iedereen met een longontsteking wil helpen en reguliere operaties door wil laten gaan dan kan dat geregeld worden. Waar een wil is, is een weg. Hadden bijna een jaar geleden in een paar weken noodvoorzieningen neer kunnen zetten en noodpersoneel regelen. Dat kunnen echt niet alleen Chinezen hoor. We hebben het niet eens geprobeerd.

Dat mensen nu zouden creperen als alles los wordt gelaten is omdat die wil er blijkbaar niet genoeg is om het mogelijk te maken. Sowieso gaat vrijwel niemand er vrijwillig z'n vrijheid voor opgeven, en politiek kiest men gewoon voor de huidige stand van zaken. We gingen een paar weken dicht om de curve te flattenen zodat ze capaciteit bij konden zetten. Maar vaccins bestellen en een beetje zo aankakken is ook wel goed genoeg bevonden.

Als het een echt killer virus was geweest waar vrijheid voor afgenomen zou mogen worden dan was het met deze collectieve will to live einde verhaal.

Laatst bewerkt:
Het is een grote farce BB. Als men iedereen met een longontsteking wil helpen en reguliere operaties door wil laten gaan dan kan dat geregeld worden. Waar een wil is, is een weg. Hadden bijna een jaar geleden in een paar weken noodvoorzieningen neer kunnen zetten en noodpersoneel regelen. Dat kunnen echt niet alleen Chinezen hoor. We hebben het niet eens geprobeerd.

Dat mensen nu zouden creperen als alles los wordt gelaten is omdat die wil er blijkbaar niet genoeg is om het mogelijk te maken. Sowieso gaat vrijwel niemand er vrijwillig z'n vrijheid voor opgeven, en politiek kiest men gewoon voor de huidige stand van zaken. We gingen een paar weken dicht om de curve te flattenen zodat ze capaciteit bij konden zetten. Maar vaccins bestellen en een beetje zo aankakken is ook wel goed genoeg bevonden.

Als het een echt killer virus was geweest waar vrijheid voor afgenomen zou mogen worden dan was het met deze collectieve will to live einde verhaal.
Goed punt.

Maar we kunnen wel vaccineren... 3 weken later dan de rest wegens IT-issues. :roflol:

Ken ik niet. Rijmt het met onderstaande lezing? Excuus als ik je heb teleurgesteld.
Edit. Hoe ben je op deze video gestuit? Via cafe weltschmerz?
Ja gaat daar over, ik kwam erop via aanbevolen op YouTube.

Ik denk verder ook niet dat er zo’n mega groot complot achter zit, alleen wel dat er meer speelt (veel belanghebbenden, misbruik maken van de situatie ed) en het anders kan/moet.

Dit dus. Het doet mij helemaal niets al vallen ze met bosjes neer. Zolang ik ze maar niet ken.

dit,

kinderleed kan me wel raken maar het zal me verder een worst wezen wanneer mensen doodgaan ,
sterker nog ,sommige mensen gun ik wel een hele nare ,pijnlijke en langzame dood ,not gonna lie about it

Ja gaat daar over, ik kwam erop via aanbevolen op YouTube.

Ik denk verder ook niet dat er zo’n mega groot complot achter zit, alleen wel dat er meer speelt (veel belanghebbenden, misbruik maken van de situatie ed) en het anders kan/moet.
Deze artsen denken er ook zo over. Benieuwd of dat nog beetje gehoor krijgt. Zal wel niet...

Deze artsen denken er ook zo over. Benieuwd of dat nog beetje gehoor krijgt. Zal wel niet...

Zit Elke de Klek daar ook bij?

Ze gaan niet zo ver in de uitspraken 😂
Het is goed om te zien dat je zelf vindt dat ze ver gaan.

Ben je niet heel erg op zoek naar bevestiging van je eigen wensen, ideeën en angsten als je met dat soort kanalen en filmpjes komt aanzetten?

Het is goed om te zien dat je zelf vindt dat ze ver gaan.

Ben je niet heel erg op zoek naar bevestiging van je eigen wensen, ideeën en angsten als je met dat soort kanalen en filmpjes komt aanzetten?
Ow nee hoor. Vind het gewoon boeiend om te praten met mensen die er anders over denken.
Je hebt mij nooit horen zeggen over nano bots😂 enkel dat ik het vaccin niet vertrouw. Mag toch?

Ow nee hoor. Vind het gewoon boeiend om te praten met mensen die er anders over denken.
Je hebt mij nooit horen zeggen over nano bots😂 enkel dat ik het vaccin niet vertrouw. Mag toch?
Natuurlijk mag dat. Wat vertrouw je niet? Alle vaccins, van alle merken, vanwege de samenstelling, of omdat het zo snel ontwikkeld is, omdat de overheden het pushen, omdat Bill Gates er geld in heeft gestoken?

Dat ligt er maar net aan. Waar ik bang voor ben is dat veel mensen de feestdagen (Kerst en Oud & Nieuw) toch gezamenlijk gaan vieren en de besmettingen hierna weer oplopen. Als dat gebeurt, is de kans re"eel dat het kabinet besluit op 19 januari de lockdown te verlengen. Dat wil ik koste wat het kost voorkomen. Ik ben ook absoluut geen fan van de lockdown en het huidige beleid, maar men heeft nou eenmaal besloten dit pad te bewandelen. Ik denk dat we allemaal zo snel mogelijk weer gewoon naar de sportschool, winkels en uitjes kunnen gaan en om dit te bereiken doen we er denk ik goed aan (verbeter me gerust als ik onzin praat) komende vier weken zoveel mogelijk contactmomenten te beperken, zodat 19 januari de lockdown weer versoepeld kan worden. De economie heeft er genoeg onder geleden en veel mensen zitten zonder werk en inkomsten (naast het eigenbelang dat ik graag weer naar de gym ga). Ik zie voor mijzelf in ieder geval geen andere oplossing om hier z.s.m. uit te geraken.

Los van het feit dat ik wil dat de lockdown z.s.m. voorbij is, zou ik het mijzelf nooit vergeven als ik nu een kwetsbaar iemand besmet gegeven het feit dat het vaccin in aantocht is. Dan zie ik liever even m'n ouders twee-drie maanden niet en kan ik daarna met een veilig gevoel weer langsgaan.

Had ik vorige week met familie afgesproken Kerst bij m'n zus en haar man en m'n nichtje te vieren, samen met m'n ouders, broer en mezelf, beiden met vriendin. 8 dus (zonder nichtje). Allen waren we het ermee eens en hadden we er geen problemen mee, het zou immers het enige moment dit jaar van samenkomst zijn. Vind m'n moeder het opeens nu toch niet verstandig n.a.v. wat Rutte heeft gezegd (heb die hele perso nog niet gezien). :sad:

Jammer dat mensen niet gewoon een eigen mening durven te hebben maar ineens door wat baasje Rutte zegt zich als een Noord-Koreaanse gaan gedragen. Komt m'n vader gelijk ook niet meer. Gezellige Kerst zo.

of omdat het zo snel ontwikkeld is
Fases die voorheen na elkaar werden uitgevoerd zijn nu deels tegelijk uitgevoerd, kwaliteit van het onderzoek is hierbij niet in het geding gekomen als alle regels zijn nageleefd zoals men zegt dat gedaan is. Er is/ was een ontzettend grote motivatie om het onderzoek af te ronden en de welbekende bureaucratie is beperkt gehouden. Het kan dus blijkbaar. Dit zal er waarschijnlijk in de toekomst voor zorgen dat processen sneller kunnen dan voorheen, er wordt ook geleerd uit deze manier van werken. Het testen dat onder een groot deel van de bevolking moet worden gedaan (fase 3) is bij coronavaccins veel breder opgezet dan normaal. Het enige dat normaal wel gedaan wordt is een jaar wachten op mogelijke effecten die op langere termijn kunnen optreden, dat is nu bij fase 3 veel korter en dat is een risico dat genomen wordt. Daarentegen is er wel een systeem opgezet dat dit zal bijhouden en indien nodig ingrijpt. Onderzoek zal niet stoppen zodra er gevaccineerd gaat worden. Mensen die twijfelen over effecten op langere termijn kunnen, zou je zeggen, volgend jaar September wel een keuze maken. Dan is er veel meer bekend over eventuele bijwerkingen op langere termijn. Maar mensen die horen bij niet risco-groepen en/of ouderen zullen misschien pas na de zomer 2021 een vaccin kunnen krijgen? Dus dat loopt dan mooi richting een jaar.

@BB_
:popcorn:

Herkenbaar wat ik hier lees bij bijna iedereen btw, beetje meten met twee maten.

Op en top bert dit.

Ja, hier komen morgen ook vijf volwassenen uit 2 gezinnen op bezoek. Het is dat, of verspreiden over 3 dagen want nu gaan zij deze week niet bij elkaar langs.
Verspreid over dagen mag eigenlijk ook niet toch? Staat me bij dat ze dat nog noemden.

edit: was in de war met iets anders

Laatst bewerkt:
Ik heb morgen een kerstdiner met 12 man. Lekker gourmetten en corona verspreiden.

Terug
Naar boven